Hvem er violet power?

Jokeren90
RECSI 12.02.2021 kl 14:16 15291

Er det noen som vet noe om violet power som skal være samarbeidspartner med rec?

Hvis man går på violetpower.com kommer man bare til en passordbeskyttet side.

De har tre stykker på LinkedIn.

https://www.solarpowerworldonline.com/2020/10/everything-we-know-about-the-newest-u-s-solar-panel-manufacturer-violet-power/

En artikkel, men det sier ikke mye.

Det er det jeg klarer å oppdrive av info. Noen som vet mer?
Slettet bruker
14.02.2021 kl 13:28 3312

Skal gi deg ett godt råd. Ikke spør Nemi's om råd.
Se på det fundamentale og tenk langsiktig. Ikke la deg skremme til å selge.
nemi's
14.02.2021 kl 13:32 3248

Hvem bryr seg om VP?

skriver du.

Svaret er REC's ledelse og styre.

REC sa 29/10 at to av tre kriterier må være oppfylt for at ML kan restartes. De tre kriteriene er referert på s. 35 i Q3-presentasjonen, under "restart of the Moses Lake".
Redigert 14.02.2021 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Spurs8
14.02.2021 kl 13:43 3226

Nemi’s kan du svare på mine spm?
nemi's
14.02.2021 kl 13:48 3205

Er du ny, bør du sjekke ut hva selskapet sier de skal gjøre. Og hvordan virkeligheten egentlig er. Du bør bry deg mindre om hva deltagere på HO tror om fremtiden.

På s. 32 i Q3-presentasjonen sier REC hva de skal gjøre i perioden des20-feb22. Så lenge har REC penger. Stemmer nok godt med virkeligheten også, siden de sier så.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 13:48 3214

Hei Simen, Morgan har jo rett, du kan umulig være den skarpeste kniven i skuffa, og langt i fra den skarpeste hjernen her på forumet. Hadde vi tatt det du spyr ut for god fisk, hadde tapene til mange her på forumet vært store, hadde jeg solgt ut da du spådde 1 krone, den med hull i, hadde mitt tap vært veldig stort. Alt du skriver vitner om at du umulig kan være smart, og beviser for det motsatte har vi heller ikke sett. Fortsatt god søndag, å håper på flere innlegg fra deg, jeg ler like godt hver gang du spyr ut eder å galle.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 13:52 3186

Ikke mat trollet folkens. Fortsett å vær muppets og tjen store penger på REC.
nemi's
14.02.2021 kl 13:53 3129

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Er du opptatt av Sila Nano og OneD Material, anbefaler jeg deg denne artikkelen:

https://static1.squarespace.com/static/54ac837ee4b041b86b0c054f/t/5ff529b431ed402a30faf593/1609902541227/OneD+Material+-+Benchmark+Minerals+%28December+7+2020%29+%28web+site%29.pdf

SiNANOde process uses
silane gas already used in
electronics & solar industries
(high purity & low cost),
produced inexpensively from
metallurgical grade silicon

Du finner den her:
https://www.onedmaterial.com/press-releases

Using only silane (produced from metallurgical grade silicon and available from multiple suppliers). Thanks to a proprietary reactor design, each CVD furnace converts 99% of the Silane gas into silicon nanowires attached to the graphite particles. A SiNANOde® pilot manufacturing capacity of 100 tons (= 100,000 Kg) of 20% Si/ 80% graphite anode material provides a nominal energy storage capacity of 300 MWh in lithium batteries.
Redigert 14.02.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
nemi's
14.02.2021 kl 14:16 2993

MorganKane skrev Innlegget er slettet
Seattletimes ser ikke spor av verken tinglysing av areal, enda mindre byggestart i Port of Moses Lake hos VP. Og lokale journalister burde jo vite.

If constructed...
Redigert 14.02.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
xray292
14.02.2021 kl 14:17 3041

Hør på podcasten der VP konsernsjef snakker om teknologien de anvender. Spoler man frem min 25 prater han mye varmt om Rec silicon.

https://www.freeingenergy.com/podcast-charlie-gay-violet-power-us-solar-manufacturing/
nemi's
14.02.2021 kl 14:39 2918

Fidelity Leads $81M Investment in Enevate to Accelerate Commercialization of Fast-Charging Electric Vehicle Battery Technology
February 10, 2021

IRVINE, Calif. – February 10, 2021 – Enevate, a pioneer in advanced silicon-dominant lithium-ion (Li-ion) battery technology featuring extreme fast charge and high energy density for electric vehicles (EVs) and other markets, announced that it has secured a $81M Series E funding led by Fidelity Management & Research Company, providing the company with additional new resources aimed at accelerating global mass adoption of Enevate’s unique battery technology in electric vehicles.

