Zenith Energy no document signed by the Congolese authorities.

Slettet bruker
ZENA-M 18.02.2021 kl 08:57 23537

Allerede skeptisk til at Cattaneos firma er det riktige valget for Tilapia-tillatelsen (Africa Intelligence, 17.08.20), ser hydrokarbonsjefen nå mer usannsynlig enn noensinne ut til å plassere sin tro på Zenith, hvis "falske erklæringer og uregelmessige metoder" ikke er etter hennes syn bidrar til "et sunt fremtidig samarbeid basert på tillit".

Relations have never been tenser between the hydrocarbons director Teresa Goma and Canadian junior Zenith Energy, which has been vying to take over the Tilapia oil permit for several months. Though discussions seemed to have got off to a good start (Africa Intelligence, 05/01/21), recent statements in the media by Zenith's Italian boss Andrea Cattaneo prompted "incredulity and distress" on the part of Goma.
In a missive (in French) to Cattaneo dated 15 February that Africa Intelligence has seen, the hydrocarbons director lambasted Zenith's "completely unfounded PR manipulations" and reproached the firm for announcing to the media "the supposed allocation" of the Tilapia permit, stressing that to date "no document has been signed by the Congolese authorities to award the permit" to the company.

Zenith shoots itself in the foot
Five days earlier, Zenith had issued a press release to vaunt the public utility review conducted by the Ministry of Hydrocarbons to evaluate its capacity to carry out upstream operations. It announced into the bargain its desire to proceed with the "finalisation and potential ratification of the production sharing agreement" for Tilapia.

In her scathing reply, Goma points out that the review makes no reference to this permit and claims that investigations also threw up several missing elements, including the absence of a bank guarantee provided by Zenith's parent company and of legal documents proving the connection between Canoel Italia (the Congolese subsidiary visited by review panel) and Zenith Energy.

Already sceptical about Cattaneo's firm being the right choice for the Tilapia permit (Africa Intelligence, 17/08/20), the hydrocarbons boss now looks more unlikely than ever to place her faith in Zenith, whose "false declarations and irregular methods" are not in her view conducive to "a healthy future collaboration based on trust".

Contacted prior to publication, Zenith Energy replied late on the evening of 17 February, through their lawyer Alexandre Mennucci (August Debouzy law firm). The latter claims his client "never received such a letter". On the other hand, Africa Intelligence confirmed with the DGH the authenticity of the letter.

Lykke til.
Redigert 18.02.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
Herbius
10.03.2021 kl 14:09 3044

Tak for gode nyheder Wassa. 👍👍👍

Her snakker vi om nye felter, og ikke dem vi længe har købt 💰💰💰

Måske var det noget med de 25.000 Fat alligevel🙏🙏

Spændende spænende, her kommer der snart nyt 👍
Cat349e
10.03.2021 kl 14:05 3005

Utrolig så med tid du bruker et selskap du selv sier du ikke har interesse for.... blir som om andre skulle bruke tid på å sjekke opp kjerringa di, selv om de ikke ville vært intressert å tatt i ho med feiekosten til naboen en gang for å dra en rask sammenligning
Slettet bruker
10.03.2021 kl 13:52 2902

On the whole, the Tunisian economy and the way it is run do not provide a favourable environment for oil firms. The American credit rating agency Moody's downgraded Tunisia's long-term foreign-currency and local-currency issuer ratings from B2 to B3 with negative outlook in February. Its decision was partly based on the frequency of strikes, both in the hydrocarbons sector and elsewhere, as well as the slow pace of reforms requested by the country's financial backers.
Slettet bruker
10.03.2021 kl 13:50 2896

Ryker Tunisia også nå???

