??Børskrakk i morgen onsdag den 10 oktober!
trend1
16.10.2018 kl 17:18
6376
er spent på hva som skjer videre de neste åra.blir de nye japan med deflasjon i 20-30år overaøt eller er det en reel fare for raskt stigende renter og hyperinflasjon? og hvilke andre betalingsmåter enn valuta vil folk isåfall ha tillit til da? krypto eller gull? andre realverdier? hvordan sikrer resten her seg mot børskrakk og resesjon?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Det er en liten rekyl mot retningen. Om noen få dager vil det stupe igjen. I narrespillet røde oktober 2018. Typer som omans forstår ikke det før 31. oktober kl. 24:00
Kaisovski
16.10.2018 kl 16:20
6493
Jaha. Ekstremt upraktisk med gullbackede valutaer. Det var derfor det ble tilnærmet slutt på det, etter krakket i 1929.
Det er jo sånn det funker da... At det "ikke er nok gull" er liksom hele poenget. Da går gullprisen OPP, ikke sant.
omans
16.10.2018 kl 14:59
6649
ER du klar for osebx snart opp av 900?
Snu litt på krona, feig var dine egne ord.
Du tåler motargumenter til oktoberdøden og hungersnød?
Snu litt på krona, feig var dine egne ord.
Du tåler motargumenter til oktoberdøden og hungersnød?
Kaisovski
16.10.2018 kl 12:16
6732
Børst: er ikke hele problemet med gull at det ikke er i nærheten av nok gull til å backe noe som helst?
børst
16.10.2018 kl 11:42
6914
Tror det er lurt å ha en del gearede gullpapirer. Gullprisen har reagert kraftig opp etter den siste ukens uroligheter. Om pengesystemet bryter sammen, slik enkelte hevder (Peter Schiff, James Rickards), kan det tenkes at det blir innført en eller annen form for valua med backing i gull. Da kan gullprisen mangedobles.
Jeg har solgt halvparten av aksjene mine.
Jeg har solgt halvparten av aksjene mine.
omans
16.10.2018 kl 11:35
6978
Reflekterte tanker dette. Handelskrigen vil nødvendigvis løse seg på ett eller annet tidspunkt, slik at en slipper denne verkebyllen etter hvert. Men det er stadig ett eller annet å bekymre seg for, børs stiger ofte wall of worry, så sant ledende indikatorer er på track.
India/Kina ser som sagt interressante ut nå.
India/Kina ser som sagt interressante ut nå.
gepard1
16.10.2018 kl 11:18
7016
ESB har antageligvis ikke noe valg, og maa kjoepe Italias laan enten de vil eller ikke. EU maa ganske sikkert legge seg flate for aa unngaa en ny finanskrise naa.
Men alt ESB laaner ut, er det de europeiske skattebetalerne som svarer for. Mon tro om ikke dette gjelder norske skattebetalere og, etter at Hoeyre og FRP i all hastverk ( like foer Brexit avstemningen i 2016), underla Norge EU's finanstilsyn?
Men alt ESB laaner ut, er det de europeiske skattebetalerne som svarer for. Mon tro om ikke dette gjelder norske skattebetalere og, etter at Hoeyre og FRP i all hastverk ( like foer Brexit avstemningen i 2016), underla Norge EU's finanstilsyn?
pipelort
16.10.2018 kl 10:52
6783
Jeg lurer på det samme, omans.. Det er ikke tvil om at det må skje noe på et eller annet tidspunkt, men akkurat når er ikke godt å si.
Jeg følte for å nedjustere risk på nåværende tidspunkt og sitte med cash, slik at jeg er klar ved en eventuell kollaps. Men en kollaps skjer jo ikke bare helt uten videre, selv om det er handelskrig, høye renter i USA osv. - det må jo være en trigger.
Vanskelig å se at det kommer nå dette året, men at det blir dårlig med vekst fremover er ganske sikkert. Det har jo vært ekstrem stigning siden sist finanskrise, og det vil komme et behov for en saftig korreksjon ("wake-up call") . Det går opp for investorene at det kan være oppblåste verdier i aksjemarkedene og en sell-off periode kan utløse en kraftig korreksjon. Dette er bare egne tanker.
Hvordan ser dere på emerging markets fremover? De har fått mye juling, men blir det mer, eller er det nå man bør gå inn?
Jeg følte for å nedjustere risk på nåværende tidspunkt og sitte med cash, slik at jeg er klar ved en eventuell kollaps. Men en kollaps skjer jo ikke bare helt uten videre, selv om det er handelskrig, høye renter i USA osv. - det må jo være en trigger.
Vanskelig å se at det kommer nå dette året, men at det blir dårlig med vekst fremover er ganske sikkert. Det har jo vært ekstrem stigning siden sist finanskrise, og det vil komme et behov for en saftig korreksjon ("wake-up call") . Det går opp for investorene at det kan være oppblåste verdier i aksjemarkedene og en sell-off periode kan utløse en kraftig korreksjon. Dette er bare egne tanker.
Hvordan ser dere på emerging markets fremover? De har fått mye juling, men blir det mer, eller er det nå man bør gå inn?
Redigert 21.01.2021 kl 02:43
Vi tør selvsagt ikke å kjøpe nå i oktober. Krakkelakken kan ta oss. De fleste er lure og venter til ut i november. Det blir U-bunn denne gangen. omans får bare ule alene om hvor feige og forsiktige vi er.
omans
16.10.2018 kl 10:05
6887
Hvordan er dere pososjonert ihht alt dette?
All cash nå, og vente på full grusing?. Så kjøpe når dere frykter armageddon. Det er vel når frykten er som størst at få her uansett ikke kjøper.
All cash nå, og vente på full grusing?. Så kjøpe når dere frykter armageddon. Det er vel når frykten er som størst at få her uansett ikke kjøper.
gepard1
16.10.2018 kl 09:50
6930
Jan Andreassen frykter nytt boerskrakk.
Han forstaar ikke hvorfor FED hever rentene, og er isteden tilhenger av lave renter og at man skal laa gjeldsbergene vokse ut i stratosfaeren;-)).
Vel han har faatt oppfyllt sin dorem lenge, og hvem vet om det etterhvert ikke fortsetter slik ogsaa;-)
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/10/Sjefoekonom-frykter-boerskrakk
Han forstaar ikke hvorfor FED hever rentene, og er isteden tilhenger av lave renter og at man skal laa gjeldsbergene vokse ut i stratosfaeren;-)).
Vel han har faatt oppfyllt sin dorem lenge, og hvem vet om det etterhvert ikke fortsetter slik ogsaa;-)
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/10/Sjefoekonom-frykter-boerskrakk
børst
16.10.2018 kl 09:03
6986
Jeg tror sluttspillet blir hyperinflasjon og fascisme, fordi dette har alltid skjedd tidligere når stater har falt for fristelsen til å bare skape nye penger ut av intet. Den egentlige Finanskrisen ble utsatt på grunn av det største pengepolitiske eksperimentet i historien, QE 1-4 og "operation Twist". Nå har sentralbankene så enorme balanser at de begynner å bli nervøse for at de har blitt en "market maker", og ønsker å skalere ned i hva de kaller QT - Quanitative Tightening. Dette er ensbetydende med at prisen på ulike statsobligasjoner faller og rentene stiger. Dette vil før eller siden utløse et kraftig markedsfall og skape en enormt politisk krise og påfølgende press mot sentralbankene. FED og ECB vil før eller siden bli tvunget til å gjenoppta QE i enda mer massiv skala enn etter 2008. Dette vil da skape enorme feilallokeringer av kapital og hyperinflasjon i takt med at både dollar og euro faller i verdi. Sluttspillet blir et globalt sivilisasjonssammenbrudd, slik man ser i Venezuela, som styresmakter over hele verden kommer til å håndterer ved å innføre fascisme og rasjonering.
gepard1
16.10.2018 kl 08:35
7038
Fjellstoett
Du har helt rett naar du beskriver virkeligheten vi har opplevd de siste 10 arene. Saa lenge gjelden har faatt oeke, har verdensoekonomien vokst og boersene satt nye rekorder. Problemet er at alle de stoerste industrinasjonene laaner seg til fant. og paa ett eller annet tidspunkt kan markedet miste tillitten til hele systemet, Tror det punktet begynner og naerme seg.
Naar det gjelder Italia, sier Italienerne at de maks kan taale en rente paa 4-4.25%. Pr. i dag ligger den vel paa ca. 3%. Naar saa Italia velger og trosse EU, og planlegger ett stoerre budsjettunderskudd enn hva EU vil godta, er det stor sjanse for at ratingabyraaene nok en gang vil nedgradere Italias gjeld, hvor neste hakk er junk;-)) Noe som igjen kan lede til oekte renter paa Italias laan. Det er her den store faren ligger. Det er verd og merke seg at Italias statsgjeld ligger mellom 5 og 10% hoeyere enn hva Hellas hadde naar de gikk konkurs i 2012. Og vi husker hvordan det endte.
Men for all del. Kanskje verden har endret seg, og vil godta en ubegrenset gjeldsbygging ala Japan uten og foreta seg noe?................Vi kan bare spekulere slik alle paa denne traaden gjoer.;-)) Men Hvis jeg hadde vaert laangiver i dagens marked, ville jeg krevd hoeyere rente, som en hedge mot usikkerheten om jeg noensinne vil faa tilbakebetalt hva jeg har laant ut.
Du har helt rett naar du beskriver virkeligheten vi har opplevd de siste 10 arene. Saa lenge gjelden har faatt oeke, har verdensoekonomien vokst og boersene satt nye rekorder. Problemet er at alle de stoerste industrinasjonene laaner seg til fant. og paa ett eller annet tidspunkt kan markedet miste tillitten til hele systemet, Tror det punktet begynner og naerme seg.
Naar det gjelder Italia, sier Italienerne at de maks kan taale en rente paa 4-4.25%. Pr. i dag ligger den vel paa ca. 3%. Naar saa Italia velger og trosse EU, og planlegger ett stoerre budsjettunderskudd enn hva EU vil godta, er det stor sjanse for at ratingabyraaene nok en gang vil nedgradere Italias gjeld, hvor neste hakk er junk;-)) Noe som igjen kan lede til oekte renter paa Italias laan. Det er her den store faren ligger. Det er verd og merke seg at Italias statsgjeld ligger mellom 5 og 10% hoeyere enn hva Hellas hadde naar de gikk konkurs i 2012. Og vi husker hvordan det endte.
Men for all del. Kanskje verden har endret seg, og vil godta en ubegrenset gjeldsbygging ala Japan uten og foreta seg noe?................Vi kan bare spekulere slik alle paa denne traaden gjoer.;-)) Men Hvis jeg hadde vaert laangiver i dagens marked, ville jeg krevd hoeyere rente, som en hedge mot usikkerheten om jeg noensinne vil faa tilbakebetalt hva jeg har laant ut.
Fjellstøtt
16.10.2018 kl 00:11
5351
gepard1...Du snakker om Italia lenger oppe, at de i praksis er bankerott. Og så nevner du gjelden, at den er så og så stor og øker. Det er også sikkert fakta. Men: Hvem bryr seg om den underliggende gjelden?
Hadde DET vært et tema så hadde hele verden vært konkurs for lenge siden. USA hadde vært konkurs.
Poenget er jo å BYGGE OPP gjelden, for å holde verden i gang. Vi har jo et gjeldsbasert system, så gjeldsoppbyggingen kan aldri ta slutt.
Derimot, ALT handler om å kunne betjene renter, de underliggende lånene vil aldri bli betalt dette vet alle, og derfor får systemet fortsette slik.
Bygg gjeld, betjen renter.
Så mitt poeng blir: Mener du Italia ikke vil klare å betjene rentene engang? For de er ikke i nærheten av konkurs, hvis de klarer dette.
Og ja, du har rett i at det er haugevis av drittlån i bankene, ja det er realitetene, men det er INGEN som bryr seg om dette, fordi Status quo er et mye bedre alternativ. Alt fortsetter som før og ingen trenger å stå til rette. Denne boblen også bare vokser.
Hadde DET vært et tema så hadde hele verden vært konkurs for lenge siden. USA hadde vært konkurs.
Poenget er jo å BYGGE OPP gjelden, for å holde verden i gang. Vi har jo et gjeldsbasert system, så gjeldsoppbyggingen kan aldri ta slutt.
Derimot, ALT handler om å kunne betjene renter, de underliggende lånene vil aldri bli betalt dette vet alle, og derfor får systemet fortsette slik.
Bygg gjeld, betjen renter.
Så mitt poeng blir: Mener du Italia ikke vil klare å betjene rentene engang? For de er ikke i nærheten av konkurs, hvis de klarer dette.
Og ja, du har rett i at det er haugevis av drittlån i bankene, ja det er realitetene, men det er INGEN som bryr seg om dette, fordi Status quo er et mye bedre alternativ. Alt fortsetter som før og ingen trenger å stå til rette. Denne boblen også bare vokser.
Overogut
16.10.2018 kl 00:06
5361
Folk har jo jaktet på rød oktober så lenge jeg kan huske!?
omans
16.10.2018 kl 00:02
5375
En kan si at oktober ofte er rød, og det er også litt mytisk over dette forholdet, iom det mest kjente oktoberfallet kanskje var i 1987. Siden er det flere som har sett ett mønster på 10 års sykluser med rød oktober. (eller 11 år, 10-11år)
Dette kan en nok imidlertid ikke forholde seg til på en bomastisk måte, selv om det har startet litt kleint i år. Ifjor var det lett bris, så langt kanskje sterk kuling.
Men forhåpentlig vis vil det løye, iom q3 ikke viser råtne epler så langt. Det er vanlige geopolitiske forhold samt rente oppgang nå, som følge av generell styrking av US økonomi. Styrking av økonomi er i utgangspunktet bra for almenntilstanden til amerikaneren, selv om lånekostnader går litt opp. For tildig å si konsekvenser av dette, men i utgangspunktet er ikke rentehevinger noe som aksjemarkedet skal bli berørt nevneverdig av:
When the Fed increases the federal funds rate, it does not directly affect the stock market. The only truly direct effect is that borrowing money from the Fed is more expensive for banks. But, as noted above, increases in the federal funds rate have a ripple effect.
Read more: How Do Interest Rates Affect the Stock Market?
https://www.investopedia.com/investing/how-interest-rates-affect-stock-market/#ixzz5U2WAKGw2
---
Fundamentals should prevail
After studying the empirical data, we see that the market is seasonally red in October and 10-year cycles resulting from an uncanny pattern caused by different reasons. However, it is too early to state that a new 10-year cycle has started. Depending on the outcome of the US-China trade war, the current market correction may deteriorate into a protracted downturn or reverse into a full-blown recovery.
Read more at
https://www.philstar.com/business/2018/10/15/1859998/red-october-and-10-year-cycles#0rgprB4gVTlpqqZI.99
Dette kan en nok imidlertid ikke forholde seg til på en bomastisk måte, selv om det har startet litt kleint i år. Ifjor var det lett bris, så langt kanskje sterk kuling.
Men forhåpentlig vis vil det løye, iom q3 ikke viser råtne epler så langt. Det er vanlige geopolitiske forhold samt rente oppgang nå, som følge av generell styrking av US økonomi. Styrking av økonomi er i utgangspunktet bra for almenntilstanden til amerikaneren, selv om lånekostnader går litt opp. For tildig å si konsekvenser av dette, men i utgangspunktet er ikke rentehevinger noe som aksjemarkedet skal bli berørt nevneverdig av:
When the Fed increases the federal funds rate, it does not directly affect the stock market. The only truly direct effect is that borrowing money from the Fed is more expensive for banks. But, as noted above, increases in the federal funds rate have a ripple effect.
Read more: How Do Interest Rates Affect the Stock Market?
https://www.investopedia.com/investing/how-interest-rates-affect-stock-market/#ixzz5U2WAKGw2
---
Fundamentals should prevail
After studying the empirical data, we see that the market is seasonally red in October and 10-year cycles resulting from an uncanny pattern caused by different reasons. However, it is too early to state that a new 10-year cycle has started. Depending on the outcome of the US-China trade war, the current market correction may deteriorate into a protracted downturn or reverse into a full-blown recovery.
Read more at
https://www.philstar.com/business/2018/10/15/1859998/red-october-and-10-year-cycles#0rgprB4gVTlpqqZI.99
Overogut
15.10.2018 kl 23:59
5385
Kanskje på tide å avslutte strengen for denne gang! ?
Blir ikke noe krakk!!!
Blir ikke noe krakk!!!
gepard1
15.10.2018 kl 23:52
5408
Loesningen er at FED og ESB gjoer som Japan, og kjoeper opp alt som er og kjoepe de neste aarene, og paa den maaten holder rentene nede og markedene oppe;-))
Verdens steorste gjeldsboble noensinne, begynner og kreve sin pris. Den har blitt saa stor at den rett og slett ikke taaler stigende renter. Med andre ord kan ikke oekonomien og rentenivaaet normaliseres foer gjeldsberget er ryddet av veien.
For alle de stoerste industrinasjonene i verden har laant seg til fant, og er i praksis teknisk konkurs. Av den grunn trenger markedet forsikringer fra FED og ESB for og fortsette opp, tror naa jeg.. Har de egentlig noe valg. Neppe. De maa ta en Japan. Alternativet er og ta en Kypros, hvor bank konti kan bli toemt, og gull kan bli konfiskert for aa slanke gigantgjelden.
Verdens steorste gjeldsboble noensinne, begynner og kreve sin pris. Den har blitt saa stor at den rett og slett ikke taaler stigende renter. Med andre ord kan ikke oekonomien og rentenivaaet normaliseres foer gjeldsberget er ryddet av veien.
For alle de stoerste industrinasjonene i verden har laant seg til fant, og er i praksis teknisk konkurs. Av den grunn trenger markedet forsikringer fra FED og ESB for og fortsette opp, tror naa jeg.. Har de egentlig noe valg. Neppe. De maa ta en Japan. Alternativet er og ta en Kypros, hvor bank konti kan bli toemt, og gull kan bli konfiskert for aa slanke gigantgjelden.
Først forstår du det ikke, så forstår du det, og til slutt innser du det, men da er markedene over alle hauger. Det som skjer i USA er forvirring, men ikke blant de store. De selger nemlig ut. De som er så store at de driver markedene. Når du forstår hvem som driver markedene og du er blitt voksen Hektar kan vi snakke børs. Det er ikke noe feil med økonomien, selskapene eller resultatene. Det er bare ikke en vegg med bekymringer lenger og derfor har FED dratt inn likviditet og rentene er økt. Da er det i startgropen til konkurranse for pengene. De skal ikke lenger bare til aksjer. Noen skal ut av aksjer. Inn i rentebærende. De har hatt en god tid. De kjenner tiden. De vet det er oktober. Denne gangen er der alvor i oktober. Det er en tid for alt. Tro du bare meg.
Respekt? Hva er det du skal ha respekt for? Nei, jeg er ikke i ærefrykt for tullenisser som jomper frem og tilbake og ikke tør innrømme når de driter seg loddrett ut eller at de er noen hypernervøse truseskvettere. Vil du ha respekt får du gå og tøffe deg mot noen i barnehagen, det er eneste stedet sånne som deg får noe respekt.
Det er klart vi krakknissene kunne sitte her tause som gribber og vokte dødens spill uten å meddele våre med-deltagere på HO noenting. Når vi gir av vårt proffe syn er det selvsagt fordi vi vet volatile markeder ender som regel ned før de slutter å være volatile. I dag har det vært opp og ned flere ganger der borte.
Før hadde jeg bl.a. nicket SuperSpinal og det ennå grommere nicket maestro. De kunne jo litt markedsteori. På tide med litt respekt?
Før hadde jeg bl.a. nicket SuperSpinal og det ennå grommere nicket maestro. De kunne jo litt markedsteori. På tide med litt respekt?
Ja du stor-proffen (regner med "proff" i dette tilfellet er en forkortelse for "profesjonell krakknisse") som spådde døden pga futures ned 0.4% før i dag har vel litt å svare for ?
Kryss fingrene for at det skjer noe helt forferdelig som ødelegger livet til titusenvis av mennesker så du ikke virker som en renspikka, skrikete amatør.
Kryss fingrene for at det skjer noe helt forferdelig som ødelegger livet til titusenvis av mennesker så du ikke virker som en renspikka, skrikete amatør.
Bullsene på tråden har grå stær og er altfor gamle til å tilpasse seg nye bølger på WS. Vi som er proffe, unge og ikke minst gløgge ser dette er en håpløs kamp der bulls taper slag på slag. Det er et rundt 2760-2770 på SP500, men det er ikke noe godt gammelt tak i oksene nå. De orker ikke å dra lenger. De er daffe, slitne og klare for slakteriet.
Paddeflatt?Alt er jo godt i pluss inkl oljeprisen!!
omans
15.10.2018 kl 20:52
5762
Bjørnene trekker seg tilbake nå, oksene står å tripper for å slippe til i manesjen.
fra egen tråd:
omans
I dag kl 17:07
80
Det er nå en kamp mellom bulls og bears i us, og bears kjemper på siste skanser antakelig vis.
Spørsmål om tid før bjørnene faller til ro i hulene sine igjen antakelig vis, holde muligheten åpen for en trap, men den er trolig liten.
Når oksene kommer tilbake blir det aggressivt.
fra egen tråd:
omans
I dag kl 17:07
80
Det er nå en kamp mellom bulls og bears i us, og bears kjemper på siste skanser antakelig vis.
Spørsmål om tid før bjørnene faller til ro i hulene sine igjen antakelig vis, holde muligheten åpen for en trap, men den er trolig liten.
Når oksene kommer tilbake blir det aggressivt.
Haha hæ...? USA paddeflatt foreløpig, "markets continue to fall", hva har du og de røyka? 3 børser i Kina ned 0.9%, 0.4% og 0.33%.
Ramaskrikgjengen sliter og svetter nå. Kryss fingrene for at Trump sier noe dumt før stengetid og redder dere.
Ramaskrikgjengen sliter og svetter nå. Kryss fingrene for at Trump sier noe dumt før stengetid og redder dere.
gepard1
15.10.2018 kl 19:05
5902
Bloomberg; Neste finanskrise stirrer oss rett i ansiktet
Naa maa politikere og sentralbanksjefer snart foreta seg noe for og stoppe denne utviklingen. Mange tror at bad news er good news, og de vil redde markedet nok en gang ;-))
Global Markets Continue To Fall As Bloomberg Warns "Next Financial Crisis Is Staring Us In The Face"...
https://www.zerohedge.com/news/2018-10-15/global-markets-continue-fall-bloomberg-warns-next-financial-crisis-staring-us-face
Undertegnede tror at vi har ett bearmarket hvis ikke Italia blir bailet ut, og markedet blir tilfoert mer likviditet. Alternativet er ny finanskrise, slik at de har egentlig ikke noe valg. Nye pakker kan utsette neste finankrise ett par aar.
Naa maa politikere og sentralbanksjefer snart foreta seg noe for og stoppe denne utviklingen. Mange tror at bad news er good news, og de vil redde markedet nok en gang ;-))
Global Markets Continue To Fall As Bloomberg Warns "Next Financial Crisis Is Staring Us In The Face"...
https://www.zerohedge.com/news/2018-10-15/global-markets-continue-fall-bloomberg-warns-next-financial-crisis-staring-us-face
Undertegnede tror at vi har ett bearmarket hvis ikke Italia blir bailet ut, og markedet blir tilfoert mer likviditet. Alternativet er ny finanskrise, slik at de har egentlig ikke noe valg. Nye pakker kan utsette neste finankrise ett par aar.
aksjejonas skrev Er det denne? https://getadblock.com/
Jeg regner nesten med det. Min kom som et tillegg til chrome nettleseren og jeg har hatt den veldig lenge, flere år. Den har blokkert millioner av sider. HO blir blanke på sidene og oppe. Har den privat og på jobb.På smarttelefonen det samme. Hegnar.no ser ikke ut å boikotte brukere med adblock. De utenlandske gjør ofte det og media på amerikanske sider gjør det neste bestandig. Da kan man administrere adblock og slippe noen sider gjennom. På HO blir alt blokka og alt er tilgjengelig fra redaksjonen også forumet.
aksjejonas
15.10.2018 kl 16:39
6064
aksjejonas skrev Blir man ikke svartelista enkelte steder da...?
Er det denne? https://getadblock.com/
aksjejonas
15.10.2018 kl 16:38
6066
Blir man ikke svartelista enkelte steder da...?
aksjejonas
15.10.2018 kl 16:27
6085
aksjejonas skrev Oljå stuuuper, og drar med seg OSE! Kom dere for pokker UUUUUT!
Faen, vannvittig irriterende med reklamebannerne på denne siden som hele tiden dytter teksten ned!!!! Få det VEKK!!!
aksjejonas
15.10.2018 kl 15:40
6110
Oljå stuuuper, og drar med seg OSE! Kom dere for pokker UUUUUT!
Dette handler om å vinne eller tape Hektor. Det handler ikke om følelseslivet.
-0,24%
Er nå ikke uenig at det er godt mulig markedene skal lengre ned men å ligge og skjelve i fosterstilling av det her det minner mer om skvetne amatører enn "proffe".
Er nå ikke uenig at det er godt mulig markedene skal lengre ned men å ligge og skjelve i fosterstilling av det her det minner mer om skvetne amatører enn "proffe".
Dette er bare vorspielet Hektar. Vi proffe lar oss ikke lure så lett.
"Knallrød" = Foreløpig ned 0,4%. Mente vi var enige om at det var ikke "KRAKK!" før det var ned 2,5% men vi kan godt nedjustere til "KRAKK!" = -0,4%.
Vent og se nå :-)
Vent og se nå :-)
Futures er knallrøde. Penger tas av bordet. Ikke spill nå i røde oktober. Da blir man død og rød.
gepard1
15.10.2018 kl 09:22
6479
Da kan det se ut som om Italia er ferdig.
De har gjeld som forfaller tilsvarende 7.5% av BNP i aar, og hele 18% neste aar. Hvor renten pr. i dag kun ligger 1% poeng under hva de er i stand til aa betale, samtidig som deres gjeldsnivaa mot BNP ligger over 130%, og stiger hver eneste dag. Noe som kan medfoere at rentene paa deres statsgjeld vil fortsette aa stige fremover.
Italia er i praksis konk, og skjer det, vil hele EU systemet rakne. For hvis baade Storbritania og Italia forlater EU, vel........................Det vil bli stygt. Og det stopper ikke der, for Italias banksystem renner over av daarlige laan, og lever paa naade fra kreditorer og ESB. Alt har gaatt galt i Italia etter at de ble EU medlem. Ett klart tegn paa at det indre markedet ikke fungerer.
I tillegg til dette, har Italia en EU fiendtlig regjering, som ikke vil foeye seg etter EU's regler, men tvert i mot har gaatt til krig mot EU;s krav om oekonomisk moderasjon og aapen innvandringspolitikk.
De har gjeld som forfaller tilsvarende 7.5% av BNP i aar, og hele 18% neste aar. Hvor renten pr. i dag kun ligger 1% poeng under hva de er i stand til aa betale, samtidig som deres gjeldsnivaa mot BNP ligger over 130%, og stiger hver eneste dag. Noe som kan medfoere at rentene paa deres statsgjeld vil fortsette aa stige fremover.
Italia er i praksis konk, og skjer det, vil hele EU systemet rakne. For hvis baade Storbritania og Italia forlater EU, vel........................Det vil bli stygt. Og det stopper ikke der, for Italias banksystem renner over av daarlige laan, og lever paa naade fra kreditorer og ESB. Alt har gaatt galt i Italia etter at de ble EU medlem. Ett klart tegn paa at det indre markedet ikke fungerer.
I tillegg til dette, har Italia en EU fiendtlig regjering, som ikke vil foeye seg etter EU's regler, men tvert i mot har gaatt til krig mot EU;s krav om oekonomisk moderasjon og aapen innvandringspolitikk.
Det nytter ikke med bestemte nivåer og slike tekniske analyser. Markedet vil bare falle og det er tendensen nå. De vanlige korreksjonene skal ligge på 10-15% ned og løpet er da vel bare gått en drøy 1/2 fordi dette er uten tvil en korreksjon i finansmarkedene over hele verden. Minste motstands vei er ned og de som kan TA vet støtter ikke er sterke når det er på vei ned. Så de har ikke mye å stille opp med de TA teoretikerne.
Forresten er futures røde og det blir også oktober. Ikke kjøp noe long før november. Vær gem med deg selv.
Forresten er futures røde og det blir også oktober. Ikke kjøp noe long før november. Vær gem med deg selv.
omans
14.10.2018 kl 23:47
6749
Hvem kan si(?) India ser ut til å ha satt en stopper for 5-6 uker med nedgang nå, med denne ukes lille rebound i sensex og andre india-indekser.
Det meste er oversolgt, og om mulig overreaksjoner innbakt. Alt overreagerer bestandig både oppover og nedover.
Det meste er oversolgt, og om mulig overreaksjoner innbakt. Alt overreagerer bestandig både oppover og nedover.
omans
14.10.2018 kl 23:39
6784
Du roter deg vel inn i litt av hvert her, og om jeg tenker litt tilbake så er vel disse setningene repetisjon av hva du har skrevet for mange år tilbake og har repetert i det uendelige siden det og fram til nå. Mange kan sikkert si mye, men ofte kan et bilde si mer enn 1000 ord:
http://imagehost.nordei.de/pics/7b0b97310ac743f2e39834111c1a116a.jpg
http://imagehost.nordei.de/pics/7b0b97310ac743f2e39834111c1a116a.jpg
pipelort
14.10.2018 kl 21:46
7230
Vurderer å hive meg på emerging markets-bølgen, men kanskje litt tidlig? Er en klam hånd som henger over Kina bl. a. med handelstrusler osv. I tillegg er ikke høy oljepris optimalt for disse importerende landene. Hva tror dere? Emerging markets index er ca. på nivå med 2014 og i en bear trend. Kanskje vente litt? Vanskelig..
omans
14.10.2018 kl 21:38
7258
Dette er antakelig det optimale tidspunkt å handle Kina, shanghai indeksen og Baidu, på lang tid.
gepard1
14.10.2018 kl 18:40
7438
Mulig Mr. Trumph begynner og krangle med vel mange? Saudi Arabias aksjemarkedet stuper................
Saudi Stocks Crash Most Since 2016 As Riyadh Threatens US With "Very Strong" Retaliation.
https://www.zerohedge.com/news/2018-10-14/saudi-stocks-crash-most-2-years-riyadh-threatens-retaliation-against-us
Saudi Stocks Crash Most Since 2016 As Riyadh Threatens US With "Very Strong" Retaliation.
https://www.zerohedge.com/news/2018-10-14/saudi-stocks-crash-most-2-years-riyadh-threatens-retaliation-against-us