QEC - Will it be a permit or a lawsuit???

MC Axel
QEC 16.02.2021 kl 09:40 17422

We are now only 10 days away to know, if it will be a permit or a lawsuit

What do you think will happen????
Nsxnsx
16.02.2021 kl 09:58 8601

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Kursen beveger seg i hvert fall opp...sÄ noen tror dette er positivt (jeg ogsÄ) :)
Jensi
16.02.2021 kl 09:59 8591

Peftaus skrev Innlegget er slettet
det er vel godt at den "GrĂžnne Brigade" ryster lidt i bukserne !
hvad har de dog selv bidraget med andet end langt fedtet hÄr og bÄl i skoven !
Bombibitt
16.02.2021 kl 10:36 8506

Svar frÄn Jason

In Jordan we have completed the exploration phase. Now we need three things all of which we are working on and that take time :
1. Production license terms with government
2. Investor for a small scale commercial project
3. Update to the Red Leaf technology so it can make the project above economic even if prices drop below $60/bbl.

In Quebec, main objective is to get more people behind our project and be more vocal with the government. This again takes time and the curfews and shutdowns in Quebec have made to us more difficult. Hydrogen is a new opportunity we hope will get us over the finish line.

Suing the government would be a last resort. Some other permit holders are thinking of doing the same. It feels like good move to put an end to something that has no end in sight.

We think we have a good case but court rulings take a lot of time and no guarantees it will work out in your favour. That having been said, right now we think our chances are better to get social acceptability.

In the last 10 years we have come close to moving forward in Quebec in 2018. This was right before the government announced the fracking ban. We think this can be set aside but we need to demonstrate we have the support of the people first. Seems almost impossible but we have both a plan and we think enough progress to keep moving forward.

Jason
sĂžkeren
16.02.2021 kl 10:45 8459

Jeg "bet meg merke" i dette avsnittet fra Jason. Ledelsen fĂžler avmakt i forhold til myndighetene.

Suing the government would be a last resort. Some other permit holders are thinking of doing the same. It feels like good move to put an end to something that has no end in sight.
Vikingen
17.02.2021 kl 09:38 8131

SÄ er det slut for mit vedkommende - jeg solgt mig ud i gÄr efter at have lÊst JasonŽs svar.

Jeg er nok som sĂŠdvaneligt den eneste der lĂŠser det negativt - men der er sgu ikke meget positivt at komme efter.

LÊr at forstÄ det Jason skriver - version 1,0 :-)
- Jordan ----- Glem det, der mangler investorer, de har ikke styr pÄ tilladelserne endnu og sÄ bliver de ved med at nÊvne Red Leaf. Der har ikke vÊret fremgang i Jordan de sidste Är...
- Quebec ----- "main objective is to get more people behind our project and be more vocal with the government" det han siger er det samme som vi har hÞrt pÄ i langtid - de er altsÄ ikke rigtig kommet nogen steder.
"Hydrogen is a new opportunity we hope will get us over the finish line" - han bruger ordet HOPE - det er der ikke meget perspektiv i. Hvis man havde selvtilliden iorden vil man bruge helt andre ord,
"We think we have a good case but court rulings take a lot of time and no guarantees it will work out in your favour. That having been said, right now we think our chances are better to get social acceptability." - her bruger han "we think, lot of time, no guarantees, chances are better.

Jeg syntes bestemt ikke svaret virker til at vÊre skrevet af en leder med massere selvtillid og tro pÄ projektet - nÊrmere stik modsat. Han kunne have skiftet mange af ordrene ud med nogle meget mere positive - men det valgt han Äbenbart ikke at gÞre.....

Held og lykke.
Redigert 17.02.2021 kl 09:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 09:55 8091

Vikingen,
jeg respekterer at du har valgt Ä selge deg ut men du kunne jo ventet til etter rettsmÞte den 26 feb for og se utfallet av det, vel vel hÄper du lykkes i dine fremtidige investeringer, ha en fin dag :-)
Vikingen
17.02.2021 kl 10:21 8025

I alt beskedenhed syntes jeg faktisk det er gÄet meget godt med investeringerne det sidste lange stykke tid - men det tror jeg det er for mange :-)
QEC har ikke vÊret en af mine bedste - og i gÄr slap min tÄlmodighed op.....
Jeg holder stadigvÊk Þje med QEC, da potentialet er kÊmpe stort - men min tiltro til ledelsen er forsvundet fuldstÊndigt - vi fÄr ingen resultater - kun en masse ord.
Hvis man ikke pÄ 10 Är kan fÞrer nogle af ens visioner ud i praksis, sÄ er man ikke kompetent som leder - blot min ydmyge mening.

OgsÄ held og lykke til dig.
Slettet bruker
17.02.2021 kl 10:32 7999

Farvel til en Êgte Viking :-)...........sjovt tidspunkt at sÊlge pÄ, men sÄdan er der sÄ meget.
Mdg1
17.02.2021 kl 11:05 7927

Det skjer nok ikke mye i Jordan eller Quebec verken i 2021 eller 2022. Det er Motney som mÄ dra lasset de neste par Ärene. Om oljeprisen stabiliserer seg pÄ 60-80$ sÄ vil det etter hvert komme bra med inntekter herifra. Potensialet for omrÄdet virker ogsÄ Ä vÊre ganske bra. Det bÞr kunne lÞfte kursen etter hvert som Qec tar over 50% av inntektene pÄ brÞnnene. Men, kursen kommer nok aldri over 3 kr uten at det skjer noe i Quebec
Redigert 17.02.2021 kl 11:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 11:22 7874

Hei igjen Vikingen,
se denne og jeg hÄper ikke du gÄ glipp av noe iom at du solgte deg ut men denne kan jo vÊre litt spennende.
Fluefiskeren
I dag kl 11:01
69
Regner med at dere har fÄtt med dere at QEC holder live presentasjon i dag av regi av SParebanken markets.

Denne gang er det faktisk ikke Binnion som skal til pers, men Chairman BjĂžrn Inge TĂžnnessen.

14:45 - 16:00 International Oil & Gas
Moderator: E&P Analyst
Teodor Sveen-Nilsen
Maha Energy - CEO Jonas Lindvall
Questerre Energy - Chairman BjĂžrn Inge TĂžnnessen
Tethys Oil - CFO Petter Hjertstedt
Eco Atlantic Oil & Gas - CEO Gil Holzman

https://sb1menergyconference.com/170202
Vikingen
17.02.2021 kl 11:30 7841

Jeg gentager da gerne mig selv :-)
Hvor meget af det der er blevet sagt og lovet de sidste 10 Ă„r - er blevet til noget som helst?

Jeg tror ikke pÄ det der bliver sagt/lovet og derfor skal jeg ikke vÊre med lÊngere..... Men skal have tiltro til det man investere i og det har jeg bestemt ikke.
Gruver
17.02.2021 kl 14:02 7727

Ok greit sÄ hÄper vi slipper og leser de negative innleggene dine fremover, jeg lover deg at vi kan overleve din fravÊr.
Redigert 17.02.2021 kl 14:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikingen
17.02.2021 kl 14:13 7689

Jeg kan forstÄ pÄ dig, at du udtaler dig i flertal - sÄ enden er du en meget splittet person eller taler du pÄ andres vegne :-)
MÄske du skulle sidde dig ned og lave en liste over de positive ting/fremgang der er sket for QEC de sidste 5 - 10 Är - jeg er sikker pÄ at din liste ikke bliver ret lang.
Men hver sit valg!!!!!
kronerulling
17.02.2021 kl 14:23 7653

Dem begynner Ä se at slaget er tapt virker det som... trist melding ifra Jason. Dem har alltid vÊrt sÄÄÄ positiv til Quebec og det enorme gassfeltet dem besitter, men nÄ virker det som om dem ogsÄ tror det ikke gÄr veien, dessverre ...
Jensi
17.02.2021 kl 14:51 7606

her skal alle de smÄ kapitulere , nÄr dette er sket vil aktien stige
der er simpelthen for mange smÄsparer i papiret - husk din broker lÄner DINE aktier ud til shorting
NN har ENDNU ikke svaret pÄ min forspÞrgelse................. det er jo det rene humbug !
Redigert 17.02.2021 kl 15:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
Asroma87
17.02.2021 kl 15:25 7525

