Kortsiktig tenking

Paala
RECSI 13.02.2021 kl 20:56 8297

Vi er inne i en milepæl når det gjelder rec nå føler jeg, ting kommer til å skje, har lagt mye tid til å skaffe meg kunnskap, har vært inne i 1,5 år nå, men aldri skrevet på noe forum noe særlig. Noen som har en formening om hvor vi står
om 1 mnd? Tenker ikke kun på kurs, men hva vil TT formidle til uka? Resultat butte?
Redigert 13.02.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
suspekt
13.02.2021 kl 22:15 7046

Personlig ser det ut som en lykkelig slutt for mine rec aksjer. Har vert med siden de gikk på børs, men har ikke fått mei til å selge. Hadde snitt på 15 da de stod i ca 4 I dag er jeg betraktelig på plussiden.

Grønne aksjer er i skuddet som aldri før, og tror ikke dette vil avta på svært lenge. Det er noe på gang for rec sine produkter, dersom de kan brukes i batterier er de fremtiden for rec.
Dersom rec går like mye som nel, så burde vi ligget over 50 nå!!
men vi kommer nok dit innen 1-2 år.
Slettet bruker
13.02.2021 kl 23:32 6637

Shit, du har vært med på mye! Snakk om nedsnitting, glad du er i pluss!
BIF78
14.02.2021 kl 10:37 6414

Om 1 måned, så er vi fordi Q4-præsentation. Jeg forventer, at Butte giver 80-85 mio for året. Vigtigst forventer jeg at der er klar besked om hvis/når ML åbner op igen. Jeg forventer, at opstart vil være fra marts og produktion vil være fra 2022. Kursen forventer jeg vil stige til ca 35-40 på melding om åbning af ML. Hvis der i forbindelse med åbningen af ML også meldes om konkrete ordrer ift aftaler eller nye aftaler, så vil kursen nok blive mellem 40-50.

Det er hvad jeg forventer, nu er jeg spændt på, hvad der faktisk sker.

På længere sigt forventer jeg er en masse andet positivt, men det kan vi tage senere.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 17:16 5960

Ett problem med guiding er NDAs. Taushetserklæringer.

Men håper på godt nytt snart selv og tror på det.
Redigert 14.02.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 17:22 5905

Jo da, de kan ikke fortelle alt alltid - men de har en informasjonsplikt mot markedet🤝
Beinlich
14.02.2021 kl 17:57 5673

Det blir resultat Butte som er hovedbeskjeden.

Så kommer noen ord om Yulin, og noen ord om batterimulighetene. Hadde de hatt noe å melde om nye samarbeidspartnere ville det kommet børsmelding, de venter ikke med slikt til en kvartalspresentasjon. Samme med ML, kanskje det kommer noen uforpliktende ord, men beslutningen har de jo sagt ikke vil tas før senere på året. Så kan man jo bli positivt overrasket selvfølgelig.
t3sm
14.02.2021 kl 18:01 5618

det er det jeg også tror. Også vil det garantert kommer mye informasjon og meldinger etter generalforsamlingen. Tror allerede dagen etter vil det komme noen hint..
Slettet bruker
14.02.2021 kl 18:02 5606

Ledelsen i rec er korrupt rett og slett. De er skjelver i ræva etter kir har kjøpt opp de få prosentene. De er pliktige og burde være litt mer opne med markedet og ikke minst aksjonærene. De tør nesten ikke åpne munnen i tilfelle noe detter ut. Ingen fra ledelse tør å kjøpe noe. Alt tyder på at de gjør nøyaktig som Røkke vil og det synes jeg er jævla feil. De burde tenkt først og fremst på selskapet og de andre 75 % aksjonærene.
Denne unike situasjonen som vi er i både når det gjelder med Biden, grønn positivitet i markedet generelt, Høyre silicon priser, så stort høy satsing på batteri og ++++. Ledelsen i Rec burde utnyttet denne muligheten til blomstre i markedet. Alt annet som lever på luft bare de har noe med grønt i navnet går som det suser. Markedet og aksjonærene trenger litt mer info som børsmelding i bland enn bare kvartalsrapport.
Og for å si det mildt ikke bli skuffet om det ikke kommer noe mer i nytt eller positivt i kvartalsrapporten som vi venter på. Jeg føler at de gjør alt de kan for å holde kursen nede til de finner en mulighet for å øke sin eierandel billigst mulig. Dette er skittent. Personlig tror jeg all nyhet kommer etter den 4 mars.
JML
14.02.2021 kl 18:43 5291

Helt einig!
Skruen
14.02.2021 kl 18:49 5218

Spot on. Men ser allikevel for meg en jevn stigning før kattene kommer ut av sekken. Kanskje er vi heldige å får en liten korreksjon etter q4 for å lirke ut noen småfisk. Denne småfisken har vært med siden 2015 og ikke solgt siden 2015. Alt er bare en bonus! Er mest spent på hva VP og KIR styrer med.
Redigert 14.02.2021 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 18:57 5123

Denne småfisken som du kaller, jeg kaller de som en fin og tålmodig småinvestorer. Det betyr at de har hatt trua på Rec før Kir og mange andre kom inn i selskapet.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 19:19 4967

Jeg har også vært veldig kritisk til at det kommer svært lite informasjon mellom kvartalsrapportene. Men siden i fjor høst har vi jo fått nyheter som perler på ei snor (skattesak Norge, skattesak Moses Lake, avtale VP, avtale G14, rettet emi til en meget real kurs, REC inn i AKH, Røkke vil bli styreleder, Butte produserer på full guffe og vurderer ekspansjon - riktignok var siste info gjennom et intervju i media). Noe mer nå så tror jeg at jeg hadde besvimt!

Det er helt naturlig at aksjonærer spekulerer mellom meldinger på hva som skjer, men selskapet trenger ikke - og bør ikke - adressere denne spekuleringen før de faktisk har noe konkret å melde. At det jobbes hardt bak kulissene er hevet over enhver tvil. Når en viktig avtale tegnes, vil vi høre om det.

Det kan hende det kommer en liten bombe i forkant av kvartalsrapporten, men personlig tviler jeg. Men kanskje frem mot eller rett etter GF. Det er ikke lenge til!
Redigert 14.02.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 19:29 4852

Hva tenker du om at det ikke er gjort innside handler siste måneder? Er det fordi de ikke kan, pga. informasjon som ikke kan deles med markedet ennå. F.eks at REC er i forhandlinger med flere.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 19:42 4744

Jo da, vi er enige i det du nevnte her. Men det er altfor lite i forholdt til markedet og denne unike muligheten som rec befinner seg i. Enhver ledelse burdet gjort så mye mer enn det de har gjort hit til. De er bom stille hele tiden. Fortell med når hørte vi sist en av de ledelsene hadde innsidehandel? Synes du at TT sa mye i Pareto konferansen? Svaret er nei selvfølgelig. Ja da skjønner om ditt og datt skal børsmeldes og mye man ikke kan si men det er mye en kan si også om selskapets framtid! Og hva med konferansen som AKH hadde i Nordnet? Røkke j. Brukte masse tid på AOC og Aow og de andre selskapene men når det kom til rec så svarer han absolutt ingenting.
Men når det gjelder KiR og co så skjønner jeg at de holder kortene sine tett, men det er rec’s ledelse manglende tilstede jeg snakker om.
Hadde de bært opne og mer aktive hadde Rec kurs vært i 50-60kr om ikke mer. Jeg mener uansett hva som foregår bak kulissene så burde de vært litt mer åpne både for de resterende 75% aksjonæren og markedet. Dette har ikke vært til rec beste synes jeg.
Redigert 14.02.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 19:56 4588

Røkke som ny styreleder = snarlige kjempespennende nyheter! Her er det bare å kjøpe og vente på the good news!
t3sm
14.02.2021 kl 19:57 4558

Hva skjer her nå? Virker som det er en nervøs stemning før Q4?

Tror forøverig det er helt vanlig. Vet ikke hva «jeg» forventer til Q4, og kanskje viktigere, hva som skjer etter generalforsamlingen. Tror vi venter på mye godt og håper ikke investorene blir «paniske» til uken.

Dette illustrerer godt dog hvor viktig det er med kommunikasjon og retning. Det er vel det som skaper usikkerhet og det kjenner jeg på selv, fordi nå i løpet av kort tid vet vi ikke hva vi kan forvente oss og hva som skjer bak lukkede dører. Dog tror jeg at viktige, og riktige, ting skjer nå og vi ser et mer fremoverlente styre og ledelse.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:10 4433

Generelt sett veldig enig det du sier her Alan. En av tingene jeg er interessert i ved investering er ledelsen, CEO og ansikt utad. Høy karisma skal ikke undervurderes.
Fremsnakk av selskapet er viktig, og man skal gjerne prate om muligheter og hvor flott selskapet er, gjerne i så stor grad som mulig uten å juge.

Elon Musk er et godt eksempel syns jeg selv, vet ikke alle liker han, men jeg syns stort sett alt med den mannen er bra. Håper at det Røkke og Co driver med er bra og at når de kommer mer inn i selskapet at de kan stikke hodet mer frem og fremsnakke selskapet og visjonen de har. Lite spennende slik det er nå.
seth
14.02.2021 kl 20:11 4412

Er mer spent på hva Røkke skal gjøre. Hvorfor hastet det sånn med å bli styreleder og at det ikke kunne ventet til mail? Det er altså Røkke sr vi snakker om her. At han selv ønsker å bli styreleder i lille REC som er verdsatt til rundt 8mrd.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:23 4282

Aner ikke. Kanskje Butte-resultatet blir bedre enn på lenge? Jeg lå ærlig innrømme at jeg ikke vet detaljene rundt hva som regnes som kursdrivende informasjon. Men ja sett i lys av null innsidehandel er det trolig noe på gang. Men ikke nødvendigvis som har sett noen underskrift ennå. Trur eg.

Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:30 4170

Jeg er ikke helt uenig med deg. Men til REC å være har det kommet mye i det siste. Det sier kanskje litt om REC og hva de pleier å melde ut i markedet ;)

Det som er helt sikkert er at TT ikke er noen Elon Musk når det gjelder å prate opp kursen og lekke tanker og teasere om tidlige planer ut i markedet.

Man kan godt argumentere at når man først er på børs, så må man forholde seg annerledes til drift - og at det å sette seg flere kortsiktige mål er en del av gamet. Fordi man ønsker å skape verdier for aksjonærene. For igjen å enklere kunne hente penger når man trenger. Enten gjennom emisjoner eller tilgang til billigere lån.

Hadde REC vært flinkere der hadde kursen aldri falt under den gamle krona (10 kr nå) i det hele tatt, og sluppet å betale 11% rente på det siste obligasjonslånet.

Så, joda. Men når man er vant til at de aldri melder noe, så synes jeg det har vært sjokkerende mye info i det siste.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:40 4055

Du fikk ikke med deg viktigste fra konferansen:

Q: Flaks eller dyktighet å komme inn på bunn i REC?

A: «Ja det er et godt spørsmål…altså vi tenker fremdeles mye fremover, også her på REC. Det var vel i desember 2019 vi kjøpte oss inn og så en mulighet som oppstod. Så har vi jobbet iherdig med selskapet, vært i Butte, Montana og Moses Lake. Snakket med mulige partnere med REC. Vi ser store muligheter i en tidlig fase, spesielt rundt batteri. Så i forhold til dyktighet får tiden vise hva vi greier å få til. Men måten vi jobber på: vi går inn, også har vi disse langsiktige planene. Så dette er ikke noe hvor beregningene er gjort opp enda, dette er hvordan vi kan ta det virkelig til neste nivå. Og hvis jeg får komme tilbake til Nordnet om noen år så kan jeg gjerne svare mer utfyllende på det.