Enevate produserer i 2022.:
https://www.enevate.com/wp-content/uploads/2020/12/Enevate-Overview-Y201202W.pdf

LG Chem har det travelt.

Mens REC sier "by 2023" om ett eller annet som skal transporteres i rør i ML.

Intravenøsiu
14.02.2021 kl 14:57 2795

Intravenøsiu skrev Innlegget er slettet
Jeg kan og legge til at et av de største bruksområdene for silangass er i LCD skjerm produksjon, da er det naturlig at det var størst inntekt fra eksport til Sør Korea i 2018.
Redigert 14.02.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
MorganKane
14.02.2021 kl 15:00 2785

Uchi,


Sorry, jeg trekker tilbake det jeg sa. Hun er spik spenna gæærn og dummere enn en vanlig frøloff. Det Nemis poster her er en skikkelig Bullmelding. Enevate "Accelerate Commercialization..." er ÅPENBART en positiv melding for REC. Du skal være rimelig tilbakestående for å tolke dette negativt. Dette kommer raskere enn hva Tøffe Tore turde å "garantere" tilbake i 2020. Alle vet at det er først når ting begynner å virkelig "accelerate" at batteri produsentene trenger store volum med silane. Det er først da de blir avhengig av REC. At dette nå går raskere, både for sila, enevate og group 14, MÅ tolkes meget positivt. Ikke rart Røkke har det travelt med å komme i førersetet.

Takk for nyttig info. Igjen Nemis, du er flink til å grave opp ting, men når det gjelder tolkningen av det du finner henger du "litt" etter (hehe). Dette går raskere enn jeg trodde. Nydelig! 👍


PS! Hva var det Enevate sa i
Slettet bruker
14.02.2021 kl 15:17 2728

Jeg tenker Røkke har mer oversikt enn hva Nemi's har. Nemi's er akkurat som oss, litt i villrede, mangel på informasjon og bekreftelser om hva som skjer fremover. Vi vet likevel mye om man kan trekke noen tråder på alt av info som er der ute.

Jeg stoler mer på at Røkke vet hva han driver med og hvilken vei selskapet skal ta nå, enn Nemi's sine skremsler om fortiden og at det på et eller annet vis skal være gjeldende for fremtiden.

Selskapet har en fremtid som er lukrativ. Det tenker også alle de andre store investorene som er inne i selskapet, se bare på alle fondene. Er ikke noe tøyseri det.

Ha en flott søndag og spis bolle folkens. Jeg kan ikke da jeg er på jobbreise :P
nemi's
14.02.2021 kl 15:18 2743

MK, les deg opp på Enevate:

Etter denne artikkelen fra i januar i fjor: https://www.greencarcongress.com/2020/01/20200115-enevate.html

1 million meters of electrodes produced in the company’s R&D pilot line.

ble TT spurt på Q4-19, 14feb20, med henvisning til Enevates design av Si-anoder. Han sa han aldri hadde hørt om Enevate.....

Tøffe Tore, altså.

Gå gjennom arkivet deres, du også:

The process does not require high-quality silicon, .... we’re able to use silicon sources that are much cheaper, and much more eco-friendly, meaning a lower CO2 footprint than other companies.
Redigert 14.02.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
MorganKane
14.02.2021 kl 15:24 2758

Hallo? Q4 presentasjonen er først nå til uka. Vent litt... Snakker du om q4, 2019 ja. 2019. Snakker du om hva Tøffe Tore sa for over ett år siden? Javel.... Det gidder jeg ikke kommentere utenom med to ord (eventuelt ett avhengig av hvordan du definerer det). Nemlig: Hehe...
Slettet bruker
14.02.2021 kl 15:36 2678

Var det ikke sånn at når Nemi's kommenterte så gikk aksjen opp, historisk sett??
Blir en bra uke dette da😂😂 Begynner å bli mange kommentarer nå.
Redigert 14.02.2021 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 15:38 2719

Jepp, at nemi er så aktiv , er meget bull😀🤣
Redigert 14.02.2021 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 15:42 2691

Jeg har kjøpt aksjer for kurs 20 forrige uke. Legger inn bestilling på kurs 23 nå. Ikke redd for disse nivåene, tvert imot

Tenker at enten TT eller Røkke drar aksjen mot 30. Liker oddsen mtp at det er to muligheter for noe kursdrivende
Redigert 14.02.2021 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
nemi's
14.02.2021 kl 15:52 2639

TT er nok ikke enig at REC's anlegg i ML til byggekost 20MRD NOK produserer superbillig lavkvalitetspolysil.

For Enevate bruker ikke high-purity polysil, skriver de.

De bruker noe som er much cheaper, skriver de. Samme som Tesla skal gjøre til sin EV-2022; metallurgisk Si til anodene.

Men dette er hva alle Si-anode produsentene ønsker seg. For å kunne selge EV-batterier som reelt sett kan konkurrere med Tesla.Uten at alle verdens batteriprodusenter har rørsystemer i ML. Og nå er de på vei.

Og derfor er ML stengt.

https://www.upsbatterycenter.com/blog/making-anodes-from-silicon-scrap/

This is similar to the approach used by materials manufacturer Advano, which is producing silicon nanoparticles by the ton in its New Orleans factory. To lower the costs of producing nanoparticles, Advano sources its raw material from silicon wafer scrap from companies that make solar panels and other electronics. The Advano factory uses a chemical process to grind the wafers down into highly engineered nanoparticles that can be used for battery anodes.

“The real problem is not ‘Can we get a battery that is powerful?’ It’s ‘Can we make that battery cheap enough to build trillions of them?’” says Alexander Girau, Advano’s founder and CEO.

https://www.wired.com/story/welcome-to-the-era-of-supercharged-lithium-silicon-batteries/

https://www.advano.io/
Redigert 14.02.2021 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 16:12 2509

Fredag vil jeg også tro den stenger godt over 30.
jeg har SÅ store forventninger til guidingen, at jeg ikke blir forundret hvis den dobler seg😅
xray292
14.02.2021 kl 16:24 2441

VP: one of our goals is to go all the way what’s called upstream in the supply chain to polysilicon. So solar cells, semiconductor integrated circuits and lithium-ion batteries with silicon anodes all need hyper pure silicon. The trade wars have harmed our ability in the US to make our own high-purity silicon. Hemlock semiconductor and Wacker Chemie and REC silicon are the three primary producers of hyper pure silicon. Hyper pure means that the silicon is 11, sometimes 12 nine’s pure, incredible purity. And we set up Violet Power across the street from REC silicon’s production facility for making hyper pure silicon. The type of silicon that could be produced in their facility is created by what’s called a fluidized bed process from a gas called silane. The nice thing about that process is the hyper pure Silicon comes out in the form of beebees just about the same size as we think of beebees maybe about a millimeter or half a millimeter in size.

Beebees her menes granuler vil jeg tro. Hvis jeg ikke tar feil produserer Hemlock og wacker ikke granuler.
Redigert 14.02.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 16:25 2432

Jeg er også optimistisk, men har ikke de største forventningene, men tvi tvi for noen knall kunngjøringer.

Tror mer på en liten dipp ned mot 20kr om det er en tam rapport. Heldigvis tror jeg ikke de går konkurs slik noen her inne mener, haha.
xray292
14.02.2021 kl 16:40 2349

VP: That form factor makes it possible to continuously recharge crystal growers or any other technique for making sheets of silicon continuously. It’s easy to pour the beebees into a pot of molten silicon, and increase the productivity of that equipment. The key part of what we’re working to do here is to assure that we have a complete self-reliance here in America for making our own hyper pure silicon.....


So the ability for us to reestablish a market for the producers of hyper pure silicon is part of what is important here for our economy, for having the ability to use what we make to make it better than anybody else can make it and have markets that are benefited by having the close proximity in the supply chain, to the raw materials necessary for building solar panels, for recapturing or microelectronics industry leadership capabilities and opening the door to one of the more efficient ways of making lithium-ion batteries. Being able to put more lithium atoms into that with the benefit of silicon.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 16:41 2335

Lite som tyder på at det blir tamt. Jeg vil gjerne vite mer om disse batteriprodusentene de forhandler med👍
Cadizio
14.02.2021 kl 16:44 2585

Intressant att alla artiklar du postar är från tidigt 2020 eller äldre. Vad har hänt sedan dess? Du utgår från ett scenario när Trump var president och ett parisavtal som var skrotat. Hur ser usa ut idag? Vad har hänt sedan dess? Du måste kanske höja blicken? Vi har ett uttryck i Sverige Nemi som du kanske känner till. Du utgår hela tiden utifrån att glaset är halvtomt....svårt att se att du ens vill det ska gå bra för REC?
nemi's
14.02.2021 kl 16:57 2530

99% av alle potensielle solar polysil-kunder til REC finnes i Kina. Det er siste tallet REC har gitt oss, fra 29/10/2020. Og REC verken produserer eller selger solar polysil. Hva har hendt med Biden i 2021, spør du. Ingenting sier jeg. Men fortell oss hvordan du mener USA ser ut i dag, og hvordan det påvirker hva REC selger og produserer. Du er visst uenig.

Hvem er de nye kundene? Fortell oss det.
Redigert 14.02.2021 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Cadizio
14.02.2021 kl 17:05 2477

Tänker inte ge mig in i någon diskussion. Det jag mest tycker är märkligt är din extremt negativa syn på allt. Äger du ens en aktie?