Hvilket bud ville du akseptert?

trump_vinner
NANO 10.10.2018 kl 09:47 22761

100 kr nå uten å blunke selv om jeg vet at verdien er betydelig høyere.

Hva tenker dere andre? Ja, jeg vet at de store aksjonærer passer på at budet blir riktig men allikevel fint å høre hva andre mener.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
10.10.2018 kl 09:54 6940

Beklager at jeg ikke kan lese annet enn overskriften da jeg har blokkert deg.
Men jeg ville akseptert et bud på 200kr om det kom i dag.
Gevinsten ville jag satt i Photocure
focuss
10.10.2018 kl 10:02 6895

Siden jeg ikke kjøper på dette nivået så hadde jeg vel akseptert dagens kurs og satset på Photocure. Og kanskje litt på Targovax
Redigert 10.10.2018 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
10.10.2018 kl 10:07 6829

Ville akseptert 150
jorove
10.10.2018 kl 10:11 6788

Ville akseptert et bud på selskapet på 3,9 mrd USD.
tixis
10.10.2018 kl 10:20 6733

Kan ikke lese verken ditt eller Focuss sitt innlegg, trump men ut i fra overskriften så kan jeg si kr. 850,- i begynnelsen av 2020.
Tror ikke selskapet vil vurdere et bud under kr. 500,-. Det er noe jeg TROR.

Vi vet jo at det i selskapsstatuttene står, at når et interessant bud foreligger så skal en uavhengig tredjepart inn å gjennomgå potensialet til selskapet, før et bud vurderes.
Vi vet også at RL har uttalt seg om aksjekursen for halvannet år siden.
Vi vet også at HC har uttalt at dette kan bli større enn Algeta hvis Betalutin går hele veien.
Etter den uttalelsen i 2015 er det jo skjedd en del i selskapet mhp kombi med Rituxi og gjenåpning av CD20 reseptorer, så tipper at HC mener at potensialet er enda større nå.
Selvsagt ligger det en del farer i veien fremover, men jeg har tro på at selskapet håndterer dette på en profesjonell måte.

Mange svært dyktige utenlandske medarbeidere har trukket til Nano de siste 2-3 årene. Tipper de ikke hadde gjort det hvis de ikke hadde sett et godt potensial i bedriften. Spesielt ikke de som hadde ledende og sikkert godt betalte stillinger i andre BP selskaper fra før.

Hausseinnlegg? Nei dette er det jeg tror og derfor skriver jeg det når det spørres.
Bare le de som vil men vi får vente og se.
Oregon
10.10.2018 kl 10:30 6669

Et bud 30% over siste emisjonskurs på kr. 115,- ville nok kanskje løsnet snippen på en del aksjeeiere, dvs. bud på kr. 150,- og oppover.

Sammendrag laget av Mail redaktion Eirik Amb Nysveen, minE24
Publisert 09 okt. 2018, 21.09
Oppkjøp og sammenslåinger

ABG Sundal Collier spår tror det kan komme en oppkjøpsbølge i Norge og Norden, og har i en fersk analyse listet opp de 11 heteste kandidatene på Oslo Børs, skriver Finansavisen:

Akastor
Aker Solutions
Axactor
B2Holding
Bergenbio
Monobank
Nordic Nanovector
Norwegian
Odfjell Drilling
Otello
Q-Free

For hele Norden trekkes helse, IT og finans frem som de mest attraktive sektorene.
heilo888
10.10.2018 kl 10:32 6662

Ville aldri selge frivillig under kr 500 pr. aksje.
Nano vil ikke være til salgs før tidligst i 2020, mest trolig senere.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 10:33 6647

Kursen er 52. Hadde akseptert 53.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 10:40 6646

Det er et høyst subjektivt spørsmål, og svaret avhenger mer av individene sine økonomiske behov, enn en serløs vurdering av selskapet.
Min investering-strategi tar ikke mulighet for oppkjøp som en del å vurdere i disse dager. Vil helst se Betalutin på markedet, Archer og flere kombinasjonsstudier i full gang, og det virkelige potensial til selskapet noe vi kan ane i horisonten. De som håper på en hundrelapp eller to, er ute til den tid.
Scoopfinder
10.10.2018 kl 10:44 6612

Jeg ville akseptert 200kr I DAG pga risiko. (Og fordi jeg ønsker mer av PHO)
Når/hvis resultater fra Archer blir gode stiger selvsagt forventet beløp.
Jeg er absolutt ikke ute innen den tid, selv om jeg hadde akseptert 200kr i dag. NB "i dag"
Redigert 10.10.2018 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Lotepus
10.10.2018 kl 10:45 6584

Tenker veien oppover blir lang og kronglete. Mange sitter med store papirtap her , de vil nok bli overlykkelig når de kommer seg ut med ett akseptabelt tap . Bud i dag på 70-75 ville nok blitt akseptert av veldig mange
Scoopfinder
10.10.2018 kl 10:48 6549

Lotepus, jeg kan ikke lese deg, Kappa eller Trump.
Men jeg tar sjansen på at det er noe vrøvl, som alltid.
Hvorfor skulle denne dagen være ulik alle de andre dagene ?
Bullinvestor
10.10.2018 kl 11:02 6457

Jeg (tror) denne tråden blir mye mer interessant når vi går inn i 2019. Å komme med kursmål nå gir lite mening.
TTT.
Redigert 10.10.2018 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.10.2018 kl 11:17 6390

Spørsmålet er egentlig umulig å besvare, fordi et bud har konsekvenser i seg selv. En ting er hvilken pris jeg hadde akseptert hvis noen ville kjøpe mine aksjer, men samtidig måtte jeg skrive under på at jeg ikke kunne gå inn igjen i NANO. Noe annet er et bud på alle aksjene, noe som i seg selv gir et nytt perspektiv på prisingen av aksjen (et bud etterfølges gjerne av flere bud, som vi f.eks. husker i Norwegian, og det forteller også at noen har gått grundig inn i selskapet og konmkludert med at det ligger store verdier der.

I førstnevnte tilfelle ville jeg nok måttet kreve minst 125 kr om jeg skulle selge alt. At prisen ikke blir høyere skyldes at jeg også har stor tro på enkelte andre aksjer, ikke minst PHO, og kunne bruke gevinsten til å øke der.

Et bud på hele selskapet bør nok ligge på minst 400 om det skal være av interesse for styret og aksjonærene.
trump_vinner
10.10.2018 kl 11:33 6312

Kan konklusjon bli den at NANO blir feilpriset så lenge PHO og PCIB ikke blir riktig priset?
For utifra disse kommentarene vi har så langt er det akkurat det som presser kursen ned i Nano, "la meg ta tapet i Nano nå, for jeg kan mangedoble pengene i PHO og PCIB."

Unntaket er store institusjoner som ikke tenker så smått som vi små.

Unntaket er også breaking news som kan komme i løpet H2 2019.
Redigert 10.10.2018 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Merlin
10.10.2018 kl 11:34 6292

Algeta er malen. Solgt for 2,9 mrd.$, med dagens kurs gir det 23,9 mrd. kr. tilsvarende en kurs pr. Nano aksje på ca. 478 kr.

Men Nano er egenfinansiert og står friere. Nanos potensial er også større, spesielt der Betalutin kompletterer en av verdens mest solgte medisiner, Rituximab.

500 kr. bør derfor være et minimum for hva Nano er verdt, i lys av Algeta.

Faktisk verdi er nok likevel høyere. Vi vet at Betalutin kommer til å bli godkjent, så lenge Nano gjør sakene sine riktig. Her gjelder det å holde på aksjene og akkumulere på dagens nivå.

Kursen vil over tid gå oppover, etter hvert som Betalutin modnes i godkjenningsprosessen.

Et annet forhold som er viktig i forhold til Algeta er Betalutins mulighet for betinget markedsføring. Det medfører at Betalutin, ved slik godkjennelse, vil kunne starte salget mye tidligere enn det som har vært vanlig før. Det gjør at det blir lavere investorrisiko, og mindre behov for ekstern finansiering for Nano. Det er positivt for aksjekursen.

Vi skal heller ikke glemme at Betalutin som preparat er helt enestående og uten konkurranse, både i sikkerhet, virkningsgrad og behandlingsmessig. Det betyr at Big Pharma ser et ekstrapotensial. Der konkurrentene må inn med mange etterfølgende behandlinger med til dels store bivirkninger og mindre effekt, klarer Betalutin seg med en mye enklere behandling., Nettopp hva BP virkelig er på utkikk etter. Det vil de måtte betale for.

Spesielt i forholdet til Roche, som selger Rituximab, og der patentet er gått ut, vil Betalutin være midt i blinken. Roche har hele markedsføringsapparatet sitt for Rituximab. Med kombinasjonsbehandling med Betalutin vil Roche meget rimelig kunne sende Betalutin inn i samme marked, via samme kanaler som Rituximab. Roche ser sikkert muligheten for å opprettholde salget av Rituximab i forhold til generica på en helt annen måte om de også sitter med enerettighetene for Betalutin. Roche kan dermed få en dobbelteffekt ut av Betalutin.
YNWA250505
10.10.2018 kl 11:34 6267

Det er bare å trykke på det røde øyet så ser dere hva disse skriver om d r ønskelig
Merlin
10.10.2018 kl 11:37 6319

Vi må også regne med at Bravo som ny leder for Nano er mannen som er ansatt for å kjøre forhandlinger med Big Pharma. Bravo har den kompetansen og den erfaring som trengs for jobben. Det har ikke markedet reagert spesielt på, men priser Nano som om de sitter uten slik ledelse.
Scoopfinder
10.10.2018 kl 11:41 6284

Merlin, enig i alt du skriver, bortsett fra :

"Kursen vil over tid gå oppover, etter hvert som Betalutin modnes i godkjenningsprosessen. "

Du skrev det samme da kursen var 75.
Kunne du trodd at kursen skulle falle til 38 (dagen Costa fikk fyken) eller 52 i dag ?
Vi kan ikke garantere at vi ikke ser 40 (eller 38) igjen.
Nå bør ledelsen presentere gode tall under ASH, ellers tror jeg veldig mange vil kaste kortene, for deretter er det lenge til neste hendelse.

En CMA hadde smakt godt.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 11:52 6361

Pust rolig du Scoop, det er ikke nå ved ASH at vi har produkt til marked.
Gode resultater i 15/40 sammenlignet med konkurrentene kan ikke unngås.
Om du er inne kun med ASH som horisont aner jeg ikke hvordan utfallet ditt vil bli. Markedet priser ikke inn nyheter som du selv sier, så når det kommer vet vi ikke.
Veien til markedet er ikke lang, og antall hendelser som er hyggelig for en langsiktig aksjonær i 2019 er sletts ikke så værst.
CMA/AA kommer ikke basert på ASH-data i år, Prime/BTD kan gjøre det.
Det sies penger på børs overføres fra utålmodige til tålmodige.
Merlin
10.10.2018 kl 11:53 6347

==> "Kursen vil over tid gå oppover, etter hvert som Betalutin modnes i godkjenningsprosessen"

Det er ikke noe nytt i min vurdering eller tanker om kursbildet og videre utvikling.

Du må overse løpende svingninger i kursen. Igjen er det bare å se på kurssvingningene i Algeta. Det er ingen overraskelser i så måte at også kursen i Nano svinger.

Det betyr at verken 75 eller 53 representerer annet enn "ventetidskurser" ut fra ideen om en verdimaterialisering over tid for Betalutin. Med et kursmål på minst 500 kr er alle kurser under 100 -200 å anse for en sterk undervurdering. Grunnen til undervurderingen er selvfølgelig at markedet tolker usikkerheten høyere enn det jeg legger til grunn. Derfor anser jeg dagens kursnivå som en fantastisk mulighet til å tjene penger på litt sikt.

