Enda et Aker selskap skal inn på grønt bølgen? Doblingskandidat
Selskapet skal sannsynligvis bygge skip til grønt industrien i USA (Fra Q4 rapporten 11.2.2021 "Philly Shipyard is exploring interest from owners in building vessels to support the expanding offshore wind industry").
Alle skip som skal være med på grønt utbyggingen i USA, må bygges ved Jones Act i følge presidenten i USA, Mr Biden. Jones Act vil si at verftet som skal bygge dette, må være amerikansk med amerikanske arbeidere. Tror dere Aker kommer til å bruke sitt eget verft i USA til denne utbyggingen? Philly Shipyard er i Jones Act og Aker eier 57,6% av selskapet, Philly Shipyard eier 3,7% av aksjene i eget selskap.
Aker eier 57,6% av selskapet, Philly Shipyard eier 3,7% av aksjene i eget selskap.
Aker selskapet prises til kr 774 mill, de har kr 1,8 milliarder i cash, kr 0 i gjeld og ordre på ca kr 10 milliarder.
Brukt usd 8,32 i regnestykket
Antall aksjer i Philly Shipyard: 12.574.525
Markedsverdi på selskapet ved kurs kr 61,60 kr 774 mill
Dette er fra Q1/21 rapporten den 6.5.2021
Totalt cash pr 31.3.2021 kr 1,8 milliarder. (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total cash and cash equivalents of USD 216,65 million at 31 march 2021, excluding USD 34.4 million of restricted cash)
Gjeld kr 0 (Fra Q1 rapporten 6.5.2021 - At 31 March 2021 and 31 March 2020, Philly Shipyard had no external debt)
Kr 9,74 milliarder i ordre (Order backlog of USD 1,171.1 million on 31 March 2021 with last delivery in 2024), ventet å øke til kr 12,23 milliarder når de får det 5te og siste skipet i denne serien i slutten av 2021. Phly bookførte margin på 5,8% for 2020. I Q1/2021 er marginen 7,1%, da har de totalt 6,3% margin siden byggingen av skipene begynte (tallene er fra Lars i Aksjesladder, regner med at de stemmer). Med 6,3% margin utgjør dette et overskudd på kr 613 mill (ca kr 48 pr aksje) til 770 mill (ca kr 60 pr aksje). (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, To date, Philly Shipyard has received orders for the first four ships in the NSMV program, with a total order
intake in excess of USD 1.2 billion. These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine and Texas. TOTE Services retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the contract value would total approximately USD 1.5 billion with the final delivery in 2025).
Eierandeler totalt på kr 3,2 milliarder (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total assets were USD 385.7 million at 31 March 2021 compared to USD 237.7 million at 31 December 2020, with the increase resulting mainly from an increase in cash and cash equivalents (unrestricted) of USD 119.1 million, USD 18.8 million of prepayments to suppliers for the NSMV program, and USD 8.0 million of cash deposited in an escrow account as collateral for the bonds required by the NSMV program)
As of 31 March 2021, the NSMV projects for Hulls 033-034 and Hulls 035-036 are 7.0% and 0.8% complete,
respectively
https://newsweb.oslobors.no/message/532323
Operational risks
"The Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program. As is common in the shipbuilding industry, the Shipyard’s projects are typically performed on a fixed-price basis. Under fixed-price contracts, PSI receives the price fixed in the contract, subject to adjustment only for change-orders. In many cases, these vessels involve complex design and engineering, significant procurement of equipment and supplies and extensive construction management. Management uses its best efforts to properly estimate the costs to complete PSI’s project awards; however, PSI’s actual costs incurred to complete these projects could exceed its estimates. The NSMV contract is a fixed-price contract"
Financial risks
"The Company is exposed to changes in prices of steel and other materials and duties, tariffs and other taxes imposed on goods imported from foreign (non-U.S.) countries. The Company attempts to mitigate its exposure with respect to steel and other material price escalation and increased taxes on imported goods by attempting to pass these risks on to its end customers. The NSMV contract includes a steel cost adjustment clause for steel plates"
"The Company is subject to exchange rate risk for purchases made in currencies other than the U.S. dollar. The Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program"
http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/phly_q4_2020_report.pdf
Alle skip som skal være med på grønt utbyggingen i USA, må bygges ved Jones Act i følge presidenten i USA, Mr Biden. Jones Act vil si at verftet som skal bygge dette, må være amerikansk med amerikanske arbeidere. Tror dere Aker kommer til å bruke sitt eget verft i USA til denne utbyggingen? Philly Shipyard er i Jones Act og Aker eier 57,6% av selskapet, Philly Shipyard eier 3,7% av aksjene i eget selskap.
