HYARD - Gjennomført emisjon i HAV, hva nå?
Reference is made to the stock exchange notice from Havyard Group ASA (“Havyard”) published on 17 February regarding a contemplated private placement of shares (the “Private Placement”) in HAV Group ASA (the "Company" or "HAV").
The Company is pleased to announce that the Private Placement has been successfully placed through the allocation of 5,000,000 new shares in the Company (the “Offer Shares”) at a price of NOK 18 per share (the “Subscription Price”), raising gross proceeds of NOK 90 million, and a secondary sale of 6,666,500 existing shares in the Company at the Subscription Price by Havyard. The Private Placement attracted strong interest from Norwegian and international high-quality institutional investors.
“We are very pleased to have reached this milestone for both HAV and Havyard, in which HAV will be established as a refocused technology and solutions company with added working capital contributing to the green shift in the maritime industries, and Havyard now have addressed the debt facilities at a parent level enabling the company to focusing on its core activities” says CEO Gunnar Larsen.
https://newsweb.oslobors.no/message/525298
Hva nå?
The Company is pleased to announce that the Private Placement has been successfully placed through the allocation of 5,000,000 new shares in the Company (the “Offer Shares”) at a price of NOK 18 per share (the “Subscription Price”), raising gross proceeds of NOK 90 million, and a secondary sale of 6,666,500 existing shares in the Company at the Subscription Price by Havyard. The Private Placement attracted strong interest from Norwegian and international high-quality institutional investors.
“We are very pleased to have reached this milestone for both HAV and Havyard, in which HAV will be established as a refocused technology and solutions company with added working capital contributing to the green shift in the maritime industries, and Havyard now have addressed the debt facilities at a parent level enabling the company to focusing on its core activities” says CEO Gunnar Larsen.
https://newsweb.oslobors.no/message/525298
Hva nå?
Redigert 18.02.2021 kl 10:24
Du må logge inn for å svare
tervi
11.03.2021 kl 18:04
5900
Du vet at dette har stor prioritet for tiden og at det er et kappløp på hydrogen framdrift på skip.
El biler var annerledes, der ble konkurrentene tatt på senga samt markedet at endring til elektrisk kunne skje så fort og bli så funksjonelt.
Fokus nå er å få ned forurensning fra skip. Tenk hvor mye tung og lett olje forurenser? Det er store stimulans midler tilgjengelig for de som satser seriøst på løse dette.
El biler var annerledes, der ble konkurrentene tatt på senga samt markedet at endring til elektrisk kunne skje så fort og bli så funksjonelt.
Fokus nå er å få ned forurensning fra skip. Tenk hvor mye tung og lett olje forurenser? Det er store stimulans midler tilgjengelig for de som satser seriøst på løse dette.
Kan ikke de som påstår at de tror på en H2 løsning med brenselcelle på 3,2 megawatt til maritimt bruk i løpet av Q3 eller utgangen av 2021 få lagt ut linken til presentasjonen som ble vist spesielt om dette emnet i f m spiinoffen av HAV Group?
Da kan folk gjøre seg opp sin egen oppfatning, og ikke presses på andres meninger som kun er opptatt av å snakke for sin syke mor.
Da kan folk gjøre seg opp sin egen oppfatning, og ikke presses på andres meninger som kun er opptatt av å snakke for sin syke mor.
Tror ikke helt om du vet, på hva du holder med på O K:)
Generelt:)
Generelt:)
Redigert 11.03.2021 kl 19:26
Du må logge inn for å svare
;-) ;-)) ;;-))) ;;;--))))
Norskkurs finnes over alt på nettet.
Norskkurs finnes over alt på nettet.
A
DjTao
12.03.2021 kl 07:26
5846
Her kan du lese en artikkel fra teknisk ukeblad:
https://www.tu.no/artikler/havyard-med-hydrogenskipskontrakt/505882?key=85aJCcnS&fbclid=IwAR2HXL8PughBJN2uz71U0SdGTlcQ-Mmc4RDQGjtFUgDZDjzPOclgJWJLOoY
https://www.tu.no/artikler/havyard-med-hydrogenskipskontrakt/505882?key=85aJCcnS&fbclid=IwAR2HXL8PughBJN2uz71U0SdGTlcQ-Mmc4RDQGjtFUgDZDjzPOclgJWJLOoY
DjTao
12.03.2021 kl 07:29
5837
https://www.facebook.com/Xtrainvestor/videos/142281864424355/?vh=e&d=n
Her er linken til presentasjonen
Her er linken til presentasjonen
Aldara
12.03.2021 kl 07:40
5815
Jeg er ny innen dette segmentet men registrerer at dette er fremtidsrettet. Hvilke konkurrenter fryktes mest..?
MrStock
12.03.2021 kl 08:44
5730
Relevant spørsmål. Det er ingen tvil om at det Havyard/Hav driver med er fremtiden for skipsfarten. Men de få neppe fiske alene i denne dammen.
Anbefaler alle som er interessert i HAV/HYARD om å se på denne presentasjonen.
Mitt inntrykk er at det blir nærmest umulig å få plassert en brenselcelle på 3,2 MW med alt tilbehør i de fartøyene det her er snakk om.
Man skal også være klar over at rentene kommer til å øke hurtig allerede fra sommeren og ut året.
Inflasjonen bare i februar var på 3,2%
Dette er spesielt dårlige nyheter for verft som har stor, langsiktig gjeld fra tidligere, og i det hele tatt for all skipsbygging.
Mitt inntrykk er at det blir nærmest umulig å få plassert en brenselcelle på 3,2 MW med alt tilbehør i de fartøyene det her er snakk om.
Man skal også være klar over at rentene kommer til å øke hurtig allerede fra sommeren og ut året.
Inflasjonen bare i februar var på 3,2%
Dette er spesielt dårlige nyheter for verft som har stor, langsiktig gjeld fra tidligere, og i det hele tatt for all skipsbygging.
Redigert 12.03.2021 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
Nei, jag ber deg bare om å sette av noen minutter til presentasjonen av HAV hydrogen som er på norsk
Da vil du forstå i fullt monn hva jeg mener.
Hvis du ikke gjør det, har du ikke det rette grunnlaget å uttale deg på.
Da vil du forstå i fullt monn hva jeg mener.
Hvis du ikke gjør det, har du ikke det rette grunnlaget å uttale deg på.
Mariobros
12.03.2021 kl 11:29
5581
gevinstsikret ikke du ganske heftig når havyard sank, og har begynt å kjøpe deg ganske bra opp igjen nå? ser sånn ut på listene hvertfall.... det kombinert med alt det positive du har skrevet på facebookgruppa frem til nå nylig får det du skriver her til å virke særdeles spekulativt
Dette er ikke spekulativt.
Det er et faktum at de ikke er i nærheten av å ha noen løsninger på plass på alle de viktige tingene.
Personlig tipper jeg at imgen operatører klarer å komme opp med plassløsning av 16 stk 200 KW brenselceller i rekke, de enorme tankene som skal til, trykk og temperatur, for ikke å snakke om garantert sikkerhet før i 2023, hvis noen gang overhodet.
Hvorfor vil dere ikke se selv?
Det er et faktum at de ikke er i nærheten av å ha noen løsninger på plass på alle de viktige tingene.
Personlig tipper jeg at imgen operatører klarer å komme opp med plassløsning av 16 stk 200 KW brenselceller i rekke, de enorme tankene som skal til, trykk og temperatur, for ikke å snakke om garantert sikkerhet før i 2023, hvis noen gang overhodet.
Hvorfor vil dere ikke se selv?
HAV har DNV godkjent hydrogensystem på plass innen Q3. Ingen er i nærheten av dette.
Hovedomsetningen kommer imidlertid fra HAV desig, NES sine integrerte skipselektronikk og Raven INS nroen og vann rens gra Greentech. Ryktet vil ja det til at det som kommer først er en stor kontrakt til på vannrens... muligens til landbasert oppdrett.
Hovedomsetningen kommer imidlertid fra HAV desig, NES sine integrerte skipselektronikk og Raven INS nroen og vann rens gra Greentech. Ryktet vil ja det til at det som kommer først er en stor kontrakt til på vannrens... muligens til landbasert oppdrett.
Begge. HYARD vil kjøre når HAV drar på.
La meg korrigere posten over. Ikke rykte, men resonerende snakk gjetter på at det neste som kommer er en stor Greentech avtale.
La meg korrigere posten over. Ikke rykte, men resonerende snakk gjetter på at det neste som kommer er en stor Greentech avtale.
Aldara
14.03.2021 kl 13:29
5124
Kunne du dele med oss hvilke kursmål du har på hav/hyard..?
Noen meglere som har noe dekning på disse to..?
Noen meglere som har noe dekning på disse to..?
Redigert 14.03.2021 kl 14:27
Du må logge inn for å svare
Aldara
15.03.2021 kl 10:08
4920
Mekanisk bearbeides den ned på lite volum. Noen som ser og skjønner hva som skjer..?
Redigert 15.03.2021 kl 10:15
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
23.03.2021 kl 08:55
4379
Havyard er steike billig nå så lenge det varer. De har landet flere flotte prosjekter i mars...fylt opp kassen på 18 kroner og aksjen ligger på 14.50...hallo. sterkt kjøp.
Mcap på 355 mill nå. ..denne kan pluttselig løpe opp til 25. Det grønne skiftet innen skipsfart er ikke over men kommer nå. Last opp
Mcap på 355 mill nå. ..denne kan pluttselig løpe opp til 25. Det grønne skiftet innen skipsfart er ikke over men kommer nå. Last opp
Redigert 23.03.2021 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
tervi
23.04.2021 kl 15:40
3828
Hyard sin aksjepost i HAV er CA 50mill. mer verd enn hele HYARD. Er det rabatt på selskapet eller er det noe jeg overser?
UerfarenInvest
26.04.2021 kl 09:17
3656
Det er uten tvil en underprising av HYARD for øyeblikket, sett opp mot eierandel i HAV alene.
dubium
30.04.2021 kl 10:53
3358
Det är ju under all kritik att de först meddelar försening av rapporterna i Havyard Group och Hav Group klockan 22 på kvällen förra veckan på dagen när rapporterna skulle kommit och säger att de ska komma den 30/4 istället. Nu har de haft en extra vecka på sig och de får ändå inte ut rapporterna på morgonen innan börsen öppnar idag heller? Vad håller de på med?
Mariobros
30.04.2021 kl 17:09
3136
Gå på newsweb og se, ganske mange som leverer etter stengetid i dag 😊
modestyB
30.04.2021 kl 20:07
2961
Hvor har du eventuell Greentech-avtale fra?
Redigert 30.04.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
Highflow
04.05.2021 kl 10:51
2542
Hva tenkes om denne idag ? tenkte og kjøpe noen aksjer, selskapet er jo ganske billig nå i forhold til mange andre hydrogen selskaper
UerfarenInvest
04.05.2021 kl 11:05
2521
Fortsatt merkelig lav prising på HYARD (rest-HYARD priset kraftig i minus!) , men selskapet driver ikke (direkte) med hydrogen.
Derimot eier de 67% av HAV Group, som bl.a jobber med hydrogenløsninger for sjøfarten.
Derimot eier de 67% av HAV Group, som bl.a jobber med hydrogenløsninger for sjøfarten.
Redigert 04.05.2021 kl 11:09
Du må logge inn for å svare
tervi
04.05.2021 kl 15:02
2420
Hyard priset godt Under verdi av aksjeposten med HAV. Her kommer det reprising og omsetning økning fremover. Skambillig nå.
Hyard er jo ikke billig i det hele tatt. Her var kursen mellom kr 2-3 i fjor sommer/tidlig høst og mens selskapet enda bare var Hyard.
Mariobros
04.05.2021 kl 16:22
2359
Det var jo under børskrakket pga covid og forsterket av dårlig økonomi. Blir som å sammenligne pærer og bananer....
Ville forøvrig heller kjøpt meg inn i HAV enn hyard akkurat nå, neste støtte i Hyard er vel på ca 10 kr så..
Ville forøvrig heller kjøpt meg inn i HAV enn hyard akkurat nå, neste støtte i Hyard er vel på ca 10 kr så..
UerfarenInvest
04.05.2021 kl 16:36
2331
HYARD kursen er naturlig nok tett linka mot HAV.
Umulig at HYARD kan gå mer ned nå, gitt at HAV ikke synker mer da.
HYARD eks HAV er priset langt, langt under 0!
Umulig at HYARD kan gå mer ned nå, gitt at HAV ikke synker mer da.
HYARD eks HAV er priset langt, langt under 0!
Personlig tror jeg både HAV og Hyard er priset langt under 10 innen årets slutt.
Kallanavn
04.05.2021 kl 19:14
2220
@rh; Da er de isåfall sjeldent gode kjøpsmuligheter om de begge noen gang står i 10!
nidarost
05.05.2021 kl 01:31
2072
Jeg har vanskelig for å forstå at det skal være en stor holdingrabatt på HYARD.
Vi så en parallell etter at Hexagon Composites (HC) børsnoterte datterselskapet Hexagon Purus (HP). I januar kort tid etter notering av HP, ble rest-HC utenom deres aksjepost på 75% i HP verdsatt til minus 0,6 mrd NOK (etter justering for netto rentebærende gjeld i konsernet, eksklusive HP). En måned senere justerte rest-HC seg til positiv markedsverdi på ca. 2,5 mrd NOK og har omtrent holdt seg der frem til idag.
Kan vi vente en tilsvarende utvikling i HYARD? Ved børsslutt i går (4.mai) var rest-HYARD utenom aksjeposten i HAV verdsatt til minus 45 mill NOK. I tilfelle Hexagon er det usikkert hva HC vil gjøre med aksjeposten i HP. Avklaringer her kan ta lang tid. I HYARD's tilfelle ligger det mer i kortene at HAV-aksjene blir delt ut til HYARD-aksjonærene straks heftelsene på aksjeposten i HAV-konsernet kan gjøres opp ved nedbetaling av lån, noe som kan skje straks de siste skipene ferdigstilles fra verftet senere i år. Da ligger alt til rette for at HYARD-aksjonærene mottar 23,3 mill HAV-aksjer som til dagens kurs (15,55 NOK) er verdsatt til 362 mill NOK, dvs. 14,66 NOK per HYARD-aksje. I tillegg kan ikke aksjeposten i HYARD (et gjeldfritt verftsselskap) verdsettes lavere enn null. Den bør i det minste opsjonsprises for en mulig oppside på fremtidige vedlikeholds- og reparasjonsoppdrag til verftet. Når dette sannsynligvis realiseres i løpet av inneværende år, er det vanskelig å se grunnlaget for en holdingrabatt. Dette er nok en feilprising. Og gevinstmulighet.
Vi så en parallell etter at Hexagon Composites (HC) børsnoterte datterselskapet Hexagon Purus (HP). I januar kort tid etter notering av HP, ble rest-HC utenom deres aksjepost på 75% i HP verdsatt til minus 0,6 mrd NOK (etter justering for netto rentebærende gjeld i konsernet, eksklusive HP). En måned senere justerte rest-HC seg til positiv markedsverdi på ca. 2,5 mrd NOK og har omtrent holdt seg der frem til idag.
Kan vi vente en tilsvarende utvikling i HYARD? Ved børsslutt i går (4.mai) var rest-HYARD utenom aksjeposten i HAV verdsatt til minus 45 mill NOK. I tilfelle Hexagon er det usikkert hva HC vil gjøre med aksjeposten i HP. Avklaringer her kan ta lang tid. I HYARD's tilfelle ligger det mer i kortene at HAV-aksjene blir delt ut til HYARD-aksjonærene straks heftelsene på aksjeposten i HAV-konsernet kan gjøres opp ved nedbetaling av lån, noe som kan skje straks de siste skipene ferdigstilles fra verftet senere i år. Da ligger alt til rette for at HYARD-aksjonærene mottar 23,3 mill HAV-aksjer som til dagens kurs (15,55 NOK) er verdsatt til 362 mill NOK, dvs. 14,66 NOK per HYARD-aksje. I tillegg kan ikke aksjeposten i HYARD (et gjeldfritt verftsselskap) verdsettes lavere enn null. Den bør i det minste opsjonsprises for en mulig oppside på fremtidige vedlikeholds- og reparasjonsoppdrag til verftet. Når dette sannsynligvis realiseres i løpet av inneværende år, er det vanskelig å se grunnlaget for en holdingrabatt. Dette er nok en feilprising. Og gevinstmulighet.