AVANCE GAS våren 2021

Avanceman
AGAS 16.02.2021 kl 18:35 26331

Velger å starte en ny tråd ettersom tidligere tråder er veldig lange og en annen også omhandler tørrlast :) Vurderte å gjøre den lukket (tilgang etter forespørsel) for å hindre usakeligheter fra enkelte, men starter den som en åpen tråd, så får vi se hvordan det går... Anmoder alle om å dele informasjon og kunnskap og holde seg unna døve / tullete innlegg, usanne påstander, sjikanering og ren hausing eller baising.

Merkelig tid der ratene har falt raskere enn på to ti-år (se artikkel i lenke nedenfor), samtidig som aksjekursene holder seg meget godt. Det er grunn til å tro at vi ser greie aksjekurser og god stigning i Avance i dag, fordi mange nå forventer et godt resultat og et greit utbytte. BW LPG rapporterer 1. mars, så investorene konsentrerer seg foreløpig om Avance. I USA startet Dorian godt opp i ettermiddag, men snudde og er nå ned drøyt 2,5%. Sannsynligvis i sterkere grad påvirket av dårlige rater, og ingen ventede nyheter i nær fremtid.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/021621-vlgc-rates-in-steepest-freefall-in-two-decades-hopes-on-return-of-chinese-lpg-trade

Redigert 16.02.2021 kl 18:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 22:01 6984

Hogan, vi får se vi får se, når røken har lagt seg.

At aksjen falt så mye på dette resultatet var jo litt rart.
trolig var det en megler styrt wash out av løk, noe vi regnet med skulle komme, vi har jo sett det gang på gang i Agas.
Eller så er det skuffede investorer som ikke aner hva de har kjøpt,, kanskje forventet de 10 kr i dividende, hvem vet.


Dorian stiger i dag på svake børser, Avance er nå ned 32% i fra 12 januar, Dorian er ned 7% i samme periode.
En kjapp titt på resultater viser at Avance genererer 17,5% av markedsverdi bare på 1 kvartal, Dorian 5,5% av markedsverdi samme kvartal.

Forventningene til Agas q4-20 lå på 38-48mill dollar- snitt meglere lå på 43 mill dollar
Resultatene ble 52 mill , Dvs 21 % over snitt forventning
Vi vet at Agas legger 6kr på kistebunnen q4, vi vet de vil tjene tilsvarende eller bedre i q1- dvs Nav øker med 6kr nå i q4 og ytterligere 6-7kr i q1,
12-13kr økt nav 2 kvartaler (q4+q1)

Mandag om 1 uke legger Bwlpg frem resultat, normalt strammes Bwlpg mot resultat, noen dager etter betaler Agas dividende, normalt vil investorene ha dividende og de vil kjøpe Bwlpg før resultat.
Om oddsene for videre nedgang i Agas er større en oppgang kortsiktig får andre vurdere, nå er den i alle fall 20% rimligere en for 4 dager siden.

Hvis en drar ut stock chart for Agas, legger en linjal fra Jun/juli og frem til dagens aksje kurs, vil en se at aksjen ligger i en prefekt stigende trend, hvor en I dag befinner seg på bunnen i kanalen innenfor den stigende trenden, klar til å skyte opp noe som stemmer godt overens med dagens lave Rsi på 38.

At FFA viser litt grønne tall og stiger ganske kraftig fra april får vi bare ta med på kjøpet, er så varmt nå at strømforbruket går kraftig ned, må slå av alle panel ovner, våren nærmer seg.
Redigert 20.02.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
20.02.2021 kl 12:10 6790

Men den skulle jo til 28.. eller 25.. Kr 18 ble til og med nevnt, og nå ligger den perfekt i stigende trend? Jeg skjønner ikke dette her.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:26 6772

Hadde overskuddet blitt delt ut for q4 og q1 slik mange hadde håpet kunne aksjen falt til 28 kr, nå skjer ikke det, nå bygger selskapet isteden verdier/Nav

Store utbytter er noe møkk, stikk i strid med hva mange tror.
Mange skuffede dividende jegere fredag, verdi investoren jubler.

Agas har en tidligere historie for å betale store utbytter, noe som stadig har satt selskapet i en sårbar posisjon,.
Nå er det endret, cash beholdes i selskapet, noe som betyr høyere aksje kurs da verdier automatisk tvinges frem.

