HYARD - Gjennomført emisjon i HAV, hva nå?
Reference is made to the stock exchange notice from Havyard Group ASA (“Havyard”) published on 17 February regarding a contemplated private placement of shares (the “Private Placement”) in HAV Group ASA (the "Company" or "HAV").
The Company is pleased to announce that the Private Placement has been successfully placed through the allocation of 5,000,000 new shares in the Company (the “Offer Shares”) at a price of NOK 18 per share (the “Subscription Price”), raising gross proceeds of NOK 90 million, and a secondary sale of 6,666,500 existing shares in the Company at the Subscription Price by Havyard. The Private Placement attracted strong interest from Norwegian and international high-quality institutional investors.
“We are very pleased to have reached this milestone for both HAV and Havyard, in which HAV will be established as a refocused technology and solutions company with added working capital contributing to the green shift in the maritime industries, and Havyard now have addressed the debt facilities at a parent level enabling the company to focusing on its core activities” says CEO Gunnar Larsen.
https://newsweb.oslobors.no/message/525298
Hva nå?
The Company is pleased to announce that the Private Placement has been successfully placed through the allocation of 5,000,000 new shares in the Company (the “Offer Shares”) at a price of NOK 18 per share (the “Subscription Price”), raising gross proceeds of NOK 90 million, and a secondary sale of 6,666,500 existing shares in the Company at the Subscription Price by Havyard. The Private Placement attracted strong interest from Norwegian and international high-quality institutional investors.
“We are very pleased to have reached this milestone for both HAV and Havyard, in which HAV will be established as a refocused technology and solutions company with added working capital contributing to the green shift in the maritime industries, and Havyard now have addressed the debt facilities at a parent level enabling the company to focusing on its core activities” says CEO Gunnar Larsen.
https://newsweb.oslobors.no/message/525298
Hva nå?
Redigert 18.02.2021 kl 10:24
Du må logge inn for å svare
Sarepta9
09.03.2021 kl 11:11
5431
UerfarenInvest skrev Tror det er så enkelt at folk forstår at den er kjørt altfor langt ned.
Til de grader også.. etter så mange gode nyheter så forventer jeg kurs på min 20 kr! Ser den justerer seg litt nå.. 15+ nå.. spent på hva den ender med idag før Q4 rapporten imorgen! Skal kjøpe mer nå..
UerfarenInvest
09.03.2021 kl 11:34
5416
Skal ikke være noen Q4 i morgen, den utgår.
Årsrapport kommer 22.04.
Årsrapport kommer 22.04.
tervi
09.03.2021 kl 14:37
5362
Opp på høyt volum. Hyard har snudd skuta og det går framover. Positivt resultat forrige kvartal og god ordreinngang. Hovedeier i HAV. Tilnærmet gjeldfri nå.
Harvest_Moon
09.03.2021 kl 19:28
5208
Kamala Harris er i invitert til Norge av Erna Solberg, blant annet for å se på zero-emmision løsninger innenfor skipsfart. Hadde jo vært morsomt med et bedriftsbesøk i Fosnavåg:-)
Sarepta9
09.03.2021 kl 19:35
5184
Blir en spennende dag imorgen.. håper den positive trenden fortsetter, etter 4 dager med skikkelig juling.
nidarost
09.03.2021 kl 21:32
5051
Er det ikke rimelig å anta at HAV-delen vil generere en del ombyggingsoppdrag til verftet? Og at oppdrag til verftet vil honoreres med en relativt safe profit margin? Det er vel et sannsynlig scenario så lenge Sævik-familien styrer både HAV og HYARD, og særlig så lenge Sævik-familien har størst interesse i HYARD. Om det stemmer, bør det tilsi at HYARD kursen ligger over HAV kursen.
DjTao
09.03.2021 kl 21:54
5000
CEO i Hav (gamle CEO i Havyard) sa på Hav Group presentasjonen at det ikke var så mange synergier mellom de to selskapene.
Havyard har drevet skipsbygging i mer enn 100 år og klarer seg nok helt fint på egen hånd uten Hav. Nå er de gjeldsfrie og tjener penger. Det skal bygges mange service skip til offshore vind i årene fremover + fisketransport skip hvor Havyard er verdensledende.
