ADS Maritime Holding Plc

mundus
ADS 16.02.2021 kl 21:06 14898

Capital payment to shareholders of ADS Maritime Holding Plc
Feb 16, 2021

Following shareholders’ approval on 10 December 2020, the District Court of Limassol, Cyprus has today approved the USD 51 million reduction of the share premium account. The share premium reduction equates to a capital return of USD 2.18 per share. The last day of trading including the right to the share premium repayment will be 19 February, the ex-date 22 February and the payment will be made to all shareholders of ADS Maritime Holding Plc on record on 23 February 2021. Payment will be made in NOK on or around 1 March 2021.

Contacts
Terje Bodin Larsen, CEO
+47 905 35 543
tbl@ads.no

Ben Boiling, CFO
+47 912 40 945
ben.boiling@ads.no
Slettet bruker
09.04.2022 kl 00:28 1117

Hvordan gikk det med optimismen og den låste kapitalen, når alt annet gikk som et spyd hele 2021 og halve 2022?
Når er nær fremtid?
10 måneder? Litt lengre?

Jeg lurer på om det kan kommer noe snart, kjenner det på gikta og litt på lukta, nesa er lang
Fredriksen rører seg i Tank og tank markedet er i bevegelse, kan det komme noe nedfall fra Sfl,Fro/Euron, en reprise ala sist?
En betaler nå 1,45 for 1,75 og en rett til å delta når det skjer.
Sist skjedde det på et slikt tidspunkt vi nå ser i dag.

FRO – Termination of charter-in contracts of two VLCCs
01.04.2022
Frontline Ltd. (“Frontline” or the “Company”) today announced that Frontline Shipping Limited (“FSL”) has agreed with SFL Corporation Ltd. (“SFL”) to terminate the long term charters for the 2004-built very large crude carriers (“VLCCs”) Front Force and Front Energy upon the sale and delivery of the vessels by SFL to an unrelated third party. Frontline has agreed to a total compensation payment to SFL of approximately $4.5 million for the termination of the current charters. The charters with SFL are expected to terminate in the second quarter of 2022.
Redigert 09.04.2022 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
ruda
10.08.2021 kl 08:36 1885

Hører lite til dette selskapet for tiden. Er det noen som har oppdatert info om hva som foregår?
mber
17.06.2021 kl 12:13 2329

Fra artikkel i FA i går:

Ser etter nye muligheter
Om planene for nye prosjekter i det børsnoterte selskapet som skiftet navn fra Crude Carriers til Maritime Holding etter salget av VLCC-flåten, sier Bodin Larsen:
– ADS Maritime Holding arbeider kontinuerlig med å vurdere nye investeringsmuligheter, og håper å kunne orientere sine aksjonærer og markedet forøvrig om nye prosjekter i nær fremtid.

Merk nær fremtid!
Noryng
29.03.2021 kl 01:48 3062

Tar man en titt på Likedin, så ser man at flere sentrale posisjoner i ADS Marime har nå fått sentrale roller i Norse.
Er det en sammenheng her, foruten Bjørn Tore ?
Guuz
21.03.2021 kl 13:05 3617

Det finnes helt fint en mulighet for at Norse vil benytte seg av dette skallet. Uansett så er det på generelt grunnlag svært sjelden slike skall blir liggende i fred. Jeg har stor tro på at å eie aksjer her nå vil kaste godt av seg innen rimelig kort tid.
keisam
21.03.2021 kl 08:01 3806

Litt morsomt at de først kalte selskapet Norwegian Atlantic. Ut fra E24-podden nevnte B.T at de har 16' ansatte innenfor shipping, innhus handelen blir nok viktig, ikke ulik oppstartshistorien til Braathens Safe. Vil uansett bli interessant å sitte med noen aksjer i ADS de nærmeste månedene, om skallet er interessant for Norse vet ikke jeg, sikkert mange hensyn med lisenser, avtaler og skatter som må vurderes.
aksjeguru2007
20.03.2021 kl 17:08 3960

Bjørn Tore Larsen kontrollerer over 60% av aksjene i Norse Atlantic Airways. 10% av de aksjene er kontrollert av et ikke navngitt selskap. Er det gjennom ADS? Samme dag som flyselskapet ble offentliggjort så kjøpte Larsen over 4 mill aksjer i ADS. Derfor jeg tror det er en sammenheng. Spranget fra Maritim til fly er ikke stort.
Redigert 20.03.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
keisam
20.03.2021 kl 15:15 4024

ok, vi får se hva fremtiden bringer. Det må jo koste litt å ha et selskap liggende på euronext growth over lengre tid uten å bli brukt.
Struts
20.03.2021 kl 14:45 4054

NAA vil neppe komme inn under ADS (som jeg nevnte i en annen tråd under samme emne). Men det er fritt for å tegne seg i emisjonen (altså i Norse) til uken! Mht ADS så er det (så vidt jeg kan forstå) kun en grunn til at kursen er over det B.T. Larsen kjøpte ut Fredriksen på (1.72 NOK pr aksje). Og det er hans eget merkevare. For skallet er fremdeles bestående av 0.20 USD pr aksje. Men jeg har intet problem med å leve med overkursen - det har vel heller ingen gjenværende aksjonærer?
Redigert 20.03.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
keisam
20.03.2021 kl 14:37 4067

vil anbefale intervjuet med Bjørn Tore Larsen på E24-podden. ADS blir nok brukt innenfor en annen sektor i løpet av april.
aksjeguru2007
20.03.2021 kl 13:07 4133

Tror at ADS hopper fra maritim sektor til flysektor. Norse Atlantic Airways er stikkordet.. ;)
Six5
18.03.2021 kl 08:12 4383

Ser ut man kan tjene mye på?!? satser på eller lar være? pga stiger hverdag etter stor fall fra 21 kr til 1,5 kr....
ruda
15.03.2021 kl 08:03 4704

Tror det kan være BINGO og posisjonere seg her nå, for dette kan virkelig bli moro fremover
Struts
12.03.2021 kl 11:28 4978

Også en del rykter om hvem som står bak flg rapportert i Tradewinds. 2020 Bulkers har benektet at de har noe med det å gjøre, og kan ikke helt se at ADS er kapabel til å løfte det, men altså: "Privately-owned Chinese yard New Times Shipbuilding is poised to ink an order for up to 12 dual-fuel newcastlemaxes worth close to $820m.
Industry sources said negotiations are progressing on four firm vessels of 210,000 dwt and options for an additional eight ships, which are being discussed with New Times under the code name Project Himalaya.
The sources described the project to be at the “final stage” of discussions, with an official contract signing due to take place soon.
The delivery dates for the firm vessels are set for the first half of 2023.
The newbuildings are expected to be priced at around $68m."
Grylls
11.03.2021 kl 22:46 5144

Kan være rykter om at noe er i gjære. Hvis de har følere ute for å kjøpe skip, så handler kanskje enkelte på det. Tror på oppgang når det kommer nyheter her.
Noryng
11.03.2021 kl 19:33 5269

En fin økning i dag 👍🏻
Får vi informasjon om selskapets videre vei snart?
Stilitz
27.02.2021 kl 11:09 6072

"ADS Maritime Holding investing philosophy focuses on counter-cyclical investments". Selskapet har også skiftet navn fra ADS Crude Carriers til ADS Maritime Holding. Kan det tenkes at selskapet posisjonerer seg innen Cruise? Er sikkert mulig å kjøpe nyere cruiseskip til svært nedsatt pris om dagen.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:22 6221

Selskapet prises altfor høyt.
Det er bare USD4mill igjen og ett Merkur skall er ikke verdt noe.
Struts
26.02.2021 kl 18:28 6376

En av de beste filmene jeg noen gang har sett er: One Flew Over the Cuckoo's Nest.
Og så var det politikeren som grep tak i noe han aldri forstod, men benyttet som sitt mantra: Det er forstemmende at så mange mennesker forbauses over ærlighet, men så få over løgn og bedrag.
Mulig sitat fra Noel Coward (og han var ikke mye feig).

Redigert 26.02.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 16:51 6448

Ble dårlig butikk å sitte her å ruge på aksjene siste 4 måneder må jeg si.

Gikk glipp av mye børsoppgang og aksje rally i diverse papirer.
Redigert 26.02.2021 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Struts
26.02.2021 kl 13:46 6577

Det som uansett er litt moro, at basis dollarkurs på, la oss si 8.60, så prises selskapet (basis 1.6) nå UNDER det som ligger der.
Stilitz
26.02.2021 kl 13:09 6619

Bare børskallet alene bør nok være verdt 20 mill. her + cash på 35 mill., med John Fredriksen, Wilhelmsen familien, Lerøy familien, Endre Røsjø osv. Fredriksen har ihvertfall behov for å bli litt "grønnere" i kantene, skal han ikke bli akterutseilt.
Redigert 26.02.2021 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Struts
26.02.2021 kl 12:43 6657

Og 0.2 USD er vel akkurat det aksjen er verdt. Men kanskje kjøper noen (ungarerne?) opp skallet av skattemessige grunner? Spetalen har vel også gjort slikt før, men han har vel nok annet å surre med om dagen. Tror ikke det blir noen investering med det første. Men jeg tar som regel feil, så - man får bare vente og se.
Mdg1
26.02.2021 kl 12:39 6671

Var vel ikke rakettforsker heller for å vite at kursen skulle til området rundt 1,7. De kommer til å hente penger til nytt selskap med å trykke aksjer på kurs 0,2$
Stilitz
26.02.2021 kl 12:36 6679

Man er vel ikke rakettforsker om man tenker at neste satsing blir innen fornybare nullutslipp båter?
Najaden
25.02.2021 kl 15:21 7101

Hva kan vi forvente ved resultatfremleggelsen i morgen? Q4 er vel uinteressant i seg selv.
fasiten på hvor mye kontanter som er igjen i selskapet vil avgjøre hva skallet prises til. Det får vi vite.
Regner med at driftskostnaden er nær null uten skip i drift.
Vil vi få noen indikasjon på videre planer?
MIKE1
23.02.2021 kl 12:06 7456

Er i stuss om jeg skal gevinstsikre eller gamble på gode nyheter med tanke på 4Q. Ser ut til det skrives en del om korreksjon nå i mediene.
Redigert 23.02.2021 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
ks1977
23.02.2021 kl 09:29 7545

1) Dette er tilbakebetaling og blir derfor ikke skattlagt før du selger
2) Nordnet har automatisk korrigert for tilbakebetalingen i HUNT, så regner med at de gjør de for ADS også (men det er det hver enkelt skatteyter sin plikt å fange opp)
Met1976
23.02.2021 kl 08:40 7644

Klarte ikke dy meg jeg heller og kjøpte en liten post på 2kr igår...

Har 2 noob spm-
1. Er det sånn at dette er "aksjetilbakebetalin" (mangel på bedre ord) og derfor ikke skattes som utbytte? Blir dette da automatisk korrekt i vps/årsoppgjør? Har såpass ADS at det blir noen titusen i forskjell...
2. Dere som har Nordnet- må man nå endre kursen manuelt eller vil Nordnet korrigere her etterhvert? Ser fæl ut den grafen min der da jeg hadde 25% av behodningen i ADS før igår :-)
Redigert 23.02.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Noryng
22.02.2021 kl 16:49 7934

Jeg gjorde stikk motsatt, handlet inn og 10 doblet antall aksjer som jeg hadde på fredag.
Mtp hva ADS crude carriers fikk til, så tenkte jeg dette var en gylden mulighet å snitte ned (lå med tap, når jeg ikke regner inn utbyttet) og bli med på en eventuell ny runde.
Time will show, de kommer vel med en oppdatering etterhvert.
fattigstakkar
22.02.2021 kl 13:54 8121

Vi fikk betalt for tålmodigheten. Jeg solgte mine siste aksjer på 2 kr nå. "frykter" at noen vet mer enn andre siden kjøpsinteressen er så stor, men klarer ikke helt forsvare for meg selv å satse på noe jeg ikke vet hva er når kontantbeholdningen nå snart er priset helt inn.
Cutter
22.02.2021 kl 10:37 8339

Golden Ocean har 4 Panamax fra 2007-08. Disse skal sikkert ut nå når de har kjøpt nye skip av Fredriksen. Han styrer vel begge skutene
Najaden
22.02.2021 kl 10:23 8395

Selskapet har vel aldri sagt at de skal hente penger på 0,2usd. De har bare sagt at pålydende på aksjene er 0,2usd og det betyr at emisjonskursen ikke kan ligge under det. Kan selvfølgelig være høyere. Alt ettersom hvor mye verdier som ligger i selskapet og hvor godt prospektet er.
Struts
22.02.2021 kl 10:22 8408

Ja, noe er rart. Sjelden jeg har følt meg "lurt" når en av mine aksjer går opp 50%. Men sitter med en følelse av at noen VET mer enn man selv gjør. Intet nytt der, men allikevel ...
Noryng
22.02.2021 kl 09:56 8502

Hadde jo vært kjekt å få hørt hvilken visjon selskapet har.