KIR og Aker jobber knallhardt med REC og vil holde kortene tett til brystet inntil videre. Jeg skjønner at vi som er småaksjonærer gjerne vil ha kursen så høyt som mulig så raskt som mulig, men KIR er industribygger og da er det uvesentlig om kursen er 20, 30 eller 40 nå. Han tenker mye større og langsiktig enn oss andre. Det er derfor han har klart å bygge seg opp på den måten han har gjort også. Med Aker som hovedaksjonær har vi et mye mer stabilt fundament å bygge på og jeg er sikker på at han klarer å bygge opp en ny industri om ting faller på plass macromessig som det ser ut til å gjøre. REC kommer aldri til å bli noe NEL hvor verdiene blåses opp. I REC vil det være reelle verdier og resultater som bringer kursen oppver i årene som kommer. Vi er bare i startgropen enda så ha litt tålmodighet så kommer vi opp på kurser du er fornøyd med etter hvert.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:41 4026

Røkke jr sa ved Nordnet-presentasjonen de hadde vært både i ML og Butte og pratet med potensielle partnere. Lovende. Men, Aker eier jo under 25%. Hvorfor er ikke 75% informert? AKER oppfører seg som om de er majoritetseiere. Er det ok? Inngir det tillit? Hva slags ledelse har REC? Jeg finner ikke dette i orden. Dette er en korrupt prosess, men ikke uvanlig.
omac
14.02.2021 kl 20:45 3971

Er det ikke det vanlige svaret på hvor en 250 kilos gorilla sitter?
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:47 3950

:-)
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:52 3894

Det kan jeg være enig med deg i, men samtidig er jeg sjeleglad for at vår hovedaksjonær viser slik interesse for å få REC opp å gå igjen. Hva gjorde vår forrige hovedaksjonær? Husker han stort sett fra diverse opptredener i media hvor han snakket ned selskapet så godt han kunne.
Redigert 14.02.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 20:59 3790

Ja, det har du rett i. JUM prøvde så godt han kunne å snakke nedsettende om REC. Han ble belønnet......
Slettet bruker
14.02.2021 kl 21:05 3747

Det er dette jeg snakker om! Og det er ikke greit egentlig. Ja da, det er veldig trygt at aker er med, men både aker og ledelsen i Rec har ikke vært åpne med andre aksjonærne og markedet.
Skruen
14.02.2021 kl 21:10 3683

Hehe.. Enig i det dersom de klarer seg. Men etter at det er gjort klar for mange at det nå skjer i q4 kan det nok kanskje påvirke kursen litt i timene etterpå. Legger dog merke til at flere idag maner til dempende forventninger til q4, det var det ikke før helgen
Slettet bruker
14.02.2021 kl 21:18 3566

Diktaroriske tendenser til tross, Akers engasjement er også et tegn på at det er store profittmuligheter. Hva vil vi, tjene penger eller krangle over prinsipper?
t3sm
14.02.2021 kl 21:23 3503

Jeg har aldri forentet noe stort jubel under Q4. Det ble kanskje litt forsterket grunnet generalforsamlingen i starten av mars. Tror hverken kursen kommer til å ta av oppover- eller nedover. Triggerne kortsiktig nå blir nok det som skjer rundt gf, og eventuelt om det kommer noe "hint" rundt Yulin/MF på Q4..
Slettet bruker
14.02.2021 kl 21:23 3495

Enig, men da snakker vi om de nye som har hoppet på fordi de har hørt at selskapet har gått mye opp og skal mye opp. Men som ikke tåler noen røde dager 😊
Slettet bruker
14.02.2021 kl 21:29 3412

Uten tvil det der er vi enige om. Og neida. I er her for å tjene penger men samtidig ikke bli alt overkjørt heller.
Bare så det er sagt så er jeg veldig positivt til selskapets konsept, så alt i alt det kommer til å bli mange fine år framover med Rec😊
Slettet bruker
14.02.2021 kl 21:41 3280

Aksjen kommer nok til å stige litt frem til fredag. Mange av de som kommer inn vil da ha forventnigner til Q4 og skulle ikke TT og co innfri så vil vi mest sannsynlig se en liten dupp på fredag. Men aksjen har steget i lang tid nå og de som har kommet inn har ikke kommet inn i påvente av Q4. Disse blir med videre så tror ikke vi får noe stort tilbakefall hvis Q4 ikke inneholder de store nyhetene. Dessuten anser jeg sannsynligheten for at Q4-presentasjonen blir positiv som større enn at den blir skuffende. Tror vi er nær 30 kr neste helg.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 22:34 2814

Hva mener du med det!? Tror du det bare de som bryr seg om Rec og ikke de andre som også har investert hele formuen sin? Tror du vi småaksjonærer ikke er i interessert at Rec sin fremtid blir lysere? Har du følgt med hva vi snakker om her? Åpenhet med resten av aksjonærne som faktisk har over 75%!
Tvangssolgt og svartliste liksom går det bra eller?
Redigert 14.02.2021 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 22:49 2639

Slettet bruker skrev
Utifra hastverk Røkke har med å komme inn som styreformann i REC tenker jeg følgende scenario kan være rett:

-Aker Horizon annonserer ila kort tid at tar en større eierandel i REC.

- Røkke er i motsetning til feks. Spetalen en langsiktig industribygger. REC er en langsiktig investering for Røkke, sannsynligvis en av hovedinvesteringene i det grønne skifte i Aker konsernet, og hvor Røkke&co ser størst potensiale. Her ønsker han full kontroll over strategiske valg som skal taes i nær fremtid. Puslespill i Aker Horizon og REC hvor alle brikkene skal passe perfekt. Vanligvis trader jeg REC - den siste uken har jeg sittet i ro med mesteparten av REC aksjene jeg vanligvis rullerer ett par ganger ila en børsdag.
SolarLover
14.02.2021 kl 22:50 2631

Når Røkke snakker om partnere så snakker om partnere til AkerHorizon og ikke om REC kunder. Derfor er det ikke korrupt. Dette er en viktig forskjell og veldig positiv: for eksempel kan det være at han referer til AH investering i Violet Power eller i en batteri produsent.
drapper12
14.02.2021 kl 22:59 2539

Så falsk du er. Uchi sa at du kommer tilbake innen noen uker. Hva skjedde med å spå at aksjen skal til 7 kr? Denne aksjen er gull og vil nok gå oppover mye denne uken, men ikke la dere lure av Pantera1.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 23:13 2421

For en idiot du er pantera. Den ene uka totalslakter du aksjen, den andre er du megabull. Slike som deg ødelegger forumet.


Pantera1 25.01.2021 kl 18:13
Jeg prøvde å forklare gjengen på denne tråden i helgen at Røkke har full kontroll-han har sikret seg en pen gevinst i REC aksjen i Aker når han solgte REC «eventyret» over i Horizon-hvor salget er finansiert av nye aksjonærer-kurs 16 kr var max han turde å ta(ikke 100 kr som gjengen her inne tror REC er verdt pga hausing i bla. aksjeforum.com). DNB har fått med seg essense og sikkert og annen info om fremtids planer det har vært spekulert om i REC(ML og Kina) som med stor sannsynlighet kan bli utsatt på ubestemt tid.Kursen gikk raskt fra 2-20 kr, mitt guess er at den går lynraskt til under 10 kr. REC må snart slippe nyheter om ML og Kina opsjon..da får en servert realiteten.
Redigert 14.02.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare