Gjennombrudd!!! Stor takk til Holter og hans team!!

Bliss
LIFE 15.02.2021 kl 16:03 30796

Dette er vanvittig stort.
Testen er plankekjørig, Sencell blir lansert. Et stort medisinsk gjennombrudd.
Joachim Holter og hans team leverer som lovet.
Mister83
16.02.2021 kl 14:45 5428

Selvfølgelig bryr du deg, det er derfor du har skrevet innlegg om at det er pisspreik og innlegg om hvor lite sannsynlig det er at jeg har truffet. Du skriver jo rett ut at jeg lyger.

Nå har du muligheten for å få bevis og jeg antar du er mann eller dame nok til å fortelle alle at du tok feil.
Bliss
16.02.2021 kl 15:11 5347

Helt herlig å se hvordan kjøperne kjøpte opp den enorme sperren på 7 kr.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 15:57 5275

Hva har skjedd i dag?
La inn en ordre på 6.70 like etter lunsj og logger inn nå og ser at den er gjennomført. Har ikke markedet tatt inn over seg meldingen i går?
Gullit
16.02.2021 kl 15:59 5258

Litt gevinstsikring før videre oppgang..
Tigerberget
16.02.2021 kl 16:01 5255

Det er første gang du har truffet. Normalt så taper du penger.
Klassisk mønster at man blir dritfornøyd og må dele happeningen med omverden første gang man treffer nesten bunn og topp med kjøp og salg.

Gratulerer.
bj111
16.02.2021 kl 16:18 5260

Ser ut til at du har rett i de men meldingen skulle og tilsi at den bør legge seg noe høyere enn der den nå er. For min del økte den sannsynligheten for at det snart kommer en melding om testen fra DD og den er ikke priset inn der kursen er i dag. Aksjonærlister etter dagens handel hadde vært interessant for å se om andelen under topp 50 har falt ytterligere.
BiskopReborn
16.02.2021 kl 16:22 5261

Høyt nivå på enkelte her... Fint om denne fjortis kranglinga kan flyttes til et annet sted.
Life sine nærmeste konkurrenter? Noen som vet- så kan det forskes litt😉
YNWA250505
16.02.2021 kl 17:52 5072

Neida jeg bryr meg ikke om deg. Men for din egen del så kan du jo skrive hva du gjør før oppgangen er er faktum. Det er troverdig.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 19:39 4830

Jeg fikk et treff på denne, men får det ikke helt til å gå opp:

"THE WORLD'S ONLY LONG-TERM CGM SYSTEM, WITH THE EVERSENSE 90-DAY CGM SYSTEM, YOU CAN ACTIVELY MANAGE YOUR DIABETES SIMPLY AND WITH CONFIDENCE. Eversense provides continuous blood glucose monitoring for up to 90 days via an under-the-skin sensor, a removable and rechargeable smart transmitter, and a convenient app for real-time diabetes monitoring and management."....

Mcap på nesten mrd 20 som er noe opp fra Life, men de har 4Q-20 omsetning på MUSD 3,5 opp fra forventet 2,5.. Åpenbart en større aktør, men de avventer FDA godkjennelse. Så har de samarbeid med en ledende aktør i markedet for glukose. På tross av forskjell i størrelse, så mener jeg Life er på sporet av mye det samme og de har den godkjennelsen det større selskapet avventer ( EU, ikke USA riktignok ).

https://www.eversensediabetes.com/eversense-cgm-system

Åpenbart noe galt her, men det var mitt beste forsøk på sammenlikning.
Redigert 16.02.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
16.02.2021 kl 19:44 4802

Lukter oppkjøp laaaaaaang vei
HP17
16.02.2021 kl 19:45 4801

Ny flott dag i Life. Godt videre opp på høyt volum og det dannes stadig høyere topper. De som ønsker å gevinsikre hele/deler har også fint fått gjort det. Det er stor forskjell på im oppgangen blir 100% fra kr 7.10 til kr 14 stedet for kr 3.50 til kr 7 når godkjenningen av hurtigtesten kommer?
bj111
16.02.2021 kl 19:59 4728

