4 kvartal og 1 kvartal


Noe sier meg at Kallekeiv venter et bra resultat på onsdag. Han har lagt ut denne teaserern .

Hva tror dere?

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0EkFspAecSeLllYpuROLvGx7CSEgozPPrCxuEPZpoV6EhGzkWW4B1R814&v=Laa7wR9HLx4&feature=youtu.be
Redigert 13.02.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Ratta
13.02.2021 kl 17:27 4700

Hehe, kan umulig skuffe etter denne introen nei 😀.
rolstad
13.02.2021 kl 17:29 4693

Litt som Star Trek, utrolig kult!
Redigert 13.02.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare

Fantastisk intro! Vært taust derfra i lang tid! At tallene blir bra for 4 Q vet vi. Men introen peker vel på over 100 k USD pr dag i 1Q. Nå begynner vel bunkersfordelen etterhvert å skli inn også. På 100k Usd / dagen tegner ei god dollar i gevinst i 1Q. Resten av året tegnet heller ikke dårlig.

Men fint hvis de kunne komme med gode kostnadskurver til årspresentasjonen så vi kan regne sjøl!
sheepman
13.02.2021 kl 18:13 4632

Jeg blir veldig veldig skuffet hvis de ikke greier mer enn 100 k om dagen...
sheepman
15.02.2021 kl 13:13 4419

DNB hever kursmålet på FLEX

"Selv om de rekordhøye ratene i vinter var et avvik, styrker det DNB Markets' syn på at 2021-2023 vil være gode år for LNG-transport, ifølge TDN Direkt."

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/15/7625978/dnb-markets-hever-kursmalet-pa-fire-aksjer?fbclid=IwAR3aiRlsp-m5xFe7Z0pgCqijfQ90dBtQKXYc9FQcL32yiVWBWng3F4glXvw
sheepman
17.02.2021 kl 07:56 4278

Solid resultat: 0,48 pr share. Av dette så betales 0,30 som utbytte. Noe mer enn analytikerne som vel spådde utbytte på ca 2 kr ,bare. Jeg regner da med at resten blir utbetalt i 2 og eller 3 kvartal i og med at all cashflow skal utbetales som utbytte.

For 1 kvart forventes inntekter på ca 85 mill dollars mot 67 mill i 4 kvartal. Dette burde etter mine beregninger gi resultat på ca 92 cent pr aksje.

Helt ok resultat. Aksjen bør gå noe på dette, mener jeg.
- Står litt lite om guiding, men det er en webcast kl 15:00, så da får vi vel vite mer da
sheepman
17.02.2021 kl 08:50 4202

Ser for øvrig at de øker tilbakekjøpsprogrammet + at de nå bare har 5 båter på spot (6 fra mars).

I tillegg til å øke antall aksjer i tilbakekjøpsprogrammet, øker også maksprisen på hva de kan betale for aksjene.

Jeg har sett raskt igjennom meldingen og presentasjonen, men jeg har ikke fått med meg siste dag du kan eie aksjen for å få utbytte. Noen som har det klart?

On February 16, 2021, the Company’s Board of Directors declared a cash dividend for the fourth quarter of 2020 of
$0.30 per share. The dividend will be paid on or around March 17, 2021, to shareholders on record as of March 3,
2021. The ex-dividend date will be March 2, 2021.

Takk, Sverre. Forbausende lite omsetning i aksjen. Håper amerikanerne vil ha denne utbyttemaskinen, så det kan bli litt fart i omsetningen. Og forhåpentligvis kursen. Jeg har virkelig trua på selskapet, men har litt for mange aksjer der for tiden. Må lirke ut noen.
sheepman
17.02.2021 kl 16:27 3933

the Board of Directors on February 16, 2021 authorized to increase the
maximum amount to be paid per share under the program from $10.00 to $12.00, or equivalent in NOK if bought at
the Oslo Stock Exchange. The other terms of the program remain unchanged

12 dollar er drøyt 102 kroner. Det er interessant å høre Kalleklev si at det er mer interessant å kjøpe egne aksjer enn tonnasje om dagen. Han peker på mange grunner til at aksjen ikke burde handles under NAV. Tenker direkteavkastning på nå 13% pluss lav vurdering i forhold til nav er en god grunn til å bli sittende med mange aksjer her.