Havyard har drevet skipsbygging i mer enn 100 år og klarer seg nok helt fint på egen hånd uten Hav. Nå er de gjeldsfrie og tjener penger. Det skal bygges mange service skip til offshore vind i årene fremover + fisketransport skip hvor Havyard er verdensledende.
Redigert 10.03.2021 kl 08:01
Du må logge inn for å svare
Julingen var idiotisk og trader fremkalt fordi de fikk hjelp av 10Y renta. nå er den på vei ned mens tidenes stimulanse pakke er på vei. Trodde du at du så rally i Jan Feb? Vent til du ser ferdig Mars og April. HAV og HYARD blir de som kjører hardest opp. Så mange meldinger på vei ut døren.
HAV er jo åpenbart langt sikrere om man er bekymret for verftet. HAV har bunnlinje 50 til 90 mill og er priset til 500 mill. Det er under PE 10. Det er 1/3 av TECO. HAV blir en sånn aksje som bare kommer til å gå opp 5% dagen i lang lang tid.
Kallanavn
10.03.2021 kl 22:40
4349
Aldara skrev Blir denne her et godt bet på disse kursene..?
@aldara. JA. I tillegg til HAV får du med Havyard også HST(Havyard Shipbuilding Technology) som hadde en YTD EBIT på 52mnok i q3 og er verdsatt til kun 62mnok basert på dagens kurs når man trekker fra eierandelen i HAV. Tid for en saftig reprising av Havyard nå, legg til ekstra oppside gjennom datterselskapet HAV, der har du en god kombo!
HAV koster 20 innen Mandag. Også HYARD må opp.
tervi
11.03.2021 kl 02:17
4238
HAV synes lavt priset. Tipper den går over 18 på første melding og etablerer seg over 20 den neste måneden. De har allerede fått Enova støtte og har gode samarbeids partnere på videre utvikling på hydrogen framdrift på skip.
Mer enn det CEO sier de har Hydrogenløsning som er godkjent av DNV for installasjon og bruk innen Q3 i år. INGEN andre er i nærheten av HAV.
100Bagger
Både HAV og HYARD ser ut til å ende ganske så flatt idag.
Handelen stoppet nesten helt opp for en 1 time siden, og kursen er sakte, men sikkert på vei ned i begge.
Det kan vel ikke være mange som så selskapets presentasjon av H2 som tror at noe blir godkjent i år eller neste år.
Det mangler løsninger til plass for en stor brenselcelle og all flytende hydrogen i tanker som skal til må ha mye plass, man har ingen løsning på sikkerheten, temperaturen på gassen må holdes helt jevn osv osv..
Jeg så ingen løsninger, bare problemer,
Jeg tipper det ikke kommer løsninger for en 3,2 MW brenselcelle før tidligst i 2023 fra HAV hydrogen, om tidsnok før andre selskaper har løsninger på problemene. (Det blir i tilfelle 16 sammenhngende brenslceller.
Her er det langt igjen før en kan skimte noen løsning på problemene.
En annen ting er at det går veldig smått med andre bestillinger.
Det har vel knapt gått en så lang periode uten betydelig innrulling av ordre på nye oppdrag som det siste halve året.
Jeg tror det blir andre skipsverft som stikker av gårde med det meste.
Og hva med langsiktig gjeld når inflasjonen har tatt seg opp til 3,5% på en måned.
Så snart vi har kommet så langt i vaksineprogrammet at det kan slippes opp uten for mye ny smitte, så kommer rentenivået raskt oppover igjen.
Hva med langsiktig gjeld og evt tap for HYARD på de gjenværene skipene de bygger.
Pandemien vil skape store forsinkelser, og fremmedarbeiderne får fortsatt ikke lov å slippe igjennom.
Her er det mer usikkerhet enn det hausserne vil ha det til.
Både HAV og HYARD ser ut til å ende ganske så flatt idag.
Handelen stoppet nesten helt opp for en 1 time siden, og kursen er sakte, men sikkert på vei ned i begge.
Det kan vel ikke være mange som så selskapets presentasjon av H2 som tror at noe blir godkjent i år eller neste år.
Det mangler løsninger til plass for en stor brenselcelle og all flytende hydrogen i tanker som skal til må ha mye plass, man har ingen løsning på sikkerheten, temperaturen på gassen må holdes helt jevn osv osv..
Jeg så ingen løsninger, bare problemer,
Jeg tipper det ikke kommer løsninger for en 3,2 MW brenselcelle før tidligst i 2023 fra HAV hydrogen, om tidsnok før andre selskaper har løsninger på problemene. (Det blir i tilfelle 16 sammenhngende brenslceller.
Her er det langt igjen før en kan skimte noen løsning på problemene.
En annen ting er at det går veldig smått med andre bestillinger.
Det har vel knapt gått en så lang periode uten betydelig innrulling av ordre på nye oppdrag som det siste halve året.
Jeg tror det blir andre skipsverft som stikker av gårde med det meste.
Og hva med langsiktig gjeld når inflasjonen har tatt seg opp til 3,5% på en måned.
Så snart vi har kommet så langt i vaksineprogrammet at det kan slippes opp uten for mye ny smitte, så kommer rentenivået raskt oppover igjen.
Hva med langsiktig gjeld og evt tap for HYARD på de gjenværene skipene de bygger.
Pandemien vil skape store forsinkelser, og fremmedarbeiderne får fortsatt ikke lov å slippe igjennom.
Her er det mer usikkerhet enn det hausserne vil ha det til.
DjTao
11.03.2021 kl 15:41
3932
Skjønner ikke helt hvordan du kommer til konklusjonen om at Hav Group får et fungerende hydrogen system innen 2023. CEO sa jo for ganske nøyaktig 1 uke siden at de forventet å ha systemet sertifisert i Q3 2021. Med tanke på at Hav Group har jobbet med dette siden 2018 og har brukt over 120 millioner kroner i utviklingen av systemet så mener jeg at det fremstår troverdig at Hav har et fungerende system klar til å installeres i skip oppe innen året er omme.
Minner forøvrig om at Hav Hydrogen er 1 av 4 selskaper i Havgroup. De 3 andre selskapene tjener penger i dag og vinner kontrakter. Senest for 8 dager siden.
Minner forøvrig om at Hav Hydrogen er 1 av 4 selskaper i Havgroup. De 3 andre selskapene tjener penger i dag og vinner kontrakter. Senest for 8 dager siden.
Redigert 11.03.2021 kl 16:57
Du må logge inn for å svare
tervi
11.03.2021 kl 15:44
3928
Dette utstyret skal inn i de to hurtigruten skipene som skal i drift neste år. Jobbes nok hardt for å få dette på plass i rett tid. Klart at pandemi forsinket prosjekt hos den ene og den andre men ikke 2 år.
De har så mye ordrer at det tar tid å ferdigstille dem men delbetalinger er normalt i kontrakter. Får melding om kun større leveranser. Aksjen har anbefaling hos Norske Bulls nå og det ventes utbytte aksjer i HAV. Nærmere opplysninger kommer når de er klare for det.
De har så mye ordrer at det tar tid å ferdigstille dem men delbetalinger er normalt i kontrakter. Får melding om kun større leveranser. Aksjen har anbefaling hos Norske Bulls nå og det ventes utbytte aksjer i HAV. Nærmere opplysninger kommer når de er klare for det.
Når det gjelder H2, så var det eneste jeg kunne se som var på plass, tegninger av noe de ikke var i nærheten av å ha praktiske løsninger på.
Men tiden vil vise om det i det hele tatt lar seg gjøre å bygge hydrogenbåter av en viss størrelse og med nok rekkevidde.
Men tiden vil vise om det i det hele tatt lar seg gjøre å bygge hydrogenbåter av en viss størrelse og med nok rekkevidde.
tervi
11.03.2021 kl 18:04
5944
Du vet at dette har stor prioritet for tiden og at det er et kappløp på hydrogen framdrift på skip.
El biler var annerledes, der ble konkurrentene tatt på senga samt markedet at endring til elektrisk kunne skje så fort og bli så funksjonelt.
Fokus nå er å få ned forurensning fra skip. Tenk hvor mye tung og lett olje forurenser? Det er store stimulans midler tilgjengelig for de som satser seriøst på løse dette.
El biler var annerledes, der ble konkurrentene tatt på senga samt markedet at endring til elektrisk kunne skje så fort og bli så funksjonelt.
Fokus nå er å få ned forurensning fra skip. Tenk hvor mye tung og lett olje forurenser? Det er store stimulans midler tilgjengelig for de som satser seriøst på løse dette.
Kan ikke de som påstår at de tror på en H2 løsning med brenselcelle på 3,2 megawatt til maritimt bruk i løpet av Q3 eller utgangen av 2021 få lagt ut linken til presentasjonen som ble vist spesielt om dette emnet i f m spiinoffen av HAV Group?
Da kan folk gjøre seg opp sin egen oppfatning, og ikke presses på andres meninger som kun er opptatt av å snakke for sin syke mor.
Da kan folk gjøre seg opp sin egen oppfatning, og ikke presses på andres meninger som kun er opptatt av å snakke for sin syke mor.
Tror ikke helt om du vet, på hva du holder med på O K:)
Generelt:)
Generelt:)
Redigert 11.03.2021 kl 19:26
Du må logge inn for å svare
;-) ;-)) ;;-))) ;;;--))))
Norskkurs finnes over alt på nettet.
Norskkurs finnes over alt på nettet.
A
DjTao
12.03.2021 kl 07:26
5892
Her kan du lese en artikkel fra teknisk ukeblad:
https://www.tu.no/artikler/havyard-med-hydrogenskipskontrakt/505882?key=85aJCcnS&fbclid=IwAR2HXL8PughBJN2uz71U0SdGTlcQ-Mmc4RDQGjtFUgDZDjzPOclgJWJLOoY
https://www.tu.no/artikler/havyard-med-hydrogenskipskontrakt/505882?key=85aJCcnS&fbclid=IwAR2HXL8PughBJN2uz71U0SdGTlcQ-Mmc4RDQGjtFUgDZDjzPOclgJWJLOoY
DjTao
12.03.2021 kl 07:29
5883
https://www.facebook.com/Xtrainvestor/videos/142281864424355/?vh=e&d=n
Her er linken til presentasjonen
Her er linken til presentasjonen
Aldara
12.03.2021 kl 07:40
5861
Jeg er ny innen dette segmentet men registrerer at dette er fremtidsrettet. Hvilke konkurrenter fryktes mest..?
MrStock
12.03.2021 kl 08:44
5776
Relevant spørsmål. Det er ingen tvil om at det Havyard/Hav driver med er fremtiden for skipsfarten. Men de få neppe fiske alene i denne dammen.
Anbefaler alle som er interessert i HAV/HYARD om å se på denne presentasjonen.
Mitt inntrykk er at det blir nærmest umulig å få plassert en brenselcelle på 3,2 MW med alt tilbehør i de fartøyene det her er snakk om.
Man skal også være klar over at rentene kommer til å øke hurtig allerede fra sommeren og ut året.
Inflasjonen bare i februar var på 3,2%
Dette er spesielt dårlige nyheter for verft som har stor, langsiktig gjeld fra tidligere, og i det hele tatt for all skipsbygging.
Mitt inntrykk er at det blir nærmest umulig å få plassert en brenselcelle på 3,2 MW med alt tilbehør i de fartøyene det her er snakk om.
Man skal også være klar over at rentene kommer til å øke hurtig allerede fra sommeren og ut året.
Inflasjonen bare i februar var på 3,2%
Dette er spesielt dårlige nyheter for verft som har stor, langsiktig gjeld fra tidligere, og i det hele tatt for all skipsbygging.
Redigert 12.03.2021 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
Nei, jag ber deg bare om å sette av noen minutter til presentasjonen av HAV hydrogen som er på norsk
Da vil du forstå i fullt monn hva jeg mener.
Hvis du ikke gjør det, har du ikke det rette grunnlaget å uttale deg på.
Da vil du forstå i fullt monn hva jeg mener.
Hvis du ikke gjør det, har du ikke det rette grunnlaget å uttale deg på.
Mariobros
12.03.2021 kl 11:29
5627
gevinstsikret ikke du ganske heftig når havyard sank, og har begynt å kjøpe deg ganske bra opp igjen nå? ser sånn ut på listene hvertfall.... det kombinert med alt det positive du har skrevet på facebookgruppa frem til nå nylig får det du skriver her til å virke særdeles spekulativt
Dette er ikke spekulativt.
Det er et faktum at de ikke er i nærheten av å ha noen løsninger på plass på alle de viktige tingene.
Personlig tipper jeg at imgen operatører klarer å komme opp med plassløsning av 16 stk 200 KW brenselceller i rekke, de enorme tankene som skal til, trykk og temperatur, for ikke å snakke om garantert sikkerhet før i 2023, hvis noen gang overhodet.
Hvorfor vil dere ikke se selv?
Det er et faktum at de ikke er i nærheten av å ha noen løsninger på plass på alle de viktige tingene.
Personlig tipper jeg at imgen operatører klarer å komme opp med plassløsning av 16 stk 200 KW brenselceller i rekke, de enorme tankene som skal til, trykk og temperatur, for ikke å snakke om garantert sikkerhet før i 2023, hvis noen gang overhodet.
Hvorfor vil dere ikke se selv?
HAV har DNV godkjent hydrogensystem på plass innen Q3. Ingen er i nærheten av dette.
Hovedomsetningen kommer imidlertid fra HAV desig, NES sine integrerte skipselektronikk og Raven INS nroen og vann rens gra Greentech. Ryktet vil ja det til at det som kommer først er en stor kontrakt til på vannrens... muligens til landbasert oppdrett.
Hovedomsetningen kommer imidlertid fra HAV desig, NES sine integrerte skipselektronikk og Raven INS nroen og vann rens gra Greentech. Ryktet vil ja det til at det som kommer først er en stor kontrakt til på vannrens... muligens til landbasert oppdrett.
Begge. HYARD vil kjøre når HAV drar på.
La meg korrigere posten over. Ikke rykte, men resonerende snakk gjetter på at det neste som kommer er en stor Greentech avtale.
La meg korrigere posten over. Ikke rykte, men resonerende snakk gjetter på at det neste som kommer er en stor Greentech avtale.
Aldara
14.03.2021 kl 13:29
5170
Kunne du dele med oss hvilke kursmål du har på hav/hyard..?
Noen meglere som har noe dekning på disse to..?
Noen meglere som har noe dekning på disse to..?
Redigert 14.03.2021 kl 14:27
Du må logge inn for å svare
Aldara
15.03.2021 kl 10:08
4966
Mekanisk bearbeides den ned på lite volum. Noen som ser og skjønner hva som skjer..?
Redigert 15.03.2021 kl 10:15
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
23.03.2021 kl 08:55
4425
Havyard er steike billig nå så lenge det varer. De har landet flere flotte prosjekter i mars...fylt opp kassen på 18 kroner og aksjen ligger på 14.50...hallo. sterkt kjøp.
Mcap på 355 mill nå. ..denne kan pluttselig løpe opp til 25. Det grønne skiftet innen skipsfart er ikke over men kommer nå. Last opp
Mcap på 355 mill nå. ..denne kan pluttselig løpe opp til 25. Det grønne skiftet innen skipsfart er ikke over men kommer nå. Last opp
Redigert 23.03.2021 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
tervi
23.04.2021 kl 15:40
3874
Hyard sin aksjepost i HAV er CA 50mill. mer verd enn hele HYARD. Er det rabatt på selskapet eller er det noe jeg overser?
UerfarenInvest
26.04.2021 kl 09:17
3702
Det er uten tvil en underprising av HYARD for øyeblikket, sett opp mot eierandel i HAV alene.
dubium
30.04.2021 kl 10:53
3404
Det är ju under all kritik att de först meddelar försening av rapporterna i Havyard Group och Hav Group klockan 22 på kvällen förra veckan på dagen när rapporterna skulle kommit och säger att de ska komma den 30/4 istället. Nu har de haft en extra vecka på sig och de får ändå inte ut rapporterna på morgonen innan börsen öppnar idag heller? Vad håller de på med?
Mariobros
30.04.2021 kl 17:09
3182
Gå på newsweb og se, ganske mange som leverer etter stengetid i dag 😊