AVANCE GAS våren 2021

Avanceman
AGAS 16.02.2021 kl 18:35 27854

Velger å starte en ny tråd ettersom tidligere tråder er veldig lange og en annen også omhandler tørrlast :) Vurderte å gjøre den lukket (tilgang etter forespørsel) for å hindre usakeligheter fra enkelte, men starter den som en åpen tråd, så får vi se hvordan det går... Anmoder alle om å dele informasjon og kunnskap og holde seg unna døve / tullete innlegg, usanne påstander, sjikanering og ren hausing eller baising.

Merkelig tid der ratene har falt raskere enn på to ti-år (se artikkel i lenke nedenfor), samtidig som aksjekursene holder seg meget godt. Det er grunn til å tro at vi ser greie aksjekurser og god stigning i Avance i dag, fordi mange nå forventer et godt resultat og et greit utbytte. BW LPG rapporterer 1. mars, så investorene konsentrerer seg foreløpig om Avance. I USA startet Dorian godt opp i ettermiddag, men snudde og er nå ned drøyt 2,5%. Sannsynligvis i sterkere grad påvirket av dårlige rater, og ingen ventede nyheter i nær fremtid.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/021621-vlgc-rates-in-steepest-freefall-in-two-decades-hopes-on-return-of-chinese-lpg-trade

Redigert 16.02.2021 kl 18:36 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 14:55 3916

Longshit: Det er HELDIGVIS ikke alle her inne som plager andre med å fortelle når de kjøper og selger.

Dorian-CEO expects new spike in LPG rates after record start to 2021
LPG rates reached a peak for now in mid-January. Since then, they have cooled off somewhat, but this does not keep Dorian CEO John Hadjipateras from projecting a new spike already this year.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 14:59 3889

Det er enda plagsommere å høre reprisen om at den skal til 50 hver dag, når den isteden er ned 9%
Det var til og med folk som mente en var åndsvak hvis ikke papiret steg 10% i dag
Redigert 19.02.2021 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 15:07 3838

fra Webcast
cash position 31.12 75 millUSD
cash position i dag 93 millUSD
dry docking completed
CBE 2021: 22.000 USD
time charter 25 %
kodenavn
19.02.2021 kl 15:44 3776

Aksjen burde vært opp mange prosent i dag.
Men når maskinene først begynner å jage hverandre i den ene eller andre retningen, kan vi få slike merkelige utslag som vi har fått i dag.
Flott for de som vil inn.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 15:59 3740

Ok, takk for forklaring. Du vet det meste som dreier seg om denne aksjen skjønner jeg.
Du skulle nok eller eid Dorian,favoritten din som du stadig refererer til, den er i det minste litt opp i dag
Redigert 19.02.2021 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 16:13 3709

Ikke rart selgersiden er stor.
Det er mange selgerposter på nøyaktig 25.000 aksjer pr. post til salgs fra kr. 45.- og oppover i boken.
Ikke fortell meg at dette ikke er layering for å gi inntrykk av stor selgerside.
Forbudt, men det gjøres.

Layering is a strategy in high-frequency trading where a trader makes and then cancels orders that they never intend to have executed in hopes of influencing the stock price. For instance, to buy stock at a lower price, the trader initially places orders to sell at or below the market ask price. This may cause the market's best ask price to fall as other market participants lower their asking prices because they perceive selling pressure as they see the sell orders being entered on the order book. The trader may place subsequent sell orders for the security at successively lower prices as the best ask price falls (to increase the appearance of selling interest). After the price has fallen sufficiently, the trader makes a real trade, buying the stock at the now lower best ask price, and cancels all the sell orders.[1] It is considered a form of stock market manipulation.[2]
Slettet bruker
19.02.2021 kl 16:17 3698

Hvorfor snakker du om 45 når aksjen er på 34?
Redigert 19.02.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.02.2021 kl 16:22 3711

Jeg sier hva som ligger i ordreboken. Men du har kanskje ikke full oversikt.
Poenget er selvfølgelig at ordrene ligger så langt opp at de ligger trygt.
De skal bare presse kursen ved å gi inntrykk av stor selgerside.
BIF78
19.02.2021 kl 16:32 3791

Udbytte er tilbage. Vi ved, at Q1 bliver godt. Det er muligt, at kursen vil falde under 30 kr igen, men så er det en alletiders købsmulighed.

Når varmen kommer tilbage i USA, så falder prisen på LPG igen og raterne vil kraftigt stige. Panama problemerne vil fortsætte lang tid endnu. Det hele taler hen mod højere rater, fortsættende udbytte og højere kurs. Så lad bare kursen falde yderligere i næste uge. Gevinsten på sigt vil bare blive bedre. Udbyttepenge kan bruges til flere aktier.
Avanceman
19.02.2021 kl 16:51 3763

Jeg skjønner at enkelte mener det er jeg som er mobberen her, men må minne de som ikke følger så godt med om at det jeg gjør er å påpeke uredeligheten ved at Longshit i dager, om og om igjen forsøker å få noen til å selge, ved å påstå at det er bare elendighet (for høy kurs, 2 nye skip er bestilt og det er en grov feil, ratene tilsier kurs på nivå med fjorårets laveste, osv. osv.) Det er ufint og uakseptabelt ettersom det ikke er sant!
Her er et knippe av Longshits innlegg bare de siste par dagene, - og for all del, merk dere at nå har han handlet igjen, og tonen er en helt annen. Men virkeligheten der ute er jo den samme (rater, inntjeningen, 2 nye skip i bestilling osv. osv.)

Longshit:
Jeg baisser ikke, skriver bare fakta, rater er tilgjengelige for alle, selv for de som kjøper aksjen opp på rater som krakker. Ja, kanskje på 28, selv da er den for dyr. Hode skulder formasjonen er perfekt, nå gjenstår det bare å knuse Høyre skulder så faller armen rett nedRedigert 17.02.2021 kl 00:17

----Når en handler shipping aksjer er det en ting som gjelder, det er inntjening/aksjeprising. Dagens rate 13 000 dollar. Avance taper nå 9000 dollar for hvert skip de skal slutte i dagens marked. FFA stuper videre, bare oct,nov og desember som er ca på break, resten av året taps raterRedigert 17.02.2021 kl 19:17

----LongsitinbulkI går kl 10:372602Du må gjerne "dr..e" i hva jeg skriver YNWA250505 I går kl 23:44
det blir ikke annet en ris på egen bak, blåser lang masj i hva du gjør.
Realitetene i det elendige Lpg markedet begynner så smått å materialisere seg og at det vil vedvare en stund. Sist ratene var på dette nivået lå aksjen under 20kr.
Legg på god inntjening fra q4 og q1 så har en en realistisk aksjekurs rundt 25kr
denne ligger 10 kr for høytRedigert i går kl 10:50
----Den eneste forskjellen nå fra 2020 ier at grådigheten er langt større i aksje markedene, det priser selskapet dobbelt av corona mars, så kan en spørre hvor logikken ligger, jeg tipper et sted midt der i mellom og antar det ender med aksjekurs 28 som er et teknisk punkt. Så lenge Agas taper 9000 dollar dagen er det utenkelig st aksjen skal opp slik det er nå, dette er ingen Esg aksjen men en shipping aksje som prises etter inntjening.

---Kjøpte på 34,1
Smart av Agas å dele ut bare 0,9kr av de 5,9kr de tjente i q4. 
Nå kan våren komme
Redigert i dag kl 10:01
Redigert 19.02.2021 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 17:22 3776

Skyld ikke på meg, det er ikke jeg som selger, det er dere som selger aksjer, jeg anbefalte ingen å selge aksjer i dag, jeg anbefalte å selge i forkant.
Agas aksjonærer må selv ta ansvar for egne possisjoner og nivåer de kjøper å selger aksjer på, vær nå glad at noen satt cash og kunne ta i mot aksjene dere pøste ut.

Klart en må kjøpe aksjer når det peises ut i dette monn og aksjonærene mister hue fullstendig, aksjen faller 8/9% når selskapet tjener drøyt 6 kr/ aksjen i q4, hva hadde dere egentlig forventet?
Uansett er det langt bedre å kjøpe på 34 kr en på 40 slik hausse gjengen anbefalte for en knapp uke tilbake, nesten 20% rabatt det bare på ei uke.

Agas legger nå 5 kr i kassa og deler ut 1, det smarteste de kunne gjordt, penger i kasse = økt Nav, i stedet for å drysse penger på sine konnkurenter Dorian og Bwlpg.
Når vi nå vet at q1 blir noe bedre en q4 og selskapet trolig velger samme taktikk, 5 kroner kasse og rundt 1 kr dividende, eller mer, ja da vet vi at Nav i Agas øker med grovt regnet 10 kr etter q1-21 kontra Nav q3-20.
Så kan en selv bruke nøtta og beregne aksjekurs.

At det skulle komme et wash out i dag var helt etter læreboka, det pleier å være slik i Agas, før det igjen snur opp et par dager etter der folk vil ha med seg dividende, slik pleier det å være, slik blir det nok denne gangen også.

Ratene er nå så lave at de ikke kan gå stort lavere, spørsmålet blir bare når det snur opp.
FFA snur forsiktig opp og Dorian stiger 2,5%, en fin kjøps dag med andre ord.

Ha en god helg
Redigert 19.02.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Avanceman
19.02.2021 kl 17:41 3714

Senest i går skrev du: "Legg på god inntjening fra q4 og q1 så har en en realistisk aksjekurs rundt 25kr." Så kjøper du i dag på 34,-. Hvor mange lurte du til å selge i dag slik at du fikk dine billige aksjer? Du er en kynisk f..n og vet det godt selv! Jeg solgte ikke mine, så du har ikke lurt meg, men mange her inne er uerfarne og lytter til slike som deg som bruker enormt med tid for å skaffe deg selv en lav inngang på andres bekostning. Hva skal man kalle slikt? Kjeltringstreker? Og ikke beskyld meg for verken å be folk kjøpe eller selge! Jeg forsøker konsekvent å drive informasjons- og kunnskapsformidling. Kun det! Din agenda tåler ikke dagens lys!
Kjøttmopeden
19.02.2021 kl 18:09 3702

Longsit er en kødd.Hadde jeg truffet deg på gata skulle jeg gitt deg enn skjev neseskilevegg.Jeg har ikke solgt eller noe,og trur ikke andre heller andre på det her forumet har gjort det,men siden du er baias,fortjener du både tinnitus og skjev neseskillevegg.
hogan
19.02.2021 kl 18:36 3654

Mye sinte folk her i dag, 8 % ned på et bra resultat men det hjelper ikke å bli sint. Long ga et godt råd om å komme seg ut, de som fulgte rådet sparte en del kroner.
Kunne ikke dy meg og kjøpte inn på 33/34 tallet i dag, blir bra dette, det renner jo over av cash her og q1 blir knallbra også kommer vår/sommer og rater opp.
Avanceman
19.02.2021 kl 18:52 3625

Hvordan vet du at de sparte kroner... Solgte de i dag, og skal inn igjen på mandag. Kanskje de taper mye penger takket være Longshit. Eller kanskje de ville ha kjøpt i dag, men stolte på Longshit om at den ikke er verdt mer enn maks 25. Uansett, å drive den form for forsøk på manipulasjon er totalt uakseptabelt. Det er så enkelt, men han viser jo at redelighet ikke betyr noen ting. Ikke til å stole på!
Muggost
19.02.2021 kl 21:01 3440

Det blir jo interessant å se da, om kursen går ned til 25 eller ikke.
Man kan uansett ikke ta for god fisk hva som blir sagt på et brukerforum, det må enhver investor eller trader ta inn over seg før man handler. En må gjøre sine egne regnestykker og der ser du at selv ekspertene sliter. Shipping er en volatil bransje, sånn er det bare.
hogan
19.02.2021 kl 21:06 3464

15 % av flåten skal på drydock og 5 års service i 2021, fint får ratene det
Titleist
19.02.2021 kl 21:08 3507

Longshit gidder jeg ikke bruke energi på. En selvhøytidelig narsissistisk klovn.

Selv kjøper og selger jeg Avance hver dag. Gidder ALDRI å skrive om egne handler her inne, for å enten prøve å påvirke andre eller for selvskryt.. Der har vi en annen som ikke forstår hvor patetisk han er..
Slettet bruker
19.02.2021 kl 22:01 7250

Hogan, vi får se vi får se, når røken har lagt seg.

At aksjen falt så mye på dette resultatet var jo litt rart.
trolig var det en megler styrt wash out av løk, noe vi regnet med skulle komme, vi har jo sett det gang på gang i Agas.
Eller så er det skuffede investorer som ikke aner hva de har kjøpt,, kanskje forventet de 10 kr i dividende, hvem vet.

Dorian stiger i dag på svake børser, Avance er nå ned 32% i fra 12 januar, Dorian er ned 7% i samme periode.
En kjapp titt på resultater viser at Avance genererer 17,5% av markedsverdi bare på 1 kvartal, Dorian 5,5% av markedsverdi samme kvartal.

Forventningene til Agas q4-20 lå på 38-48mill dollar- snitt meglere lå på 43 mill dollar
Resultatene ble 52 mill , Dvs 21 % over snitt forventning
Vi vet at Agas legger 6kr på kistebunnen q4, vi vet de vil tjene tilsvarende eller bedre i q1- dvs Nav øker med 6kr nå i q4 og ytterligere 6-7kr i q1,
12-13kr økt nav 2 kvartaler (q4+q1)

Mandag om 1 uke legger Bwlpg frem resultat, normalt strammes Bwlpg mot resultat, noen dager etter betaler Agas dividende, normalt vil investorene ha dividende og de vil kjøpe Bwlpg før resultat.
Om oddsene for videre nedgang i Agas er større en oppgang kortsiktig får andre vurdere, nå er den i alle fall 20% rimligere en for 4 dager siden.

Hvis en drar ut stock chart for Agas, legger en linjal fra Jun/juli og frem til dagens aksje kurs, vil en se at aksjen ligger i en prefekt stigende trend, hvor en I dag befinner seg på bunnen i kanalen innenfor den stigende trenden, klar til å skyte opp noe som stemmer godt overens med dagens lave Rsi på 38.

At FFA viser litt grønne tall og stiger ganske kraftig fra april får vi bare ta med på kjøpet, er så varmt nå at strømforbruket går kraftig ned, må slå av alle panel ovner, våren nærmer seg.
Redigert 20.02.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
20.02.2021 kl 12:10 7056

Men den skulle jo til 28.. eller 25.. Kr 18 ble til og med nevnt, og nå ligger den perfekt i stigende trend? Jeg skjønner ikke dette her.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:26 7038

Hadde overskuddet blitt delt ut for q4 og q1 slik mange hadde håpet kunne aksjen falt til 28 kr, nå skjer ikke det, nå bygger selskapet isteden verdier/Nav

Store utbytter er noe møkk, stikk i strid med hva mange tror.
Mange skuffede dividende jegere fredag, verdi investoren jubler.

Agas har en tidligere historie for å betale store utbytter, noe som stadig har satt selskapet i en sårbar posisjon,.
Nå er det endret, cash beholdes i selskapet, noe som betyr høyere aksje kurs da verdier automatisk tvinges frem.

Dagens Nav i selskapet er ca 59,5 kr, det er 6,5 kroner mer en q3-20, q1-21 øker Nav til 66-68kr, dvs 50% ca rabatt mot dagens markeds kurs, hvis selskapet velger samme strategi som i q4-20.
Som igjen betyr at meglerne må sette høyere kurs mål

Skjønner du?

Redigert 20.02.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.02.2021 kl 12:27 7043

Longshit har købt sig ind igen, så er der ingen grænser for, hvor højt kursen kan gå. Når han er ude, så er der ingen bund i kursen og alt er bare skidt.

Så hvis du læser Longshits analyser, så er det også nemt at se, om han er inde eller ude. Han er aldrig objektiv, men altid total farvet af sin pengepung. Men han er meget konsekvens omkring det, der er ingen mellemting. Det er i det lys, du skal læse Longshits indlæg
suspekt
20.02.2021 kl 12:40 7026

Hva blir utbytte? er det kvartalsvis, eller årlig??
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:44 7095

Kvartvis, ca 93 øre utbetales for dette kvartal
hogan
20.02.2021 kl 13:36 7007

Ja, spennende på mandag Long, denne skal jo selvfølgelig ikke under 30, når Avance lå på 20 i fjor var oljeprisen på 30 tallet, blir lite arbitrasje av det. Nu er oljeprisen over 60 og mye mer arbitrasje.
Hvis denne skulle til 20-tallet, da skal Dorian til 9 og Be lpg til 40 og det skjer ikke pga av en liten dipp i ratene.
Fro har jo gått 25% på minus rater, og hva med andre shippingsksjer Høeg partner var nede på 5 i fjor, nu 16, Glng også nede på faktisk 4-tallet de skal jo ikke ned dit pga litt svakere rater så det skal selfølgelig ikke Avance heller.

Det ble sagt i fjor sommer at hvis ikke arbitrasjen kommer tilbake blir det problemer med lpg rater, det er tilbake med mye høyere oljepris.
Er i motbakker det blir tjent penger
Redigert 20.02.2021 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Springer
20.02.2021 kl 13:50 7046

hogan, kan du forklare sammenhengen mellom høy oljepris og høy arbitrasje på LPG fra USA?
hogan
20.02.2021 kl 13:53 7045

Hvorfor skal jeg forklare det, forklar du hvis du har behov, du får lese
Kan du forklare hvorfor ratene lå å 45000 i fjor vår med dårlig arbitrasje, lav oljepris
Redigert 20.02.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
hogan
20.02.2021 kl 14:11 7096

De fleste vet jo at med høyere oljepriser blir det produsertmer olje og gas i Usa og da skal det fraktes mer til Asia, Lng var det høy arbitrasje i januar da gikk ratene opp mye, lng vat da mye dyrere i Asia så da lønte det seg å kjøpe lng fra Usa
Er det noe viktig jeg har glemt her Springer eller er du sint fordi aksjene dine gikk ned 8% på fredag
Redigert 20.02.2021 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2021 kl 14:30 7086

Det er ikke annet en sinne på Agas trådene Hogan, det må du bare venne deg til.
Usa bruker nå gassen selv pga lav temp, det har presset prisene opp, når varmen kommer faller igjen prisene og vinduet står igjen på åpent gap som på en varm vår dag.
Men det er rett som du skriver, en moderat til god olje pris er viktig for Usa prod, Asia sulten vender tilbake, en ser antydninger nå at handelsmenn forventer oppgang ganske snart.
Redigert 20.02.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Springer
20.02.2021 kl 14:35 7088

Det var faktisk et naivt spørsmål. Greit å dele kunnskap her inne. Lurte på om det var noen andre sammenhenger enn den opplagte du nå dro frem.
Jeg har fremstått grinete mot Longsit på AGAS trådene fordi jeg mener er en uredelig markedsmanipulator.
Forøvrig kjøpte jeg 10000 AGAS på fredag.
hogan
20.02.2021 kl 14:42 7068

Ok, bra kjøp på Fredag, kjøpte selv 8500 stk så tror og satser på en rebound mandag men kanskje en dupp på morgenen
Ser veldig bra ut dette nå Long
Redigert 20.02.2021 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
hogan
20.02.2021 kl 16:00 7138

Ja, det har vært mye sinne her Long, trusler til å med, får ta på seg hjelm når man kommenterer her.
Snakker om sinte komentarer, du husker sikkert Ads crude som gikk fra 20-30 og du advarte om å gå ut akkurat på 30og da mente hausse gjengen at denna skulle til 50-60 pluss feite utbytter på veien, gikk rake vegen ned til 13, tydeligvis en risikosport og gi gode råd her inne. Takker for det rådet, gikk inn på 20 der og begynte å selge ut på ditt råd på 29 og solgte nedover til 24.
Ellers en annen grunn til at Avance ikke skal noe lenger ned, industri som bruker Lpg var nedstengt fjor vår i Asia lpg til biler i India hadde heller ikke konsum, det er over nu.
Redigert 20.02.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Rui
22.02.2021 kl 09:06 6703

FREIGHT ROUTE LIQUID PETROLEUM GAS (BALTIC) FUTURES PRICES FORTSETTER Å VÆRE STIGENDE.
Siste oppdaterte fraktrater lover svært bra for en økt aksjekurs i AGAS. Tror vi fort kan få en rekyl i aksjekursen.
Rui
22.02.2021 kl 10:09 6583

DNB Markets oppgraderer Avance Gas fra hold til en kjøpsanbefalingen, og setter samtidig kursmålet på 45 kroner pr. aksje. Det kommer frem i et notat fra meglerhuset mandag.
En viktig ting med denne meldingen i dag fra DNB markets er følgende:
DNB har aldri tidligere lagt kursmålet så høyt for Avance som jeg kan huske.
Vanligvis de siste år har de priset aksjen betydelig lavere en andre finanshus, og den reelle oppnådde aksjekurs i markedet har alltid vært betydelig høyere en DNB sitt kursmål.
Så det er stor sannsynlighet at vi også denne gang vil oppleve betydelig høyere reell aksjekurs en kursmålet til DNB.
Det er bare å kjøpe inn på dette nivået, da oppsidepotensialet er stort.
Superoptimist
22.02.2021 kl 11:00 6451

Jeg blir jo nesten halshugget når jeg påstår, gang på gang, at børsen ikke lenger er et seriøst investeringsobjekt.

https://finansavisen.no/leder/2021/02/21/7630167/skal-alle-shorte-na

Godt å se at jeg ikke er alene om det i all fall. Børsen er blitt kapitalmarkedets "rottereir". Snakk om spillebule du, og i tillegg legal!
Redigert 22.02.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 11:06 6418

Usikker på om denne er trygg å kjøpe nå. Longsitinbulk har jo flere ganger spådd at kursen skal ned til 28 og når resultatet i tillegg var langt mer skuffende enn forventet så var vel ikke det akkurat noe kjøpssignal. Han mener jo at ratene blir liggende lavt i flere måneder fremover og når ratene i følge han ligger langt under break even så blir vel inntjeningen deretter fremover etter hvert som det gjøres nye slutninger.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:22 6355

Vi trenger ikke diskutere om ratene er over eller under break, for det er de med god margin.
Litt urovekkende formasjon i Bwlpg nå, hode skulder kne å tå?
Redigert 22.02.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Tøff
22.02.2021 kl 11:23 6348

Longsit har mye kunnskap om shipping. Jeg leser alltid hans innlegg med interesse. Enkelte drømmere blir da sinte når de ikke er enige. AGAS kan komme litt lenger ned før jeg kjøper. Kanskje 32?
Kenevil
22.02.2021 kl 11:24 6336

Alt denne bruker skriver må leses igjennom et filter, som må justeres i forhold til om bruker sitter i aksjen eller ikke.
Så må du tolke alt annet også, og gjøre opp din egen mening.
Kortsiktig er det trolig lurt å følge med anbefaling, men da bør du hele tiden oppdatere deg på hva som er siste status og ikke anbefalinger skrevet 4+ innlegg tidligere.
Alt i alt, denne aksjen er alltid volatil, og den kommer til å gå både opp og ned ofte. Ønsker du en stabil aksje med lengre horisont anbefaler jeg å se utenfor shipping segmentet.
Siphlonurus
22.02.2021 kl 11:28 6307

Litt usikker på om jeg henger med her. Du mener at ratene er under brake even med god margin, men at dette ikke er verdt å diskutere?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:31 6296

De som sitter muse stille i shipping vil aldri tjene ei krone, beveger du deg å utnytter volatiliteten kan du hente endel.
Jeg er overhode ingen investor i shipping, i motsetning til mange andre, her er er det fortløpende gevinstsikringer som gjelder, hvordan andres strategi er spiller liten rolle.
Redigert 22.02.2021 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:32 6286

Du må gjerne diskutere med andre hva spot raten er, jeg gidder ikke diskutere det, jeg vet.
Redigert 22.02.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 15:22 6029

Ok, stusset bare på at du nå mente det ikke var verdt å diskutere etter at du i en periode nevnte det i nesten hvert eneste innlegg, gjerne flere ganger om dagen.
Da slipper vi i det minste mer mas om ratene fra deg fremover :)
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:07 5934

Dorian går brukbart, opp 5% siste 2 dager vs Agas ned 12%
Redigert 22.02.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 17:06 5809

Å diskutere om Dorian går opp og ned må vel være enda mer meningsløst enn ratene Longsit. Vi har vel alle god tilgang til å følge med på Dorian selv. Dorian er forøvrig opp hele 0,22% nå. Det er ikke mye brukbart spør du meg.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:13 5790

15% bedre en Agas siste uke okke som, er en hel del det og attpåtil en 90 øring ut om ei uke på lagger´n.
Med oljen opp 3% nå får vi se hvor det bærer på børsen i morgen.
Er det noe annet du vil diskutere?
Redigert 22.02.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Just me
22.02.2021 kl 18:49 5633

Ja, shorten har økt til 458K fra 390K, det forklarer også del av fallet på fredag. Jeg skjønner ikke at et selskap som leverer 1 mrd i overskudd på 2 kvartaler faller.. samtlige meglerhus kommer med ukentlige kjøpsanbefalinger på agas, men aksjen faller videre ned der shorterne vil ha den.

Sikkert flere som er short som har under 0,5%..
OptiRock
22.02.2021 kl 23:24 5354

Er vell det som er probleme. Når meglerhus kommer med anbefaling, er det bare og selle samme dag som de har pumpa opp kursen. I 9 av 10 til tilfeller faller aksjen dagen etter kurs anbefaling. Når de kommer med hold anbefaling er det bare og laste opp igjen. Det er nå min erfaring og vil si det har gått veldig mye bedre enn om jeg hadde fulgt deres anbefaling.