Ja her har Avance sjefen noe å lære av Kallekleiv, men dessverre tok grådigheten over i Avance.
Uansett, dette var en fin dag å selge 66 kr aksjene på, før vårværet senker Flng på ny.
102 kr kommer nok i Flng, men det blir ikke før neste vinter

Takk for meg
Redigert 17.02.2021 kl 16:45 Du må logge inn for å svare

Oppmuntrende kvartal. Og guiding på 1Q21. På så nye skip med 30 års levetid, etablert og bekreftet utbyttepolitikk er det vel fortsatt 50 Kr opp til Nav. Guiding på Q1 innebærer vel ca 80 Uscent i resultat. Bare 5 skip i spot gir en bra base for 2Q og 3Q også. Tror de gjør noe fornuftig med tilbakekjøp. Billigere med aksjer enn båta no.
sheepman
17.02.2021 kl 16:55 3851

Noen som har en link til webcastn somfortsatt virker? Satte på pause når jeg skulle spise middag, og da jeg kom tilbake så var webcastn ferdig

På Seeking Alpha pleier transscript å komme kjapt. Mye annet materiale her også.

Flex LNG Ltd. ("Flex LNG" or the "Company") announces that the Company has today purchased 10,000 of the Company's own common stocks. The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 80.27 per share.
DrM
17.02.2021 kl 19:50 3685


Styret forventer at inntektene vil vokse fra $ 67 millioner i fjerde kvartal 2020 til mellom $ 80 og $ 90 millioner i første kvartal 2021. Sterkere handel Resultatene gjenspeiler generelt høyere charterrater ved inngangen til året, samt levering av to nybygg i januar 2021.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/02/17/2176742/0/en/Flex-LNG-Q4-2020-Earnings-Release.html
sheepman
18.02.2021 kl 12:32 3487

Fra presentasjonen: De skal øke utbyttene fremover til ca 0,45 i kvartalet

We therefore think, we will see our contango curve in the market again during the early autumn, which might rather well incentivize floating storage which our ships are ideally equipped for.

So then we are thinking, but if we're going to pay out $100 million which I think is fair then the dividend needs to go up to – also to more like $0.45, but of course we are dependent on the market. So we're starting here with $0.30 and which reflects around 67% of the adjusted debt, because we also have a buyback program. And we think the stock is cheap. We're paying out dividend. We hope people are reinvesting the dividends but we can't force people to spend the dividends on buybacks.

https://seekingalpha.com/article/4406841-flex-lng-ltd-flng-ceooystein-kalleklev-on-q4-2020-results-earnings-call-transcript
Redigert 18.02.2021 kl 12:32 Du må logge inn for å svare

Glad jeg kom meg ut her på 81 kr i går, nå skal en vente hele våren, sommeren Og høsten før ratene igjen vender nord over, langt og lenge til det.
Redigert 18.02.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Triton
18.02.2021 kl 14:23 3359

Er det BW Group som tømmer seg for resten av sine aksjer?

Det kan godt hende, de selger i alle fal Glng med begge hendene.

Noen som kjenner til hvor stort tilbakekjøp programmet er/var? Er de ferdige?
sheepman
01.03.2021 kl 22:01 2838

Var det ikke 4 mill aksjer tro? De har vel ikke kjøpt 500 000 en gang,,

Da er utbyttet registrert. Er det bare å rømme skuta på en god dag?
Ratta
03.03.2021 kl 01:40 2564

Ja, hvis du ikke har tro på det fremtidige markedet for lng frakt og gode utbytter så bør du selge.
ZinoDK
03.03.2021 kl 07:32 2470

FLNG - Repurchase of shares
February 26, 2021
Hamilton, Bermuda

Flex LNG Ltd. ("Flex LNG" or the "Company") announces that the Company has today

purchased 20,000 of the Company's own common stocks. The shares have been bought

on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 74.79 per share. After

this transaction Flex LNG holds a total of 480,000 own shares.

The transaction is part of the share buyback program announced on November 19,

2020.

For more info please contact: Harald Gurvin, Chief Financial Officer of Flex LNG

Management AS. Telephone +47 23 11 40 00

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section

5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://newsweb.oslobors.no/message/526366

Jeg fatter ikke hvorfor FLNG handler sine egne aksjer på dette nivået, når de kan få dem 10-20 kroner billigere om noen uker........

Her er det bare å komme seg ut innen skuta synker.....:

LNG rates crash to sub-$20,000 in eight weeks from dizzying $300,000 year start. Market players surprised by sharpness of fall
Spot rates for tri-fuel diesel-electric (TFDE) LNG carriers have crumbled to levels in the high teens after the year opened with a ship fixed at a record concluded at around $350,000 per day.

On Friday the Baltic Exchange dropped its new BLNG2g US Gulf to the UK Continent route by $3,385 per day to $18,970 per day.
Its BLNG3g US Gulf to Japan index fell $2,006 per day to $17,804 per day.

These are the Baltic’s new indices, which went live this week, for LNG carriers burning their cargo boil-off gas as fuel.
Similarly, Spark Commodities dropped its Spark30S Atlantic rate assessment by $3,750 per day to $16,750 per day.

In January, BP was reported to have paid a record $350,000 per day to fix the 174,900-cbm LNG Abalamabie (built 2016) for a round-trip voyage from the US to Europe.