Viking, tak fordi du solgte din lille position i questerre. Du mÄ gerne holde dig vÊk nu tak.
Vikingen
17.02.2021 kl 15:36 7492

Det var skam sÄ lidt - men at jeg holder mig vÊk vil jeg ikke love....
Jeg vil da ikke undvĂŠre alle jeres fantastiske indlĂŠg, som fuldstĂŠndig er blottet for virelighedssans - men det er kravet for at vĂŠre med i jeres lille lukkede klub af jubeloptimister......

Nsxnsx
17.02.2021 kl 15:41 7472

NÄr folk gir opp etter lang tid med frustrasjon....det er da det snart tar av. Har mer enn en gang stÄtt igjen etter "kjedsomhetssalg" . SÄnn er livet, noen gir opp, og noen girer opp :)
tuja
17.02.2021 kl 15:47 7449

Lykke til, uansett hva du foretar deg, Vikingen. Slik er livet. Man mÄ stadig vekk ta valg, bÄde den ene og andre veien.

:)
Vikingen
17.02.2021 kl 15:53 7424

Jeg vil ĂŠrgre mig - men jeg vil unde jer alt det bedste.....
Skulle dagen komme, sÄ springer jeg med glÊde pÄ igen :-)

Mit tip er bare at vi ikke er i nÊrheden af en afgÞrelse - med den kedelige mail fra Jason...... Hvis han selv havde troet pÄ tingene, sÄ havde mailen vÊret drejet meget mere positivt.
Vikingen
17.02.2021 kl 15:55 7416

Helt enig - min tro pÄ projektet og Binnion er fuldstÊndig forsvundet og derfor skal jeg ikke vÊre ombord pt.
Skal selvfĂžlgelig holde Ăžje med QEC - men jeg slipper for alle skuffelserne :-)

OgsÄ held og lykke til dig.
Redigert 17.02.2021 kl 15:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 16:31 7323

Hei, er det noen som har fÄtt med seg hva det kom ut av qec sin presentasjon pÄ SP1 nÄ i ettermiddag? del gjerne :-)
Upup
17.02.2021 kl 23:40 7054

det var 5 minutter med gammelt nytt pÄ oppsiktsvekkende dÄrlig engelsk. ESG, masse tÞnner i bakken i Quebec, hope in a hanging snore.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 02:45 7050

Binna som lovet pilot i 2019 har endelig innsett at det ikke blir noe av og vil kjÞre rettssak, det blir selvfÞlgelig et skikkelig tap med store omkostninger. Skal det taes fra en ny emisjon tro ? Idiotselskap med en inkompetent leder, det er det dere har satset sparepengene pÄ, gratulerer !
Nsxnsx
18.02.2021 kl 06:39 6914

Ja nÄ som oljepris skal mot 100 dollar og kanskje enda hÞyere sÄ blir nok sjansene for Qec betydelig dÄrligere....
Slettet bruker
18.02.2021 kl 06:54 6874

Stadig underholdende innlegg her pÄ forumet av personer som ikke har aksjer i Qec. Det mÄ vel nevnes at man bruker tiden sin pÄ eiendommelig mÄte nÄr man skriver om selskap man overhodet ikke er interessert i
Slettet bruker
18.02.2021 kl 06:57 6859

god morgen,
det ser ut for meg at det er noen her som Ăžnsker kursen ned slik at de kan trade litt i qec aksjen....at oljeprisen har passert 65$ fatet og oppfattes som negativt for qec er for meg merkelig, well time will show!
Upup
18.02.2021 kl 10:03 6644

western canadian select stÄr i 48 dollar
Jensi
18.02.2021 kl 10:09 6625

Nogen der tÞr vÊdde om Jordan kommer fÞr Quebec - jeg tror pÄ Jordan , der er prinsens tegnepung Äben for inveringer
I Quebec gÄr de mere op i hippi-fashion og hvilke bÞnnehalskÊde der matcher den nye Poncho
Og tak til Bombibitt for info
Svar frÄn Jason

In Jordan we have completed the exploration phase. Now we need three things all of which we are working on and that take time :
1. Production license terms with government
2. Investor for a small scale commercial project
3. Update to the Red Leaf technology so it can make the project above economic even if prices drop below $60/bbl.
Upup
18.02.2021 kl 10:13 6617

forstÄr at det vil ta tid nÄr han skriver de trenger lisens fra myndighetene, investorer og ny teknologi..hva er det egentlig de har pÄ plass da? mangler jo alt.
meskar
18.02.2021 kl 10:24 6584

Han svarer det samme helt i fra 2015 om Jordan.Blir aldri noe der og jeg tror ikke at dem selv Ăžnsker Ă„ gjĂžre noe mer der.
Det er bare Ă„ ha noe Ă„ prate om i presentasjoner.
mofi1
18.02.2021 kl 10:36 6558

Dersom de hadde fÄtt solgt seg ut av Jordan til en god pris, hadde det vÊrt en supertrigger.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 10:41 6550

Snart er haussera i mindretall nÄ dersom vikingen er ute.

Fornuftig mann han der der vikingen.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 10:47 6533

Hadde vÊrt mer fornuftig og slÄ selskapet konkurs da de ikke kommer fÄ til noe som helst uansett!
mofi1
18.02.2021 kl 10:50 6514

Sa, Chris85, for Ăžrtende gang.
Bombibitt
18.02.2021 kl 11:53 6440

HÀr Àr ett svar jag fick i december frÄn Jason.

The negotiations are ongoing. We recently heard back from the Government of Jordan on our proposed changes to the production license terms. We have suggested these changes so that the license is more competitive in the current market of lower oil prices.

Regarding Red Leaf, they are also trying to make EcoShale profitable at a lower oil price. They have done this twice before. We have been very focused on keeping their costs as low as possible so they preserve their cash for as long as possible. We are looking forward to their work because this will be key to making Jordan economic.

We have discussed the idea of a small scale project in Jordan with a few companies. We must show how it can be built and operated at a profit at today’s prices. This it our challenge and where the work by Red Leaf will be very important. Keep in mind that there are no other oil shale projects that are economic at these prices but we are very optimistic that it can be done.

SÄ det Àr pÄ gÄng men det tar vÀldigt lÄng tid kan man tycka.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 01:14 6197

Ikke stort Ä satse penga pÄ. Verken i Québec eller i Jordan.

Jordan Nears 20% Renewables Generation, Oil Shale In Limbo

29 Jan 2021
Issue: 64 / 4
By:
Waylon Fairbanks
Jordan’s electricity sector took a leap forward in 2020, securing stable Israeli gas supply and nearing 20% renewables generation. A controversial oil shale project could push domestic generation to 35%, but the deal is headed to arbitration.

Jordan’s Energy Minister Hala al-Zawati is reaping the benefits of an energy policy which has seen the kingdom go from near-total reliance on costly liquids imports for power generation in 2013-2014 to gas and renewables-dominated generation just four years later.

“We went from just 1% of energy produced from renewables when we started our journey in 2012. Jordan is now in the 19% range and hopefully will exceed 20% in the coming months,” Ms Zawati told the Atlantic Council’s Global Energy Forum this month. “Between 19% renewables and the rest from natural gas, we have among the cleanest energy mix in the region – no coal, fuel oil, or diesel,” she says. This is a slight exaggeration, but the oil-fueled share of power generation fell to a record low 4% for 2020 (see chart 1). (CONTINUED - 770 WORDS)



Redigert 19.02.2021 kl 01:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 03:15 6144

Verken Jordan eller Québec blir noe av, binna er helt talentlÞs hva gjelder buiseness . Eneste Qec klarer Ä tjene penger pÄ er emisjoner.
MC Axel
20.02.2021 kl 10:56 5774

Up in Toronto +5,56% 😁

https://www.bloomberg.com/quote/QEC:CN
Redigert 20.02.2021 kl 15:08 Du mÄ logge inn for Ä svare