Aker eier 57,6% av selskapet, Philly Shipyard eier 3,7% av aksjene i eget selskap.
Aker selskapet prises til kr 774 mill, de har kr 1,8 milliarder i cash, kr 0 i gjeld og ordre på ca kr 10 milliarder.
Brukt usd 8,32 i regnestykket
Antall aksjer i Philly Shipyard: 12.574.525
Markedsverdi på selskapet ved kurs kr 61,60 kr 774 mill
Dette er fra Q1/21 rapporten den 6.5.2021
Totalt cash pr 31.3.2021 kr 1,8 milliarder. (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total cash and cash equivalents of USD 216,65 million at 31 march 2021, excluding USD 34.4 million of restricted cash)
Gjeld kr 0 (Fra Q1 rapporten 6.5.2021 - At 31 March 2021 and 31 March 2020, Philly Shipyard had no external debt)
Kr 9,74 milliarder i ordre (Order backlog of USD 1,171.1 million on 31 March 2021 with last delivery in 2024), ventet å øke til kr 12,23 milliarder når de får det 5te og siste skipet i denne serien i slutten av 2021. Phly bookførte margin på 5,8% for 2020. I Q1/2021 er marginen 7,1%, da har de totalt 6,3% margin siden byggingen av skipene begynte (tallene er fra Lars i Aksjesladder, regner med at de stemmer). Med 6,3% margin utgjør dette et overskudd på kr 613 mill (ca kr 48 pr aksje) til 770 mill (ca kr 60 pr aksje). (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, To date, Philly Shipyard has received orders for the first four ships in the NSMV program, with a total order
intake in excess of USD 1.2 billion. These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine and Texas. TOTE Services retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the contract value would total approximately USD 1.5 billion with the final delivery in 2025).
Eierandeler totalt på kr 3,2 milliarder (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total assets were USD 385.7 million at 31 March 2021 compared to USD 237.7 million at 31 December 2020, with the increase resulting mainly from an increase in cash and cash equivalents (unrestricted) of USD 119.1 million, USD 18.8 million of prepayments to suppliers for the NSMV program, and USD 8.0 million of cash deposited in an escrow account as collateral for the bonds required by the NSMV program)
As of 31 March 2021, the NSMV projects for Hulls 033-034 and Hulls 035-036 are 7.0% and 0.8% complete,
respectively
https://newsweb.oslobors.no/message/532323
Operational risks
"The Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program. As is common in the shipbuilding industry, the Shipyard’s projects are typically performed on a fixed-price basis. Under fixed-price contracts, PSI receives the price fixed in the contract, subject to adjustment only for change-orders. In many cases, these vessels involve complex design and engineering, significant procurement of equipment and supplies and extensive construction management. Management uses its best efforts to properly estimate the costs to complete PSI’s project awards; however, PSI’s actual costs incurred to complete these projects could exceed its estimates. The NSMV contract is a fixed-price contract"
Financial risks
"The Company is exposed to changes in prices of steel and other materials and duties, tariffs and other taxes imposed on goods imported from foreign (non-U.S.) countries. The Company attempts to mitigate its exposure with respect to steel and other material price escalation and increased taxes on imported goods by attempting to pass these risks on to its end customers. The NSMV contract includes a steel cost adjustment clause for steel plates"
"The Company is subject to exchange rate risk for purchases made in currencies other than the U.S. dollar. The Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program"
http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/phly_q4_2020_report.pdf
Redigert 06.05.2021 kl 21:04
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Turtai
13.02.2021 kl 16:28
11261
2021.02.12 Philly Shipyard
skal sannsynligvis bygge skip til grønt industrien i USA
https://www.tradewindsnews.com/finance/new-work-sees-philly-shipyard-ramp-up-recruiting-efforts/2-1-962383
skal sannsynligvis bygge skip til grønt industrien i USA
https://www.tradewindsnews.com/finance/new-work-sees-philly-shipyard-ramp-up-recruiting-efforts/2-1-962383
Redigert 13.02.2021 kl 16:28
Du må logge inn for å svare
Det begynner å danne seg ett bilde om strategien til Aker i USA. Med Biden's og demokratenes valgseier åpner det seg definitivt muligheter.
AOW -ved utbyggingskontrakter vil det være naturlig med Philly.
Mainstream -kommer nok morro også her
REC Silicon -batteriaktuell og med satsing på solceller Made in America vil dette være som fuglen Føniks. KIR blir ikke styreleder bare for gøy. Batteripakker til vindmøller og solceller??
AOW -ved utbyggingskontrakter vil det være naturlig med Philly.
Mainstream -kommer nok morro også her
REC Silicon -batteriaktuell og med satsing på solceller Made in America vil dette være som fuglen Føniks. KIR blir ikke styreleder bare for gøy. Batteripakker til vindmøller og solceller??
Turtai
13.02.2021 kl 19:10
11059
Har dere lest dette innlegget (fra 18.01.2021)?
https://www.nordicsmallcap.com/forums/topic/phly/
'It is highly possible that the Jones Act will apply to offshore wind and there are not many shipyards in US that apply to Jones Act. Philly has a lot of potential inside the offshore wind.
Aker owns a big stake in Amercian shipping company wich is a big player in the Jones Act market. So it can be possible that they order offshore wind ships from Philly and use them with Aker Offshore wind.'
https://www.nordicsmallcap.com/forums/topic/phly/
'It is highly possible that the Jones Act will apply to offshore wind and there are not many shipyards in US that apply to Jones Act. Philly has a lot of potential inside the offshore wind.
Aker owns a big stake in Amercian shipping company wich is a big player in the Jones Act market. So it can be possible that they order offshore wind ships from Philly and use them with Aker Offshore wind.'
Redigert 14.02.2021 kl 14:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.02.2021 kl 20:22
10921
Får håpe de melder kontrakt mellom Aker Offshore Wind og Philly Shipyard snart 🤩 Greit å gi et signal til konkurrentene at «vi bygger til oss selv først, så kan vi bygge dyrere til dere andre når vi får tid» 💪
Frodon
14.02.2021 kl 12:53
10590
Jeg synes det er ekstremt rart at et Aker selskap med et kjempe potensiale innen grønt, som allerede har store kontrakter med det amerikanske forsvaret, er priset ca til cash beholdningen. Her er det mange analytikere som ikke har gjort leksen sin 😉 Når de kommer løpende etter, tipper jeg vi kan se kursmål opp mot kr 250-350 her. Dagens kurs på kr 73,80 er latterlig 😅
Redigert 14.02.2021 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
Garcia
14.02.2021 kl 15:34
10422
Med biden s enorme satsing på havind kan alt skje her...
Det jeg synes er merkelig er at de holder tilbake utbytte nå som alt synes å gå på skinner..
Nye studier med us navy resulterer jo fort i nye kontrakter..
Vedlikeholds jobber ser jo også ut til å blomstre og det behovet stopper neppe med det første..
Så har jo phly gode erfaringer med å bygge container skip pluss og selvsagt den satsingen innen havvind.
Mulig de har noen planer for verftet som ligger litt frem i tid eller de holder muligheter åpne..
Uansett vokser jo verdiene i phly hele tiden...
Det jeg synes er merkelig er at de holder tilbake utbytte nå som alt synes å gå på skinner..
Nye studier med us navy resulterer jo fort i nye kontrakter..
Vedlikeholds jobber ser jo også ut til å blomstre og det behovet stopper neppe med det første..
Så har jo phly gode erfaringer med å bygge container skip pluss og selvsagt den satsingen innen havvind.
Mulig de har noen planer for verftet som ligger litt frem i tid eller de holder muligheter åpne..
Uansett vokser jo verdiene i phly hele tiden...
Frodon
14.02.2021 kl 15:58
10386
Jeg tenker at det er lurt å holde igjen utbyttene til pandemien er over, også håper jeg på utvidelse av verftet, så de kan vokse enda mer ;) Grønt markedet blir jo enormt, og noen må bygge alt
Garcia
14.02.2021 kl 16:50
10302
Kanskje du har rett der når det gjelder utbytte, det er ihvertfall en grunn...
Uansett så ser det jo ut som om phly er utenfor fare når det gjelder jobber fremover..
Uansett så ser det jo ut som om phly er utenfor fare når det gjelder jobber fremover..
jokke
14.02.2021 kl 19:04
10133
Dette er ikke noe å diskutere, det blir ikke utbytte før tredje båt leveres. Fra 4Q:
Aksjonærfordeling
Med den nylige tildelingen av NSMVs 3 og 4 har PHLY-styret revidert selskapets utbyttepolitikk, som kunngjort i selskapets Q2 2020-rapport. Historisk har Philly Shipyard sitt mål at aksjonærene over tid vil få konkurransedyktig avkastning på investeringene sine gjennom en kombinasjon av utbytte og aksjekursvekst. I tråd med dette målet har PHLY tidligere utbetalt betydelige utbytter. Nåværende prioriteringer er imidlertid å beholde en sterk balanse, og PHLY-styret forutsetter følgelig ikke utbetaling av aksjeeierutdelinger, inkludert utbytte og tilbakekjøp av aksjer, før levering av tredje NSMV.
Aksjonærfordeling
Med den nylige tildelingen av NSMVs 3 og 4 har PHLY-styret revidert selskapets utbyttepolitikk, som kunngjort i selskapets Q2 2020-rapport. Historisk har Philly Shipyard sitt mål at aksjonærene over tid vil få konkurransedyktig avkastning på investeringene sine gjennom en kombinasjon av utbytte og aksjekursvekst. I tråd med dette målet har PHLY tidligere utbetalt betydelige utbytter. Nåværende prioriteringer er imidlertid å beholde en sterk balanse, og PHLY-styret forutsetter følgelig ikke utbetaling av aksjeeierutdelinger, inkludert utbytte og tilbakekjøp av aksjer, før levering av tredje NSMV.
Frodon
14.02.2021 kl 22:23
9888
Vi diskuterer HVORFOR de ikke skal utbetale utbytter før 3dje NSMV er levert, ikke når. Jeg håper som sagt at pengene brukes til vekst i verfts kapasitet, hvis de får inn masse ordre innen grønt bygging 🤩
Garcia
15.02.2021 kl 06:28
9664
Uansett veldig bra oppsummert Frodon...
Og med den massive satsingen på grønn energi som Aker gjør i disse dager blir det merkelig hvis phly ikke på en eller annen måte tar en del i dette.
Spesielt når vi vet at USA går inn i Paris avtalen og Biden vil pøse enorme summer inn i dette...
Når det gjelder JA er det flere senatorer som har prøvd å avvikle dette.
De blir alltid møtt av sterke protester og hoved argumentet er 9/11 og da er diskusjonen ferdig.
Ingen tør foreslå at skip med bomber og terrorister får tilgang til amerikanske havner...
Og med den massive satsingen på grønn energi som Aker gjør i disse dager blir det merkelig hvis phly ikke på en eller annen måte tar en del i dette.
Spesielt når vi vet at USA går inn i Paris avtalen og Biden vil pøse enorme summer inn i dette...
Når det gjelder JA er det flere senatorer som har prøvd å avvikle dette.
De blir alltid møtt av sterke protester og hoved argumentet er 9/11 og da er diskusjonen ferdig.
Ingen tør foreslå at skip med bomber og terrorister får tilgang til amerikanske havner...
Redigert 15.02.2021 kl 06:33
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.02.2021 kl 22:15
9367
Hehe, godt vi er enige 😉 Er det bare jeg som ser ironien her, et Aker selskap priset til cash beholdningen, 0 gjeld og store milliard kontrakter...kursen faller. Samtidig kjøper de fleste norske amatør investorer aksjer i NAS til kr 54,70, som skal ut i emisjon på kr 6,50 🤪
Redigert 16.02.2021 kl 22:15
Du må logge inn for å svare
Frodon
18.02.2021 kl 12:17
9051
Da er selskapet priset på cash beholdningen, dvs resten av selskapet er gratis 😜
Gratulerer til dere som får billig inngang! 10-12 mrd gratis..
moneymay
18.02.2021 kl 13:47
8937
Jeg er aksjonær og er veldig positiv til Philly Shipyard. Men klarer vi å finne noen negative faktorer som er med på å dra kursen ned? Jeg klarer ikke å forstå hvordan et selskap med eiendeler på 2 milliarder og ordre på over 10 milliarder er priset til 800 mill?
bravi
18.02.2021 kl 14:29
8857
Det er nå et litt negativt signal at de utsetter utbytte til etter båt 3, det kan bli tolket som at de 2+2 nybygg kontraktene ikke er spesielt "flesk" kontrakter og at de har lagt inn et lite tap på første båt, break-even på andre osv. Ikke sikkert det ligger så mye kr i den reparasjonskontrakten de har fått heller at det gjør særlig utslag. Dette kan tyde på at markedet for skipsbygging ikke er så enkelt selv om verftet ligger innenfor Jones Act området, da behøver det ikke bli så store fortjeneste marginer på wind service skip heller. Aksjekursen siger ned dag for dag og omsetningen er liten.
