Hold på aksjene folkens

Superduke_1290
AKSO 10.02.2021 kl 14:52 26956

Synes jeg ser tydelige tegn på kursmanipulasjon i AKSO nå. Oljeprisen stiger, positive nyheter på rekke og rad. Er nok mange som vil inn i påvente av nyheter nå.
Mange kjøp/salg på 1 og 3 aksjer som legger seg ett hakk under nåværende kurs...

Tips: Hold på aksjene deres👍 Snart smeller det.
Babbai
15.02.2021 kl 14:08 5192

Dersom man ser på nyheten fra TDN Finans som ligger på Nordnet (AKSO: LAVERE MARGINUTSIKTER ENN VENTET OG UTBYTTEUSIKKERHET GIR KURSFALL -ANALYTIKERE), så kan man merke seg følgende sitater:

- Han mener også Aker Solutions er utydelige rundt utbytteutsikter
- en litt vag utbytteguiding
- Det de kommer med er ganske vagt. Det er lite spesifikt
- En mer konkret tone på hva som skal til for at utbyttet kan komme neste år manglet også

Hvor for så vagt? Det kan godt være de har fått beskjed om å være vage for ikke å avsløre noe relatert til hydrogen hvis det skal tas fra AKSO.

Husk også denne nyheten "Aker ønsker å se et attraktivt utbytte etter fusjonen med Kværner" (https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/07/17/7548459/aker-onsker-a-se-et-attraktivt-utbytte-etter-fusjon).

Det må vel kunne forventes at et profesjonelt selskap som AKSO er mer konkrete. Særlig når Aker også har sagt at de ønsker et ATTRAKTIVT utbytte etter fusjonen. Jeg regner med at de hadde nogen lunde kontroll på regnskapene før fusjonen da de sa dette. I tillegg må vi vel kunne anta at "etter fusjonen" ikke refererer til 2022/23...
Garcia
15.02.2021 kl 14:35 5155

Jeg tror mye av nedslaget i dag skyldes at mange hadde ventet nyheter vedr hydrogen..
Ellers er jo den lange gudingen meget bra..
Med 3 milliarder innen slutten av 2022..
At de er usikre i år under denne epidemien skulle forsåvidt bare mangle..
De siste nyhetene nå er jo at vaksinen virker bra..
At Digre tar de nedskrivninger han kan nå er jo også forståelig.
Tror selv dette er en mulighet til å få billige aksjer i ett selskap som leverer det de lover når viruset er under kontroll...
Vi hadde jo også store fall her for ett år siden også men jeg er glad jeg satt rolig i båten..
Slettet bruker
15.02.2021 kl 14:51 5139

Vi får vel ikke noe info rundt Aker Clean Hydrogen før fredag, onsdag er vel generelt Aker tallene og planer videre, der vil man kunne oppleve noe mer info rundt AKSO, RECSIL osv. Så er vel freddan Horizons og junior sin dag...
Bobby
15.02.2021 kl 14:54 5132

Du har kanskje rett i det. Uansett for meg, skal ha med meg oppturen som kommer.
SL
15.02.2021 kl 14:56 5147

er det ikke allerede så og si bekreftet at greenstat tar hydrogen delen ?
Slettet bruker
15.02.2021 kl 14:56 5176

Helt klart, eneste bekymring er at det er ikke mer i krigskassa :-)
Slettet bruker
15.02.2021 kl 14:59 5196

Aker Clean Hydrogen kjøpte seg inn i Greenstat ja.. ikke noe mer info enn det.. mulig de er fornøyd med den investeringen fra start, noe jeg tviler på.
Garcia
15.02.2021 kl 15:04 5322

Er vel ikke AKH som kommer til å melde om hva som skal skje med hydrogen delen som ligger i AKSO...
Bobby
15.02.2021 kl 15:06 5379

Omsatt ca 20 mill aksjer i Akso så langt i dag. Undrer meg på hvem som kjøper? Er det mange småsparere som oss, eller har vi større aktører på kjøpesiden i dag?
Slettet bruker
15.02.2021 kl 15:09 5348

275 mil...tipper det er mest småtasser som selger til storfiskere... og et par som oss da, som handler det vi kan, hehe
Redigert 15.02.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2021 kl 15:11 5327

Aker Clean Hydrogen får vi info om på fredag, om det er ut fra AKSO eller ei, det er vel det vi ikke vet helt noen her. Vi vet at Kværner hadde sitt med inn i AKSO, vi vet at Greenstat ble investert i, men jeg tipper Røkke vil ha en del av markedet som type NEL, HYPRO osv, som er leverandører til hydrogen og ikke kun produsenter osv.. correct me if am wrong...
suspekt
15.02.2021 kl 15:23 5264

Det jo de dystre utsiktene for 2021 som gjør utslag her. Et kvartal med umderskudd tåler vel de fleste, men når hele 21 skal gi røde tall ifølge røkke så selger mange seg uy, for lenge å vente.
Hvilken agenda har Røkke med å uttale dette? det var vel ikke nødvendig. Skal han ha billige aksjer selv???
Slettet bruker
15.02.2021 kl 15:28 5223

..ser den.. de fleste har vel "dystre" utsikter og enda lenger enn AKSO, da Covid er noe som aldri forsvinner, og en ny hverdag er over oss, men "vi" sitter med et bein i olja, og et bein i den grønne boblen. Så får 2021 guiding være om de er. Men jeg holder værtfall på godsakene, mange vil få seg en overraskelse her.. Vi vet mer om en uke, da er de fleste klokere og enda en helg med refleksjoner før nok en mandag :-)
Slettet bruker
15.02.2021 kl 15:33 5179

Ja- Og vise til at hele 2021 blir rødt. Snodig.
hill
15.02.2021 kl 15:36 5154

Ja Spartan - slik kan aksjemarkedet være - resultatet som ble presentert idag var gjort kjent i forkant.
Likevel faller aksjen kraftig også idag - til trods for at denne allerede hadde fallt mye etter at prewarning ble meldt.

Med en backlogg på 38 milliarder, er det nok mange større aktører som skal inn og selvsagt til lavest mulig kurs.

Benyttet selv anledningen til å akumulert ekstra i dag og har lagt dem på bunnen av skuffen,
hvor de blir værende til mitt kursmål er nådd, eventuellt lenger, om det blir faste utbytter i tiden som kommer.

Redigert 15.02.2021 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.02.2021 kl 15:45 5105

Det fine med disse saueflokkene er at de om ikke lenge skal inn igjen og løftet - ja, det blir nok desto større ... ;)
Superduke_1290
15.02.2021 kl 17:17 4762

Må innrømme at jeg ikke så den komme. Spesielt siden dette var varslet tidligere.
Ordrereserven har økt og føler fortsatt at det grunnleggende ikke er så forandret. Tror heller ikke siste ordet er sagt i denne omgang. Vi får håpe på gode nyheter om utbytte i 2021. Forholdene ligger i hvert fall tilrette for vekst videre.Guidingen for oljepris er positiv og det må jo bety at AKSO skal tjene gode penger fremover. Vi er bare i starten av det grønne skiftet som AKSO også er en del av.
SL
15.02.2021 kl 17:31 4677

hjelper ikke med ordrereserve når de ikke tjener penger. Akso må forandre noe med ledelsen eller måten de operer på. Hjelper ikke med milliardkontrakt hvis de ikke tjener penger på det. Det at de allerede går ut nå og sier de ikke kommer til og gå i pluss i år er et utrolig dårlig tegn og viser til inkompetanse i toppen av ledelsen.
hill
15.02.2021 kl 18:08 4491

Regner med at du heller ikke kommer fra Snåsa! Derfor kan det være litt utfordrende for oss, til tider, å spå om fremtiden,
spesiellt også med tanke på hvordan handlerobotene kjører aksjekursene opp og ned.

Uansett er det som du sier, at det grunnleggende i AKSO, ikke er forandret - sammen med en backlog, som fortsatt er på 38 mrd
og utestående anbud på nye jobber på 76 mrd. NOK.

Med tanke på disse anbudene og hva som blir status i forbindelse med hydrogenutskillingen, lever vi AKSO aksjonærer
i en meget spennende tid.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:14 4445

Ja, vi sku hatt SL i toppen av ledelsen, meld deg til tjeneste du
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:16 4449

Hvorfor selge på 18 for litt siden når enn kan selge på 13 i dag?? Litt ydmykhet fra dem som har rådet mange små aksjonærer i denne tenker jeg,evt slutte med disse skråsikre fasitene om når en skal holde og når en skal selge.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:18 4430

Vi får håpe Aker kan komme med litt bedre ting utover uka ,så småaksjonærer kan komme seg ut av AKSO også kalt ASKO,
SL
15.02.2021 kl 18:18 4431

jeg sier det bare som det er ?, ta og se kursen til akso over årene sitter i akso men halverte beholdningen min etter jeg har mistet troen på ledelsen. Oljepris fortsetter oppover men akso har allerede gitt opp hele 2021, sier litt om troen de har.
Yuri_Milner
15.02.2021 kl 18:19 4433

Nå måtte jeg le. Ja, det viser mye mer kompetanse om de lyver om guidingen for året.
rischioso
15.02.2021 kl 18:23 4389

Dagens backlogg er på hele 36 milliarder og i tillegg er man pr i dag med i en mengde anbudsrunder til en totalverdi av hele 76 milliarder som vil avsluttes fortløpende fremover og flere vil det bli så man bør ikke bli overrasket om det tikker inn 1 melding eller 3 den nærmeste tiden som forteller at de har vunnet flere - mao, det er ikke snakk om hvis, men når så både 15 og 16 tallet kan komme raskere enn de fleste tør og håpe på ... ;)
Redigert 15.02.2021 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:26 4373

Pust med magen, nyt påskeværet og hold på gullet. Har man ikke nervene til dette så kjøp index fond.. evt ORKLA.. Her skjer det så mye i kulissene at det blir for dumt å gnage på argumentasjonen som hyles ut. Dette blir bra, snakkes om 10 dager..
Superduke_1290
15.02.2021 kl 18:35 4320

Man må må jo ikke selge på 13-tallet i dag. Hvis man ikke hadde tro på AKSO burde man vel som du sier solgt før. For under en måned siden så har kursmålet vært 20 og 22kr fra kjente meglerhus. Vi får se hva nye analyser sier etter hvert. Skal ikke ha konspirasjonsteorier, men kan jo hende at noen er tjent med lav kurs i påvente av ting som skjer i Aker-systemet i nær fremtid....
Redigert 15.02.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:41 4302

2020 har nesten ikke vært "snill" med noen. Særlig dem innenfor oljesektoren. For noen uker siden når jeg leste om AKSO var det tilnærmet euforisk "halleluja" stemning, forhåpninger om utbytte, visdoms ord om hydrogen. I dag anspores et totalt annerledes sentiment for selskapet..Underskuddet, ble vi kjent med gjennom børsmeldingen 2. februar 2021. Jeg reagerte selv på ledelsens guiding for 2021, men jeg vil heller bli presentert et realistisk fremsyn enn at dem lover gull og grønne skoger. På tross av skuffende tall er det ingenting som har endret seg på de to siste ukene når det gjelder det fundamentale i selskapet. Covid-19 kommer vi nok ikke til å bli kvitt, men mye tyder på bedring i smittetall, vaksinenes effektivitet, oljepris - altså alle faktorene som ligger bak det inadekvate driftsresultatet til AKSO.

Jeg tror også at dersom ledelsen i AKSO er helt på "kjøret" så tar KIR grep.
Redigert 15.02.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Dynamitten
15.02.2021 kl 19:24 4142

Børsen er ein lovlige arena for å flytta penger frå dei som ønsker å bli rike til dei som allerede er rike😉😉😉💰💰
Sanna mine ord om ei lita stund fram i tid💰👌
KalleIvars
15.02.2021 kl 19:47 4007

Etter å ha vært kjempe negativ til AKSO i det siste er jeg nå postiv til AKSO igjen. Som det ligger i kortene har jeg kjøpt en del AKSO i dag🤗 Godt å få Q4 på bordet så vi har all fakta i "vater". Antatte positivt overraskelser er ikke priset inn lenger, men det betyr ikke at de kan dukke opp i en nær framtid 🚀
Slettet bruker
15.02.2021 kl 20:01 3928

Har litt problemer med å fange det du mener.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 20:09 3890

Har inngang i AKSO på 11,30 kr, men mener fortsatt at den skal ned i 11-12 kr hvis dem ikke melder noe positivt denne uka, så du kunne ha venta. Denne kommer til å fortsette nedover i morgen også.
Redigert 15.02.2021 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
KalleIvars
15.02.2021 kl 20:31 3790

Snitter ned om den skulle synke mer. Råvarer som olje og oljerelaterte service næring vil få en ny vår. Tilbud etterspørsel vil øke etter covid lockdown. Grønne aksjer, er dog farlig høyt priset, men oppdrag blir det på AKSO hokke som om det er grønt eller brunt.
canarias
15.02.2021 kl 20:45 3731

Dette var for dårlig med guiding hele 2021 med røde tall ,solgte alt på åpningen.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 20:46 3725

Ja hva når OPEC skal skru kranene over på open igjen om noen uker, AKSO står i 13 med oljepris tett på 64 dollar .Hva blir det om olja skal mot lav 40 og børsen korrigerer som forventet.
abbos
15.02.2021 kl 20:47 3716

En riktig Cowboy- aksje 🤓😎🏇🏿
KalleIvars
15.02.2021 kl 20:59 3646

Hadde aldri trodd brent oljen skulle komme over 60 kr som nå, men OPEC viser disiplin. Disiplin forsvinner ikke over natta. Så her kan vi få en voldsom økning i råvarer generelt framover. Ja markedet er høyt priset, men det har det vært mange ganger, og markedet har fortsatt å øke uavbrutt historisk sett. Å vente på et forventet fall kan lett føre til at man går glipp av oppgang. Dog uansett lurt å ha noe i kontanter også i tilfelle muligheter åpner seg for billigsalg som i AKSO i dag.
dr-syk
15.02.2021 kl 22:09 3383

God kveld ja. Var litt av en dag, satte kaffen i halsen og en ble negativ overrasket over kursfallet, PW var på forhånd annonsert, vi hadde kursfall da og markedet fikk en rekyl tilbake. I dag må en lure om "mange" forventet news på en AKSO Q? Utbytte i NOK kommer, mulig til Q2-3? utbytte i Hydrogen er en drøm inntil videre.

Gode news kommer når en minst venter det. Røkke har sikkert noe i ermet, mest sannsynlig på AKH presentasjonen, eller ikke, og velger uansett derfor å sitter dønn still med ca. 122.500 AKSO aksjer og har ingen grunn til å selge med ut, sitter stødig som fjellet og vil nå si at vi endelig er ferdig med 2020 og vi vil fremover ha en positiv utvikling, ingen forsøkt på å hausse, kun min visjon om selskapets videre potensialet. At vi har nevnt før er like relevant for fremtidig kurs utvikling og ordre inntak. Noen kaller det samme oppgulp andre, haussing.
AKSO inneholder nå Kværner, flere felt å stå på, flere potensielle ordre som venter. Større aktører velger AKSO som samarbeides partner, alt er det samme.

For å si det slik, er ikke AKSO konkurs i morgen, ingen Ch. 11.. Selskapet har kjempet igjennom Covid og står fremdeles godt plantet på beina. Nå gir de neg. guiding ut 2021, som en mistenker må være misvisende om x antall kontrakter lander i fanget til AKSO, det vil igjen gi positiv cash flow, skal de overraske oss på Q1,der de vil hevde oiii det dro til helvete i 2020, og se nå nå tjener massivt med spenn, er vi ikke flinke alle sammen...

Ikke vet jeg når kursen beveger seg mot pre-covid nivå, men forutsetteningene er der for å krype tilbake mot kursmål, som var basert på PW tallene. 20 tallet i snitt.

Ønsker alle fortsatt en fin reise i AKSO, rekylen kommer alltid etter en massiv dump som idag. Røkke har alltid en plan, det vi vet er at han elsker penger og om vi følger han, klinger det noen kr i vår retning også. Nå må jeg overføre noe ifra ferie penger budsjettet for å ta et lite jafs før kursen springer av sted igjen.
Spartan
15.02.2021 kl 23:27 3136

Backlog med ordre er 0 verdt når selskapet allerede nå innrømmer at de kommer til å tape penger gjennom året på dem, fremfor å tjene. Da må det være noe alvorlig galt med kalkylene deres for lønnsomhet.
hill
16.02.2021 kl 02:50 2908

I 2020 bremset Coronaen aktivitetene til AKSO ganske dramatisk:

■ COVID-19 negatively impacted
operations through most of 2020
■ The pandemic will continue to
influence our lives and ongoing
projects in 2021

Her tar selskapet forholdsregler mot dårlige resultater i 2021 også, grunnet frykten for Corona problemer.
Med vaksinering på gang, får vi håpe at epidemien vil bremse opp etter hvert og at resultatet for 2021
vil bli bedre enn fryktet på nåværende tidspunkt.