Hva skjer med aksjeprisen hvis...?

xNorseman
RECSI 12.02.2021 kl 14:30 2242

Jeg er ganske ny i gamet men allikevel så sitter jeg med en liten post i Rec Silicon. Jeg leser mye på dette forumet om hvordan folk spår hva som skjer fremover etter at KIR kommer inn i styret. Noen tror at Røkke/Aker/Horizon skal kjøpe et annet selskap til enten 1mrd eller 4mrd og fusjonere det med Rec Silicon sånn at Røkek ender opp på 31% eller 51%, men hva skjer med aksjeprisen da, er det noe positivt for aksje kursen eller ikke? Eller at Røkke skal kjøpe seg opp i Rec Silicon opptil 51% som vil bli dyrt for han og da antar jeg selvfølgelig at aksje kursen går opp også. Eller at dem utsteder en emisjon der Røkke kan kjøpe seg opp på 51% men det har jeg fått inntrykk av at da ville han blitt upopulær blant småaksjonærer som oss.

Uansett så sitter jeg long på Rec Silicon og har trua på det i det lange løp.
Redigert 12.02.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2021 kl 14:41 2153

Mest sannsynlig positivt på kursen på kort sikt.
Alt som skjer nå drar kursen opp. Kursen er ekstremt lav.
t3sm
12.02.2021 kl 14:45 2096

Jeg tror mye positivt kommer til å skje på kort tid og vi ser doblinger på meldinger og forventninger. Det aller største er når beskjeden om ML kommer. Deretter blir det nok en roligere periode hvor det jobbes intenst med å fornye og ekspandere, før nye og høye kursutviklinger. Merk at dette er hva jeg tror kommer til å skje innen dette året.
xNorseman
12.02.2021 kl 17:34 1590

Hva ville skjedd om Røkke solgte seg ut av Rec Silicon? Selv om det virker ganske usannsynlig i og med han tar inn Aker folk inn i styret på selskapet.
Slettet bruker
12.02.2021 kl 17:40 1530

Et nedsalg når en EGF er bebudet med kun en sak på dagsorden - fiskeren som styreformann - da blir ditt spørsmål irrelevant.
Slettet bruker
12.02.2021 kl 17:43 1500

Det ville på kort sikt vært katastrofe om Røkke gjorde det, men det er nok 0 sannsynlighet for det.

Hva som kan bli trøbbel neste året er kostnader i forbindelse med opptatt av ML. De har en del emisjonspenger, men av egen erfaring med store prosjekter vet jeg at det ofte kan være overraskelser og forsinkelser.

Jeg tror uansett det vil være løsbart og over tid er det ikke noe å bekymre seg over. Eventuelle emisjoner for å hente kapital senere for å skape mer vekst er utelukkende positivt.
Slettet bruker
12.02.2021 kl 18:06 1290

Hvad tenker i at denne shortes og ikke dækkes ind, er det virkelig således at dem tror at kursen skal godt ned og hvorfor tror dem det?
Slettet bruker
12.02.2021 kl 18:15 1196

Shorten er satt på grunnlag av en maskinlæringsmodell. Ikke et menneske som sitter og leser at Røkke skal inn. Derfor er den ennå der, da modellen mener at shorten bør stå.