jokke
18.02.2021 kl 16:38
8751
Ja bravi om du finner ut av hva marginene er på skipene så er du «konge». Du er klart inne på noe der. Men kunne vi få noen innside kjøp så er vel det meste av tvil over og den kan fort løfte se 10% igjen. Skal vi vente til neste Q1 rapport før nyheter så zzzzz......ved neste Q er det vel økt kontant reserve som blir viktig pluss guiding det kan muligens si noe om marginer sjøl om de ikke er kommet fullt i gang......
bravi
18.02.2021 kl 18:28
8645
I dag så er det ingen som vet hva marginene er på de nybyggene, det vet de ikke før første skip blir levert. Skipsverft er en av de mest utakknemlige bransjene som finnes. Ofte er det slik at kalkuleres det helt riktig og legges inn rimelige marginer vil totalkost bli så dyrt at verftet ikke får oppdraget. Man skulle tro det var noe enklere innen Jones Act område og med Navy som kontraktspartner, det vet jeg ikke. Alle prosjekter får overskridelser ihertfall på første skip i en serie, da er det viktig å få betalt for alle ekstra arbeider og forandringer som kommer til, akkurat på dette området er sikkert Philly oppegående.
Aksjekursen er skuffende, før melding om skip 3 og 4 var kursen i 60, etter melding gikk den til 80 gikk deretter nedover til 67, etter meldinga om reparasjons kontrakten gikk kursen opp til 76 og har nå kommet ned til 67 igjen. Slik sett skulle man tro at Philly kjøper seg arbeide med disse kontraktene.
Aksjekursen er skuffende, før melding om skip 3 og 4 var kursen i 60, etter melding gikk den til 80 gikk deretter nedover til 67, etter meldinga om reparasjons kontrakten gikk kursen opp til 76 og har nå kommet ned til 67 igjen. Slik sett skulle man tro at Philly kjøper seg arbeide med disse kontraktene.
Frodon
18.02.2021 kl 19:12
8570
Philly Shipyard har en trackrecord. Tenker du at de får lavere marginer nå, enn tidligere? Eventuelt hvorfor skulle de gjøre en dårligere jobb denne gangen?
Jeg tenker at pandemien kan være en risikofaktor, da jeg ikke vet detaljene i kontraktene eks på forsinkelser. Har de låst prisene på materialer eller kan det være en risiko?
Uansett, dagens prising er på kontant beholdningen til et selskap uten gjeld. Dvs med 0 i marginer på alle kontraktene, er fortsatt selskapet priset langt under verdiene. Hvis ledelsen i et Aker/Røkke selskap har signert masse kontrakter de taper penger på, tviler jeg på at ledelsen beholder jobben lenge 😅
Når Apollo har solgt aksjene sine, tipper jeg vi ser kurser over kr 100 igjen
Jeg tenker at pandemien kan være en risikofaktor, da jeg ikke vet detaljene i kontraktene eks på forsinkelser. Har de låst prisene på materialer eller kan det være en risiko?
Uansett, dagens prising er på kontant beholdningen til et selskap uten gjeld. Dvs med 0 i marginer på alle kontraktene, er fortsatt selskapet priset langt under verdiene. Hvis ledelsen i et Aker/Røkke selskap har signert masse kontrakter de taper penger på, tviler jeg på at ledelsen beholder jobben lenge 😅
Når Apollo har solgt aksjene sine, tipper jeg vi ser kurser over kr 100 igjen
Redigert 18.02.2021 kl 19:13
Du må logge inn for å svare
bravi
18.02.2021 kl 20:19
8469
Hjelper ikke å vise til trackrecord, markedet virker ikke å legge noe vekt på det, ellers skulle kursen ha holdt seg bedre mellom nyhetene. Uansett hvordan man vrir og vrenger på dette var utsettelse av utbytte til etter skip 3 drepende for kursen, det har vi sett tydelig nå. Hvorfor skal noen tro at de tjener så mye på kontraktene hvis de må vente så lenge med utbytte? Vet ikke hvor mye Apollo har igjen å selge men med den labre omsetningen som er nå om dagen vil det ta evigheter for de å selge seg ut. Det er fullt forståelig at noen blir lei og selger. Sell on news, det må være riktig strategi i dette papiret.
Frodon
18.02.2021 kl 20:37
8425
Hva mener du med markedet? Det er Apollo som selger seg ned, de fleste andre på topp 50 aksjonærlisten kjøper aksjer. Apollo har ca 11-12% igjen, snart flagger de under 10% hvis det er nok kjøpere til å ta imot.
Hvorfor mener du at utbytte etter skip er drepen for kursen? Det er mye bedre om de bruker cash for å utvide verftet enn å utbetale utbytte? Utbytte utbetaler en bedrift når de ikke finner noe mer fornuftig å investere pengene i.