Scoopfinder
10.10.2018 kl 12:05 6275

OK, men nå har kursen blitt halvert siste 2 år. Det er ikke dette jeg kaller : "Kursen vil over tid gå oppover, etter hvert som Betalutin modnes i godkjenningsprosessen".
For meg er det enda viktigere at Nano stiger enn at PHO/PCIB stiger. Dette fordi jeg dessverre har anbefalt Nano til bekjente. Heldigvis poengterte jeg sterkt RISIKO. Men jeg liker ikke situasjonen. I dag ville jeg heller anbefalt PHO, men jeg skal aldri anbefale noe til noen igjen. Never, ever.

Jeg har fortsatt tro på Nano, men utviklingen har vært svært skuffende. Jeg håper virkelig ASH kan snu denne utviklingen. Ikke engang Fast-track klarte å gi vind i seilene. Derfor mener jeg at nano er sterkt underpriset. Jeg håper på ASH
dr. Stockman
10.10.2018 kl 12:16 6222

Scoopfinder
"Jeg har fortsatt tro på Nano, men utviklingen har vært svært skuffende."

Regner med at du isåfall sikter til kursutviklingen, og ikke til utviklingen som sådan. Om utviklingen var "svært skuffende" så ville det ikke vært noen grunn til å anse aksjen som underpriset. Så jo, skuffende kursutvikling, men pen utvikling for selskapet.
Merlin
10.10.2018 kl 12:18 6210

Scoop, se nærmere på kurskurven i Algeta. Der falt som kjent kursen med ca. 100 kr. underveis. Tendensen var likevel langsiktig at kursen steg. De som satt langsiktig og fikk solgt etter oppkjøpet fra Bayer kom i mål.

Det samme har jeg lagt til grunn for Nano. Se heller på muligheten for å kjøpe på dagens nivå, enn å bekymre deg over svingningene. De representerer en mulighet til billig inngang for oss som tror på caset Nano.

Som doctore skriver, kursutviklingen er en ting. Caset Nanos utvikling er i rute og kommer til å komme i mål. Spriket mellom mulig sluttverdi og aksjekursen har aldri vært større. Her er det et potensiale markedet ikke ser.
Redigert 10.10.2018 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
bravi
10.10.2018 kl 12:21 6186

Tror aksjonærene her skal være godt fornøyd med bud på 55 kr. Det er bare å se på trenden siden desember 2016 så er den stødig nedover.

Denne diskusjonen minner veldig om situasjonen i Biotec Pharmacon for noen år siden, da var kursen omkring 20 kr. Da ble det dannet en aksjonsgruppe med største investor i spissen mot oppkjøp under 50 kr. Gruppen lyktes med aksjonen, selskapet ble ikke oppkjøpt. I dag er kursen 4,65
Merlin
10.10.2018 kl 12:24 6160

Aksjemarkedets prising er rare greier. Mens risikoen i Nano er synkende, og oppkjøpsverdien dermed økende, ligger aksjekursen på et lavmål. Gevinstmuligheten for Nano-aksjonærer er dermed økende for den langsiktige, som er villig til å holde pengene i aksjen til resultatene fremkommer.
dr. Stockman
10.10.2018 kl 12:25 6143

bravi
Dette er ikke en sammenligning mellom epler og pærer, men mellom epler og fluer.

Prising er som merlin skriver "rare greier". Oppgangen var konsentrert om noen få måneder da kursen tidoblet seg fra 12 kr til 129 kr. Det samme kan gjenta seg. Med de riktige nyhetene på plass aksjen på kort tid gå fra 60 kr til 600 kr. Venter man på utsiden risikerer man å ikke få med seg oppgangen når den kommer (vel å merke 'når' og ikke 'hvis').
Redigert 10.10.2018 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
10.10.2018 kl 12:28 6123

Jeg satt i Algeta helt til mål, og det var langt enklere enn i Nano, for Algeta steg stort sett hele veien til mål.
Den eneste perioden det buttet var fra juli 2011 til april 2012. Da falt kursen fra ca 215 til 126.
Altså en periode på 9 måneder.
Nå har Nano falt i 24 måneder og blitt mer enn halvert.
Vi trenger gode nyheter på ASH for at jeg skal sitte til mål.

Heldigvis har gevinsten i PHO mer enn oppveiet fallet i Nano.
Redigert 10.10.2018 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Merlin
10.10.2018 kl 12:29 6109

bravi: Hvis du sammenligner Biotec Pharmacon med Nano bommer du sterkt., Les deg opp på Nano. Betalutin virker. Det gjorde overhodet ikke for Biotec: Biotec Pharmacon sliter etter å ha mislyktes med å lage ny medisin for diabetessår. De hadde blant annet for dårlig kvalitetssikring av produktemballasjen. For de som fulgte litt med visste de at produktet ikke virket. Det fremsto av forsøkene ved karolinska på et ganske tidlig tidspunkt. Men ingen hørte på dem. Se ellers https://www.nrk.no/troms/20-ma-ga-i-biotec-pharmacon-1.6906086
Merlin
10.10.2018 kl 12:31 6094

Det var ikke enklere i Algeta. Kursfallet var som du skriver stort, og mange ga opp og solgte med tap da. Det kunne de angre på etterpå. At du med din erfaring dermed er utålmodig nå er litt merkelig.
Scoopfinder
10.10.2018 kl 12:31 6079

Betalutin virker, men den må virke bedre enn konkurrentene.
Jeg sier ikke at jeg gir opp, men jeg er frustrert.

24 måneder er mer frustrerende enn 9 måneder. Spesielt når jeg ser andre kandidater jeg vil kjøpe mer av (PHO).
Jeg synes NANO er for dårlige på kommunikasjon med markedet. Ja, jeg vet de må holde kjeft til ASH, men da må det f.... meg skje noe.
Redigert 10.10.2018 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.10.2018 kl 12:36 6051

Scoopfinder
"Nå har Nano falt i 24 måneder og blitt mer enn halvert."
Det er direkte feil. På samme dato som idag for 24 måneder siden lå kursen på nøyaktig det samme som idag. For øvrig vil det alltid være slik at endring opp eller ned avhenger av hvor du setter startpunktet. Du har tatt utgangspunkt i ATH, og ingen aksjer slår den kursen. Jeg tar gjerne utgangspunkt i min egen inngangskurs på 12,80 i snitt, og da har det jo vært en super investering så langt.
Scoopfinder
10.10.2018 kl 12:40 6020

OK, rettelse - Nano har falt i 22 måneder.
Inngangsverdi spiller liten rolle for meg. Det er historie. Det er fremtiden som teller.
Nano har i et år sagt at de ikke kan opplyse markedet av hensyn til ASH.
Da bør det komme store nyheter.

I tillegg til LYMRIT må de opplyse om 20/100, hvor mange som er behandlet i Paradigme og utviklingen i Archer.
De bør også opplyse om status på forhandling om CMA
Redigert 10.10.2018 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
10.10.2018 kl 12:46 5993

Må bare legge til at i løpet av de 22 månedene Nano har blitt halvert har PHO steget 100%, PCIB 200% og OBX ca 45%. Jeg er heldigvis i alle 4.
Nå håper jeg det snart er Nano sin tur til å spurte
Redigert 10.10.2018 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
bateman
10.10.2018 kl 12:47 5983

''I tillegg til LYMRIT må de opplyse om 20/100, hvor mange som er behandlet i Paradigme og utviklingen i Archer.
De bør også opplyse om status på forhandling om CMA''


Du vet veldig godt at det ikke kommer detaljert informasjon om dette.

Slettet bruker
10.10.2018 kl 13:08 5920

Skal du anbefale biotek, så husk risiko, og ting tar tid.
Hva angår at kursen er halvert på siste 2 år, så er det også et moment at det fundamentale ikke er det.
Og det er det fundamentale du må holde øye til.
Det fundamentale vil ta over det negative sentiment/manipulasjon eller hva en vil kalle markedets uransakelige veier.

Nå har du vel ikke vært en aktiv nano-ist i forferdelig lang tid, så at det ikke blir reprising over natta er ingen overraskelse.

Algeta hadde vel noe media-galskap som kom mot de også i sin tid.
Av en art som gav aksjonærene årsak til å betvile hele sin posisjon. Det er før min børsperiode, så jeg husker ikke, men har vært linket til.

Hva angår PHO, så vil du ha større problemer med å beskrive sannsynelighet for varierende grader av suksess der.
Det er mye hype, men ikke sett tall som underbygger hypen med reel sannsynelighet.
At mange beskriver det som trygt og sikkert, er ikke det samme som at det er det.
I NANO kan du se på konkurrentene, noe som er vanskelig.
For du må skille hva som tilhører andre linjer, du må huske på safety at du ikke lar deg lure av PI3K inhibitorer.
Du må forstå kostnad og tilgjengelighet, samt enkelhet i behandling, som CAR-T har problemer med.
Flere land som ikke vil bruke det. Og de er til andre linje-behandling primært.
Og så må du sammenligne mot hva som er i tredje linje, hvor du har copanlisib, og duvalisib.
Duvalisib med 43% ORR, Copanlisib 59% ORR, og fremdeles må du huske på Betalutin sin enkle behandling, og QoL for pasientene.
Så er det mDoR som NANO også har vært sterk på, og som vi forventer ytterligere bedring i med esktremt høy sannsynelighet.

Kursen er halvert, men det fundamentale i NANO er sterkere enn noensinne.
Antall sentre som rekrutterer har hatt en hastighet som vi må si oss fornøyd med, og bedre enn konservative overslag anslo.

Som du selv påpeker, utviklingen i annen biotek, og OB generelt, mot NANO sin utvikling siste par år.
Ja bare se på hvor nær vi er hvor NANO startet i 2015(38 på rundt 10% færre aksjer?), og hvor derisket caset er siden den tid.
NANO er meget potent, og oppgangen i gjerdet er substansiell.

Men det er tungt å sitte i biotek. Kurs mot fundamental progresjon kan ha stort avvik.
Baissekor vil dra usaklige sammenligninger, fordreie realiteter, angripe ledelse for at de følger retningslinjer fra FDA, skape galt bilde av konkurranse, svartmale ledelse...
Og skrive de samme tingene hundrevis av ganger uavhengig at de er blitt saklig motbevist gjentatte ganger.
Scoopfinder
10.10.2018 kl 13:25 5861

Studenten, jeg kjøpte meg inn i august og september 2016. Jeg vektet meg noe ned denne sommeren da jeg ville vekte opp i PHO. Nylig har jeg kjøpt meg opp igjen i Nano, uten å selge noe i PHO.
Som du skjønner er jeg positiv til det fundamentale i Nano. Jeg er bare frustrert. Jeg må se data som viser at mitt positive syn er berettiget.

Etter ASH har de ikke lenger ASH som unnskyldning for å holde kjeft.
Jeg mener de vil være tjent med å informere markedet.
Hvis Betalutin er så lovende som vi tror vil det med dagens kurs være mulig å kjøpe hele selskapet med et skambud.

--------------
Studenten :
"Hva angår PHO, så vil du ha større problemer med å beskrive sannsynelighet for varierende grader av suksess der.
Det er mye hype, men ikke sett tall som underbygger hypen med reel sannsynelighet."

Dette siste er jeg sterkt uenig i !!!
Redigert 10.10.2018 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.10.2018 kl 13:28 5844

Siste innlegg fra Studenten86 er ihvertfall tull. Det er ting som enhver som investerer i biotek bør ta seg ad notam. Det handler for øvrig ikke om å ha rett, men om å få rett.