Businessman Andrea Cattaneo's Zenith Energy is in pole position for CNPC and Kufpec's reserves. However, the company still has to convince the ministry of energy's consultative hydrocarbons commission CCH that it has the capacity to pay the abandonment costs for these already aging fields, a price tag that could reach several tens of millions of dollars. Zenith did not reply when contacted.
Nano Rekyl
23.02.2021 kl 13:27 2506

Tetro - En ting er jeg uenig med deg i er at AC har lite å vise til. Han har fått TLPA II lisensen for 25 år, men som du sier er ikke avtalene i boks enda, men det er ikke et lite steg i riktig retning. Hva hadde Zenith vært uten den? Hadde det ikke vært for LATO så hadde jeg nok ikke oppdaget denne perlen med potensiale, men som sakt er det meget meget høy risiko for at ting ikke går veien, men som jeg ser det er den derisket en del etter melding av TLPA II! Tar du sjansen så kan det bli meget store penger ut av lite!
Tetro
23.02.2021 kl 13:17 2532

AC er på vei men har svært lite å vise til foreløpig. Dagen da jeg får melding om stempler som er satt og avtaler inngått skal jeg slippe jubelen løs. Er positiv til at mye av det her ordner seg men er også realist oppi det hele. I følge Nano og Lato skulle vi vel vært fantasillardærer alle som har denne aksjen og AC er jo GOD himself som bare knipser med fingrene så er alt i orden. Hadde jeg vært på leting etter en aksje og kommet inn på trådene og sett innleggene deres hadde jeg skygget banen tvert.
Nano Rekyl
23.02.2021 kl 12:51 2573

Har han ikke ledet selskapet rett vei da herman? Bare av et brev som er sendt til den LILLE avisen AI av en dame som jeg mener er stein hoppa gæren kan tas opp i etterkant når avtaler er signert og er på plass! Her må det tas et skritt av gangen før vi tar neste! La den komme når den skal komme og ikke alt på en gang!
Herman*
23.02.2021 kl 12:43 2582

Registrerer bare at flere hyler om kursutviklingen. Arbeidsro har han hatt mye av. I løpet av de 12 siste mnd er ingen avtaler formalisert, vi må ikke glemme det perspektivet. Selv har jeg kjøpt litt aksjer i dag, men nekter å være med på den kultlignende fanklubben som dominerer på forumet.
Nano Rekyl
23.02.2021 kl 12:32 2594

herman kan han ikke gjøre seg ferdig med de avtalene han arbeider med nå for øyeblikket! Gi mannen arbeidsro slik at han kan hale i land de utrolige viktige avtalene for selskapets historie! Så kan du mase om IC etter det!!!
Redigert 23.02.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Herman*
23.02.2021 kl 12:25 2611

Den enkleste måten å få litt liv i aksjekursen, er å overtale AC til å arrangere en investor call der han svarer på en del relevante spørsmål om prosessen i Congo og Tunisia. Blir spørsmålene besvart på en troverdig måte, er vi fort tilbake på 15 øre.
vialli
23.02.2021 kl 11:58 2660

Bak AC i bildet er den Britisk ambassaden. Så søker mann i Google maps and så seer vi at han står utenfor porten til APO, som er et "Joint Venture" selskap med ETAP.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 10:31 2791

Bullshark skrev Few hours?
I am expecting before weekend. As Tunisia Stamping is due before year end 2020 as per annual report, it is postponed due to political turmoil and covid. AC is in Tunisia from last 2 week for finalization for contract, he will not stay more days out of Congo as contract formalization will start soon.
Redigert 23.02.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
23.02.2021 kl 10:11 2845

Det er noe med hele atmosfæren å være til stede å forhandle om slike dokumenter. Face to face er noe helt annet enn å sitte over zoom eller andre plattformer å forhandle. Selve underskriften tar jo ikke noe særlig lengre tid å få på plass om enn er til stede fordi det går ofte over skanning av dokumenter😄😄😄 før i gamle dager brukte vi jo fax😄😄😄 ha ellers en fin fin børsdag alle sammen! Ps vi er noen timer nærmere enn melding fra vår reisende AC!💰💰💰
gravemaskinen
23.02.2021 kl 09:50 2920

Det må vi vel regne med..Er vel derfor han er det for å få signert...Den avtalen er ganske viktig å få ihavn nå så lenge det er noe grums ang Tilapia
Cat349e
23.02.2021 kl 09:48 2933

Hvordan er protokoll for slik overtagelse/stempling av tunisia dealen, tenker på om det også kreves fysiskt underskrift på dokumenter fra AC, noen som kan fortelle?
Aqualight
23.02.2021 kl 09:17 2948

Bullshark skrev Few hours?
Stilhed før stormen.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullhaugen
23.02.2021 kl 08:37 3146

Veldig glad for å være tilbake i Tunisia for å komme videre med fullføringen av våre oppkjøp og utforske potensielle tilleggsmuligheter

For vent det uventede. Her kommer det noe snart som er større enn vi tror. hold på aksjene for en gangs skyld.......
med dagens oljepris skal vi opp minst 30 prosent før nyheter!!
Redigert 23.02.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Bullshark
23.02.2021 kl 08:35 3155

Jeg kan bare se et bilde av Andrea og det er utenfor den britiske ambassaden (?)

vialli
22.02.2021 kl 15:25 3279

Han står uten Britisk ambassaden i bildet på Twitter. Så utenfor Amilcar Petroleum Operations, http://www.etap.com.tn/index.php?id=1174&lg=3
citius
22.02.2021 kl 14:01 3406

Når Italieneren står frem på twitter og forteller om progress og potential additional opportunities....
er det bare og feste setebeltet
Nano Rekyl
22.02.2021 kl 13:50 3456

Ut i fra det siste 6 mnd har han holdt det han har lovet i mine øyne!
Barneskirenn
22.02.2021 kl 13:46 3474

Jeg prøver å tolke dette.. og det kan vel ikke være annet enn nært, samt positivt utfall?
Hadde han lagt ut denne twitter-meldingen hvis han ikke var positiv og selvsikker?
Jeg tror ikke det.

Har noen andre tanker om dette? Jeg kjenner ikke til AC fra flere år tilbake..
Nano Rekyl
22.02.2021 kl 13:38 3501

Slettet bruker skrev Few hours? Spennende:)
Hvem tør å stå på utsiden nå? Kanskje snakk om timer før "reisende AC" kommer med et nytt reisebrev fra Tunisia som det står følgende: Jeg har den glede av å melde......... Lykke til alle!
Slettet bruker
22.02.2021 kl 13:31 3540

People here to just spread lies best of luck to them, any how waiting RSN within few hours for Tunisia then value will be in around kr 0.3.
https://twitter.com/CattaneoGenoa/status/1363817620223492104
AC is in Tunisia from start of last week so he must have some concrete information before tweeting this information after one week.
Redigert 22.02.2021 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
22.02.2021 kl 13:31 3531

Helt korrekt herman og det er viktig å få frem! Tror vi kommer til å gå en positiv kursutvikling utover dagen i dag! En dag nærmere melding og den kan komme når som helst :))))
Herman*
22.02.2021 kl 13:27 3550

Vil bare presisere at det er to ulike land vi snakker om her. Zenith har ingen aktivitet i Den Demokratiske Republikken Congo.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 13:19 3603

Ja d er det, men så vet jo alle at Kongo er et av verdens farligste land, og at attentat eller kidnappingsforsøk på personer og selskaper skjer daglig. Vil tro at ZE kommer til å stille strenge krav for sikkerheten ovenfor regjeringen for at selskapet i det hele tatt skal operere i Kongo, om det nå skulle bli noen avtale.

Syns jeg hører kongolesiske myndigheter si "It`s safe here it`s safe...
Aldara
22.02.2021 kl 13:02 3680

Ser på den lukkede tråden at AQs mld fikk kursen til å fyke fra 0,13 til 0,14 på kort tid! Er det så mange småinvestorer som har investert i Zen..?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 12:26 3754

Det meldes på VG og DAGBLADET at Italias Ambassadør i Kongo er drept i et attentat
Redigert 22.02.2021 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Aldara
22.02.2021 kl 12:02 3825

Intradag ser det ut som oppgang på lite volum og nedgang på større volum.
Det lempes ut på ask.
citius
22.02.2021 kl 11:57 3845

Og ja, når Congo og Tunis er endelig bekreftet så skal dette papiret ha betydelig høyere prising enn i dag