Brokers pointed to the growing build-up in open tonnage across both trading basins, but particularly in the Pacific. The total number of prompt ships available is building towards 30 vessels.

They also highlighted the lack of fixtures for March load dates.
Two Cheniere Energy relets of ME-GI, 174,000-cbm LNG carriers were reported tied up to South Korean interests on spot business kicking off in March at rates in the low $30,000 per day range.

Brokers said many owners are holding off from fixing at these new lows for multi-month business floated by charterers while they assess rate prospects.
Relets from portfolio players are expected to bump up the pool of spot ships available.

But despite these factors, market players expressed surprise at the sharpness of the rate fall.
At the start of the year many had been upbeat that the so-called “shoulder months” – where demand for LNG carriers has been traditionally weaker – would hold up better this year, particularly given the strong start to 2021.

While the draw for Asian imports from the US has fallen, there had been an expectation that Europe would move to restock its inventories which would help support rates.

Some market players remain positive .
Fearnleys said on Wednesday that the market is now showing signs of "levelling off", although the broker acknowledged that fixture activity is limited.
Others appeared more baffled by the rate crash.
"The next few weeks will be interesting," one said.



sheepman
08.03.2021 kl 17:52 1824

Dette gjelder jo ikke Flex sine båter som er MEGI og som nå har spotrater på ca ca 45 000 dollars om dagen (omtrent break even). Dette er på kusehåret samme spotpris på samme tid som i 2020 og 2019 (så ta det rolig, de ratene skal opp igjen). i 2019 og 2020 lå det nå på samme tidsrommet som vi er i nå flatt et par 3-4 uker før det snudde opp igjen. Så hvis du skal close en short som er basert på ratenedgang, så er det nå det bør skje. Jeg antar at en rateoppgang vil ha ha sammenheng med aircondition og varmt vårvær. I tillegg er det greit og tenke på sterk reduksjon i eksport fra Texas og Mexicogulfen på grunn av kudle som har stengt ned mange eksportterminaler. (disse kommer vel snart opp igjen tenker jeg= økt eksport fra USA) Nå er det også slik at Flex bare har et fåtall båter på spot. de fleste båtene er på faste og variable rater. Dette betyr at oppnådde rater for flex totalt sett nå ligger langt over 45 000 dollars.

Eller greit og tenke på at hlng nå blir tatt av børs, og der kom det også et kontant bud langt over børskurs i dag. Det har tidligere vært spekulert i at det samme kan skje med Flex.

-Så lykke til!
Redigert 08.03.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
rolstad
09.03.2021 kl 19:26 1601

Opp nesten 5% på NYSE i kveld
fleken
09.03.2021 kl 19:48 1565

Ser dette er det ratene som stiger? Eller er det noe annet?

Det er jo svært hyggelig å se at det er noen som kan egne da. Nav ligger på va det dobbelte av dagens kurs, slik at det er meget bra at de kjøper tilbake egne aksjer. Fortsatt mye korte penger inne som ikke får betalt annet ex utbytte.
Og det kan jo være like greit. Minner vel litt om Gogl i slutten av januar. Stor rabatt. Mye guts. Bruker tida fornuftig. Som langsiktig investor (!) setter vi pris på dette.
Mollen
10.03.2021 kl 09:29 1353

Har det vært seriøst spekulert i om det som nå skjer i Høegh kan skje i Flex ? Kunne JF finne på noe sånt ? Nå har vel ikke JF like stor eierandel i Flex, men selskapet er jo Bermudaregistrert så det er bel mulig med 2/3 flertall her også.

JF har langt større respekt for sine medeiere enn det Høegh & GasLog har. Derfor vil det ikke skje. De som kjøpte seg inn på 10-11 kroner i HLNG har jo gjort det fantastisk. Gamle trofaste sliterer som har blitt med ned fra 90 kr må jo bli forbannet for å si det mildt.
sheepman
10.03.2021 kl 20:19 1142

Nei, det gjør de ikke Sonatrach!

Ratene er opp denne uka forresten. TFDE ligger på henholdsvis 30 000 og 34 000 (+4000)

Det er vel lite sannsynlig at dette skjer, men de 70 er åpenbart en grense. Dette er omtrent halv Nav. Og inntjeningen resten av året ser vel grei ut? Hvis ikke - selg aksjene nå Delta da i « det grønne skiftet». Ca halv pris på flng er ok for meg.

De 2 siste MEGI slutningene jeg har oversikt over er 2 x 173,000 m³ skip fra Cheniere til Kogas, 15-45 dager. Sabine Pass - FE @ $33,000 Usd/dag. Lasting 19 Mars.
Det er sluttet en rekke TFDE skip fra $32.5K helt ned til $12K.
Redigert 10.03.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare