Oljeprisen stiger, er det tid for shorting av EQUI ?

Slettet bruker
EQUI 15.02.2021 kl 07:14 4892

Det de fleste eksperter er enige om er at etterspørselen etter olje

er dalende, og hva skjer da med prisen ? Den grønne snøballen

kommer trillende fortere en de flste trodde Står kjemper som EQUINOR

for fall, ettersom de har vesentlige høyere omkostninger og mere gammel moro, står de

på leirføtter? Får de mindre selskapene sin"Indian summer" sånne som Zena og Panero ?

Oljemygger kan drive vesentlig billigere og har mange fordeler f. eks i Africa!

https://www.tv2.no/a/11340163/

Bybonden ( fortsetter og laste i Zena )
Redigert 15.02.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Gullit
15.02.2021 kl 07:19 4862

Har selv funnet veien til denne oljemyggen Zena. Det kan bli ett eventyr uten sidestykke. Men att oljeprisen stuper er en noe merkelig overskrift idag.. den har vert lav Og selvsagt ser man muligheter for å ta over oljefelt for en veldig lite pengesum. Akkurat slik som Zena nå holder på med i Afrika. Spennen aksje. Panero vet jeg mindre om.
Christkr
15.02.2021 kl 07:20 4849

Oljeprisen er opp 4,5%
omans
15.02.2021 kl 07:23 4824

Er ikke Ts helt i vater ?
Redigert 15.02.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Odi.1
15.02.2021 kl 07:23 4808

Toget vil gå kraftig mot 80 , så får en vurdere da om det vil fortsette mot nye høyder der i fra.
Redigert 15.02.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
15.02.2021 kl 07:37 4723

Hehe fint innlegg oljeprisen stuper🤣🤣🤣 her ska det nok opp å opp å atter opp📈💶
kaunis
15.02.2021 kl 08:35 4562

Dette er et typisk kursmanipulerende innlegg med denne overskriften. Det lureste du kan gjøre, er å endre overskriften i forhold til virkeligheten, Hvor dum er du??????
Tigerberget
15.02.2021 kl 09:12 4441

Opp over 4%.

Stuper den da oppover?
velkjent
06.06.2021 kl 16:10 4108

Equinor har da advart markedet mot seg selv lenge nå, så den som ikke har fulgt med i timen, får selv ta ansvaret. Men når det gjelder oljeprisen er Bybonden, som vanlig på jordet.
Slettet bruker
06.06.2021 kl 16:24 4078

Har tidligere spådd en oljepris nærmere 200 Dollar fatet, men tror ikke EQ får del i den fortjenesten , bare så det er sagt !

Bybonden...( trives godt på jordet )
Redigert 06.06.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2021 kl 20:31 3946

Advart? Denne artikkelen har de vel ingenting med oljeprisen å gjøre....
En som er litt snurt for at han ikke kom seg inn på lavere nivå? 🤭🤭
Jepp, skadefryd er en glede. 😅😅
Blue sea
06.06.2021 kl 23:28 3795

Oljeprisen er helt klart på vei opp, Equinor utrolig godt posisjonert for betydelig oppgang. Kommer nå for full fart opp mot og garantert forbi 200 innen dager. Her er det bare å laste opp.
Slettet bruker
23.09.2021 kl 06:25 3362

Hva var det jeg sa ?

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/09/22/7741030/tror-festen-snart-er-over-for-equinor

Bybonden (flere skritt foran )
omans
23.09.2021 kl 08:19 3237

Er du dum eller noe?

Ser tråden ble startet når eqnr kurs var rundt 160.

Hvor mye har du tapt så langt?

Høyeste target fra analytiker er 34$ eller ca kr 300. På den veien vil det svinge for de som klarer å treffe med både oppturer og nedturer i tradinga.

Eqnr befinner seg i øvre del av historiske kurser. Ved et evt brudd opp av ath kan de som mener 300 kroners kurser få rett. Snakker litt på sikt.
Kappa3278
23.09.2021 kl 08:53 3187

En oljepris på vei opp kombinert med rekord høye gass priser, samt at Equinor har fått grønt lys for å kunne øke eksporten av gass ytterligere vil gi dem rekord resultat i 3Q.
Kappa3278
23.09.2021 kl 08:56 3172

Fra E24.
Den siste tiden har gassprisene i Europa skutt kraftig i været.

Equinor har bedt staten om tillatelse til å øke produksjonstillatelsene for feltene Oseberg og Troll med én milliard kubikkmeter hver, for gassåret som starter 1. oktober.

Nå gir staten selskapet lov til dette, ifølge en melding. Det betyr at Oseberg kan øke sin produksjon til seks milliarder kubikkmeter og Troll 37 milliarder kubikkmeter i det kommende gassåret.

Equinor sier at selskapet allerede i juni tok grep for å kunne øke eksporten til Europa, hvor gassmarkedet for tiden er svært stramt grunnet lite gass på lager, begrenset eksport fra Russland og kamp med Asia om lastene med flytende naturgass (LNG).

Gassprisene har økt fra rundt to dollar per MMBtu til 20 dollar MMBtu på litt over et år.

– I Equinor gjør vi det vi kan for å øke gasseksporten fra våre felt på norsk sokkel, og produksjonstillatelsene gjør det mulig for oss å øke produksjonen gjennom høsten og vinteren fra disse to viktige feltene, sier Helge Haugane, Equinors direktør for gass- og krafthandel.

– Dette kommer på et godt tidspunkt, hvor det europeiske markedet for gass er uvanlig stramt, sier han.
Kappa3278
27.09.2021 kl 07:39 2958

Fra Dn.
Om vi omsetter gass til oljeekvivalenter, handles naturgass nå for over 140 dollar per fat. Og vi har fortsatt vinteren foran oss. Russerne har sagt at de kommer til å ha redusert eksport frem til de har fylt opp egne lagre. Vi går altså mot den kalde årstiden med lavere lagre enn på lenge samtidig som etterspørselen etter gass er ekstrem. Så situasjonen i hele energisektoren er ekstremt anstrengt, sier Schieldrop.
Redigert 27.09.2021 kl 07:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 08:13 2882

Omans.
Eller noe er vel det jeg foretrekker !
Jeg tror også prisen på olje og gass er på vei opp, men når det først snur noe som er temmelig åpenbart for de fleste, kan det fort bli trangt i den berømte døra, når verden plutselig har for mye olje ! Hva skjer da ?

Bybonden...
omans
27.09.2021 kl 15:51 2764

Det kan bli trangt i døra, men antakelig vis ikke den døre du tenker på ;)

Som når folk skulle inn på utesteder og restauranter nå i helga, det ble trangt i døra når "alle" skulle inn samtidig.
EQNR er iferd med å bryte seg inn en dør nå, som har vært forseglet i lang tid, og dersom bruddet opp av 209-210 nå, tror jeg på 230 i kursen om litt.

Et supply/demand deficit har vært varslet fra OPEC lenge nå, og Goldman Sachs oppjusterte netopp opp sitt anslag for oljeprisen til 90 ila året.
Kappa3278
28.09.2021 kl 09:25 2628

Financial Times
"Asian buyers outbid Europe for spot supplies of US natural gas"
Kappa3278
28.09.2021 kl 21:20 2528

Bloomberg) -- If there's any country that might've been in a position to rescue Europe from its energy crisis, it’s the U.S. — home to vast shale fields holding a seemingly endless supply of natural gas and giant terminals capable of liquefying it and shuttling it abroad.

Instead, for a multitude of reasons, U.S. shale is in no position to bail out Europe. Indeed, supplies are so tight that Americans are staring down their own supply squeeze — and the accompanying sky-high utility bills.U.S. stockpiles haven’t been replenished as much as usual in recent months after summer heatwaves sent energy demand soaring and the post-pandemic industrial recovery diverted fuel to power plants and factories. Meanwhile, many major shale drillers have been funneling cash to shareholders and focusing on climate goals rather than boosting production.

The result: There’s very little supply cushion in the U.S., and whatever is available for export as liquefied natural gas is going to be fought over — not just by desperate European importers, but also by buyers in Asia, who face an energy crunch of their own and are willing to pay a premium
Slettet bruker
04.10.2021 kl 06:07 2245

Legger meg herved flat og innser at min dødsdom over vår oljekjempe muligens var noe forhastet, Bybonden beklager dette ,og håper at jeg ikke har forårsaket at drevne spekulanter på dette forum ikke på noen måte har blitt forledet til å shorte et papir som muligens når nye høyder pga. gassen som Bybonden dessverre ikke fikk med seg !!

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2021/10/01/7743494/energikrise-under-oppseiling-gassen-er-europas-batteri

Bybonden ( som av og til skyter fra hofta og av og til bommer )

PS : Men for ikke å miste all troverdighet så tillater jeg meg å minne om at steinalderen ikke var forårsaket av mangel på stein !
Redigert 04.10.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2021 kl 16:47 2014

Det er ikke sikkert oljeetterspørselen er så dalende. Hvor har du det fra ?

Verden etterspør MER energi nå etter pandemien.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 01:29 1846

VelgEspen Bruu-Syversen
Dette er nok langt mer enn en ‘dead cat bounce’. Er en grunn til at kineserne har vært desperate for å sikre seg fossilt drivstoff det siste året, og de siste ukene spesielt har desperasjonen gått over i full panikk. Kull, gass - alt blir kjøpt aggressivt uten å se på pris, i Asia og Europa. Slik er det med nødvendighets goder, for både konsument og bedrifter. EU/UK lever i la la land rundt energi politikk, gjort seg avhengig av Putin - mens Norge har griseflaks pga gassen (og oljen). For oss i aksjemarkedet har fornybare aksjer i realiteten vært mer eller mindre i fritt fall siden vindmøllene frøs i Texas i Februar, første ‘lille kanarifuglen i kullgruven’ på at fornybart ikke fungerer som base kraft. Anbefaler alle å stålsette seg for en vinter med ekstremt høye strøm regninger, regnet kommer for sent. Det er hinsides all fornuft å eksportere ut vannkraft med de ekstremt lave vann reservene man har i Sør Norge. Dere får sende takkekort til lobby/zero, politikere - og alle andre som har jobbet for et grønt skifte lenge før den nødvendige teknologien til at det kan fungere i praksis er tilgjengelig.
·


er å dele en samtale jeg har gående på face .
Der jeg hevdet det var en død katts hopp , det som nå skjer med oljeprisen, vel dette var svaret jeg fikk !

Bybonden...
Kappa3278
05.10.2021 kl 15:37 1658

Energy prices continue to surge to fresh records as renewed fears stoke panic of the worst shortage in decades. India has warned it has only four days of coal reserves left, German power plants are running out of fuel and China just unloaded an Australian shipment despite an import ban and icy relations. Supply is just not there as economies rebound from a pandemic-induced lull, while problems like logistical logjams and transport bottlenecks are adding to the pressure.
Fakevenues
05.10.2021 kl 19:53 1571

Om denne stemmer, så vil det ikke engang nytte om alle kraner i verden åpnes for olje

https://www.youtube.com/watch?v=dHQ7JjKE3oc