Hva er det du ikke får til å gå opp? Tittet på det klikket og gravde og syntes det ligner det Life holder på med.
Når det kommer til MCAP så er den mye høyere enn Life uten at jeg ser helt hvorfor. Men det er ikke notert i Norge og har ikke tilholdssted i lileputtlandet Norge og det har nok ganske mye å si når det kommer til verdien på selskapet.
BiskopReborn
16.02.2021 kl 20:22 4671

Fant den jeg også. Forteller noe om hvilke nivåer man kan forvente, når ballen begynner å rulle, fint med godkjenning på gang i tyskland. Msrkedet i EU er vel nokså mye større enn i USA. Det bekymrer meg lite, de kommer etter..
Slettet bruker
16.02.2021 kl 20:42 4673

Jeg søkte egentlig på Biosensor, et svensk selskap for markør-testing i spytt i stedet for blod. Et selskap med historikk fra forsvaret, men som så gikk privat. Utgangspunktet var potensialet som muligens lå for politiet ved promillekontroll og gjerne det hvor det er mistanke om ruskjøring - tester man normalt må ha blodprøve for å påvise. Ytterligere doping, men så fikk jeg treff på svenskene som er børsnotert og driver med spyttprøver på innsatte i fengsler. En mer human test og mindre ydmykende enn blodprøver i lab-tilknyttet. Søket hadde sitt utgangspunkt i kartlegging av om vi må ha en biomarkør som virus eller bakterie, eller også døde, kjemiske forekomster lar seg påvise. Åpenbart vil kroppen danne antistoffer som kan la seg påvise, selv om man ikke påviser selve forekomsten. Spørsmålet er dels om slikt lar seg påvise i tilstrekkelig grad i spytt, hvis det er i kroppen. Bevissikringspotensialet og informasjonsverdien av at man kobler det til id og QR samtidig. Det fatter jeg ikke helt.

Det kan nevnes at man er positiv til sike tester i Sverige, men det er en mostand mot å droppe narkotikahunder. Men, man får narkotika ut av fengsler ved spyttprøver. Ytterligere, vil en spyttprøve ikke kreve helsepersonell. Så, sider ved tilgjengelighet, sikkerhet og kostnader.

Den økte anvendeligheten jeg søker i dette, er en flerdimensjonal test på flere markører fra samme grunnlag, spyttprøve. I forhold til Cov-19, typisk at man påviser afrikansk, eller engelsk mutant i samme test som cov-19.

Slike tester er mer forbundet med potensialet til DD, som jeg har hatt mest fokus på.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 20:56 4655

Det er verdien jeg ikke får til å gå opp, og det jeg oppfatter å være FOU posisjon og tid til markedet. Omsetning i siste kvartal på MUSD 3,5, forsvarer ikke en prising på mrd 20 før FDA godkjennelse av det som er et sidestilt produkt til Life. Slik jeg nå tenker, kjøpe en Cola til 40, eller Pepsi til 1 000 ?

Det er forskjellen på faktor jeg ikke skjønner, i det jeg opplever å være likt FOU potensiale. Relevante forskjeller i kapital, samarbeidspartnere er det, ja. I mangel på annet, ville jeg brukt valutakrysset når jeg regner hjem USD til NOK. Da havner jeg rundt den prisingen som skjedde i oktober 2020, selv om det var DD og ikke Life.

Merker jeg er lettere euforisk.

Da velger jeg å legge kuleramme og tastatur bort, og avventer neste melding. Er den positiv, er planen ikke å gjøre noe..
HP17
16.02.2021 kl 21:14 4592

Selv vurderer vi dette som en viktig milepæl i selskapets historie, og sånn sett er det ikke overraskende at den blir tatt godt imot av investorene, sier Holter.

Og mer, mye mer kan det bli innen kort tid. Selv tror jeg hurtigtesten er meldt godkjent innen februar er over. Skal jeg tippe dato er mitt beste tips tirsdag 23.02.
bj111
16.02.2021 kl 21:50 4475

Regnet med at det var verdien du ikke fikk til å gå opp og det er ikke så rart. Kan vel bare si at farma aksjer ofte prises utrolig mye høyere i andre markeder der farma ikke er så uglesett som det iallefall har vært i Norge. Det har jo kommet seg noe de siste årene men etter Algeta fulgte flere tragedier som ikke gjorde farma aksjer attraktive hverken for store eller små investorer. NUT var jo helsekost men lå under farma paraplyen, skjellettene rant en tid ut av skapene der etter at Gekko forsvant ut av selskapet, Bionor innsideskandale og feilet helt ble skallselskap, Clavis ble hausset av blant annet DNB, gikk konk, Serodus gikk av børs, eksistere fortsatt og kanskje på vei tilbake. Biotec Pharmacon gikk hodestups ned da forsøkene feilet i 2009, rett nok før Algeta, så fikk de styr på selskapet men sov i samme seng som BP og var sendt ut på sidelinjen med sitt Woulgan. Tar et lite forbehold om det jeg har skrevet for ikke sikkert at jeg har husket alt rett. Uansett er det mange historier som ikke har løftet norsk farma. Legger man på at bransjen i stor grad har levd på emisjoner med store bonuser for ingenting til styre og ledelse så blir bildet ganske svart. Høres ut som et helvetes baisse innlegg dette av sektoren så får legge til at det har blitt bedre noe man ser på kursene i farma selskaper og den tortale verdien av farma på Oslo børs som i mange år sto helt stille. Noen gikk opp mens andre gikk ut og så gikk de som hadde gått opp ned mens nye kom til. Verdien sto stille.

Våre to naboer Danmark og Sverige har en helt annen historie der de har fått frem noen store selskaper innen farma og det sees på som en industri i større grad enn i Norge. Her er det oljerelatert, shipping og fisk som har vært tingen som mange kan mye om. Hadde Life vært et amerikansk selskap notert kun i USA så hadde MCAP vært en helt annen men det er Norsk og da tenker jeg vi skal juble når vi passerer milliarden og uten inntekter vil jeg sterkt vurdere utgang dersom MCAP når 3.5 milliarder noe jeg anser som en absolutt topp før de tjener penger.

Melding om testen fra DD kommer nok snart, synd DD ikke er notert.
Herfra
16.02.2021 kl 22:02 4433

God resume av norsk farma bj111. Derfor er jeg forsiktig mtp hvor mye jeg plasserer av min totale beholdning i farma.
Samtidig har jeg satt plass til litt i Life, og om det skulle bli gode resultater her vil det bli gøy for min del.
Gratulerer med godkjenning for å starte forsøk. Nå starter et nytt kapittel. Så må vi håpe det gir gode svar!
speculator
17.02.2021 kl 06:18 4095

https://digid.com/

Sjekk dato på Ipad. Snodig at du ikke har fått med deg dette. 🙂
rosgun
17.02.2021 kl 07:02 4002

Hahaha- kan det virkelig være mulig...

Det er isåfall tidenes frekkeste formidling av tidenes nyhet... Stemmer utrolig bra med IATAS utrulling i månedsskifte feb/mars, at det ble søkt om markedsføringstillatelse, at min påstand om at Lifecare ikke har meldeplikt i DD, da de kun eier aksjer...... og Wisekey sine avtaler inngått med alle på webinaret... også IATA (årelangt samarbeid om datasikkerhet og plattform).........Ja, det er 4 børsdager til bare det.......

Hadde denne formidlingen av nyhet skjedd på et børsnotert selskap ville det blitt Big news og bøter i milliardklassen, men DD er jo ikke børsnotert og Lifecare er bare eier av 25%........ mao tidenes kjøpsmulighet for også de kunnskapsløse baisserne nå altså....

Kan da ikke annet enn å «bli trangt inn døra» de nærmeste dagene.......

Hurtigtesting er spådd stabil vekst til 2027.....(!!!)....
Mao er det mange år vi snakker om med milliarder av inntekter....for DD og i prinsipp Lifecare....

Poc tester viser sanntids resultater og er bedre enn alle antigentester og viser 99% korrekthet.....alle mutasjoner og dette uavhengig om du har symptomer så vil den treffe 99%.......

Tror egentlig ikke mange aksjonærer eller andre forstår at dette er testen «alle» må ha og vil benytte og etterspørre globalt.....Dette er nøkkelen for gjenåpningen av verdenssamfunnet..... og det er verdt ganske mange billioner kroner bare i krisepakker, arbeidsledighet og all verdens bransjer.......

IATA står for 85% av alle globale flyselskaper - pengene sitter løst for å få opp flytrafikken igjen ......

Dette er bare helt sinnsykt megabull nå.... Med en mcap på 0,5 mrd så er 6,5x fortsatt «kun» en NEL verdi unna......tilsvarende et..

K U R S M Å L kr 300...

Dette blir verdens første poc test for covid 19..... og verdens mest korrekte, masseproduserte og etterspurte test.......

Tips:

Kjøp med begge hender ila de neste 3 børsdagene!!!!

Husk Investechs begrep lottoaksje.... de hadde ett ord rett nemlig LOTTO.....

I sin neste tekniske analyse kan de bytte ut aksje med gevinst!!!!

Mao blir det nye ordet LOTTO GEVINST!!!!!
Redigert 17.02.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 07:37 3882

Ikke umulig det Rosgun. Se bare alt hva dette produktet kan benyttes til i DD dokumentet som nylig er oppdatert i USPTO (USA).
En annen sak er at det var viktig for Lifecare å få ut den ene nyheten denne uken. Så neste nyhet, trolig i neste uke, får egne ben å stå på.

https://tsdr.uspto.gov/?fbclid=IwAR0zFHRQKu970Tou9LvvGc4KGMYUQxKC-J1kRc1W6r7XPxAU-OXKTGUxkqY#caseNumber=90010716&caseSearchType=US_APPLICATION&caseType=SERIAL_NO&searchType=statusSearch


Redigert 17.02.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 08:19 3815

Sikkert mange parallelle løp, og tidsfrister. Et trinn i patentsøknaden er "published for opposition". Slik jeg oppfatter prosessen, er søknaden som nå levert trinnet før. Tidsmessig går det inntil 2 uker fra søknad er godkjent til man går til kunngjøring av Trademark. Deretter går det 4-6 uker i en 2 gang. Første løp er at andre i som konkurrenter eller patenter skal kunne komme med innsigelser. I fortsettelsen saksgang internt på omtrent det samme. Patent på Trademark, får man da først om 8 uker, snarest. Så er etter vern om handelsvare og produktnavnet, men det er et moment at man søker under 44d og med det, vern fra søknadsinnsendelse. De har også en 44e søknad, som tilsier at de har et Trademark i opprinnelseslandet. Vern kan være avgrenset geografisk og tidsmessig. Uten å kjenne jussen i det, vil jeg tro at mye rett er vunnet når søknad er sendt inn. Sterkere står man når kunngjøring utad skjer, men vern er først oppnådd etter endelig registrering. Hele prosessen skal ta 8-10 mnd, og de startet i slutten av juni 2020.

Min antakelse er at Trademark og vern av Cantisense må på plass for å ivareta den skalerbare delen av produktlanseringen som er tenkt skje under en paraply av produkter og tjenester. Søknaden er mer omfattende enn jeg så for meg; Ment til bruk på mennesker og dyr, forekomester og mangel av forekomster. DNA, RNA, antigen. Helse, sensor, teknologi, livsstil. Hentet fra væske, ikke avgrenset til spytt - da blod, urin eller svette.

Vi venter egentlig på BfARm og FDA - det medisinske.
Redigert 17.02.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Sydney
17.02.2021 kl 09:03 3721

Milliarder i inntekter til dd i prinsippet lifecare. Dvs 75% av inntektene til dd og 25% av inntektene til life. Elendig forhandling de har gjort. Men uansett så er 25% verdt mer enn 5-600 Mill. Syntes faktisk at diabetes delen nå gjør inngang forsvarlig. Det andre som gjør det mer enn forsvarlig er at de i en stillings annonse sier at de har sendt søknad til regulstoriske myndigheter.. da er det ikke så lenge igjen. Syntes det er merkelig at ingen info rundt testingen har kommet. Om de var ferdig med testingen burde de ha børsmeldt at testen gav så og så resultater og vil bli sendt til godkjenning osv...
Bliss
17.02.2021 kl 10:18 3576

Når kan Sencell forventes å få CE-merking og lanseres på markedet - med braksuksess!
Om dette skriver Holter følgende som svar på min mail til ham 29/11-20:
"Takk for mail!
Vi har jobbet med forberedelser for godkjenning av Sencell i lang tid. Forsøk med dyr er en del av denne prosessen, lik som dokumentasjon og laboratoriearbeid er del av prosessen. Vi forbereder de første testene på mennesker, disse vil bli gjennomført så snart vi får godkjennelse til å gjøre slike tester. Vår overordnede plan er at Sencell kan CE-merkes i 2022.
Best regards
Joacim Holter
Chief Executive Officer
Lifecare AS"
I børsmeldingen 27/1-21 skriver Holter: "The overall goal for 2021 is to initiate the CE mark approval process for the Sencell technology. Areas of use for the Sencell technology besides glucose measurement are considered on an ongoing basis and are expected to be further intensified in 2021."
Det ser med andre ord ut til at alt som skal til for å søke om å få Sencell godkjent vil være fullt ferdig og innsendt i løpet av 2021, men at selve godkjenningen kommer i 2022, og sannsynligvis svært tidlig i 2022.
Redigert 17.02.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Bliss
17.02.2021 kl 19:39 3334

Selve uttestingen av Sencell på mennesker er godkjent og starter i disse dager. Denne uttestingen er ren plankekjøring, vi kan i praksis se bort fra noen større problemer med dette, for Sencell er ferdig utviklet og allerede utprøvd på dyr med full suksess. Det eneste som skal gjøres gjennom uttestingen på mennesker er 1) å foreta en algoritmisk kalibrering av Sencell for å betjene diabetes pasienter på en best mulig måte, og 2) dokumentere at Sencell tilfredsstiller de vitenskapelige kravene til en glykosemåler, først gjennom pilotstudien, så oppfulgt med fase 1-3 testing.
En antatt oversikt over TRIGGERE for LC kursen:
- Den vi nettopp har fått som har løftet kursen til dagens 6,80
- DD testen blir godkjent i månedsskiftet mars-april og kursen går til i overkant av 20 kr
- Resultatene fra pilotstudien med Sencell i mai med et høyst vellykket resultat, kursen farer videre opp mot 30-40 kr.
- Børsmelding om et storslagent salg av DD testen, kursen får et ytterligere løft til 50- 60 kr
- To eller tre fase resultater, alle høyst vellykkede, fra juli - okt, kursen går opp mot 80-90 kr.
- Årsskiftet 2021/2022 kommer godkjent CE- merking og kursen fyker forbi 100 kr
- Utover i første halvdel av 2022 kommer det børsmeldinger på rekke og rad om at storslagent globalt salg av Sencell, kursen går jevnt oppover til kr 300+
Hold på aksjene deres folkens og akkumuler mer i rolige faser.
Dette blir en fest og for min del planlegger jeg å ta den helt store gevinsten om 1,5 år, samtidig som høsten da også er inne for resten av porteføljen min, Gentian, Medical Observe og Softox.
Redigert 17.02.2021 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
HP17
18.02.2021 kl 10:46 3076

Kjøpte mer i dag på kr 6 under dette stopp loss raidet.
Kursen har vært over kr 7 på høyt volum etter gjennombruddsmeldigen fra Life. Når en også vet at hurtigtesten sannsynligvis er nært forestående samt at Life skal ta hurtigveien til milliardmarkedet med Sencell så ble en kurs på kr 6 alt for fristende. Regner med at en ser en kurs mellom kr 14-20 innen utgangen av februar?
bj111
18.02.2021 kl 11:04 2995

Tragisk at folk går på dette hver eneste gang men takker og bukker for aksjer på kr 6. Så er det bare å vente på meldingen fra DD som nok ikke er veldig langt unna. Eller veldig langt er det for de som har tidshotisont som en mygg og de er det jo endel av har vi sett i dag. Baissekoret kommer sikkert snart på banen her og det blir spennende å se om myggene lar seg skremme igjen.
Vangen
18.02.2021 kl 11:07 2985

Hva som ligger foran oss fikk vi et lite glimt av da aksjen fikk et run opp 3% til 7,10kr like etter 09.30 i dag. Nå er kursen kjørt helt ned i kjelleren igjen, for å få småinvestorene ut og de store gutta inn. Å kjøpe here nede på 6kr vil sikre god gevinst fremover når flere børsmeldinger kommer. For de kommer.
Redigert 18.02.2021 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
morgendagen
18.02.2021 kl 11:17 2923

Var det ikke snakk om at de måtte hente penger?
Ahmed1
18.02.2021 kl 11:24 2919

Beklagelig at småinvestorene går på limpinnen hver eneste gang. Men jeg synes at det er mye tryggere å ta en rakett tur sammen med de store gutta/jentene kontra småinvestorer. Blir så mye nervøsitet og høydeskrekk straks aksjen klatrer litt og folk skal sikre sine gevinster på 10-30%...
bj111
18.02.2021 kl 11:24 2956

Næh men du finner sikkert noen som mener det for er jo noen som mener det meste om Life så søk og du finner de som mener det og sikkert noen som har hørt det også. I helgen som kommer er nok gjengen på plass med alle mulige kospirasjonsteorier. De har ikke så mye annet å foreta seg.
bj111
18.02.2021 kl 11:26 2978

Jeg er bare glad for at de forlater selskapet for disse småinvestorene er det bare støy med. At kursen senkes på grunn av de gjør ingenting.
Bliss
18.02.2021 kl 14:59 2947

Jeg sliter med å skjønne kursutviklingen i LC. Den ligger på et skremmende lavt nivå. Den meldingen vi fikk en time før børsen stengte på mandag er vilt stor og viktig, og nå er veien åpen for å få Sencell ut på markedet innen et år, og dette markedet er vanvittig stort, og Sencell ser ut til å kunne bli den store vinneren i dette markedet for glykosemåling. Kursen burde vært langt, langt høyere på denne meldingen.
Og ikke nok med det, snart kommer godkjenningen av DD testen.
Hvor mye har egentlig folk som kjøper og selger på børsen skjønt av det LC står for?
Moniker
18.02.2021 kl 15:20 2924

Noen tanker

-Mangel på dekning / analyse av meglerhus. Ønsker de å dekke en aksje med omsetning på et par millioner per dag? Med mkt cap på 500-600 mill?
-Lite omsetning og få aksjonærer. Topp 50 er relativt stabilt. En kan bli topp 50 investor med 150k aksjer, noe som er peanuts. Lite omsetning gir store utslag på volatilitet og bid/ask spread. Dette gjør det til en høyrisikoaksje. Må en komme seg ut av aksjen må en dumpe. Det må en ikke med Equinor
- Overdreven aktivitet av en liten gruppe som hausser og baisser. Useriøsitet gjør at mange styrer unna
- Tipper mange risikovillige på Oslo børs allerede har vært innom LIFE og en del har brent seg
- Usikkerhet rundt selskapet kommunikasjon. Flytting av tidslinjer, fokus på DD verdi etc
- Reaksjon / tillit til ledelse og styre ift aksjesalg, facebook gruppe, her på forumet etc

Sikkert noen som er uenige. Det er ok.
Eri_invest
18.02.2021 kl 15:36 2881

Jepp, plukket 15k til under 6kr. Synd jeg ikke ventet til 5,7..
True
18.02.2021 kl 15:42 2888

Se det positive i det og hamstre så mye du kan FØR folk faktisk skjønner alvoret her. Har en følelse av at Life har gått litt under radaren i motsetning til andre selskaper som f.eks Vow, men dette kan raskt endres når "shit hits the fan". Jeg gikk nettopp inn med 27K i dag og skal satse 25K til iløpet av denne måneden. Lykkes Life med sitt prosjekt kan vi lene oss godt tilbake i strandstolen om noen år :)
True
18.02.2021 kl 15:43 2943

Flisespikkeri! Don't get greedy. Slike små øreforskjeller har ingen som helst betydning på lang sikt. Hadde spriket vært mellom 5 og 6 hadde det vært noe annet, men forsøk heller å se det store bildet. Om noen år kan Life kursen være tresifret.