VOW - Det STORE plusstegnet!

Hammers
VOW 12.02.2021 kl 10:33 1904

Jeg registrerer at den samme personen (nå i NY forkledning) gjør sitt ytterste før å ødelegge nok en saklig tråd.
Kopierer heller hovedbudskapet fra i går inn på denne - og LÅSER DEN! Da blir det MONOLOG fra min side:
_____________________________________

I kveld ble det skikkelig fyr i peisen - og varmen spredte seg raskt i huset. Ikke noen varme er som den fra vedfyringen.
Herlig når man kan rote i glørne, legge inn nytt og gruble på det man egentlig grubler på!

F.eks; kan jeg benytte disse kullbitene til min egen pyrolyse og legge dem i blomsterbedene - "pyrolysen" MED oksygen?
Jeg diskuterte saken med min gode nabo, Hr Braastad. Vi fant etter hvert ut at det tryggeste var å overlate slikt til ekspertisen på området.
De som KAN pyrolyse. Jeg tenker selvsagt på mitt kjære VOW!

Med en skyhøy strømpris på ca 1 kr pr kw/time + skatter og avgifter var brenning av hageavfall (noen trær og grener fra tomtas sydligere deler) en utmerket måte å redusere kostnadene på - og dessuten forhøye gleden med den varmen som strømmet ut.
Ikke at jeg MÅ redusere kostnadene, men hyggelig er det uansett......🤭!

Så glad ble jeg at jeg IGJEN lyttet til Henrik Badins ord fra Paretos konferanse fra januar.
Ja, for det var "noe med" det nordiske markedet og 5-gangeren jeg ikke helt hadde fått tak i.
Det måtte sjekkes ut - sammen med min gode venn fra etasjen nedenfor, Hr Braastad. Vi koste oss - mens vi lyttet til de gode ordene!

Henrik Badin holdt en strålende prentasjon under konferansen. Aksjekursen var på det tidspunktet rundt kr 40 - et sted!
Likevel ingen spesiell reaksjon i ettertid - og jeg mener å huske at kursen faktisk FALT noen %'er i etterkant. Merkelige saker!

I DAG - ca en mnd senere - har den imidlertid steget med rundt 40% siden den gang.
Alt underbygget av nye konkrete kontrakter og de kloke ordene fra Sjefen om svimlende framtidsutsikter.

Ja, for hva var det egentlig han SA om den 5-gangeren?
Kanskje større aktører har gjort som "oss to" (Hr B + meg), lyttet gjennom hva som ble sagt - og deretter gjort som "oss"; TENKT VIDERE!

- Vi skal nå skalere vår produksjon KRAFTIG OPP.
- Follum (forsøksfabrikken) er på 10.000 tonn biokull.
- Det norske markedet blir ÅRLIG opp mot 400.000 tonn fram mot 2030.
- Det NORDISKE MARKEDET - som vi nå sikter oss inn på er 5x større enn DET igjen!
- Mine ord; Vi snakker nå om et potensiale opp mot 2 MILLIONER tonn i Norden (pr år) - fram mot 2030!

10.000 tonn genererer en EBITDA på 20-30 mill.
30.000 tonn genererer ca 70-100 mill.
50.000 genererer ca 120-170 mill i EBITDA.
DAGENS VOW (stort sett kun cruise) har en EBITDA på rundt 50-60 mill - et sted!

Hva 2 MILLIONER tonn da generere gidder jeg ikke en gang å PRØVE å finne ut av!
VOW får selvsagt neppe alt, men trolig en VELDIG stor del - kan man lett tro.

Tallet blir uansett så stort at en viss varmgang umiddelbart kan registreres i kalkulatoren.
Ikke så varm som den peisen som nå er i ferd med å brenne ut, men det lyser uansett av den - kalkulatoren!

Når man har TOPP utstyr som fungerer - og er ettertraktet over hele verden blir det gjerne slik. The Winner takes All!
4 herlige børsmeldinger ila 2 uker er i grunnen bevis nok for min del - og det kommer bare til å strømme på. En uendelig strøm av godnyheter!

Den bakenforliggende grunnen til de siste ukers kraftige stigning er trolig dette med det uendelige potensialet.
De framtidsutsiktene som selskapet SELV varsler VIL komme, men som de fleste meglerhusene holder kjeft om.
Har trolig nevnt det tidligere; Hvorfor snakker INGEN om VOW - når dette trolig er den mest spennende av alle!

Dvs, Hermanrud varslet nylig kr 60 (allerede nesten oppnådd), mens nestemann (CP) varslet 80!
MIN spådom er 350 om 2 år, ut fra hva trenden viser! Historien viser at jeg PLEIER å få rett i mine spådommer!
Personlig TVILER jeg på at jeg bommer denne gangen. Har heller tatt litt lite i!

Hilsen Hammers.........som vanlig en ubeskjeden og ydmyk en!

Redigert 13.02.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.02.2021 kl 21:17 1642

Det er merkelig med det. Mens noen gjemmer seg innendørs når kulda slår til gjør jeg gjerne det stikk motsatte.
Ikke noe er som å gå en tur i smått bitende kulde og varme klær. Jeg har en fast og litt variert kveldsløype på ca 1 times tid.
Nesten ikke et menneske å se, men mye annet fint å kikke på. Så også i dag - og i dag var det EKSTRAORDINÆRT!

At enkelte fortsatt har julelysene sine hengende synes ikke jeg er spesielt fasinerende i februar, men hver sin smak.
Da er det noe helt annet med stjernehimmelen og f.eks stjernebildet Orion.
Et stort bilde men bør kjenne til for å få helheten med seg.

Den karakteristiske rekka med de 3 stjernene i "Orions belte" er lett å se. Utvider man Orions belte litt ser man et stort PLUSS.
De 3 stjernene på rekke og en stjerne på hver side (nesten 90 grader på beltet) av den midterste av dem.

Den øverste av de 2 "nye" er Betelgeuse og den som er symmetrisk i underkant er Rigel. To lyssterke stjerner som skiller seg ut.
Fasinerende med det PLUSSTEGNET som er ganske så perfekt. Hvordan er dette mulig i det kaoset som ellers råder der ute?

Men, utvider man YTTERLIGERE ser man et ENDA STØRRE pluss.
Ca 8 "beltelengder" og litt skrått nedenfor "beltet" ligger den lyssterke Sirius. Ca 8 "beltelengder" litt skrått over på motsatt side ligger den lyssterke Aldebaran. Også de to i en viss symmetri. Utrolig, men sant!

Disse 7 lysende punktene danner et KJEMPESTORT pluss.
Jeg har tenkt på det utallige ganger. Dette er liksom VOW's STJERNEBILDE - de 7 stjernen som danner det STORE plusstegnet.
Det bildet jeg ubevisst - men stadig "dras mot" - når Sporty får dagens siste lange tur på stjerneklare vinterkvelder.

For hva er det ikke vi har opplevd den siste tiden.
PLUSS på PLUSS på PLUSS. Det STORE PLUSSTEGNET!
Bare siden den siste oppgangen startet den 27. januar har kursen steget fra 36 til dagens 56.

Ikke basert på "hokus pokus" fra bjellesauer eller tyske bloggere.
Ei heller etter betalte analyser fra meglerhus, men pga det VOW selv opplyser markedet er i ferd med å skje. Hard facts.

Bare for å ha det sagt; Henrik Badin har aldri skuffet MEG med sine uttalelser!
Han har heller aldri bedt MEG om nye penger etter nesten 2 år som aksjonær. I stedet har jeg fått betalt utbytte.

Clarksons Platou stilte nylig spørsmålet; "Er dette det nye norske industrieventyret"?
Nei, de tenkte ikke på de populære paddehattene som dukker opp og skyter kursmessig i været (uten omsetning eller inntjening).
Nei, de tenkte på VOW - og den omveltningen mot nullutslipp som nå skjer i hele EU-sonen.

Deretter satte CP et første kursmål på kr 80. Det er over 40% dit.
80 passer også godt inn i det tekniske bildet jeg har skrevet om på annen tråd (....."lappen røk"). Der jeg snakker om 350 om 2 år.

Leser man hovedinnlegget og tenker litt over de tallene som er kommunisert til markedet (fra Paretos konferanse) skjønner man godt at kursen har skutt i været. Man kan lett få BAKOVERSVEIS av de tallene - for vi snakker om voldsomme størrelser - og det om SVÆRT FÅ år (1-4). KJEMPEVEKST!

Akkurat som JEG gjorde det samme (fikk bakoversveis) da jeg studerte stjernehimmelen og Orions belte.
Fordi; Det MEST UTROLIGE skjedde faktisk da jeg kikket på det store plusstegnet under kveldens tur.

Plutselig kom et KRAFTIG stjerneskudd som gikk i retning Sirius i SSV ca kl 19.08.
Det varte kanskje i 4-6 sekunder før det forsvant mot området Vestfold eller mot Sørlandet?
Fra mitt ståsted var det ca like lyssterkt som Sirius - om ikke sterkere.
Nesten slik at jeg ble "frelst" av det synet, men bare nesten!

Jeg ble så paff og så overrasket at jeg bare nøt uten å tenke mer. I farta glemte jeg å "ønske meg noe", men det får så være.
For et stjerneskudd som gikk mot en av de to ytterste stjerne i VOWS stjernebilde var nok for min del.
Stjerneskuddet som viste veien mot det STORE PLUSSTEGNET.

Jeg tror ikke Sporty fikk noe som helst av dette med seg - der han snuste rundt på snøklumper og strå.
Det eneste han merket var trolig at jeg satte opp farta den siste biten, for nå ville jeg hjem for å se om Hr Braastad hadde dukket opp.

Dette var helt klart "et syn" jeg måtte diskutere litt nærmere med denne vise mannen. Han som ALLTID er enig i mine argumenter.
Og han som ALLTID har en liten vareprøve eller "eller to" med seg når han dukket opp!
Så spesiell var dagens opplevelse at jeg lurte på om dette lett kunne utvikle seg til en "dypere" samtale utover kvelden.....🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers..........som oppfordrer alle til å ta seg en tur ut i mørket mens stjernene ennå blinker. Om et par dager er det over her i sør.

Ta en titt på VOW's stjernebildet. Det STORE PLUSSTEGNET! Finn først de 3 på tett rekke i Orions belte.
Se plusstegnet - og deretter det STORE! Det som beveger seg mot vest ila kvelden og natta - og som ligger like over hodene våre.
Kanskje best synlig i tiden ca 19-2100 på denne tiden av året.
Kjenn at det biter litt i kinnene - og kjenn hvor godt det deretter er å komme inn i varmen igjen!
Redigert 14.02.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.02.2021 kl 23:01 971

Det er stadig noen som ber om tilgang til diskusjonen på mine 3 låste tråder om VOW.
Jeg sier BEKLAGER til dere alle. Jeg slipper ingen inn.

Det finnes ingen diskusjoner på dem. Kun monologer fra min side.
Fordi; Forumet er fullt av MULDVARPER med flere ulike brukernavn som ingen har kontroll på. Ingen bortsett fra dem selv.

Dere som er opptatt av VOW vet hvem jeg tenker på.
De som KUN er der for å ødelegge med sitt intetsigende vås og uendelige diskusjoner om rent SVADA!.
De dere selv uttrykker at dere er drita lei av med den virksomheten som bedrives. Dere er ikke alene. Jeg er minst like lei.

Da blir det slik; MONOLOGER PÅ DE STENGTE. Ellers dukker jeg selvsagt opp på åpne trådene.

Hilsen Hammers
Redigert 14.02.2021 kl 23:04 Du må logge inn for å svare