Hvorfor mener du at utbytte etter skip er drepen for kursen? Det er mye bedre om de bruker cash for å utvide verftet enn å utbetale utbytte? Utbytte utbetaler en bedrift når de ikke finner noe mer fornuftig å investere pengene i.
Gasman
18.02.2021 kl 21:26
8351
Hvordan vet du at Apollo selger? Det er ingen oppdatert aksjonærliste etter 2. februar, og den tydet på at Apollo satt rolig. Jeg tror ikke de selger når det er så lavt volum. Mitt tips er at det ikke er noe fundamentalt som drar ned kursen. Det er bare ingen som er interessert i å handle i en aksje som er så lite likvid. Skal man inn med en større sum, er det knapt aksjer å få kjøpt. Og ikke funker den for småtrading heller. Jeg ser ikke på det med utbytte som noe negativt. Det er sånn de har gjort det tidligere også. Først gjøre jobben, så betale utbytte. Man vet jo ikke underveis hva overskuddet blir, så der er viktig å ha cash. Å ikke betale før man er ferdig, er vanlig og ryddig. Men det gjør også at investorer vet at det ikke er noe hastverk med å gå inn. Jeg mener denne er råbillig. Allikevel gidder jeg ikke gå inn med mer, nesten uansett hvor dypt ned den går, før det skjer noe som gir signal om at det snur. Og det er det tydeligvis nesten ingen andre som gjør heller.
Gasman
18.02.2021 kl 21:29
8342
Det store håpet er selvsagt at noen tar kontakt med Apollo og kjøper hele posten. Jeg mener det er ganske sannsynlig at skjer før eller siden.
Oppdatert aksjonærliste legges ut omtrent daglig på xtrainvestor under #phly kanalen. Apollo selger seg ned i rykk og napp.
bravi
18.02.2021 kl 21:39
8295
Markedet er mere enn Apollo, hvis mange hadde mere tro på caset ville det ha dratt kursen oppover. Det er for lite kjøpere som vil betale mye over dagens kurs.
Det var forventninger til utbytte eller ihvertfall tidligete enn skip 3, mange ble skuffet der. Ikke alle som bryr seg så mye om hva som er best for bedriften langt frem i tid når de samtidig blir rævkjørt kursmessig.
Det var forventninger til utbytte eller ihvertfall tidligete enn skip 3, mange ble skuffet der. Ikke alle som bryr seg så mye om hva som er best for bedriften langt frem i tid når de samtidig blir rævkjørt kursmessig.
Frodon
19.02.2021 kl 07:52
8068
Sist gang jeg var borte i et selskap som var priset til cash beholdningen, som hadde store verdier ved siden av, fikk jeg enorm avkastning på investeringen min. Det er ytterst sjelden jeg har funnet slike investeringer, og i tillegg er dette et Røkke selskap. Plutselig har Apollo funnet en kjøper til posten sin, det er sannsynligvis bare snakk om hvilken kurs kjøper/selger er villige til å handle på, og da kan kursen skyte opp. Det kan skje i helgen eller det kan skje om et år. Det har sjelden vært lønnsomt å løpe etter kursen etter at det har skjedd, så det gidder jeg ikke.
Her kan jeg tjene mye penger i lang tid ved å gjøre absolutt ingenting 😅 At andre velger en annen strategi, er opp til dem 😉
Her kan jeg tjene mye penger i lang tid ved å gjøre absolutt ingenting 😅 At andre velger en annen strategi, er opp til dem 😉
Garcia
19.02.2021 kl 09:01
7978
Nå ser vi jo at Aker hydrogen skal satse på bla grønn skiftsfart...
Flott så vet hvor Biden kan bygge om sine marinefartøy og kjøpe nye utslippsfrie skip....
Flott så vet hvor Biden kan bygge om sine marinefartøy og kjøpe nye utslippsfrie skip....
Ventureman
19.02.2021 kl 11:36
7881
Apollo who... ;-)
Dette er et selskap som vil få sin gullalder når luften går ut av ESG-boblen og de leverer skip til USNavy. Her er det bare å ta plass....
(Har tidligere utbetalt ca. 95 mill USD i utbytte til aksjonærene)
God helg!
Dette er et selskap som vil få sin gullalder når luften går ut av ESG-boblen og de leverer skip til USNavy. Her er det bare å ta plass....
(Har tidligere utbetalt ca. 95 mill USD i utbytte til aksjonærene)
God helg!
Greenship
22.02.2021 kl 22:59
7509
Ny industri innen vind - blir mange nybygg i årene framover i usa.
Money in the Wind, New Industry, New Ships
If wind developers are going to install 1,700 turbines off the U.S. East Coast within ten years, as NOIA expects, they're going to need a lot of vessels.
First come the survey ships to map the bottom for site planning and permitting. Then come wind turbine installation vessels (WTIVs) – massive, self-propelled jackups with heavy cranes to hoist jackets, towers, turbines and blades into place. Cable-layers follow to connect the wind farm to shore.
Once the installation is done, the turbines need regular service. So developers will have to build or charter a fleet of vessels to carry technicians to and from the towers – smaller crew transfer vessels (CTVs) for one-day trips in calmer conditions and bigger service operation vessels (SOVs) suited to less favorable weather. SOVs are 300-foot floating hotels for 80 people, equipped with storage holds, workspaces and a stabilized walk-to-work gangway for technicians to cross between the vessel and the tower base.
"The vessel positions near the wind turbine and the technician can walk directly from the vessel to the tower at a deck located 60 feet above the water, keeping well clear of waves," says Wijnand van Aalst, CEO of Netherlands-based gangway builder Safeway B.V. This arrangement means that SOVs can deliver technicians and parts during higher sea states. In the case of Safeway's design, the service limit is about the same as the vessel's DP station-keeping ability.
Due to the coastwise nature of their work, CTVs and SOVs will have to be Jones Act vessels – built, owned and crewed in America.
https://maritime-executive.com/magazine/money-in-the-wind
Money in the Wind, New Industry, New Ships
If wind developers are going to install 1,700 turbines off the U.S. East Coast within ten years, as NOIA expects, they're going to need a lot of vessels.
First come the survey ships to map the bottom for site planning and permitting. Then come wind turbine installation vessels (WTIVs) – massive, self-propelled jackups with heavy cranes to hoist jackets, towers, turbines and blades into place. Cable-layers follow to connect the wind farm to shore.
Once the installation is done, the turbines need regular service. So developers will have to build or charter a fleet of vessels to carry technicians to and from the towers – smaller crew transfer vessels (CTVs) for one-day trips in calmer conditions and bigger service operation vessels (SOVs) suited to less favorable weather. SOVs are 300-foot floating hotels for 80 people, equipped with storage holds, workspaces and a stabilized walk-to-work gangway for technicians to cross between the vessel and the tower base.
"The vessel positions near the wind turbine and the technician can walk directly from the vessel to the tower at a deck located 60 feet above the water, keeping well clear of waves," says Wijnand van Aalst, CEO of Netherlands-based gangway builder Safeway B.V. This arrangement means that SOVs can deliver technicians and parts during higher sea states. In the case of Safeway's design, the service limit is about the same as the vessel's DP station-keeping ability.
Due to the coastwise nature of their work, CTVs and SOVs will have to be Jones Act vessels – built, owned and crewed in America.
https://maritime-executive.com/magazine/money-in-the-wind
Frodon
23.02.2021 kl 19:03
7267
Det er ikke uten grunn at amerikanske myndigheter sa de skulle signere kontraktene på skipene så raskt som mulig. Snart er det ikke mer kapasitet på verftene på lang lang tid 😉
jokke
27.02.2021 kl 17:29
6841
Er det ikke muligheter for å kunne utvide for Phly? (Andre verft i området som er stengt ned).
Frodon
28.02.2021 kl 18:40
6621
Jeg håper de utvider 😊 Hvis de får masse kontrakter på bygging til grønt markedet, får de kanskje grønt lån til utvidelse 💪
Frodon
16.03.2021 kl 20:11
6137
Nå begynner dette markedet å røre på seg i USA, da Biden sin neste pakke skal ta for seg infrastruktur. Kommer det ordre til Philly Shipyard snart? Og HVIS grønt ordrene begynner å tikke inn, hva skjer med aksjekursen?
«U.S.-based Crowley has partnered with Danish shipping company ESVAGT to develop Jones Act vessels to support the offshore wind industry in the United States»
https://gcaptain.com/crowley-and-esvagt-join-forces-to-develop-jones-act-compliant-offshore-wind-sovs/
«U.S.-based Crowley has partnered with Danish shipping company ESVAGT to develop Jones Act vessels to support the offshore wind industry in the United States»
https://gcaptain.com/crowley-and-esvagt-join-forces-to-develop-jones-act-compliant-offshore-wind-sovs/
Garcia
21.03.2021 kl 04:52
5750
Her er det masse muligheter fremover.
De skriver jo at dette havvind eventyret vil vare flere 10 år.
Ser ut til at vi går en spennende tid i møte..
De skriver jo at dette havvind eventyret vil vare flere 10 år.
Ser ut til at vi går en spennende tid i møte..
Frodon
21.03.2021 kl 19:46
5482
Vet vi noe om tidsaspektet for når de må signere kontrakter med verft for å realisere prosjektene?
Frodon
22.03.2021 kl 14:45
5214
Fra BørsXtra idag. Nærmer det seg nye kontrakter til verft nå?
«OFFSHORE WIND: Kinas vekst i offshore vindutbygging har medført sterk etterspørsel etter installasjonsfartøy iht Qin Haiyan som er generalsekretær i Wind Energy Committee of China Renewable Energy Society. Han sa under en konferanse at det allerede er betydelig mangel på slike fartøy og ikke nok tilgjengelighet til å dekke etterspørselen etter større installasjoner. (Upstream)«
«OFFSHORE WIND: Kinas vekst i offshore vindutbygging har medført sterk etterspørsel etter installasjonsfartøy iht Qin Haiyan som er generalsekretær i Wind Energy Committee of China Renewable Energy Society. Han sa under en konferanse at det allerede er betydelig mangel på slike fartøy og ikke nok tilgjengelighet til å dekke etterspørselen etter større installasjoner. (Upstream)«
Greenship
24.03.2021 kl 22:52
4920
Garcia
29.03.2021 kl 08:34
4442
Vi får håpe de kommer med litt nytt vedr marginene nå.
Er jo bare trist å se kursen i denne, det må vel også styret se ?
Er jo bare trist å se kursen i denne, det må vel også styret se ?
Frodon
29.03.2021 kl 22:01
4080
I følge års rapporten som er ute nå, guider de full kapasitet og lønnsomhet fra tidlig 2022. Det er tidligere enn det som sto i Q4/2020 rapporten. Når blir dette priset inn i aksjen? ;)
Sansynligvis når kvartalsrapport fra tidlig 2022 kommer ut.
Frodon
29.03.2021 kl 22:28
4023
Det er vanlig at markedet priser inn verdiene minst 6 måneder før. Hvorfor skal ikke det skje i Philly? Har du lest års rapporten? Det står mye av interesse der
http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/annual_report_2020-web.pdf
http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/annual_report_2020-web.pdf
Redigert 29.03.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Ja har lest årsrapport. Men i phillys tilfelle tror jeg ikke markedet våkner før finansavisen skriver "Kjempeoverskudd for Røkke-verft!". Synd for oss som allerede har holdt aksjen lenge men det virker som om aksjen er litt usynlig og malplassert på axess eller hva det heter nå. Men er man tålmodig så er det jo en kjempe mulighet til å laste opp. Min båt er allerede lastet til ripa med phly i den tro at rapportene og fremtidsutsiktene etterhvert skal bli for gode til å ignoreres.
Frodon
29.03.2021 kl 22:55
3958
Er det noen som kjøper aksjer pga overskrifter i finansavisen?
Hva tenker du om års rapporten?
Hva tenker du om års rapporten?
Marketwatch
29.03.2021 kl 23:38
3891
Philly kommer til å drukne i ordrer fremover. Reuters nettopp:Biden targets big offshore wind power expansion to fight climate change
Nja noen gjør nok det, det kan ihvertfall virke slik fra tid til annen. Synes årsrapporten var som forventet. Mye fokus på covid. En kjapp sjekk viser at philadelphia har 250 tusen som hat fått første dose og 250 tusen som har fått begge. Med en befolkning på 1,59 mill ligger de forholdsvis godt an i forhold til når PHLY melder at produksjon går inn i høygir. Tror det er mange som ikke er klar over hvor godt stilt phly er økonomisk og det blir litt mer å holde styr på i regnskapet nå når de har fått forskudd på deler av skoleskip-ordrene. Det ble også lagt vekt på hvor trygg kunde de har i marinen i forhold til hva som er vanlig i skipsbygging, og det er selvfølgelig et pluss at de slipper å basere seg på lån og heller får milestone payments. Selvfølgelig også betryggende at de har sikret seg mot prisvariasjoner for de fleste store items samt stål. Litt synd at de gikk med tap også for vedlikeholdsjobb nr 2 men det kan også være et resultat av at de "tjener " på å få mest mulig regnskapsmessig tap i 2020 grunnet "cares-act". Ellers kan jo havvind som virker å være i vinden i philadelphia vise seg å være en joker etterhvert.
Redigert 29.03.2021 kl 23:52
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »