Geir Linløkken og hans virkelighetsfjerne spådommer

Bliss
LIFE 14.02.2021 kl 21:02 6915

Linløkken kommer med en sterk advarsel og ber oss holde oss unna 8 aksjer og lotto aksjen Lifecare spesielt, se https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/12/7624962/investtech-advarer-mot-lottoaksjer-pa-oslo-bors. Hvorfor? Jo, denne Linløkken sverger til teknisk analyse og det linjalen hans viser er at kursen er i en fallende trend, og altså, av den grunn skal kursen fortsette å falle videre, såpass at disse tekniske analytikerne går ut med en offentlig advarsel mot å investere i dette selskapet. Jeg vet ikke om alle tekniske analytikere er enig med Linløkken om at trenden er fallende, ta en titt på kursutviklingen selv, men samme det, la oss si at den er fallende, men hva så? Er selskapets markedsverdi dermed dømt til å falle videre? Svært nær samtlige av de som skriver på dette Forum har fokus på hvordan det fundamentale eller logiske styrer kursutviklingen til et selskap over tid. Vi leter hele tiden etter logiske og sannsynlige argumenter for selskapenes framtidige utvikling. Når det f eks gjelder Life har vi hatt en lang og grundig diskusjon som er forankret til den faktiske og relevante informasjonen vi løpende mottar om det selskapet driver med. I manges øyne er det mer sannsynlig enn usannsynlig at DD (som Lifecare eier 25% av) vil lykkes med sin meget avanserte antigen hurtigtest for Sars-CoV-2. Vi kan få en børsmelding om suksess i nær framtid. Hva skjer da? Jo linjalen til Linløkken brekker tvert, for kursen til Lifecare vil skyte rett til værs og fortsette sin himmelferd i lange tider. Ikke nok med det, ifølge Joachim Holter og det medisinske teamet i Lifecare, er siste klarsignal for å teste Sencell på mennesker rett rundt hjørnet (de vellykkede dyreforsøkene er forlengst ferdige), og straks det skjer vil aksjekursen få et ytterligere og kraftig kurshopp, og innen utgangen av 2021 er planen å få Sencell EU godkjent og klar for lansering på markedet fra 2022. Det handler om en revolusjon innen blodsukkermåling, da Sencell teknologien og apparaturen langt overgår Abbott sin som er det beste i dagens marked. Utfra disse fundamentale forhold ligger alt til rette for en formidabel økning av markedsverdien til Lifecare.
Jeg tror ikke det er mange av de litt mer erfarne som befinner seg i aksjemarkedet som betrakter det Linløkken og hans likesinnede gjør som noe annet enn en hjernedød og totalt uinteressant virksomhet. Problemet, og det er derfor jeg starter denne tråden, er at det er svært mange uerfarne som hiver seg ut i aksjemarkedet for tiden, og dersom noen av disse tar Linløkkens spådommer for god fisk, kan de risikere å gå glipp av meget store gevinster, som de kanskje ellers ville fått med seg om de ikke var blitt villedet av sånne som Linløkken. I den medisinske verden ville den slags linjal spådommer som Linløkken kommer med vært forbudt i hht kvakksalverloven, men i den økonomiske verden er det åpenbart lov å forfekte hva som helst .....
Redigert 15.02.2021 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
bj111
14.02.2021 kl 21:17 6871

Kanskje like greit at uerfarne investorer ikke går inn i selskaper som Life ettersom de da begir seg ut med meget høy risiko. Når det er sagt så er det selvsagt slik at TA ikke egner seg spesielt godt på et selskap som er i den fasen Life befinner seg. Det er nyheter som betyr noe for kursen og det er vinn eller forsvinn derfor kanskje ikke noe for helt nye investorer. Men jeg tror det er mange børsdebutanter som fant veien inn i Life og Softox i 2020 og endel som fortsatt er i begge selskapene. Så lenge man er klar over risikoen og har gjort leksen når det kommer til det fundamentale så sover man vel godt enten det går den ene eller andre veien. Grunnen til at annet selskap nevnes er at det var to farma hyper på Merkur market i fjor som begge står forran gjennombrudd og begge er forsinket. Mye god og brutal læring av slike investeringer for de nyankomne.

Spennende å se hva som skjer når vi får vite noe mer fra DD/Life. Sterke indikatorer er lagt frem i helgen om at produktet er ferdig og sendt for godkjenning. På tide med en melding fra Life om så er tilfellet. Life har meldeplikt og er info kjent fordi forumskribenter har gravet på nett så må det være kjent for Life.
Bliss
14.02.2021 kl 21:41 6760

Godt sagt bj111, og din argumentasjon er tydelig forankret i en logisk, fundamental forståelse av et selskap, og det er på det nivå vi kan diskutere for eller imot framtidsutsikten til et selskap. Den tekniske analysen til Linløkken er totalt misvisende på selskapsnivå!
bj111
14.02.2021 kl 23:50 6485

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Så du forventer en lav volatilitet i Life. Da mener jeg du er i helt feil aksje.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 23:55 6462

Jeg forholder meg til teknologien til firmaer jeg er inne i. Lifecare, Polight, Crayonano. Skal inn igjen i Gentian, men måtte prioritere.
bj111
15.02.2021 kl 00:04 6428

Lurt og samme gjør jeg sammen med det som meldes fra firma. Men risikoen er ikke lav i Life. Jeg forventer minimum dobling i kurs om de får test til markedet og 50% fall om de medeler at så ikke skjer. Skyhøy risiko som regel målt i volatilitet.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 00:18 6390

Det er to ting som er avgjørende og det er der risikoen og spenningen ligger.
Sensitivitet og spesifivitet. De må være høye. Og det er akkurat der jeg har en god følelse på at denne teknologien er uslåelig.

I så fall er konkurrentene parkert !! Og kursutvikling til Arctic Zymes kommer til å bli forbigått. Om kort tid får vi svar.
Redigert 15.02.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
fabian2
15.02.2021 kl 07:33 6140

Geir Linløkken søkte etter en måte å tjene penger på. Da fant han på Investtech.Teknisk analyse han selger til den naive som vil kjøpe. - Han har også flott tittel. "Analysesjef"...........Han greide å skaffe seg sin egen arbeidsplass..... Akkurat resultatene på "analysene" har flere gjennomgått tidligere. Som å kaste mynt og krone............Teknisk analyse på oppstartfirmaer er verdiløst.
Redigert 15.02.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
kaunis
15.02.2021 kl 08:28 5997

Selskaper må ha vært i vinden en stund og særlig på ny produkter i lansering får alle selskaper en helt annen verden i kursutvikling og markedstilpasning i aktualitet. Så en teknisk analyse på dette stadiet er bare morsom men viser hvor lite GL visste om selskapets muligheter på kort og lang sikt.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 09:44 5825

Spennende å se hva som skjer når vi får vite noe mer fra DD/Life. Sterke indikatorer er lagt frem i helgen om at produktet er ferdig og sendt for godkjenning

Nettopp og hvis DD er ferdig med de nye testene så kan det nok forventes en snarlig godkjenning. En presis hurtigtest for Covid-19 er sammen med vaksine det som prioriteres. Innen februar er omme tror jeg vi har svaret vi alle venter på. Og tenk om det i mellomtiden kommer en positiv oppdatering om hurtigeveien til milliardmarkedet/Sencell?
Bliss
15.02.2021 kl 09:59 5776

Vi merker oss at Linløkkens helveteskandidat nr 1, Life, er opp 1,7% så langt idag og opp fra 3,36 til 4,78 på 2 og en halv uke.
Siste året i sin helhet er Life opp fra kr 3,0 til 4,78.
Og snart er den langt, langt høyere, spør du meg.
Så galt kan det gå når man bytter ut tankevirksomheten med linjalen.
HP17
15.02.2021 kl 12:09 5603

1 + 1 blir som regel 2 i matematikken. Brikkene legges en etter en og snart er puslespillet komplett og når det skjer er kursen raskt over kr 10 og deretter?
Life er en aksje en bør ha med i en vekstportefølje for 2021.
Bliss
15.02.2021 kl 14:51 5461

Det fine med LC er at selskapet har flere ben å stå på, både Sencell og DD testen, og for meg er det helt usannsynlig med fiasko på begge disse, og i hvert fall ikke førstnevnte.
Ahmed1
15.02.2021 kl 15:42 5344

Hva skjedde med kursen nå? Helt plutselig opp til 5.35...
mrmoe
15.02.2021 kl 15:45 5316

Sjekk børsmelding :-)
Santa01
15.02.2021 kl 15:46 5281

ruary 15th, 2021 - Lifecare AS (LIFE) Lifecare has received regulatory approval for the first-in-human Sencell Clinical Study Protocol from the German Federal Institute for Drugs and Medical Devices (BfArM). With this final remaining approval, Lifecare has reached its goal to have clinical pilot trial permission as planned in Q1 2021. Lifecare CEO Joacim Holter says, "With this regulatory approval, Lifecare has achieved a major milestone in the development of the Sencell implantable continuous glucose sensor for reliable, and long-lasting glucose measurement for routine medical care." "The upcoming clinical pilot study will generate first human data for measuring interstitial glucose during standardized meal tests in subjects with and without diabetes," says Lifecare CSO Prof. Andreas Pfützner. With this first performance evaluation, Lifecare aims to increase the base for interpreting read-out signals in human subjects. This data will be used to develop and optimize algorithms in future wireless and wired versions of the Sencell osmotic pressure sensors. Lifecare plans for additional pre-clinical and clinical trials in 2H 2021, preparing to later initiate the CE mark approval process for the Sencell osmotic pressure sensor technology. Based on nano-sensor technology, Lifecare has over the last year succeeded in miniaturizing the Sencell sensor to a point smaller than the initially targeted size. This has made it possible to incorporate the Sencell core sensor into a needle sensor version of the device, which will be employed in theses first studies. This also opens new collaboration opportunities with existing needle sensor companies. The Sencell sensor is an osmotic pressure based wireless sensor to measure tissue glucose with a usage time of more than 6 months. Lifecare envisions that the Sencell technology also can make a difference as the core component in a needle glucose sensor device to increase the usage time for wired solutions beyond 10-14 days. Sencell is the dedicated sensing element in the EU-funded project FORGETDIABETES where Lifecare, in partnership with European research institutions, aims to develop a miniaturized closed-loop artificial pancreas device. It is planned to be implanted in the abdominal cavity to deliver the correct amount of insulin based on continuous glucose readings provided by the Sencell technology. While glucose measurements represent the key focus developing the Sencell technology, additional areas of use are considered on an ongoing basis. For more information, please contact: Joacim Holter, CEO Phone: +47 40 05 90 40 Email: joacim.holter@lifecare.no Lifecare (LIFE) is a Bergen-based technology company developing a miniaturized implantable long-term sensor for glucose measurement for people with diabetes mellitus. Its patented technology is also used as a central component in a current rapid SARS-CoV-2 antigen test development and in other future diagnostic tests.
Vangen
15.02.2021 kl 15:47 5258

Ai,ai! Hvor stopper vi i dag?
YNWA250505
15.02.2021 kl 15:51 5195

Ikke godt å si, men kr 6,10 ligger det kjøp på nå. MH må da for f opphøre ASAP. Tenk om DD nå melder good to go to market med sin 5 min test så står kursen i kr 15 før du klarer å si kake.
Santa01
15.02.2021 kl 15:58 5108

Ja, da venter vi på DD så er kursen raskt over 15:-)
Allrounder
15.02.2021 kl 16:24 5004

Ender vel på 7 i sluttauksjonen
Bliss
15.02.2021 kl 16:44 4909

LC stiger så langt 36% på dagens gode nyhet, og mer kommer det til å bli på denne nyheten og selfølgelig langt mer når DD testen blir godkjent og så kommer lanseringen av Sencell. Romskipet LC har tatt av!!
Dette viser med all tydelighet hvor forferdelig miserabel denne tekniske analysen til Geir Linløkken er. Investtec kan fort tape mange, mange hundre prosent på å ha Life som en av sine helvetes kandidater. Bunnsolide Gentian er også et av de selskapene han dømmer ned i avgrunnen, men den bare stiger og stiger dag etter dag den også, fra 48 kr til dagens 63.
Stakkars Linløkken!
I aksjemarkedet skal man bruke hodet, ikke linjalen!
Kingen
15.02.2021 kl 16:54 4822

Så rett så rett Bliss. Har abonnert på Investtec for mange år siden, men sa det opp og holder meg nå til det fundamentale. Sikkert mange som gjør det bra med teknisk analyse, men for meg er ikke dette så interessant.
Bliss
15.02.2021 kl 22:48 4391

Jeg synes det er litt rart at en økonomisk høvding og vismann som Trygve Hegnar vil bruke trykksverte på å gjengi dette linjal-våset som Investtech gulper opp om enkeltselskaper i aksjemarkedet. Disse folka er jo fullstendig avkoblet fra faktainformasjon om selskapenes virksomhet og den makroøkonomiske konteksten som disse selskapene opererer innenfor. De er på en uforsonlig kollisjonskurs med et sunt og dynamisk økonomisk paradigme. Trenger vi å få presentert sådanne villfarelser i en prisverdig god avis som Finansavisa?
Bliss
16.02.2021 kl 10:43 4101

Investtechs helveteskandidat nr 1 - Lifecare - er på vei til himmelen!!!! Opp ytterligere 16% så langt i dag, og opp mer enn 100% siden Linløkken dømte den som en farlig investering.
Ja, dette viser atter en gang hvor idiotisk det er å stole på linjalen framfor å forholde seg til de økonomiske fakta.
Bliss
16.02.2021 kl 21:10 3917

Ja, det som skjer med Lifecare viser med all tydelighet hvor feil det blir å bruke teknisk analyse på enkeltaksjer, det er helt og holdent det fundamentale i kombinasjon med de makroøkonomiske trendene som styrer kursutviklingen til enkeltselskaper.
Utover dette må jeg få tilføye:
Når Linløkken og hans Investtech ble fokus for mitt angrep på teknisk analyse var det ene og alene fordi jeg fikk se denne 'hold deg unna' listen de presenterte i Finansavisa. Dette må ikke på noen måte oppfattes som et personlig angrep på Linløkken/Investtech, for det er det absolutt ikke, det er bare ment å være et rent angrep på det å bruke teknisk analyse overfor enkeltselskaper.
Jeg har fått inntrykk av at Linløkken og hans Investtech er svært dyktige og helt på topp når det gjelder teknisk analyse, og jeg ønsker dem alt vel på alle måter.
Vi er bare dypt uenige om bruken av teknisk analyse.
YNWA250505
16.02.2021 kl 21:51 3797

De er bare imot alt som har risiko
bj111
16.02.2021 kl 21:53 3785

TA er fint nok det men ikke på mikroskopiske selskaper som venter på breaking news. Da er det bare tull og tøys. Det burde egentlig Investtech vite ettersom de er store på TA:
fabian2
18.02.2021 kl 02:34 3473

.......og hvorfor er akkurat de store på TA ? ....... Prosenter til TA for bare å skrive om synsinger fra et "analyse"-firma ?
Bliss
20.02.2021 kl 12:31 3203

Se Geir Linløkkens nye oppdatering av de selskapene man bør holde seg unna - helveteskandidatene - der han har utpekt Lifecare som den verste av dem alle, se https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/19/7629483/investtech-advarer-mot-atte-aksjer.
Vi på dette Forum har inngått et veddemål mot Linløkkens spådommer og staus pr 19/3 viser ifølge Linløkkens egen oversikt at vi har en ledelse på 33%.
Investtec har altså tapt 33% på å ta Lifecare inn i sin taperportefølje, Han kaster allikevel ikke inn håndkledet, men fortsetter kampen, for: "Linløkken understreker at Lifecare fortsatt ligger i en fallende trendkanal på Investtechs kursdiagram, er i en kategori han beskriver som lottoaksjer."
At han er en modig kar, det skal han ha! Så får vi bare se over tid hvor stort tap han tåler før han må innse at linjal spådommene hans ikke kan måle seg med fakta basert kunnskap om selskapets virksomhet ......
HP17
20.02.2021 kl 12:36 3196

Mulig at Linløkken og Investtech blir nødt til å kaste inn håndkle i Life når meldingen om godkjenningen av hurtigtesten kommer?
Da er nok kursen over kr 10 innen en rekker å få lagt inn kjøpsordre.
Redigert 20.02.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Bliss
20.02.2021 kl 12:40 3180

Jeg ser for meg det samme scenariet, og i så fall får Linløkken et tap på over 300% før han blir tvunget til å innse at teknisk analyse har spilt fallitt.
fabian2
20.02.2021 kl 13:03 3121

Falitt og falitt , fru Blom.......Han har dog skapt seg en "arbeidsplass" ved hjelp av Trygve Hegnar......og da er det ikke så nøye med resultatene....
Bliss
22.02.2021 kl 12:36 2752

Lifecare stiger til 5,95 og opp 4,4% så langt i dag. Det betyr at Linløkkens tap på LC nærmer seg 40%. Investtechs skråsikre linjal påstand om at LC har stø kurs nedover mot avgrunnen er ingen god reklame for teknisk analyse..
Bliss
22.02.2021 kl 13:01 2662

Stakkars Investtech og Linløkken! LC er opp 10% i dag til 6,25. I løpet av ytterligere knappe to måneder tror jeg Linløkken kan ha et tap på mange hundre prosent.
Burde ikke disse folka snart skjønne at TA ikke egner seg for enkeltaksjer på børsen!
xyz
22.02.2021 kl 13:04 2648

Det varte i 12 minutter.
Aksjeamatøren
22.02.2021 kl 13:23 2564

Kurs minutt for minutt er vel uinteressant? Sitter stille i båten, er når mld kommer man bør være inne om den holder seg mellom 5,50 og 6kr spiller ingen rolle for meg. Nå har lifeaksjen hatt utallige teorier og eksperter som har uttalt seg her. Så kursen har vært en berg og dalbane, men kanskje man får betalt for å være langsiktig nå?
Vangen
22.02.2021 kl 13:26 2537

LinLØKEN bommer her, og som flere allerede har påpekt; TA fungerer rett og slett ikke for en bioaksje som LIFE. Av rein nysgjerrighet; noen som vet hvilke andre 7 aksjer Løken og hans TA-team advarer mot?
xyz
22.02.2021 kl 13:35 2464

Enig, helt uinteressant i det store bildet, men interessant å se oppførselen i aksjen. Volatil uten omsetning.
Vangen
22.02.2021 kl 13:48 2400

Smyger seg sagte oppover. Straks FOMO, er mitt tips. God reise til alle aksjonærer!