Dagens Nav i selskapet er ca 59,5 kr, det er 6,5 kroner mer en q3-20, q1-21 øker Nav til 66-68kr, dvs 50% ca rabatt mot dagens markeds kurs, hvis selskapet velger samme strategi som i q4-20.
Som igjen betyr at meglerne må sette høyere kurs mål


Skjønner du?

Redigert 20.02.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.02.2021 kl 12:27 6777

Longshit har købt sig ind igen, så er der ingen grænser for, hvor højt kursen kan gå. Når han er ude, så er der ingen bund i kursen og alt er bare skidt.

Så hvis du læser Longshits analyser, så er det også nemt at se, om han er inde eller ude. Han er aldrig objektiv, men altid total farvet af sin pengepung. Men han er meget konsekvens omkring det, der er ingen mellemting. Det er i det lys, du skal læse Longshits indlæg
suspekt
20.02.2021 kl 12:40 6760

Hva blir utbytte? er det kvartalsvis, eller årlig??
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:44 6829

Kvartvis, ca 93 øre utbetales for dette kvartal
hogan
20.02.2021 kl 13:36 6741

Ja, spennende på mandag Long, denne skal jo selvfølgelig ikke under 30, når Avance lå på 20 i fjor var oljeprisen på 30 tallet, blir lite arbitrasje av det. Nu er oljeprisen over 60 og mye mer arbitrasje.
Hvis denne skulle til 20-tallet, da skal Dorian til 9 og Be lpg til 40 og det skjer ikke pga av en liten dipp i ratene.
Fro har jo gått 25% på minus rater, og hva med andre shippingsksjer Høeg partner var nede på 5 i fjor, nu 16, Glng også nede på faktisk 4-tallet de skal jo ikke ned dit pga litt svakere rater så det skal selfølgelig ikke Avance heller.

Det ble sagt i fjor sommer at hvis ikke arbitrasjen kommer tilbake blir det problemer med lpg rater, det er tilbake med mye høyere oljepris.
Er i motbakker det blir tjent penger
Redigert 20.02.2021 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Springer
20.02.2021 kl 13:50 6780

hogan, kan du forklare sammenhengen mellom høy oljepris og høy arbitrasje på LPG fra USA?
hogan
20.02.2021 kl 13:53 6779

Hvorfor skal jeg forklare det, forklar du hvis du har behov, du får lese
Kan du forklare hvorfor ratene lå å 45000 i fjor vår med dårlig arbitrasje, lav oljepris
Redigert 20.02.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
hogan
20.02.2021 kl 14:11 6830

De fleste vet jo at med høyere oljepriser blir det produsertmer olje og gas i Usa og da skal det fraktes mer til Asia, Lng var det høy arbitrasje i januar da gikk ratene opp mye, lng vat da mye dyrere i Asia så da lønte det seg å kjøpe lng fra Usa
Er det noe viktig jeg har glemt her Springer eller er du sint fordi aksjene dine gikk ned 8% på fredag
Redigert 20.02.2021 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2021 kl 14:30 6820

Det er ikke annet en sinne på Agas trådene Hogan, det må du bare venne deg til.
Usa bruker nå gassen selv pga lav temp, det har presset prisene opp, når varmen kommer faller igjen prisene og vinduet står igjen på åpent gap som på en varm vår dag.
Men det er rett som du skriver, en moderat til god olje pris er viktig for Usa prod, Asia sulten vender tilbake, en ser antydninger nå at handelsmenn forventer oppgang ganske snart.
Redigert 20.02.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Springer
20.02.2021 kl 14:35 6822

Det var faktisk et naivt spørsmål. Greit å dele kunnskap her inne. Lurte på om det var noen andre sammenhenger enn den opplagte du nå dro frem.
Jeg har fremstått grinete mot Longsit på AGAS trådene fordi jeg mener er en uredelig markedsmanipulator.
Forøvrig kjøpte jeg 10000 AGAS på fredag.
hogan
20.02.2021 kl 14:42 6802

Ok, bra kjøp på Fredag, kjøpte selv 8500 stk så tror og satser på en rebound mandag men kanskje en dupp på morgenen
Ser veldig bra ut dette nå Long
Redigert 20.02.2021 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
hogan
20.02.2021 kl 16:00 6872

Ja, det har vært mye sinne her Long, trusler til å med, får ta på seg hjelm når man kommenterer her.
Snakker om sinte komentarer, du husker sikkert Ads crude som gikk fra 20-30 og du advarte om å gå ut akkurat på 30og da mente hausse gjengen at denna skulle til 50-60 pluss feite utbytter på veien, gikk rake vegen ned til 13, tydeligvis en risikosport og gi gode råd her inne. Takker for det rådet, gikk inn på 20 der og begynte å selge ut på ditt råd på 29 og solgte nedover til 24.
Ellers en annen grunn til at Avance ikke skal noe lenger ned, industri som bruker Lpg var nedstengt fjor vår i Asia lpg til biler i India hadde heller ikke konsum, det er over nu.
Redigert 20.02.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Rui
22.02.2021 kl 09:06 6413


FREIGHT ROUTE LIQUID PETROLEUM GAS (BALTIC) FUTURES PRICES FORTSETTER Å VÆRE STIGENDE.
Siste oppdaterte fraktrater lover svært bra for en økt aksjekurs i AGAS. Tror vi fort kan få en rekyl i aksjekursen.
Rui
22.02.2021 kl 10:09 6293


DNB Markets oppgraderer Avance Gas fra hold til en kjøpsanbefalingen, og setter samtidig kursmålet på 45 kroner pr. aksje. Det kommer frem i et notat fra meglerhuset mandag.
En viktig ting med denne meldingen i dag fra DNB markets er følgende:
DNB har aldri tidligere lagt kursmålet så høyt for Avance som jeg kan huske.
Vanligvis de siste år har de priset aksjen betydelig lavere en andre finanshus, og den reelle oppnådde aksjekurs i markedet har alltid vært betydelig høyere en DNB sitt kursmål.
Så det er stor sannsynlighet at vi også denne gang vil oppleve betydelig høyere reell aksjekurs en kursmålet til DNB.
Det er bare å kjøpe inn på dette nivået, da oppsidepotensialet er stort.
Superoptimist
22.02.2021 kl 11:00 6161

Jeg blir jo nesten halshugget når jeg påstår, gang på gang, at børsen ikke lenger er et seriøst investeringsobjekt.

https://finansavisen.no/leder/2021/02/21/7630167/skal-alle-shorte-na

Godt å se at jeg ikke er alene om det i all fall. Børsen er blitt kapitalmarkedets "rottereir". Snakk om spillebule du, og i tillegg legal!
Redigert 22.02.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 11:06 6128

Usikker på om denne er trygg å kjøpe nå. Longsitinbulk har jo flere ganger spådd at kursen skal ned til 28 og når resultatet i tillegg var langt mer skuffende enn forventet så var vel ikke det akkurat noe kjøpssignal. Han mener jo at ratene blir liggende lavt i flere måneder fremover og når ratene i følge han ligger langt under break even så blir vel inntjeningen deretter fremover etter hvert som det gjøres nye slutninger.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:22 6065

Vi trenger ikke diskutere om ratene er over eller under break, for det er de med god margin.
Litt urovekkende formasjon i Bwlpg nå, hode skulder kne å tå?
Redigert 22.02.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Tøff
22.02.2021 kl 11:23 6058

Longsit har mye kunnskap om shipping. Jeg leser alltid hans innlegg med interesse. Enkelte drømmere blir da sinte når de ikke er enige. AGAS kan komme litt lenger ned før jeg kjøper. Kanskje 32?
Kenevil
22.02.2021 kl 11:24 6046

Alt denne bruker skriver må leses igjennom et filter, som må justeres i forhold til om bruker sitter i aksjen eller ikke.
Så må du tolke alt annet også, og gjøre opp din egen mening.
Kortsiktig er det trolig lurt å følge med anbefaling, men da bør du hele tiden oppdatere deg på hva som er siste status og ikke anbefalinger skrevet 4+ innlegg tidligere.
Alt i alt, denne aksjen er alltid volatil, og den kommer til å gå både opp og ned ofte. Ønsker du en stabil aksje med lengre horisont anbefaler jeg å se utenfor shipping segmentet.
Siphlonurus
22.02.2021 kl 11:28 6017

Litt usikker på om jeg henger med her. Du mener at ratene er under brake even med god margin, men at dette ikke er verdt å diskutere?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:31 6006

De som sitter muse stille i shipping vil aldri tjene ei krone, beveger du deg å utnytter volatiliteten kan du hente endel.
Jeg er overhode ingen investor i shipping, i motsetning til mange andre, her er er det fortløpende gevinstsikringer som gjelder, hvordan andres strategi er spiller liten rolle.
Redigert 22.02.2021 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:32 5996

Du må gjerne diskutere med andre hva spot raten er, jeg gidder ikke diskutere det, jeg vet.
Redigert 22.02.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 15:22 5739

Ok, stusset bare på at du nå mente det ikke var verdt å diskutere etter at du i en periode nevnte det i nesten hvert eneste innlegg, gjerne flere ganger om dagen.
Da slipper vi i det minste mer mas om ratene fra deg fremover :)
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:07 5644

Dorian går brukbart, opp 5% siste 2 dager vs Agas ned 12%
Redigert 22.02.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
22.02.2021 kl 17:06 5519

Å diskutere om Dorian går opp og ned må vel være enda mer meningsløst enn ratene Longsit. Vi har vel alle god tilgang til å følge med på Dorian selv. Dorian er forøvrig opp hele 0,22% nå. Det er ikke mye brukbart spør du meg.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:13 5500

15% bedre en Agas siste uke okke som, er en hel del det og attpåtil en 90 øring ut om ei uke på lagger´n.
Med oljen opp 3% nå får vi se hvor det bærer på børsen i morgen.
Er det noe annet du vil diskutere?
Redigert 22.02.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Just me
22.02.2021 kl 18:49 5343

Ja, shorten har økt til 458K fra 390K, det forklarer også del av fallet på fredag. Jeg skjønner ikke at et selskap som leverer 1 mrd i overskudd på 2 kvartaler faller.. samtlige meglerhus kommer med ukentlige kjøpsanbefalinger på agas, men aksjen faller videre ned der shorterne vil ha den.

Sikkert flere som er short som har under 0,5%..
OptiRock
22.02.2021 kl 23:24 5064

Er vell det som er probleme. Når meglerhus kommer med anbefaling, er det bare og selle samme dag som de har pumpa opp kursen. I 9 av 10 til tilfeller faller aksjen dagen etter kurs anbefaling. Når de kommer med hold anbefaling er det bare og laste opp igjen. Det er nå min erfaring og vil si det har gått veldig mye bedre enn om jeg hadde fulgt deres anbefaling.
Sonatrach
23.02.2021 kl 18:05 4732

Shorterne er ikke noen guder husk det. JP Morgan har en short på BW LPG rundt 35 kr. De var vel ikke veldig smarte da de satte den? Og hvorfor var det ingen som shortet Avance da den hoverte rundt 50? Men istedet venter til 33? Vedder på at det sitter en gjeng BI broilere i disse finanshusene som ikke gjør veldig veloverveide beslutninger i det de foretar seg.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 12:16 4462

Sona, de shorter selvfølgelig ikke på 33 kr, de dekker på 33k når aksjen er ned 30% på en måned, disse folkene shorter Agas hele tiden, de utnytter bare svingningene slik andre tradere gjør, short registeret er en stor vits, du får ikke innblikk overhode av noen ting via det registeret, og aller minst hvor aksjen skal.
En 1% short er uansett piss i havet i en Fredriksen aksje.

At aksjen skulle komme ned på kuldesjokk/vindu og deretter ratefall var like lett å forutse som at det motsatte nå vil skje når temperaturen flyr i taket rett etter kinamann ferie.
Redigert 24.02.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Avanceman
02.03.2021 kl 18:15 3724

Har fallet i sport-rater stoppet opp? I alle fall en stigning fra i går til i dag, men ikke det store hoppet, fra 5790 i går til 5876 i dag. Om det innebærer et trendskifte, at fallet har stoppet og stigningen begynner, er jo det positivt. Dorian LPG startet ned i dag, men er nå opp nesten 3%.
BIF78
02.03.2021 kl 18:32 3669

Jeps, det kan være trendskifte. Vi ved Q1 bliver rigtig godt. Muligvis nu der skal købes yderligt op. Solgte næsten halvdelen i 46, de skal jo købes tilbage på et tidspunkt😊
Avanceman
02.03.2021 kl 20:49 3479

Det kan være en fornuftig strategi å kjøpe tilbake på dette nivået. Det er uansett nærmest umulig å treffe bunnen. Må si jeg forundres over de som stadig vekk trekker frem hvor negativt det er at AGAS har to skip i bestilling når markedet (ratene) er så dårlige som nå... Flere her inne som uttaler som om skipene skal leveres i morgen. Fakta er flg.: Avance Gas Holding Ltd (OSE: "AGAS", or the "Company") today announces that it has entered into shipbuilding contracts for two 91,000 CBM, LPG Dual-Fuel VLGCs with Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) in South Korea, for delivery Q4 2022 and Q1 2023."
Altså er det ca 2 år før disse skipene skal inn i markedet. Hvem i all verden kan påstå i dag at det er negativt. Sannsynligvis er flere gamle skip sendt til opphugging før den tid. I tillegg er naturligvis markedssituasjonen vinteren 22/23 totalt umulig å ha noen formening om i dag. Det blir vill gjetting. Det er like sannsynlig at det er mangel på skip (grunnet få nybygg de seneste årene), som at det er for mange skip. Longshit og andre som fremhever nybyggene negativt har kun som formål å lure aksjonærer som følger dårlig med. Nedrig oppførsel, sannsynligvis straffbart også, - forsøk på markedsmanipulasjon.
cold
02.03.2021 kl 21:11 3418

Innsider solgte seg ut
BW LPG-direktør solgte samtlige aksjer han eide i rederiet for 4,7 millioner kroner.

Niels Rigault, kommersiell direktør i gassrederiet BW LPG, solgte tirsdag 96.000 aksjer i selskapet til en snittpris på 49,60 kroner pr. aksje. Aksjene ble følgelig solgt for 4,7 millioner kroner.

Etter salget har Rigault 482.800 opsjoner i selskapet, men ingen aksjer.

BW LPG la frem skuffende kvartalstall mandag. Både driftsresultatet og bunnlinjen ble i fjerde kvartal kraftig redusert sammenlignet med samme periode foregående år.

Etter kvartalstallene tok også flere meglerhus frem kalkulatorene og senket kursmålene i aksjen.

Ta en titt på BWlpg diagrammet i linken nedenfor. Her er det lett å se en hode-skulder formasjon der siste skulder er i ferd med å materialisere seg. BW LPG kommer til å falle men det finnes mye støtte på 35 kr.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/02/7635437/innsider-dumper-alt-i-shippingaksje
Redigert 02.03.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
cold
02.03.2021 kl 21:31 3348

Det er bare en kjensgjerning at dersom kursen i Avance blir stående for lenge i samme område, og ikke klarer å løfte seg, slik vi ser nå, har kursen en lei tendens til å begynne å falle. Etter mine beregninger vil kursen ganske sikkert falle til området 27 - 28. Problemet er at når Avance først begynner å falle blir det ofte lite pent syn. Jeg tror derfor det kan være smart å komme seg ut _før_ det går galt og sannsynlighetene for at nettopp det vil skje er skyhøy.
Hører gjerne på andre synspunkt men BW lpg kommer ganske sikkert til å falle betydelig nå, ikke bare pga. det store innsidesalget men også grunnet teknisk analyse. Det vi så i dag var trolig bare starten. Begynner BW å falle så går Avance samme vei. Det skiller normalt 20 kr mellom dem og nettopp det kommer markedet ganske enkelt til å prise inn denne gangen også.
Redigert 02.03.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2021 kl 22:07 3258

Ganske stor omsetning på oppgangen Dorian i kveld, tydelig at investorene nå forventer at rewarden kommer.
Med siste handelsdag i både Bw og Agas i morgen før dividende blir det nok hopp og sprett på bunnen før ratene skal opp i April.
Det Amerikanske Lpg selskapet er nå opp 10% siste måned, våre en ned ca 17% i samme periode
Siste 3 måneder er Amerikaneren opp 25%- våre ned 15%

Så cold, du må nok få it fingern nå
Redigert 02.03.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
cold
03.03.2021 kl 00:07 3084

Dorian og amerikanske aksjer lever på mange måter sitt eget liv, i stor grad fristilt andre markeder enn sitt eget.
At Dorian skal ha så mye bedre betingelser, inntekter og fremtidsutsikter i det korte bildet enn BW lpg har ikke jeg noe tro på. Jeg er fullt klar over at Avance har 70 % av flåten på faste kontrakter til 40k/pd men markedet tar ikke alltid hensyn til slikt. Vi får se hva som skjer. Jeg tror Avance faller under 30 denne gangen. Vi får se hvordan det går med BW.
Slettet bruker
03.03.2021 kl 13:45 2812

Ser ut som du får rett her Cold, at hode skulder formasjonen i Lpg aksjene skal tas ut.
En kan jo bare tenke seg til det blodbadet det blir i morgen etter dividende, da skal en lete med lupe etter triggere.

Jeg lyttet til deg og Sonatrach, dere kan disse aksjene her, solgte mine Bwlpg aksjer jeg kjøpte i går på 49kr, lempet de ut på 51, 2 kr utbytte i Bw natta over er helt ok for meg
Redigert 03.03.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare