ELE - Blir Cryptoselskapet ELE det nye Arcane Crypto (X10)?

Slettet bruker
ELE 18.02.2021 kl 09:41 25875

I går kveld kom meldingen at ELE har inngått en avtale med Distributed Ledger Technologies (DLT) om kjøp av alle selskapets aksjer. Det betyr at ELE nå blir OSE Cryptoselskap nr 1 og kan ta sikte på å bli Norges svar på Arcane Crypto.

Ved fullføring av oppkjøpet vil eiendelene i DLT bestå av aksjer- og gjeldsinteresser i en eksisterende og lønnsom Bitcoin-mining-virksomhet i USA, aksje- og gjeldsinteresser, samt kryptovaluta-tokens, i en portefølje av virksomheter og eiendeler som utnytter ledger-teknologier. Selskapet har til hensikt å investere i og drive ytterligere Bitcoin-mining-operasjoner og vil fortsette å utvikle sin portefølje av investeringer i plattformer, protokoller, handelsplasser og wallets.

https://newsweb.oslobors.no/message/525228

Arcane Crypto har gått bananas det siste året og her har aksjonærer fått mangedoblet sine investeringer. Kan det samme gjenntas i ELE?
Det er ikke mange aksjer i ELE og markedsverdien er lav. Potensialet nå er skyhøyt og det er ofte en fordel å gå inn tidlig i slike selskaper. Nå har en anledning til en inngang rundt kr 7 i det neste store crytoeventyret som tilfeldigvis er notert på OSE.
Hva tror dere?

Kryptokonger har tjent 2 milliarder | Finansavisen
Arcane Crypto har eksplodert på børsen. Gründerne Kristian Lundkvist og Ketil Skorstad har nå alene aksjer for 900 millioner og 700 millioner.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/12/7625261/borsboom-for-arcane-crypto
Redigert 19.02.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Inord
23.02.2021 kl 20:40 3304

Uffda, dette ble jo altfor mye positivt. Hvor er det negative?

Interessant å se starten på det disse gutta driver med. Og kan se ut som de har klart å få noen viktige samarbeidspartnere, blant annet Bitmain.

Ærlig, jordnær satsing. Og treverket er emballasje, ikke stativ til tankene.
https://twitter.com/immersionsystem

Og veldig bra at de er i startgropa. Hvis det blir et partnerskap, så et det mye enklere å få til enn med et veletablert, stort selskap.
Redigert 23.02.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Sorlandsinvest
23.02.2021 kl 18:16 3481

Hjørnesteinsinvestorne har ikke fått aksjene sine ennå. Sånn mtp at rett skal være rett.
Møyfrid
23.02.2021 kl 16:24 3603

Du skal har rett i en ting, og det er at den kjapt kan stikke opp. Forøvrig like kjapt som den kan dykke ned til EMI kurs.

... ;

rischioso
23.02.2021 kl 16:15 3625

Skulle jeg være med selv ulik mener du - nei, fakta er fakta og det er det og ingenting annet man bør forholde seg til... :)
rischioso
23.02.2021 kl 15:58 3654

.... smalt det fra en som ikke en gang har lest seg opp på caset - for all del, som øretrader trenger man jo ikke det, men da skal man ikke prøve å fremstå som noe annet heller .... :)))

SagaPure er ute også her som i Everfuel noe de fleste vet, men ellers sitter hjørnestensinvestorene inklusiv Spettet rolig i båten. Videre så har insidekjøp kjøp så smått begynt og det oppe på 7 tallet.

Caset befinner seg nå helt i starten av noe nytt med uante muligheter og hvor veldig mye er å forvente og skje fremover så trade i veg, men vær også oppmerksom på at kursen like plutselig vil snu opp som den snudde ned og vi behøver nok ikke vente lenge ... ;)
Redigert 23.02.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
helloween
23.02.2021 kl 15:24 3696

Har vært med i over 3 og ikke sliten😅 det er jo først nå vi er ett selskap 😎
rischioso
23.02.2021 kl 15:21 2410

RE - Slitne investorer ...?...

* De store sitter stille i båten mens på syltynt volum så handler microinvestorerene for harde livet med stort sett tap inn og ut på stadig lavere nivåer og skaper en negativ spiral - det er jo ikke noe man kan forholde seg til og aller minst vil vare så at den plutselig vil være tilbake først på 7 tallet og så 8 tallet ++ så snart news av betydning tikker inn bør man ta med i beregningen - uansett, takker og bukker for godt rabatterte aksjer ... ;)
Redigert 23.02.2021 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
helloween
23.02.2021 kl 15:19 2415

De har også ca 40 mil som skal inn på gruva de solgte. Ambershaw 😉 ele mottar 7 prosent rente på dette til beløpet er innfridd
Inord
23.02.2021 kl 15:11 2440

Resten blir vanskelig å regne på?

Hvilken verdier ligger i børsskallet? Noe penger på bok, et fremførbart underskudd knyttet til blant annet kryptosatsing må jo kunne brukes videre.

Utbygging av bitcoin mining. ELE har vel etter emisjon og rep emisjon ca 50 mill totalt med kapital fra før.
Så de kan investere ca 36 mill, og øke med ca 4 mill pr måned i inntekt (overskudd) fra høsten av.

Men også innhente mer kapital og investere en god del mer.
Redigert 23.02.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Inord
23.02.2021 kl 14:57 2459

Hvis vi ser litt på tallene.

DLT Ireland
Bitcoin mining:
Investert 1,5 mill dollar i fjor sommer. Det er 12,7 mill NOK
Mottatt 1.25 mill i NOK for første måned, vil så motta ca tilsvarende betalinger fremover. hver måned.
Det er ut fra leveringstid på minere, og Binance mining pool viser at denne lokaliteten var i full drift i slutten av desember.
Rimelig å anta at det tok et halvt år å få minere på plass.

Ut året utgjør dette 27 mill NOK igjen for investeringen ELE gjør, i form av inntekter og investert beløp.

17 selskap inn i porteføljen, verdi 28 mill NOK.

Joint venture med selskap som skal bygge ut bitcoin mining. Selskapet kjører emisjon på 45 mill dollar.
Verdi?? 8 mill dollar for tilgang på lokalitet tilsvarende 65 mill NOK

Totalt 120 mill NOK


Så i mine øyne er ikke denne så urimelig.

the shares in DLT Ireland will be acquired in exchange for (i) 27,000,000 new consideration shares valued in aggregate at NOK 135 million

Redigert 23.02.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
23.02.2021 kl 14:42 2487

Yepp, jeg blir overrasket om euforien hos HC ikke blekner noe etter hvert.

Så får vi se hva ELE kan smi. Håper det blir nok til å irritere Jan noe grenseløst :-)

Eg vetta faen:-)
Idiotikontroll
23.02.2021 kl 14:33 2492

Et kursmål er meget vanskelig å sette her i ELE selvsagt. Nå er MCAP i ELE 130mill kr. Men hvis vi kan starte med at selskapet nå har inntekter. Det ryktes på foraer at de har fått produsert/Minet flere BTC som tilhører DLT Irland. Det er jo en god start. Pluss at de har en ekspansjonsavtale med samme mining firma. Samtid kan man lese i børsmelding at planen er å ekspandere/reinvestere/oppkjøp ved å bruke verdiskapningen samt å gjøre emisjoner. Jeg føler at man starter i rett ende. I motsetning til Arcane og HarmonyChain som må rettferdiggjøre sin høye prising. Noe som jeg tror blir vanskelig for begge selskapene.
Møyfrid
23.02.2021 kl 13:53 2555

Man skulle tro det var mulig? Hvor får man ellers en target på 25-50-100 kr fra?

At svenskene skal få opp øynene for det?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 13:36 2587

Hvordan skal man “analysere” denne gulasjen Møyfrid. Det må jo bare tro, håp, ønsker og tåkeprat. Tenk på et tall. 🤓
Møyfrid
23.02.2021 kl 13:13 2609

Nei, tvert i mot så argumenteres det for verdien av dette.

Men i bytteforholdet som skal godkjennes så er det vel ikke denne dealen alene som forsvarer handelen?

Ingen tvil om at Bitcoin har kommet for å bli, men det ligger samtidig 1000 vis av spin offs rundt denne gullkalven som ligger i grus i dag.

Men jeg bare spør, og du kan gjerne forklare!

Det er særs lenge siden det forelå analyser, enten av proffe eller skribenter, av selskapet/caset.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 12:56 2651

For under en uke siden ble det gjennomført et stort insidekjøp til kurs 7,353. Nå er det over 15% opp til den kursen. For en gavepakke at vi vanlige aksjonærer kan kjøpe langt nede på 6 tallet. Utrolig, helt utrolig

Meldepliktig handel - ELE
ELEMENT ASA (ELE). Duo Jag AS har i dag kjøpt 50 000 aksjer, til gjennomsnittlig kurs NOK 7,3553. Etter transaksjonen eier Duo Jag 50 000 aksjer. Styremedlem i ELEMENT, Viggo Leisner eier 50% av Duo Jag AS.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 12:39 2702

Tiden vil jo vise hvordan dette går, men en så uklar og lite transparent «plan» er i 9 av 10 tilfeller bare tullball. Jeg mener deler av markedet er til dels meningsløst priset, det har vært en historisk lang bull periode, rentene historisk lave etc,etc. Rentesignalene bør tas alvorlig. «Luft» aksjer punkterer fullstendig når det først blir stukket hull på boblen. Boblesprekken er på overtid etter min oppfatning så for meg er en nedtur snakk om når, ikke om. Kan det holde noen måneder eller et år til? Kanskje og det er avhengig av hvor lenge renten forblir «lav». Det er kunstig mye likviditet i markedet og folk ønsker russiske prosenter på investeringene sine. Tyngdekraften må virke på et eller annet tidspunkt. Man må ihvertfall være i likvide aksjer
Idiotikontroll
23.02.2021 kl 12:33 2715

Hvis dere mener mining av BTC er alkymi så burde dere kaste dere av crypto toget. BTC har eksistert i endel år nå, og gamle hvite menn trodde det var dødt etter fallet i 2018 men det kommer tilbake igjen, og igjen. Det du holdt på med i gamle dager er vel mere å regne for alkymi.
Møyfrid
23.02.2021 kl 12:26 2734

Korrekt! Den store planen! Ikke nødvendigvis slik du ønsker å regne på det om du skal kjøpe deg inn i en gressklipperforretning i Splekavik, men noe mer enn "PalCapital Ventures 2.0".

Så langt er det skuret i Texas, med teoretiske ekspansjonsmuligheter, som gir et grunnlag for bruk at kuleramme - resten virker for oss lekfolk noe søkt. Det bærer og de reelle diskusjonene på forumene preg av. Altså i form av mangel på sådanne. Og i mens faller og faller kursen.

Det blir mildt sagt spennende å se hva alkymistene bringer til torgs når dealen er gjennomført. Det blir ikke penger av DLT-Fridays alene.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 12:10 2764

En serie andre meningsløst prisede aksjer får juling i dag. Som men «gode venn» JUM sier dette minner om den meningsløse utviklingen om 1999/2000 før det smalt. Det er alt for mange aksjer med en totalt meningsløs prising. Med lange renter rett opp i USA og signaler om det samme her, kan dette bråsnu og man får ryddet opp i tulleselskaper med tulleprising. Mht Ele et det så uryddig og surrete presentert hva den store planen er at det i seg selv gjør meg svært tvilende. Dette er alkymi som Møyfrid indikerer. Pass på renter og markedet. Selskapet type ELE vil falle mye sterkere enn markedet hvis markedet snur ned, og det vil skje om ikke alt for lenge hvis rentene stiger,
Møyfrid
23.02.2021 kl 11:09 2865

De har ikke bare en mulighet til å jobbe, men det må de nok og gjøre.

Det skal tross alt trykkes opp bra med aksjebrev til Haft og sfæren rundt. Prisen, byttefordelingen og caset må vel beskrives noe mer inngående enn en PDF med et par grafer og noen bilder av denne bua nede i Texas?

Onde tunger kan ville ha det til at alkymistene har hat godt betalt så langt for å "bygge verdier" for tålmodige aksjonærer, slik at en toppet bonus i/gjennom denne dealen bør kunne selges inn med en større porsjon jubel fra øvrigheta.

Inntektsbringende "milepæler" bør falle som dominobrikker utover året.

Redigert 23.02.2021 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Inord
23.02.2021 kl 11:07 2873

Jeg prøvde å finne noe negativt, men fant bare ytterligere muligheter

Rhodium 2.0 LLC. Hva planlegger de da, firma etablert i desember? Skal Ele kjøpe seg inn, det tegnes nå aksjer for opptil 45 mill dollar.
Samme folkene som bak Rhodium 30MW og Immersion Systems.


https://sec.report/Document/0001840714-21-000001/

Og står som:

Company Type
FOREIGN LMTD LIAB CO - OOS
Jurisdiction
Texas (US)
Branch
Branch of out-of-jurisdiction company

https://opencorporates.com/companies/us_tx/0803873530
Redigert 23.02.2021 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Inord
23.02.2021 kl 10:31 2949

Nå er det i denne sammenheng forferdelig lenge til EGM. Så de kan herje akkurat som de vil med aksjen.
Ele skal jo gjøre mye satsing, men ikke før de er blitt DLT ASA.

Det eneste de kan melde før den tid, er evt. hvis de er noen fremgang i det som DLT Ireland holder på med.
Emisjonsmidler og annet kan jo ikke brukes før EGM og vedtak om å gå videre.

