Peftaus
10.02.2021 kl 16:49 5728

Grøn hydrogen er vanskelig å konkurrere me blått hydrogen.
Pick Up
10.02.2021 kl 17:05 5682

«The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity»

Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iDnY3HuaQYvdC72fMFLOJls92T6TLq0x8
Redigert 10.02.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Peftaus
10.02.2021 kl 17:22 5640

Det er deilig med 0 CO2 emissions. Grønn hydrogen er miljøvennlig. Det er bare en liten problem med grønn hydrogen. Hvem som skal betale 2 til 3 ganger mer, bare fordi det er en miljøvennlig løsning.
Kanskje de fines noen.
Gruver
10.02.2021 kl 17:55 5586

Hva betyr den?
Investments of $213 million are planned to support the emerging renewable natural gas sector, and $15 million will be invested to support the green hydrogen

https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iDnY3HuaQYvdC72fMFLOJls92T6TLq0x8
Pick Up
10.02.2021 kl 18:31 5491

Men ikke desto mindre skal Québec satse på grønn hydrogen som også er forenlig med Canadas Hydrogen Strategy. «The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity»

Eu skal også satse på på grønn hydrogen.

Jeg leser at dere er bekymret for prisene. Etter hvert vil de bli lavere.
Redigert 10.02.2021 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Peftaus
10.02.2021 kl 18:34 5477

EU må satse på green hydrogen. De fines ikke mye gass i EU landene.
Gruver
10.02.2021 kl 18:39 5451

Grønn hydrogen er mer ment for framtiden frem mot 2050, da kommer bedre teknologi som gjør den mer lønnsom.
75% av hydrogen produksjon i Canada er blått hydrogen som produseres i Alberta.
Står ikke noe om at det er forbud å produsere blått hydrogen i Qubec

https://www.mondaq.com/canada/water/1030252/pores-pipes-and-politics-the-keys-to-blue-hydrogen-in-western-canada-?type=popular
Pick Up
10.02.2021 kl 18:48 5424

Men de har tilgang på mye rimelig gass. Satsingen på grønn hydrogen vil bli langt mer tid- og kostnadskrevende enn om de hadde gått for billigere og mer forurensende løsning. Så opptatt som du er av pris, har du sikkert lurt på hvorfor så mange kjøper Porsche i stedet for Skoda?
Men nå har nå en gang Quebec uavhengig av EU valgt grønn hydrogen og ser attpåtil på grønn hydrogen som et konkurransefortrinn. Så får du være så uenig som du bare vil.
Redigert 10.02.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Pick Up
10.02.2021 kl 18:52 5404

Sitat: «Står ikke noe om at det er forbud å produsere blått hydrogen i Qubec»

Blir vanskelig uten egenutvinnet skifergass som er forbudt i Québec. Vil også kreve velvilje og finansiering av myndighetene.
Redigert 10.02.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare

Hvor mange ganger har du postet dette siden midten av desember? Minst 100 ganger, og det er ikke en overdrivelse!
Pick Up
10.02.2021 kl 19:01 5360

Ikke alle har fått det med seg og er like observant som du.

Jep. Porsche er et klenoide, den var med til at slå dinosaurerne ihjel. Hov, vent ,hvis Skoda'en kan have Audi motor, så er den næsten medlem af klubben, der slog dinosaurerne ihjel. Jeg vil tro den starte som passivt medlem.

PU du skal bare huske: Det brændstof du sparer, det bruger jeg😎

Nu vil jeg tage PU lidt i forsvar. Der kan være kommet nye læsere til og mængden af informationer man for severet( i øvrigt tak til alle der linker til artikler), er det rart lige have linket og få tingene genopfrisket, selvom det er linket 100 gange. Vi er måske nogle, der har en alder, som gør at man ikke husker så godt.
Nsxnsx
10.02.2021 kl 20:05 5220

Ja det blir billigere......når vi passerer 2030 ish 😉👍

Skal produseres mye billig blått før den tid.

Husk nu hvem ejeren er af Hydro Quebec. Alcoa er vist ude af foretagendet. Så det er ene og alene Quebec, der er ejeren af HQ.

forventer at det kommer positive nyheter om framdrift og samarbeid med myndighetene om kort tid. Tidspunktet er meget gunstig for Qec, da oljeprisen er høy og energi
koster mer hver dag nå. Et lite pip fra Qec nå, så tenker jeg at det blir fyr i kursen.
Redigert 11.02.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare

Fikk et hint om nyheter ja :)
meskar
11.02.2021 kl 10:30 4855

Den første nyheten bør være fortsettelsen av boreprogrammet 50%.Tror det i hvertfall jeg
Upup
11.02.2021 kl 10:51 4798

Hva er årsaken til at du forventer positive nyheter om framdrift og samarbeid med myndighetene om kort tid?
Siste oppdatering fra selskapet var at de venter til epidemien har roet seg før de gjenopptar sin lobbyvirksomhet.
Børs58
11.02.2021 kl 17:59 4598

upup,
vel lobbyvirksomhet tror jeg nok de holder på med stand by, dessuten så skal de jo ha rettsmøte nå den 26 feb så det blir jo spennende å se hva som kommer ut av det.

Merkelig rart at dere ikke legger ballen død i Québec, det er et forbud og det har kommet for og bli !
Peftaus
12.02.2021 kl 07:01 4305

Det er din mening. Takk at du er så red at vi aksjonærer skal tape store penger. Setter veldig pris på det. Da må du tenke litt på sag selv. Pørv å finne noen aksje dar du kan investere i istedenfor å vare på Qec forum hvar dag for å passe på oss dume aksjonærer som tror på Qec.
Ja vi skal kanskje tape penger men det må du ikke tenke om. Takk

Myndighetene har behov for vise at de satser på mindre forurensende energi. Da må avtaler gjøres med selskaper .Hvem har de gjort avtaler med ? Hører mye om krav til energien de ønsker. Jeg vil tro at det begynner å haste få bordet avtaler. Vil si at det er nærliggende å tro at selskaper som allerede eksisterer i regionen er best egnet til finne løsninger med. Derfor har jeg tro på Qec.

Det er kun to utfall! Quebec betaler et par milliarder eller kjører og åpner for blue hydrogen! Veldig enkelt. Grønn hydrogen er ikke oppegående før 2030 minst, og noe må bane vei før dette. Det er alle eksperters mening, og det nytter ikke å kjøre landet/provinsen i grus og håpe at grønnt skal redde alle inntekter og utgifter frem til dette. Det blir grønt, men ikke før det er finansiert av blått i mellomtiden.. PU, spar meg for link til Canadas grønne reform som du har postet 100 ganger nå.
Gruver
12.02.2021 kl 22:18 3840

Ja, Ja de tullingene som spammer alle Qec innlegg er vel av den slags løsevalper.

someone or some group is on the Take ---getting PAID off to prevent local Qubec Natural Gas. The FIX is in !

https://stockhouse.com/companies/bullboard/t.qec/questerre-energy-corporation?postid=32537190

Jeg håper at positive nyheter kommer først i Canada, slik at baiser her ikke kan komme inn billig.
Redigert 12.02.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
myrafta
13.02.2021 kl 06:36 3626

Veldig intrisant artikkel. Det er nokså ufattelig at ei fanatisk miljøvern gruppe på lik linje med den Norske MDG bevegelsen kan halde hele Quebec regjeringa som gissel og kjøre hele økonomien i grøfta når den enorme pengesekken ligger rett under føttene. Det er nok kun snakk om tid før vanlige oppegående personer begynner å forstå galskapen. Vi får berre håpe at oljeprisen holder seg over break even punktet for Qec så vil nok fornuften i regjeringa før eller siden seire. Er det korrupsjon involvert så blir det nok og avdekka også før eller seinere. Qec er en tolmodighets aksje til grader jeg har iallefall ikke vore inne i. Jeg sitter til Dovre faller. Kan faktisk høre sjampagne korkene sprette i det fjer
ne.
Pick Up
13.02.2021 kl 10:44 3353

Det er alltid underholdende å lese dine ekspertuttalelser. Selv om jeg har postet linken mange ganger som du skriver, har du ennå ikke fått med deg at Québec frem til 2030 ikke har avsatt en eneste dollar til blå hydrogen. Derimot vil du finne en post som heter Green Hydrogen.
Hvis vi nå gjør et lite tankeeksperiment. Hvor mye over 3 kroner ville kursen stått i dag hvis blå blå hydrogen i stedet var nevnt i budsjettet med like mange dollars som grønn hydrogen nå står oppført med?
Du skriver at grønn hydrogen ifølge eksperter ikke er oppegående før 2030 minst. Tror du at blå hydrogen og lille Qec som du har aksjer i, ville vært oppegående i morgen hvis myndighetene hadde gått for en slik løsning? Jeg kan ikke uttale meg om et eksakt årstall som du gjør. Ikke desto mindre er verdens største anlegg for grønn hydrogen nylig blitt innviet i Québec. Dette er alvor.
Når jeg leser ditt innlegg, får jeg en følelse av at du ikke har satt deg inn i Canada’s Hydrogen Strategy som nylig er offentliggjort. Der står jo alt forklart om hvorfor Canada har rollefordelt produksjon av blå og grønn hydrogen på ulike provinser bl.a. Alberta og Québec. Føderale myndigheter og Québec er samsnakket fordi Canadas hydrogen strategi er fullt forenlig med Quebecs ambisjoner («The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity»). Dessuten har også Alberta bifalt strategien fordi den vil skape hardt tiltrengte inntekter til oljeprovinsen. Dette er er en inkluderende og diversifisert strategi som på sikt vil gjøre Canada til dominant aktør i det internasjonale hydrogen markedet.
Jeg skjønner at du er urolig for Québec, men les nå strategien og gjerne også litt om Quebecs økonomiske fremgang i de siste årene så får du sikkert sove roligere.
Redigert 13.02.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
MC Axel
13.02.2021 kl 10:48 3347

Oil, Natural Gas Majors Say Hydrogen May Lie at Heart of Energy Future

BY KEVIN DOBBS

February 12, 2021

For major oil and gas companies that are increasingly touting their commitments to clean energy, hydrogen holds special appeal

https://www.naturalgasintel.com/oil-natural-gas-majors-say-hydrogen-may-lie-at-heart-of-energy-future/

Peftaus
13.02.2021 kl 11:48 3269

Du forstor ikke at QEC skall sikkert opp fra dette nivå, uanset om det blir hydrogen i Quebec eller ikke. De har andre muligheter også. Rett før Covid var kursen 1,7 kr selv om det var fracking forbudet i Quebec. Kursen skal igjen minst på dette nivået. Men hvis de lykkes med hydrogen, og det tror jeg. Da kan du handle billige aksjer på 5-6 kr hvis du er heldig.
Ingenting å tape hvis man investere nå i Qec.
Men man kan bli rik💪
Peftaus
13.02.2021 kl 11:55 3252

Tror ikke noen er villig til å betale 2 til 5 ganger direre for green hydrogen so legge de kan bruke blue hydrogen.
Kanskje befolkningen og industri i Quebec har Råd til det men de bør ikke forvente at Alberta skal finansiere det luksus med 13 milliarder dollar hvart år.