AVANCE GAS våren 2021

Avanceman
AGAS 16.02.2021 kl 18:35 26401

Velger å starte en ny tråd ettersom tidligere tråder er veldig lange og en annen også omhandler tørrlast :) Vurderte å gjøre den lukket (tilgang etter forespørsel) for å hindre usakeligheter fra enkelte, men starter den som en åpen tråd, så får vi se hvordan det går... Anmoder alle om å dele informasjon og kunnskap og holde seg unna døve / tullete innlegg, usanne påstander, sjikanering og ren hausing eller baising.

Merkelig tid der ratene har falt raskere enn på to ti-år (se artikkel i lenke nedenfor), samtidig som aksjekursene holder seg meget godt. Det er grunn til å tro at vi ser greie aksjekurser og god stigning i Avance i dag, fordi mange nå forventer et godt resultat og et greit utbytte. BW LPG rapporterer 1. mars, så investorene konsentrerer seg foreløpig om Avance. I USA startet Dorian godt opp i ettermiddag, men snudde og er nå ned drøyt 2,5%. Sannsynligvis i sterkere grad påvirket av dårlige rater, og ingen ventede nyheter i nær fremtid.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/021621-vlgc-rates-in-steepest-freefall-in-two-decades-hopes-on-return-of-chinese-lpg-trade

Redigert 16.02.2021 kl 18:36 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
18.02.2021 kl 18:42 3844

Avance taper ikke penger om du ser det over et kvartal.Ja,det svinger,men snittraten blir betraktelig høyere enn det som er nå.
Superoptimist
18.02.2021 kl 19:21 3785

Jeg forstår jo godt at våre øyne ser ulikt på børs og utvikling. Trenger slett ikke noen voksenopplæring av deg! Jypling? Kan det ha noe med alder og erfaring å gjøre tror du?
Sonatrach
18.02.2021 kl 19:55 3727

FRO falt fra 120 (27 Apr 2020) til ca 50 i slutten av Januar. I mars 2018 var den helt nede i 30. Der den burde stått nå dersom man kun legger spot prompt ratebilde til grunn.

Nedgangen til Avance i dag skyldes utelukkende grisesur børs. Så får vi se om resultat i morgen og videre guiding sender den i kjelleren eller opp.Jeg har tatt feil mange ganger i forbindelse med resultatfremleggelser, men samlet med 1 år eller lengre horisont er jeg like bull. Heldigvis er jeg ikke avhengig av å klippe gevinster ved enhver rettningsendring av kursen. Nedgang betyr kjøp, oppgang hold eller akummuler.

Redigert 18.02.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
18.02.2021 kl 20:27 3653

Fra Fearnleys - Det er håp i hengende snøre!

Oppgangen kommer når temperaturene stiger i USA, og det vil skje like brått som da de sank.

Fearnleys rate assessment: $550,000 pcm. Eller $18,082/dag

Livsfarlig å selge Avance Gas nå!

EAST
Tonnage availability still remains long while firm shipping requirements have been limited. The latter is partly due to market players returning from the Chinese New Year holidays, but also because of reported cuts from one Middle Eastern supplier in March, and generally poor cargo economics seen currently. Freight rates have therefore continued its downward trend, and some are worried that we might even reach closer to OPEX levels before we see the freight market turn. In terms of deals done this week, one trader took a ship on subs for a short time charter in the USD high teens per day, and one Japanese player was reported fixing a ship from North Australia in the mid/high USD 30s Baltic.

WEST
The current freezing weather in the US parallel to the Chinese New Year celebration is halting any activity in the shipping market. There is not much momentum (if any) on the product side and with the arb consistently shrinking, it pulls freight expectations into a downward spiral despite nothing being concluded. Once the cold weather in the US disappears and the Far Eastern players resume trading activity, the hope is that fixing activity will resurrect.
Redigert 18.02.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2021 kl 20:42 3603

Lpg ratene faller nye 2% i dag, kan de falle til 10k? Lavere en i juni 2020, da aksjen kostet 17 kr sist? Ser sånn ut.
Vi opplever nå tidenes rakeste og dypeste krakk noensinne i Lpg.

Livsfarlig aksje på disse høye kurs nivåene
Redigert 18.02.2021 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Kenevil
18.02.2021 kl 20:46 3588

Jeg husker det ble nevnt av en her på forumet, at når ratene var som høyest, var det ingen skip som fikk disse ratene fordi de var fantasirater.
Dette er en bekreftelse her på at det heller ikke er noen skip som fixes til de lave fantasiratene som står nå, til tross for at samme person påstår at ratene som det snakkes nå allerede er inngått og skip seiler med tap.

Skipene seiler på kontrakter som ble inngått for flere måneder siden, og vi får nok et bedre svar på hvilke rater som faktisk gjelder i morgen.


Slettet bruker
18.02.2021 kl 20:52 3577

Hva gjør en reder når skip går av kontrakter og raten er på 13k? Tar han oppdrag eller legger han skipet i bøyene? Hva gjør redene hvis dette markedet vedvarer i flere måneder? Kanskje et 1/2 år kanskje lenger? Parkere hele spot flåten? Hugger opp skip ? ber aksjonærene om mer penger?
De som tror at Agas ikke har skip i spot som fortløpende går av oppdrag tar feil.

Nå sluttes det skip med 10k tap/ dagen, er Agas unntaket her slik du påstår, hvem tar dritt jobbene, Bwlpg og Dorian?
Agas bør droppe utbytte for q4-20, de bør benytte pengene på avdrag på nybyggene.
Redigert 18.02.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Springer
18.02.2021 kl 21:03 3565

De lange ratene (FFA) er opp i dag igjen, liksom i går.
Longsit får kjøre sitt eget krisemaksimeringsløp. Ingen tror bæret på det han sier uansett.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 21:05 3556

Svar eller på spørsmålene jeg stiller over, i stedet for å prøve lure amatører til å kjøpe kjempe dyre Agas aksjer.
Just me
18.02.2021 kl 21:13 3541

Må si Long er virkelig en helgen som bruker det meste av tiden sin til å advare mot Agas..
Lønn i himmelen til deg, ikke på børs

Avanceman
18.02.2021 kl 21:20 3517

Du svarer ikke på et eneste spørsmål selv, Longshit, men bare fortsetter med dine løgner og grove overdrivelser.
Dokumenter flg. påstand fra deg: " Vi opplever nå tidenes raskeste og dypeste krakk noen sinne i LPG". Jeg venter spent på dokumentasjonen!
Ikke bare tidenes raskeste og dypeste, men i tillegg noensinne.... Ja, da er det livsfarlig! Håper ingen dør av dette.... :) Men som sagt: Dokumentasjon med statistikk takk!
JanOrge
18.02.2021 kl 21:33 3475

Sitter du fortsatt både long og short i Golden, Longsit? Må si jeg tenkte mitt. Ordentlig genialt trekk... 🤣🤡
Bertelli
18.02.2021 kl 21:55 3418

Det er en gåte at Lpg rederiene ikke har falt noe særlig med dagens rater. Det kan ikke vare hvis ikke ratene snur raskt opp. Longs argumentasjon er logisk.
Avanceman
18.02.2021 kl 22:09 3388

Hans argumentasjon er uredelig! Kun fokusert negativt med sterke overdrivelser og løgner når han er ute av aksjen og motsatt når han er inne. Like uakseptabelt begge greier, og derfor skal han ikke tas alvorlig. Om du ikke ser det tviler jeg sterkt på din innsikt og vurderingsevne.
Springer
18.02.2021 kl 22:27 3361

Argumentasjonen er ikke bare uredelig, den er også feil.
AGAS trenger ikke å slutte båter nå. De har faktisk en stab som passer på at båtene har kontrakter utover året.
Forstår det slik at hele Q1 stort sett var ferdigsluttet for flere uker siden.
Anslår at Q2 snart er ferdig også.
Her kan du se ratene man oppnår dersom man skal slutte båter utover året, altså FFA.
https://www.barchart.com/futures/quotes/JLPU20/futures-prices
Det er ingen som opererer slik Longsit påstår. Bare tull, og egner seg kun til å lure de mest naive.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 22:41 3329

Du aner ikke engang hva du linker til, lær deg i det minste det før du utaler deg.

Redigert 18.02.2021 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.02.2021 kl 23:02 3347

Som det skrives lenger opp Longst, du er virkelig en helgen, som gidder å bruke så mye tid på å snakke dritt om et selskap du ikke eier aksjer i, i håp om å lure noen amatører til å selge.

Har du tatt medisinen din i dag ? God bedring.
Slettet bruker
18.02.2021 kl 23:07 3329

Blir det depo smell i morgen? Yndlingen din Dorian er ned 4,5%

Avance er et kjempe selskap, bortsett fra at de kjøper tonnasje på bekostning av aksjonærenes dividender, alt for høyt priset og markedet er elendig pdd.
Redigert 18.02.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Springer
18.02.2021 kl 23:10 3334

En mer håpløs, uærlig, manipulerende, selvforherligende dritt av en bruker tror jeg ikke vi har sett her før. Snakker om deg Longshit.
asbjørnsen
18.02.2021 kl 23:45 3266

Ikkje mange timane igjen før vi får fasit :)

Kva dei seie om 2021 blir jo veldig interessant!
hogan
18.02.2021 kl 23:46 3272

rater under break even, ingen oppside å snakke om her men stor nedside, frister ikke på 30 engang, taper penger og nye forpliktelser, farlig denne
BennyATM
19.02.2021 kl 02:18 3181

Merkelig at shorten forsvinner nå da når aksjen skal så mye ned.
Nei du, tenker det snur nå ratemessig
Avanceman
19.02.2021 kl 08:09 3005

$0,11 i utbytte, $40,759 i snitt i Q4.
HIGHLIGHTS
• The average time charter equivalent (TCE) rate was $40,759 on a discharge to discharge basis and $36,130/day on the basis of IFRS 15 accounting standard, compared to $23,283 and $21,524/day in Q3 2020 respectively.
• The full year 2020 TCE rate on the basis of IFRS 15 accounting standard was $32,418/day compared to $34,309/day in 2019. On a discharge to discharge basis, the rates were $32,862/day and $35,220/day respectively.
• Daily operating expenses (OPEX) were $9,419/day, compared to $9,256/day in Q3 2020. OPEX was impacted by change of technical manager and Covid-19 related crew change expense representing approx. $900/day in both Q4 and Q3. Full year 2020 OPEX was $8,968/day, up from $7,983/day in 2019. The operating expense is expected to normalise and recover from 2021.
• A&G expenses were $701/day, down from $727/day in Q3. Full year 2020 A&G expenses were $771 and $1,083 /day for full year 2019.
• In January the Company entered into shipbuilding contracts for two 91,000 CBM, LPG Dual-Fuel VLGCs with Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) in South Korea, for delivery Q4 2022 and Q1 2023.
• In January, the Company announced the appointment of Kristian Sørensen as the new Chief Executive Officer of Avance Gas AS. Sørensen currently holds the position as CEO of the Oslo based shipbroker Fearnleys and will be joining the Company in April 2021.
• The board declared a dividend of $0.11 per share for Q4 2020.
• For the first quarter of 2021, 70% of vessel days is contracted for approximately $48,000/day on a
BERMUDA, 19 February 2021 – Avance Gas Holding Ltd (ticker: AGAS) today reported unaudited results for the Fourth quarter 2020.
discharge-to discharge basis.
Redigert 19.02.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
NOELLE
19.02.2021 kl 08:16 2977

For the first quarter of 2021, 70% of vessel days is contracted for approximately $48,000/day !! Utbytte også .)
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:17 2985

0,11 utbytte var lite fra et Lpg rederi, ned fra 0,3 dollar 2019, langt unna de 5 kr noen forventet.
Men fornuftig av Ags, ikke pøse unødig store penger over på konkurentene Dorian og Bwlpg, fornuftig å bruke pengene på nybyggene.

Hva vil Bwlpg gjøre med aksje posten sin når Agas kniper på utbytteutbatalimgene, vil de fortsatte å dumpe aksjer?
Redigert 19.02.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
BIF78
19.02.2021 kl 08:19 2967

Udmærket resultat. Udbytte og jeg hæfter mig ved, at 70 pct er på rater af 48.000 $/day i første kvartal. De sidste 30 pct må være dem, som stadig sejler med 33.000 $/day, som blev oplyst i Q3.
BIF78
19.02.2021 kl 08:22 2946

Desværre for dig, Longshit, så er det slet ikke så dårligt, som du gerne vil gøre det til. Du havde sagt ingen udbytte og at Avance taber penge. Nu har de allerede givet et klart tegn på , at de tjener masser af penge i Q1 også.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:23 2933

At q1 ville by på gode skuttninger overrasker vel ingen, aksjemarkedet priser aksjer for fremtiden, q2 og q3 skal der sluttes skip på 15 000 langt under break

Lykke til i dag
Redigert 19.02.2021 kl 08:23 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 08:23 2928


Net profit Q3 2020 USD 2,260
Net profit Q4 2020 USD 46,839
Så resultatet gikk 20-gangern ift Q3.

Earnings per share (diluted) ($) 0.73 for et kvartal. Tilsvarer annualisert P/E under 2

Nå er 70 % av Q1 2021 gjort med snittrater på 48.000, så dette kvartalet blir bedre enn det forrige.

Hold på hatten Longst.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:25 2924

Skjønner egentlig lite av dividende graden, har Agas lært at ikke store utbytter er særlig smart?
1/3 av utbytte utbetalt i 2019 og markedet har vel i sannheten navn vært langt bedre q4-20 kontra q4-19
Dette er nok en reaksjon fra JF etter at Bwlpg tok posisjon

Faller 12% i dag?
Redigert 19.02.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 08:42 2803

Kulda gir seg i Texas fra søndag. Da er det meldt dagtemp på 20 plussgrader, så nå snur produksjon opp og US-forbruk ned.
Det blir bra for ratene.
kodenavn
19.02.2021 kl 08:44 2799

Har du tatt medisinen din i dag Longshit ?
Just me
19.02.2021 kl 08:47 2775

Long er vel skuffet over at de har booket hele q1 til 48$.
Hva skjedde med at agas kjører for 13$ Us dagen, Long?

Regner med at ratene snur innen Q2, og om den ikke gjør det, så blir snittet fortsatt 26000$ for q1 og Q2, og det er fortsatt over breakeven.

Regner med at Long kjøper i dag igjen
Redigert 19.02.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:49 2750

Skal definitivt ikke ta i mot aksjene deres på 36
Redigert 19.02.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Drowsy
19.02.2021 kl 08:50 2786

Resultatet er såvidt jeg kan se skuffende, men enda mer skuffende er ratene man frem til nå har oppnådd i Q1.

Ser ut til at aksjen åpner ned ca 3 prosent akkurat nå...men vi får se. Jeg blir aldri klok på hvordan markedet reagerer på Avances resultatfremleggelser.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:51 2773

Ratene har nok tatt seg opp før det.
kodenavn
19.02.2021 kl 09:10 2626

Earnings per share (diluted) ($) 0.73 for et kvartal. Tilsvarer annualisert P/E under 2

Dette er superbra.

De som ikke skjønner det, bør kjøpe noe grønt uten inntjening.