Montney

easygo
QEC 16.02.2021 kl 23:50 14536

Montney

Har vært lite info om utviklingen av Kakwa North det siste året.
Prøver å gi en ca. status på dette, og noen synspunkter på fremtidig utvikling. Korriger eller kommenter gjerne!
Kicking Horse er operatør. De har nå boret sine 4 brønner for å oppnå eierskap til 50% av Questerres landarealer både i Kakwa North og Kakwa South. Inntil «payout» får Questerre 5% royalty. Kicking Horse har lagt ned mye arbeid og penger både for de 4 brønnene, for rørledninger, prosessanlegg, etc. Totalt ca. 80 mill CAD.
De fire brønnene ble ferdig sånn ca. juni 2018, november 2018, juni 2019 og november 2019. Produksjon på slutten av en 200 timers testperiode var nokså lik for alle: 2800boe/dag, fordelt på ca. 9.8mmcf/d gass og 1100bbls/d kondensat. Resultatene er meget bra og Questerre forventet høsten 2019 å starte et 50/50 boreprogram i 2020.
Questerre vil få sin 50% andel av produksjonen fra de fire brønnene når Kicking har tjent inn sine utgifter på 80 mill CAD. Når kan dette skje? Jeg har spurt Jason d’Silva om han kan antyde noe om når dette kan bli, men får ikke annet svar enn at det tar lenger tid med priser under 50 dollar og raskere med priser 60 og over, som rimelig er.
Jeg har gjort mine egne beregninger og gjetninger/antagelser for å prøve å komme fram til når payout kan være fullført. Naturlig decline på brønnene er at de er nede på 25% output etter 1 år, 20% etter 2 år og så er det forholdsvis stabilt i flere år deretter. De første brønnene ble ikke satt i full produksjon med en gang, men måtte avvente bygging av infrastruktur. Jeg vet ikke, men antar at Kicking betaler driftsutgiftene inntil payout er ferdig. Samlet dagsproduksjon fra de 4 brønnene ved slutten av 2020 antar jeg var ca. 2500boe/dag. I tillegg til å dekke driftsutgifter mener jeg at Kicking har fått ca. 50-55mill CAD fra produksjonen fram til årsskiftet. Dersom WTI holder seg på eller over 60USD og gass på ca. 3USD kan resten av de 80mill. være nedbetalt ved neste årsskifte, eller tidlig 2022. Da produserer brønnene fortsatt ca. 2200boe/dag, og QEC får halvparten av dette.
Med økende gasspriser og hvis WTI stabiliserer seg over 60USD tror jeg Kicking vil ønske å fortsette boreprogrammet, og da helst med Questerres deltagelse. Prisen på kondensat er på nivå med WTI, mens kanadisk crude er 10USD lavere.
Med mindre Binnion konsentrerer all energi og penger på Quebec, er det ikke utenkelig at det kan komme litt fart i Questerres Montney felter i løpet av året!
Slettet bruker
26.02.2021 kl 17:28 3012

Carlsen 73

Du viirker som en reflektert person som i likhet med andre dansker jeg kjenner, har en høy grad av selvironi. Dess mer er jeg forundret over at du kan ha tillit til Binnion. Jeg tillater meg å lime inn dette innlegget på nytt fordi det i motsetning til dine geistlige anliggenheter. berører Qec og Binnion.

Sitat Carlsen73: « Lige så overraskende må det være, at QEC rent faktisk stadig er i live»

Mitt svar: Jeg er ikke overrasket over at Qec fortsatt er i live når jeg ser på alle emisjonene som har vært satt i årenes løp. Hvis jeg er overrasket over noe, må det være at Binnion og meglerhusene har klart å fulltegne alle disse emisjonene. Riktig nok med klekkelige emisjonsrabattrr, null bindingstid og fete løfter om produksjonsøkning, men likevel....
Hvis jeg ser på emisjonskursene fra 24 kroner og nedover, kan jeg ikke annet enn å føle melidenhet med investorenes gnissel og tap - og takke min skjebne for at jeg ikke gikk i samme fella!
Redigert 27.02.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 17:49 2952

Pensjonen
På et aksjeforum må man ha lov til å diskutere en aksje for å vurdere om den er et interessant investeringsobjekt. Er du uenig i mine synspunkter, så argumenter.
Redigert 27.02.2021 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
1013
27.02.2021 kl 17:46 2577

De burde melde ud om det er tæt på at de modtager 50/50 det er en stærk kurs driver. Må betyde at deres indtjening bliver betydeligt højre end idag.
Slettet bruker
27.02.2021 kl 18:29 2508

Når det kun brukes argumenter fra fortiden som snues og vendes for å kunne påstå selskapet ikke er verdt en øre, da er der bortkastet tid å argumentere for at selskapet har muligheter. Nå var min kommentar myntet på generell baising her på forumet. Burde vel heller komme noe mer en oppgulp i kommentarene så blir svarene og av høyere kvalitet
Slettet bruker
27.02.2021 kl 18:52 2467

Pensjonen.
Nå må du prøve å huske hva du selv skrev, og som jeg svarte på.

Pensjonen
På et aksjeforum må man ha lov til å diskutere en aksje for å vurdere om den er et interessant investeringsobjekt. Er du uenig i mine synspunkter, så argumenter.

Vedr. ditt nye synspunkt. Sitat: « Når det kun brukes argumenter fra fortiden som snues og vendes for å kunne påstå selskapet ikke er verdt en øre, da er der bortkastet tid å argumentere for at selskapet har muligheter»

Nå er det jo engang slik at aksjeselskaper vurderes og analyseres etter hva de har prestert. Ref. Qecs årsresultat som har vist røde tall helt siden selskapet ble notert på Oslo Børs i 2005..
Redigert 27.02.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2021 kl 21:26 2305

Tror ikke pensjonen husker hva han skriver. Brukernavnet sier vel det meste!
Slettet bruker
27.02.2021 kl 23:13 2145

Bingo......Chris ramte 10 indlæg igen i dag 👏👏🤣🤣
Slettet bruker
28.02.2021 kl 01:01 2034

Pensjonen

Er dette ordkløveri og huskestue? Dette er rene ord for penga.

«Nå er det jo engang slik at aksjeselskaper vurderes og analyseres etter hva de har prestert. Ref. Qecs årsresultat som har vist røde tall helt siden selskapet ble notert på Oslo Børs i 2005.»
Redigert 28.02.2021 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
fervex
28.02.2021 kl 08:57 1842

https://suitsandboots.nationbuilder.com/saving_canadas_resource_sector_event

“On March 13, 2021 from 12pm until 3pm, Suits and Boots will be hosting a live and interactive conference on the state and future of our resource sector. Titled Saving Canada's Resource Sector, this will be a ticketed virtual conference event. Purchase your tickets now to take advantage of the early bird pricing of just $30 per ticket. Early bird deadline is Sunday March 7 at 11:59pm MST.”

#5: Michael Binnion, CEO of Questerre Energy and founder of the Modern Miracle Network on how we can act to save our industries
Slettet bruker
28.02.2021 kl 11:12 1673

Ganske stor forskjell på 2 innlegg og 10
Slettet bruker
28.02.2021 kl 16:29 1403

CQDE ska ha sin første del av høringene for Domstolen i Quebec den 1,2,3 mars ang Gaspésie og og ber samtidig om å ugyldiggjøre paragraf 23 i forskriften om landbasert oljeleting, produksjon og lagring. (Denne paragraf begrenser muligheten for å utforske, produsere eller lagre hydrokarboner innen 1000 meter fra et vannmiljø.)..

Får vel se om de klarer det bedre enn qec.. Tvilsomt ;)
Redigert 28.02.2021 kl 17:54 Du må logge inn for å svare