TGS kjøper opp EMGS - bud innen kort tid? Clearstream øker.
Dagens verdi: 277 mill
Kurs: 2,12
Antall aksjer: 131 mill
Antall topp 5: 92,3 mill
Antall topp 50: 120 mill
Antall frie aksjer utenfor topp 50: ca. 11 millioner aksjer.
Potensiell budkurs: 830-1,25 mill NOK
Tilsvarende: 6,50 - 9,50 NOK.
Snitt intrdag sist omsatt børsdag: 2,18 NOK/3,3 mill aksjer.
Topp 50 er stabil, ingen nedsalg. Ny aktør duket opp på listene fredag, Clearstream S.A har gjort sine første kjøp på 150.000 aksjer. Historisk sett øker Clearstream ca. 10 dager på rad i norske selskaper jeg har detektert i Infront. Merk: Dette kan være norske investorerer som har opprettet konti i Tyskland.
Jeg har lenge vært Magseis aksjonær og kjenner seismikk godt, anbefalte Magseis på 1,40, NÅ 5. Og har mange kontakter i bransjen.
Jeg har siste tiden vektet meg over fra Magseis til EMGS (holder en solid post i Mseis, men vekter ned). Anser EMGS nå såpass spennende på kort sikt, og særlig etter TGS in call torsdag 11.02.
11.02.21.
TGS Nopec Capital Markets day, denne bør dere høre, hvis dere liker seismikk Link under.
Der blir ledelsen i TGS intervjuet, og sier "Vi vurderer flere oppkjøp av selskaper,de fleste av disse selskapene har nisje virksomhet, derfor litt mindre selskaper, som vil komplementere med hva vi gjør. Men vi ser også på noen større "players". https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210211_9 (se fra 1.39.00 og 1.44.00, da omtaler dem CESEM og potensielle oppkjøp).
Der er EMGS midt i målgruppen til TGS. TGS vet at EMGS pre covid hadde en stor kundebase og en utbredt erfaring med CSEM tekologien. CSEM kan også nyttes til karbonfangst, eller såkalt CCS. (Carbon Capture & storage) TGS anser CSEM som meget spennende til bruk både ccs og innenfor havbunnsmineraler. Dette er noe TGS MÅ ha for å henge med, EMGS er markedesledene i bruken av CSEM.
Jo flere ganger jeg hører intervjuet, blir eg mer og mer sikker på at TGS går med planer om å sluke EMGS.
Siste halvåret har seismikk startet å reprise seg, og volumene er kommer tungt tilbake i EMGS, det er omsatt tre ganger mer aksjer siste tre måndene, nov-feb enn januar 20-oktober 20.
Siden 24.11 (intradag topp) på 2 kr, har emgs gått sidelengs mellom 1,30-1,80 kr, med et snitt på ca 1,55. Siste uken har aksjen startet å klyve fra omlag 1,60 til 2 kr, brudd på 2,00. Med en topp fredag på 2,24. Intradag snitt 2,18 med over 3,3 millioner aksjer på EN dag. Noen sendte aksjen ned 4% på 50.000 aksjer og
den ente til slutt på 2,12.
Aksjen er teknisk positiv, jeg anbefaler alle til å lese innlegget om EMGS på Finansavisenforum - av Makrobaronen. Han tar oss gjennom litt generelt om finanser og og utsikter. Det innlegget var derimot skrevet FØR TGS ledelsen avslørte at dem sikler etter oppkjøp blandt små insje aktører innenfor seismikk.
Jeg tror at hvis man investrerer nå kommende uke, har man svært god kjanse til å tjene mye penger på kort tid. Et bud tror jeg vil ligg mellom 850 mill til 1,25 mrd. Det gir implesitt en 220 - 400% oppside fra dagens nivå.
TGS mcap er i dag nær 16 MRD - et oppkjøp på ca 1 mrd vil være svært overkommelig for TGG, og utgjør ca 7% av MCAP.
I helgen vil nok denne denne videoen fra TGS være bredt i sosiale media, og i investormiljøet for øvrig. Jeg tror aksjen vil trades og herjes med fremover, men at retningen er opp! Jeg tror vi kan få en dobling kommende uke til 4 kr.
Det er såpass lite frie aksjer i selskapet, topp 5 sitter på hele 70% og sitter helt i ro. Dette kan bli en skikkelig rakett.
Finanser: Selskapet har omlag 480 mill NOK i totalt assets, derav halvparten i non current asset, lån/forpliktelser på ca. 450 mill NOK. Ordreboken er herpet på ca 75 mill NOK, men det ventes flere kontrakter i markedet kommende tiden da seismikk markedet har tatt seg kraftig opp. Da vil kursen følge etter. Kilde. Q4, EMGS.
Finansene er ikke spreke, skulle TGS ikke vurdere selskapet, selskapet ikke få nye kontrakter kan det hele ende i en restrukturering, emisjon. Men nå tror jeg EMGS ledelsen skjønner hva som er i ferd med å skje og vil ri oppgangen, før bud evt sette en kapitalinnhenting på en del høyere kurser enn i dag.
Hvorfor budkurs mellom 6,50- 9.50?:
Dere lurer nok på hvordan jeg kommer frem til budkurs mellom nevnte range. CESM teknologien og EMGS sin håntering av denne, er verd mye. Kundebasen pre covid som er på vei tilbake er verd mye, bokført asset verd ca en kvart mrd. Man kan egentlig si at fysiske eiendeler og faktiske forpliktelser nuller hverandre. SÅ da er spørsmålet hvor mye fremtidig inntjening som skal legges til grunn for å få selskapet til å si ja eller nei til et bud. Jeg mener sett i lys av konsolideringer/oppkjøp tidligere bør man tillegge at markedet er i tournaround modus og teknologien vekt. Jeg tror rett og slett ikke EMGS er villig til å selge for hva som helst, seimsikk kommer til å ta seg kraftig opp og CSEM er posisjoner for CCS og havbunnsmineraler. Det er særlig den unike CSEM teknologien eid av EMGS, TGS ønsker å bruke til carbon capture & storeage - det kan bli en stor næring.
Men ettersom jeg følger seismikk tett, er det høyere aktivitet enn lenge før pre covid, det spekulerer i at EMGS skal få tilbake en del av kontraktene dem mistet nå ifbm covid.
Dette er altså et spill på at EMGS får kontrakter og at det kommer et bud fra TGS. Uansett så viil nok seismikk slik markedet er nå og etter spørselen komme tilbake (60 dollar brnt) føre til stor etterspørsel etter EMGS sine tjenester fremover. Jeg anser derfor nedsiden meget begrenset fra dagens nivåer, mens reward er ganske heftig med et bud eller nye kontrakter på/til selskapet.
(Disclaimer: Jeg eier aksjer i selskapet, overnevnte er en bevisstgjøring og kvalifisert gjetning ifht tilgjengelig informasjon i det åpne markedet,
jeg kjenner flere i bransjen, men det foreligger ingen informasjon gitt av disse kontaktene).
http://www.emgs.com/content/586/A-guide-to-CSEM-and-MT
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210211_9
Kurs: 2,12
Antall aksjer: 131 mill
Antall topp 5: 92,3 mill
Antall topp 50: 120 mill
Antall frie aksjer utenfor topp 50: ca. 11 millioner aksjer.
Potensiell budkurs: 830-1,25 mill NOK
Tilsvarende: 6,50 - 9,50 NOK.
Snitt intrdag sist omsatt børsdag: 2,18 NOK/3,3 mill aksjer.
Topp 50 er stabil, ingen nedsalg. Ny aktør duket opp på listene fredag, Clearstream S.A har gjort sine første kjøp på 150.000 aksjer. Historisk sett øker Clearstream ca. 10 dager på rad i norske selskaper jeg har detektert i Infront. Merk: Dette kan være norske investorerer som har opprettet konti i Tyskland.
Jeg har lenge vært Magseis aksjonær og kjenner seismikk godt, anbefalte Magseis på 1,40, NÅ 5. Og har mange kontakter i bransjen.
Jeg har siste tiden vektet meg over fra Magseis til EMGS (holder en solid post i Mseis, men vekter ned). Anser EMGS nå såpass spennende på kort sikt, og særlig etter TGS in call torsdag 11.02.
11.02.21.
TGS Nopec Capital Markets day, denne bør dere høre, hvis dere liker seismikk Link under.
Der blir ledelsen i TGS intervjuet, og sier "Vi vurderer flere oppkjøp av selskaper,de fleste av disse selskapene har nisje virksomhet, derfor litt mindre selskaper, som vil komplementere med hva vi gjør. Men vi ser også på noen større "players". https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210211_9 (se fra 1.39.00 og 1.44.00, da omtaler dem CESEM og potensielle oppkjøp).
Der er EMGS midt i målgruppen til TGS. TGS vet at EMGS pre covid hadde en stor kundebase og en utbredt erfaring med CSEM tekologien. CSEM kan også nyttes til karbonfangst, eller såkalt CCS. (Carbon Capture & storage) TGS anser CSEM som meget spennende til bruk både ccs og innenfor havbunnsmineraler. Dette er noe TGS MÅ ha for å henge med, EMGS er markedesledene i bruken av CSEM.
Jo flere ganger jeg hører intervjuet, blir eg mer og mer sikker på at TGS går med planer om å sluke EMGS.
Siste halvåret har seismikk startet å reprise seg, og volumene er kommer tungt tilbake i EMGS, det er omsatt tre ganger mer aksjer siste tre måndene, nov-feb enn januar 20-oktober 20.
Siden 24.11 (intradag topp) på 2 kr, har emgs gått sidelengs mellom 1,30-1,80 kr, med et snitt på ca 1,55. Siste uken har aksjen startet å klyve fra omlag 1,60 til 2 kr, brudd på 2,00. Med en topp fredag på 2,24. Intradag snitt 2,18 med over 3,3 millioner aksjer på EN dag. Noen sendte aksjen ned 4% på 50.000 aksjer og
den ente til slutt på 2,12.
Aksjen er teknisk positiv, jeg anbefaler alle til å lese innlegget om EMGS på Finansavisenforum - av Makrobaronen. Han tar oss gjennom litt generelt om finanser og og utsikter. Det innlegget var derimot skrevet FØR TGS ledelsen avslørte at dem sikler etter oppkjøp blandt små insje aktører innenfor seismikk.
Jeg tror at hvis man investrerer nå kommende uke, har man svært god kjanse til å tjene mye penger på kort tid. Et bud tror jeg vil ligg mellom 850 mill til 1,25 mrd. Det gir implesitt en 220 - 400% oppside fra dagens nivå.
TGS mcap er i dag nær 16 MRD - et oppkjøp på ca 1 mrd vil være svært overkommelig for TGG, og utgjør ca 7% av MCAP.
I helgen vil nok denne denne videoen fra TGS være bredt i sosiale media, og i investormiljøet for øvrig. Jeg tror aksjen vil trades og herjes med fremover, men at retningen er opp! Jeg tror vi kan få en dobling kommende uke til 4 kr.
Det er såpass lite frie aksjer i selskapet, topp 5 sitter på hele 70% og sitter helt i ro. Dette kan bli en skikkelig rakett.
Finanser: Selskapet har omlag 480 mill NOK i totalt assets, derav halvparten i non current asset, lån/forpliktelser på ca. 450 mill NOK. Ordreboken er herpet på ca 75 mill NOK, men det ventes flere kontrakter i markedet kommende tiden da seismikk markedet har tatt seg kraftig opp. Da vil kursen følge etter. Kilde. Q4, EMGS.
Finansene er ikke spreke, skulle TGS ikke vurdere selskapet, selskapet ikke få nye kontrakter kan det hele ende i en restrukturering, emisjon. Men nå tror jeg EMGS ledelsen skjønner hva som er i ferd med å skje og vil ri oppgangen, før bud evt sette en kapitalinnhenting på en del høyere kurser enn i dag.
Hvorfor budkurs mellom 6,50- 9.50?:
Dere lurer nok på hvordan jeg kommer frem til budkurs mellom nevnte range. CESM teknologien og EMGS sin håntering av denne, er verd mye. Kundebasen pre covid som er på vei tilbake er verd mye, bokført asset verd ca en kvart mrd. Man kan egentlig si at fysiske eiendeler og faktiske forpliktelser nuller hverandre. SÅ da er spørsmålet hvor mye fremtidig inntjening som skal legges til grunn for å få selskapet til å si ja eller nei til et bud. Jeg mener sett i lys av konsolideringer/oppkjøp tidligere bør man tillegge at markedet er i tournaround modus og teknologien vekt. Jeg tror rett og slett ikke EMGS er villig til å selge for hva som helst, seimsikk kommer til å ta seg kraftig opp og CSEM er posisjoner for CCS og havbunnsmineraler. Det er særlig den unike CSEM teknologien eid av EMGS, TGS ønsker å bruke til carbon capture & storeage - det kan bli en stor næring.
Men ettersom jeg følger seismikk tett, er det høyere aktivitet enn lenge før pre covid, det spekulerer i at EMGS skal få tilbake en del av kontraktene dem mistet nå ifbm covid.
Dette er altså et spill på at EMGS får kontrakter og at det kommer et bud fra TGS. Uansett så viil nok seismikk slik markedet er nå og etter spørselen komme tilbake (60 dollar brnt) føre til stor etterspørsel etter EMGS sine tjenester fremover. Jeg anser derfor nedsiden meget begrenset fra dagens nivåer, mens reward er ganske heftig med et bud eller nye kontrakter på/til selskapet.
(Disclaimer: Jeg eier aksjer i selskapet, overnevnte er en bevisstgjøring og kvalifisert gjetning ifht tilgjengelig informasjon i det åpne markedet,
jeg kjenner flere i bransjen, men det foreligger ingen informasjon gitt av disse kontaktene).
http://www.emgs.com/content/586/A-guide-to-CSEM-and-MT
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210211_9
Redigert 14.02.2021 kl 16:45
Du må logge inn for å svare
zapotek
30.06.2023 kl 14:35
2028
Bedre trykk idag og da er det selvsagt oppover trend:)
Sidelengs action etterfulgt av ny lav siden mars 2022. Bear. For å snu trenden for øyeblikket trenger vi uke/mnd slutt over 80 usd.
Jeg følger bare trend i diagrammet..
Jeg følger bare trend i diagrammet..
ibyx
30.06.2023 kl 10:14
2335
60 USD? Det er gjerne for pessimistisk det oljescenariet. Det er kanskje NÅ Biden fyller opp? Og Kina selvsagt. Begge har interesse av lavere oljepriser.
FED skruen er en oljeskrue som løsner opp når de store er fornøyd nok. Og alle blir glade når rentene faller og lagrene bugner! Noe sånt?
FED skruen er en oljeskrue som løsner opp når de store er fornøyd nok. Og alle blir glade når rentene faller og lagrene bugner! Noe sånt?
Oljeprisen er ikke helt på gli og styrer mot 60 usd på høsten en gang. Håper det snur.
Rentene suger til seg overalt.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/06/30/8019126/brent-oljen-i-rute-til-a-falle-for-fjerde-kvartal-pa-rad
Rentene suger til seg overalt.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/06/30/8019126/brent-oljen-i-rute-til-a-falle-for-fjerde-kvartal-pa-rad
Olin
29.06.2023 kl 17:38
2667
Jeg vurderer en inngang her. Har tro på seismikk. Forstår at EMGS har en båt i varmt opplag. Veldig lite nyheter, mens kursen svinger likevel. Noen som kan gi meg litt kjøtt på beinet?
ibyx
29.06.2023 kl 17:10
2704
Ble flatt idag. Typisk "kontrollerbar" på lavt volum. Såvidt over 1 MNOK.
Umulig å forutsi nå. Den tenner åpenbart på bare "rykter". Hva da med en ordinær oppdragsmelding/salg av data?
Oljeprisen hjalp heller ikke slik den hjalp det meste annet oljerelatert.
Logikken har altså ikke abdisert over hele linja! :-)
Umulig å forutsi nå. Den tenner åpenbart på bare "rykter". Hva da med en ordinær oppdragsmelding/salg av data?
Oljeprisen hjalp heller ikke slik den hjalp det meste annet oljerelatert.
Logikken har altså ikke abdisert over hele linja! :-)
Ja vi får se. Men krona er svak og hvis olja blir enda svakere er det krise. Se på norske oljeselskaper og XLE(amerikanske). XLE klarer seg mye bedre..
Nei dette landet er på vei ned... Jonas..
Nei dette landet er på vei ned... Jonas..
ibyx
29.06.2023 kl 10:51
2922
Vi får se!
Noen er opptatt av å holde den nede enn så lenge!
Det kan jo også være et godt tegn så lenge volumet er minimalt som nå.
Regelen her er jo oppgang på høyt volum og bunning på lave volum! :-)
PGS opp 5% nå. Ca 10% opp siden bunnen forrige fredag.
Noen er opptatt av å holde den nede enn så lenge!
Det kan jo også være et godt tegn så lenge volumet er minimalt som nå.
Regelen her er jo oppgang på høyt volum og bunning på lave volum! :-)
PGS opp 5% nå. Ca 10% opp siden bunnen forrige fredag.
Redigert 29.06.2023 kl 10:53
Mineraler på havbunnen kan selges til Tyskland. De elsker det grønne, og har kastet kalkulatoren.
Det viktigste nå er at olja bryter opp til 80. Da vil Oslo børs få en fin "sving".
Det viktigste nå er at olja bryter opp til 80. Da vil Oslo børs få en fin "sving".
Redigert 29.06.2023 kl 10:48
ibyx
29.06.2023 kl 10:25
3008
Er vel noe i det. Piffen gikk fort ut av "mineralbunnen" da. Så man får kanskje ta til takke med et "standardsalg" først! :-)
Og selv om EMGS er volatil så tar jo PGS kaka da!
Brukbar fart opp fra bunnen der nå.
Og selv om EMGS er volatil så tar jo PGS kaka da!
Brukbar fart opp fra bunnen der nå.
Nvanellak
28.06.2023 kl 12:58
3206
Man vet aldri med emgs, plutselig lander de en kontrakt av dimensjoner
ibyx
28.06.2023 kl 12:29
3242
Men så steg oljeprisen gitt!
Ikke at det hjelper selvsagt...
Atlantic Ocean standby og ingen salg...
Ikke at det hjelper selvsagt...
Atlantic Ocean standby og ingen salg...
Nvanellak
28.06.2023 kl 12:22
3263
Ser at Grunde er ute av topp 20 listen, han lå vel inne med 800k aksjer...Går snart over i Q3, kun noen få dager igjen av Q2 for å melde sales fra biblioteket...
Riktig, har ingen hensikt å abonnere på "tjenesten" når "elefanter" har fritak.
Olja ser overraskende svak ut. Hele sektoren trenger et push.
Olja ser overraskende svak ut. Hele sektoren trenger et push.
ibyx
28.06.2023 kl 10:41
3387
Manglende transparens er blant 5 på topp "verktøy" i kassa. Kan man abonnere på "tjenesten" fra OSE? Anonym handel er også en utvannet affære i praksis virker det som. Algoene fikser det som ikke kan "abonneres" på... ?
Idag blir det "selvsagt" ned med oljeprisen. Det må jo bety lavere etterspørsel? Ikke sant? Og dermed er utsiktene for seismsikk redusert. Easy peasy! :-)
Idag blir det "selvsagt" ned med oljeprisen. Det må jo bety lavere etterspørsel? Ikke sant? Og dermed er utsiktene for seismsikk redusert. Easy peasy! :-)
Redigert 28.06.2023 kl 10:43
Transparens er et voksende problem på Oslo børs. Ons-fre ble det omsatt 10 millioner aksjer i EMGS.
Aksjonæroversikt er en vits, og stemmer i beste fall 1 gang i året, medio januar.
Aksjonæroversikt er en vits, og stemmer i beste fall 1 gang i året, medio januar.
Redigert 28.06.2023 kl 09:27
ibyx
27.06.2023 kl 15:40
3778
Rykker i PGS idag på bra volum! Når det regner på PGS så drypper det gjerne litt andre steder også? :-)
ibyx
27.06.2023 kl 14:19
3886
Og inntekter er jo heller ikke et must! Den går kraftig på forventninger også viser det seg!
Kan være greit å ha noen lodd her! :-)
(når magefølelsen sier at den er i en bunn da... slik den *kanskje* er nå! :-))
Kan være greit å ha noen lodd her! :-)
(når magefølelsen sier at den er i en bunn da... slik den *kanskje* er nå! :-))
Redigert 27.06.2023 kl 14:20
markie
27.06.2023 kl 14:05
3928
Inntekter har en tendens til å komme plutselig her. Et par salg fra biblioteket sikrer lett inntjening et kvartal. Ellers har selskapet kommunisert at de i regelen har mest oppdrag på slutten av året. Blir spennende fremover.
ibyx
27.06.2023 kl 12:13
4079
Vanskelig å si hvor mye "aksjeflipperne" har tjent på "jallaløftene". Mulig de har fått inn mange på høy kurs og samtidig sikret sine egne posisjoner på noe vis?
Det har selvsagt mye å si da for styrken i støttenivåene... Men uten oppdrag over tid så hjelper svært nok lite. :-)
Det har selvsagt mye å si da for styrken i støttenivåene... Men uten oppdrag over tid så hjelper svært nok lite. :-)
Nei, men EMGS må levere varene, og få båten ut på havet snart. Hvis ikke faller korthuset sammen. Den som lever får se..
ibyx
27.06.2023 kl 09:05
4315
Høres ikke usannsynlig ut. Stigningen var jo ganske påfallende. Men nå har den jo kommet ned ganske langt fra toppen allerede. Ikke dermed sagt at ikke den skal under 2 kroner igjen.
Svaret har kommet. Det er en stor aksjeflipper og robot inne i EMGS, og den har herjet i hele år. The invisible hand har trolig lite med oppkjøp å gjøre, og mer å gjøre med tallene som ble lagt frem i februar. Hvis EMGS ikke gjentar tallene i år kommer aksjene ut igjen i samme tempo, vil jeg tro.
I februar og mars manglet det en veldig stor kjøper i aksjonæroversikten. Blir spennende til uka, men jeg heller mot at det var Aladdin (eller slektning), med tanke på handel denne uka.
https://www.youtube.com/watch?v=AWBRldjVzuM
https://www.youtube.com/watch?v=AWBRldjVzuM
Takk motbakken og navellak m.f for all god info.
Kan idag endelig smile bredt over investeringen etter veldig god og nyttig info fra dere
Lykke til! Dette kan bli veldig bra
Kan idag endelig smile bredt over investeringen etter veldig god og nyttig info fra dere
Lykke til! Dette kan bli veldig bra
motbakken
20.06.2023 kl 15:13
5511
Havbunnsmineraler kan potensielt være fremtidens svar på oljeeventyret, der Norge skal spille en avgjørende rolle i grønn utvikling, bærekraft og utvinning av mineraler som er kjernen i denne satsingen. Emgs har teknologien, så jeg sitter trygt her!
Nvanellak
19.06.2023 kl 12:10
5748
https://geo365.no/pa-sporet-av-en-ny-kildebergart/
Det er mye prat/fokus mot Barentshavet.
NCS Exploration – Recent Advances in Exploration Technology
The future of exploration will require increased coordination and collaboration between operators, license partners, and service providers. The conference will cover the entire exploration value chain, including seismic, CSEM, well studies and rock analysis, de-risking, data as an asset (data utilization – “old data” and new data types), in order to increase our understanding of the subsurface, resulting in increased efficiency and a reduced carbon footprint. We cover Near-field exploration and the Frontier.
Oslo, 12. – 14. september 2023
Det er mye prat/fokus mot Barentshavet.
NCS Exploration – Recent Advances in Exploration Technology
The future of exploration will require increased coordination and collaboration between operators, license partners, and service providers. The conference will cover the entire exploration value chain, including seismic, CSEM, well studies and rock analysis, de-risking, data as an asset (data utilization – “old data” and new data types), in order to increase our understanding of the subsurface, resulting in increased efficiency and a reduced carbon footprint. We cover Near-field exploration and the Frontier.
Oslo, 12. – 14. september 2023
Redigert 19.06.2023 kl 12:11
Nvanellak
17.06.2023 kl 21:34
6079
Nvanellak skrev 10% holder ikke
Clearstream, the bank of new og bora secur ligger nå inne på topp 20 lista..
https://emgs.com/investors/share-information/largest-shareholders/
https://emgs.com/investors/share-information/largest-shareholders/
ibyx
16.06.2023 kl 09:33
6334
Pass på nå! Snart rekyltid! "Gutta" surfet den ned på PGS som når er på vei nordover!
Kan fort bli 10%-byks som for en ukes tid siden! :-)
Kan fort bli 10%-byks som for en ukes tid siden! :-)
ibyx
15.06.2023 kl 12:22
6553
Litt bevegelse igjen! Tror "de" sikter seg inn på ny LOY! :-)
Skitt fiske mens båten ligger i havn! :-)
Skitt fiske mens båten ligger i havn! :-)
bluesky2023
15.06.2023 kl 10:21
6635
Keeping in mind that in Mali there is a sub-surface field of natural hydrogen being produced to generate local electricity (CO2 free!)
https://www.science.org/content/article/hidden-hydrogen-earth-may-hold-vast-stores-renewable-carbon-free-fuel
ibyx
15.06.2023 kl 10:14
6657
Gidder ikke være med på seismikkjallahandel idag elektromagnetikerne. Ingen kjøper. Ingen dumper.
Our great contributor to novel usage of CSEM and Magnetotellurics, Maxwell Meju has a new paper out on how to used CSEM/MT to improve the energy transition by exploration of not only gas, but also more interesting (and something that has caught my curiosity as well) the exploration of natural hydrogen.
Keeping in mind that in Mali there is a sub-surface field of natural hydrogen being produced to generate local electricity (CO2 free!) #energytransition # #gas #csem #mt #magnetotellurics
Using Large-Size Three-Dimensional Marine Electromagnetic Data for the Efficient Combined Investigation of Natural Hydrogen and Hydrocarbon Gas Reservoirs: A Geologically Consistent and Process-Oriented Approach with Implications for Carbon Footprint Reduction
https://www.linkedin.com/posts/dag-helland-hansen-a873441_energytransition-gas-csem-activity-7074645097262329856-0Pap?trk=public_profile_share_view
Keeping in mind that in Mali there is a sub-surface field of natural hydrogen being produced to generate local electricity (CO2 free!) #energytransition # #gas #csem #mt #magnetotellurics
Using Large-Size Three-Dimensional Marine Electromagnetic Data for the Efficient Combined Investigation of Natural Hydrogen and Hydrocarbon Gas Reservoirs: A Geologically Consistent and Process-Oriented Approach with Implications for Carbon Footprint Reduction
https://www.linkedin.com/posts/dag-helland-hansen-a873441_energytransition-gas-csem-activity-7074645097262329856-0Pap?trk=public_profile_share_view