PHO- Q3 . Trolig kvartalet som starter akselerasjon av overskudd

focuss
PHO 09.10.2018 kl 08:57 6485

Q3 resultatet til Photocure rapporteres 8 november og kan bli en viktig milepæl for selskapet. Det bør bli kvartalet PHO rapporterer positive tall på bunnlinje og markerer startskuddet for akselererende overskudd på bunnlinjen i lang tid fremover
Redigert 19.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 09:01 5640

The data supports the use of enhanced cystoscopy techniques, such as BLC with Cysview, which I now use for both the surveillance and TURBT in many of my patients,” says Dr. Yair Lotan, Urology Professor Helen J. and Robert S. Strauss Professorship in Urology at University of Texas, South Western (UTSW) and lead author on the publication

https://photocure.com/news/bjui-oct-2018/
focuss
09.10.2018 kl 09:10 5573

Tåka. Flott link
Two patients per hour could be assessed using outpatient BLFC. Preparation and instillation of hexaminolevulinate took less than 10 minutes per patient, and patients had an additional waiting time of 45–60 minutes following instillation, while the hexaminolevulinate solution was retained in the bladder before examinatio
focuss
09.10.2018 kl 09:16 5501

2 pasienter i timen ganger x antall legekontorer!!
Scoopfinder
09.10.2018 kl 09:19 5464

Vi er i dag max 2000 "bevisste" aksjonærer i PHO. Radforsk podcastene blir bare hørt av ca 1000 lyttere. De er trolig de samme som leser hegnar, tekinvestor, facebook etc. Antagelig er tallet under 2000. Kanskje bare 1000 ?
Poenget mitt er at aksellererende kvartalsresultater er det som må til for å utvide nedslagsfeltet. Foreløpig er vi bare en liten gjeng "nerder". Når PHO viser stadig større overskudd kommer massene. Bare vent til amerikanerne oppdager oss. Da blir det moro.
Etterhvert kommer det en dominoeffekt (stigende overskudd - økende aksjekurs - økt mediafokus - stigende overskudd-----------)
Husk at vi har fortsatt ikke engang startet. Starten kommer trolig først etter 3 kvartaler med stigende overskudd. Altså etter Q3(18) + Q4(18) + Q1(19)
Så smeller det.

Med bevisste aksjonærer mener jeg de som forstår caset.
I tillegg er det TA-folk og andre tradere som ikke aner hva de har kjøpt.
Redigert 09.10.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 09:32 5393

Får jeg rett i mine antagelser om > <5 mill i `net profit` og et interessant antall scope, spesielt flexisiscope i Q3, så tenker jeg det er nok til å få en reprising av PHO tatt i betraktning det enorme potensiale.

Selskapet er nå sikret for enhver spekulasjon om emisjon, og pengene vil hope seg opp i kassen måned for måned, noe som vil bli presentert for markedet hver 3. måned,
Dette vil etter alle solemerker bli en drømmeseilas.
focuss
09.10.2018 kl 09:58 5293

Oppgang kommer
Jeg synes estimatet ditt virker fornuftig. Strengt tatt så tror jeg det blir mottatt positivt bare det ikke er rødt. Synes estimering av nye scope er vanskeligere for det er så mange ukjente faktorer. Blir spennende dette.
Merlin
09.10.2018 kl 10:04 5240

focuss

Har ikke Photocure salgskostnader lenger?
Har de ikke nettopp hatt en stor økning i selgerkorpset. Er det gratis?
Har Photocure fått direktekoding for refusjon ved TURBT i USA? Nei?

Hvorfor må sykehusene ha flere skop tilgjengelig?.
Hver behandling tar opp til flere timer. Med autoclav + handling er det vrient å få til mer enn en behandling ut av hvert scop pr. dag. Det foreligger her altså en fysisk begrensning. Det er riktignok så lav bruk nå at det er rom for økning. Kanskje viktigste hindring er at det må settes av mer plass til pasientene.

Erik Dahl har guidet at han ikke forventer overskudd i år på driften i USA.

Jeg tror det blir en bra økning i salget, men ikke overdriv resultatforventningene.
focuss
09.10.2018 kl 10:04 5482

scoope/oppgang
Men om Q3 ikke blir som vi tror så la oss ikke miste troa. Innsikt i byråkratiske sykehus prosesser i USA er vel ikke der vi har vår styrke. At dette kommer til å bli kjempebra er vi vel ganske sikre på selv om Q3 ikke blir det vi håper/tror. Uansett så nærmer vi oss målet for hver dag som går.
Realisten
09.10.2018 kl 10:04 5460

Ser allerede for meg hegnar.no-overskriften hvis det bare er så mye som 10 øre negativt: Photocure taper fortsatt penger.

Fra spøk til alvor. Det er utrolig lite som skal til for å dra den ene eller andre veien. Kombinasjonen av økt salg, reduksjon av headcount samt at de kanskje ikke har fått oppbemannet nok i USA ennå kan få det til å slå positivt ut. For min del er det uansett viktigere at veksten i salget fortsetter.
focuss
09.10.2018 kl 10:07 5435

Merlin
Neida Merlin. Photocure har ingen kostnader. Folk betaler faktisk for å få lov å jobbe der. Trodde du visste det du som er så flink. Så her ser vi nok 4000 til jul. Hva med Ludo. Går det bra for deg. Til din orientering. Vi snakker om Photocure. Ikke om Photocure Inc.
Redigert 09.10.2018 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Realisten
09.10.2018 kl 10:09 5412

Merlin,
Jeg har også grublet litt på det Dahl sa om overskudd i 2018. Begynner å lure litt på om han mente året som helhet. Utrolig vanskelig å spå kvartal for kvartal i den situasjonen de er nå, men de har jo tap fra første halvår med seg.
focuss
09.10.2018 kl 10:22 5348

Til de som synes jeg svarte Merlin ufint så må jeg bare si at det er bare barnematen i forhold til hvordan han helt uprovosert sjikanerer meg på nano tråden. Så unødvendig at det skal være slik. Men Merlin er sikkert veldig sår etter å tatt kontinuerlig feil i 2 år. Ikke begynte Hansson brannsalg av PHO aksjer heller. Bare trist.
zappa66
09.10.2018 kl 10:24 5319

For Us markedet:
Ut fra tallene som ble gitt i Q2 ble hvert scoop gjennomsnittlig 15-16 ganger pr kvartal, så det er litt å gå på i forhold til utnyttelsesgraden.
Ved å sette utnyttelsesgraden for hvert scoop til 16 ganger pr kvartal og antall utplasserte scoop til 150 gir dette en estimert salgsinntekt fra US på drøyt 19 mill en økning på ca 70% fra Q3-16. Så spørs det hvor mye utgiftene har økt i kvartalet
focuss
09.10.2018 kl 10:36 5252

Her snakkes det altså om effektivitet av flexiscope i outpatient setting, hvor man tidligere trengte sykehus innleggelse. To pasienter i timen. Høres jo helt vilt ut sammenliknet med rigid scope og innleggelse med full narkose.

Two patients per hour could be assessed using outpatient BLFC. Preparation and instillation of hexaminolevulinate took less than 10 minutes per patient, and patients had an additional waiting time of 45–60 minutes following instillation, while the hexaminolevulinate solution was retained in the bladder before examination.


focuss
09.10.2018 kl 10:38 5227

Da skulle man kanskje forvente dårligere resultat når prosedyren er så mye enklere. Neida resultatet er bedre det.
Londonmannen
09.10.2018 kl 10:45 5172

Zappa
Ved utgang Q2 var det utplassert 130 scope hvorav 2 var flexiscope. Med akselererende vekst i utplassering av scope og tatt i betraktning at Q3 innholdet ferieavvikling, antar jeg at totalt antall scope ved utgang Q3 ligger mellom 150-160.

Men med event 2 pasienter i timen PR flexiscope så vil veksten i inntjening bli eksplosiv.
Slettet bruker
09.10.2018 kl 10:47 5155

1 flexiskop tar da unna på en dag like mye som ridge på en mnd;)
Slettet bruker
09.10.2018 kl 10:48 5142

Vi får se, hjelper ikke uansett på denne salgsiveren
Londonmannen
09.10.2018 kl 11:13 5057

Salgsiveren vi ser i dag vil tørke bort som dugg for solen dess nærmere vi kommer 8 nov. Ikke la dere lure av "gjessene i sivet" som såååå gjerne ønsker å overta dine aksjer på dette latterlig lave nivået.
zappa66
09.10.2018 kl 11:16 5036

Men med event 2 pasienter i timen PR flexiscope så vil veksten i inntjening bli eksplosiv.

Spørsmålet er jo hvor raskt utplasseringen av flexiscopene går- Tror ikke vi kan forvente en så høy brukshyppighet som du nevner her
Dyma
09.10.2018 kl 11:35 4965

Nyheter oppdatert fra Photocure, som kanskje er publisert her tidligere

https://photocure.com/news/bjui-oct-2018/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/bju.14574
focuss
09.10.2018 kl 11:36 4962

Når det gjelder behandlingen som det kan gjøres to av i timen så gjelder det de to største markedene. Surveillance 1,4 millioner prosedyrer per år. Synes det vil være merkelig om ikke all surveillance gjøres med denne metoden. Kan man velge mellom sikker diagnose og billig eller usikker diagnose og dyr så gir jeg sistnevnte dårlige odds i lengden. 1900 kursmålet baseres på 20% av dette markedet.

Så har vi first diagnosis så gjelder det samme der. Synes ikke vi har noe sikkert estimat for dette da jeg er usikker på om 2,5 millioner screening prosedyrer er det samme som first diagnosis.

Når det gjelder dette med 2 pasienter i timen så er det så jeg nesten ikke tror hva jeg leser og skulle gjerne hatt flere bekreftelser selv om vi kan lese det svart på hvitt.
Tenk for en vanvittig avlasting dette vil bli på sykehusene? Det er refusjons Code for denne prosedyren vi skal få av medistim i 2H-18
billionæren
09.10.2018 kl 11:44 4905

*lek med tall*

For å illustrere det følsomme vekstpotensialet:
La oss heller si 1 pasient i timen i stedet for 2, for å være litt forsiktig i starten.
10 flexiscope i sving vil nesten firedoble omsetningen i USA:
Kvartal: 8 stk/dag x 10 flexscope x 5 dager x 13 uker x 8500 kr/dose = 44,2 MNOK (mot dagens 16.1 MNOK.)

Det blir utrolig spennende å høre om utviklingen i de neste kvartalene.
Otard
09.10.2018 kl 12:15 4811

Billionæren.
Skal du ikke ta med noen tall for de andre scopene?
Legge til 50% økning fra forrige Q kanskje?
16,1 x 1,5 = 24,15 + 44,2 = 68,35 MNOK
Londonmannen
09.10.2018 kl 12:45 4740

Zappa,
Nei, men nå er det heller ikke meg som kommer med 2 pasienter i timen. Det innspillet kom noe lenger oppe i tråden.
Det som er tilfellet er at dersom brukerfrekvensen på flexiscope etterhvert skulle nærme seg 2 pasienter i timen, så vil nødvendigvis inntjeningen for PHO bli eksplosiv.

Uansett, med et stadig større antall flexiscope i bruk, der undersøkelsene kan gjøres poliklinisk og uten de ressursene som krevst når undersøkelsen gjøres med et regid scope, så er det god grunn til å forvente langt høyere brukerfrekvens. Så når utplasseringen av flexiscope blir akselererende som vil brukerfrekvensen stige enda raskere.

Tror nok at PHO går meget lukrative tider i møte.
Slettet bruker
09.10.2018 kl 12:49 4724

Første steg er 2 om dagen ?
focuss
09.10.2018 kl 12:58 4683

zappa 66
Det er vel ingen her som har forventet behandling av to pasienter i timen. Det er noe vi leser om i linken under. Svart på hvitt.To pasienter i timen er i et annet univers enn det vi har forventet.

https://www.dovepress.com/can-routine-outpatient-follow-up-of-patients-with-bladder-cancer-be-im-peer-reviewed-article-RRU
Allislost
09.10.2018 kl 14:20 4518

Jeg må ærlig si at jeg ikke er så forbauset over 2 pr. time, for en viss effektivitet må forventes dersom alle som trenger det skal få gjort sin cystoskopi innen rimelig tid. Det er mange pasienter det er snakk om, og et begrenset antall klinikker. Dessuten har vel tiden betydning her som ved annen kreft vil jeg tro.
focuss
09.10.2018 kl 14:47 4447

I de 25 MSA`s Photocure starter så er det 400 sykehus. Dersom alle disse behandler to i timen og 8 timers dag så kan det behandles 6400 pasienter per dag. Da selges det Cysview for 54 millioner kroner per dag

Antar vi 220 arbeidsdager i året så behandles 1408000 pasienter i året som faktisk stemmer ganske nøyaktig med antall surveillance prosedyrer i året. Så kommer TURBT og First diagnosis i tillegg. Da selges Cysview til surveillance for 12 milliarder i året.

PS. Dette er ikke ett kursmål, men illustrerer et marked. Men jeg må si. Hvorfor skal ikke all surveillance gjøres i outpatient setting med flexiscope når det er billigere og tryggere enn alternativet. Det skjønner jeg ikke.

Det er klart det må være levert nok flexiscope og det må være tilstrekkelig opplært personell, men det skal det vel bli ei rå med.
Redigert 09.10.2018 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 15:37 4323

Dette blir mer og mer fantastisk.

Legg dere til i Facebook-gruppa `Photocure Investors` og les den spennende artikkelen om hvor strålende det går i Canada.
zappa66
09.10.2018 kl 16:36 4177

Det er vel ca 1500 kreftsentere/sykehus i US.
Du skal ikke bruke BLC på alt av blærekreft
bravi
09.10.2018 kl 18:55 3901

Tror det er på tide at endel skribenter tar seg et glass vann og kjøler seg ned. Dette med å behandle 2 pasienter i timen er ikke relevant i hele tatt slik situasjonen er i dag. Det vi vet er at hittil har ikke hvert skop blitt brukt så mye som 2 ganger i uka. Når det gjelder aksjekursen er den bare litt over 50 kr, samme som den var i slutten på august. Siste offisielle uttalelse fra selskapet er underskudd ut hele 2018.

Nå er det straks midt i oktober, enda har ikke selskapet kommet med en opw, dét er et dårlig tegn mhp. på hva man kan forvente ved Q3.
Redigert 09.10.2018 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 19:05 3861

Det er ikke alle som ser likt på dette.

Hvis ikke selskapet skal gå i pluss i Q3, så må de etter min mening ha ansatt 50 nye medarbeidere med full lønn i hele Q3 og vel så det.

Jeg tror det blir rundt 5 mill i `net profit`, og utplassering av minimum 30 scope gjennom Q3.
Dette vil tilsammen kunne gi en kurs på 70-80 i etterkant av presentasjonen.
Redigert 09.10.2018 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 19:11 3834

Er vel ca. minus 20 mill H1 og det klarer de uansett ikke å hente inn i q3.
Men jeg har også tro på et positivt resultat for q3 og enda bedre for q4. Det er riktig at de har guidet med underskudd for 2018 som sådan, men ting endrer seg underveis og således kan det også gjøre her.
Derfor blir q3 en meget spennende presentasjon spesielt med tanke på utsiktene framover.
bateman
09.10.2018 kl 19:11 3825

Hypen rundt Photocure er berettighet. Aksjen kunne i dag like gjerne vært priset 3-4 ganger høyere og likevel vært billig. Defor er det forståelig at enkelte som har oppdaget caset er euforiske.
focuss
09.10.2018 kl 19:15 3804

Bravi
Du kan ta det helt med ro. Ingen forventer at vi skal få et Cysview salg nå basert på to behandlede pasienter i timen. Det relevante å merke seg her er at det i studier faktisk har blitt gjort og med bedre resultater enn hva man får ved alternativ klassisk behandling med innleggelse på sykehus. Dersom man ikke synes det er interessant å merke seg så vet ikke jeg. Dette gir ingen føring for hva man kan forvente fra 3 Q da det der er andre forutsetninger som gjelder.
Allislost
09.10.2018 kl 19:16 3797

Frantzen

Ja - det er interessant å lese amerikanske blærekreft forum. Jeg synes det er litt foruroligende også. For det virker som at det er mye uvitenhet og således et stort informasjons behov blant disse pasientene. Ut fra det pasientene skriver virker det også som at sykehusene der borte har en vei å gå med sine preferanser før Cysview slår gjennom for fullt.
focuss
09.10.2018 kl 19:21 3780

Background: The aim of this prospective cohort study was to determine the feasibility of incorporating blue light flexible cystoscopy (BLFC) and biopsy/fulguration into routine outpatient follow-up of non-muscle invasive bladder cancer patients.
Methods: The study included patients with non-muscle-invasive bladder cancer (NMIBC) who were scheduled for routine follow-up. Hexaminolevulinate was instilled in the outpatient department, and the bladder was examined under white light and then with BLFC. Biopsies were taken from all suspicious lesions. Small tumors and suspicious lesions were fulgurated on site; patients with larger lesions were referred to the operating room for resection.
Results: The study included 69 patients, with a mean age of 70 years (range 33–89 years) and a mean duration since NMIBC diagnosis of 8 years. Most patients had high-grade cancer at initial diagnosis (52/69) and were at high risk of recurrence (48/69). Two patients per hour could be assessed using outpatient BLFC. Preparation and instillation of hexaminolevulinate took less than 10 minutes per patient, and patients had an additional waiting time of 45–60 minutes following instillation, while the hexaminolevulinate solution was retained in the bladder before examination. Eleven patients had histologically confirmed tumors that were identified using both white light flexible cystoscopy and BLFC. An additional three patients had tumors that were identified by BLFC only: two with Ta tumors and one with carcinoma in situ. Of the 14 patients with confirmed tumors, 11 could be managed on site with fulguration, whereas three were referred to the operating room. No adverse events attributable to BLFC were reported.
Conclusion: Routine outpatient management of patients with NMIBC using BLFC and on-site biopsy/fulguration is feasible, despite the additional time required for hexaminolevulinate instillation, and appears to allow early detection of recurrent lesions, which can be fulgurated without the need for hospitalization.