Så jeg blir ikke forundret hvis vi ser 5 tallet. 3-4 uker med ørkenvandring frem til 18 mars..

Kanskje gir innkalling til EGM et puff oppover, men vi siger sikkert nedover igjen etter det.

På den annen side, så har ELE mulighet til å jobbe med neste steg i de ukene.

Jeg burde selvsagt ha solgt på 8, 90 og kjøpt meg inn nå. Men valgte å sitte i ro, så får dette gå som det går.
Børsen utnytter selvsagt denne ørkenvandringen til å lirke ut mest mulig fortjeneste, til tap for de som gir opp og selger seg ut.
Møyfrid
23.02.2021 kl 10:08 2976

Det er jeg på ingen måte sikker på at det skal.

Nesten 30% ned fra topp til bunn på kort tid gjør noe med slitne investorer, og ikke minst kortsiktige...

Jeg tror heller ikke det kommer news av viktighet før EGF. Jeg har tro på en ny bølge opp etter denne om de klarer å selge inn pakka - og har noen ess i ermet.
Jeg løper i alle fall ikke etter noe, men plukker jevnt og trutt små poster etter hvert som det siger nedover. Så langt har den teorien holdt mål.

Vi får se om det betaler seg til slutt.
olje
23.02.2021 kl 09:53 2983

Ja...videre i dag da, løpe etter opp mot 8? eller
nopetter
23.02.2021 kl 09:21 3048

det var nok som forventet at den duppet under 6,50
Mr Big
23.02.2021 kl 09:12 3081

Nå er det vel snart på tide å bevege seg oppover. Hva tror menigheten?
Dolly
23.02.2021 kl 09:10 3089

Ble plutselig billigere gitt..
Møyfrid
23.02.2021 kl 09:09 3093

Fikk jammen bittelitt på 6,5.

Den kom raskere enn jeg trodde!... ;

Inord
22.02.2021 kl 23:18 3281

Men nå så jeg på det med kun positive briller.
Skal grave litt andre veien og se om det ramler noe ut av skapet.

Men her har man så langt bare grunnmuren, det er det som skjer videre som er interessant. Så derfor er det ikke så mye mer interessant å finne nå, kan det se ut til.
Inord
22.02.2021 kl 22:49 3342

Det er ikke alltid det er patent som er veien å gå. Kanskje kan de bare få patent på en par detaljer, og dermed en dårlig patentbeskyttelse.
Det er derimot viktig å unngå å kopiere andre sitt patent, noe de ser ut til å ha klart.
De har vært i en patentkonflikt en stund, men motparten har ikke klart å bevise at de har kopiert deres patent. Men der går saken sin gang, som med så mye annet i rettssystemet.
Og en annen strategi kan da være å etablere seg i markedet, og prøve å holde mest mulig detaljer hemmelig. En god del firma bruker en slik strategi istedenfor patent.
Grunnen til de satset på dette, ser ut til å være at utbygging av bitcoin mining i 2019 krevde penger og var ikke like lukrativt som nå.
Mens mange var interessert i å kjøpe immersion cooling.

Og dermed er det et bredt kontaktnettverk, og en produktsatsing, som Ele sier at de skal inngå et partnerskap med.
Både for å utvide mining kapasitet. Men også delta i det de refererer til som verticals, dvs. andre forretningsområder knyttet til bitcoin mining. Som Harmony ville vært.

Fra børsmelding:
Partnership with Rhodium JV LLC
• The investment in Rhodium 30MW LLC has allowed
Distributed Ledger Technologies, LLC to build a
solid relationship with Rhodium JV LLC (“Rhodium”),
the principal manager of the investment vehicle
• Rhodium has a proprietary liquid cooling technology

Leveraging these partnerships into a larger presence in the Bitcoin mining space, both through Bitcoin mining
and associated industry verticals


Og disse fant opp kjøling fordi det er varmt i Texas. Og som de selv sier, det er varmt der man f.eks. kan produsere solkraft, så det er behov for god kjøling.

De hyret inn et selskap for å løse problemet ved å bruke luftkjøling. Det ga ikke noe økt kjøling av betydning.

Så begynte de å se på kjøling i form av immersion. Og testet i småskala. Da så det et problem, som var at systemet var satt opp med måling av viftehastighet, så de måtte skaffe noe som kunne overstyre dette. Og det viste seg at denne firmwaren også kunne modifiseres, slik at den også kunne brukes til å øke ytelsen til mineren.

Så de fikk dette til etter hvert på eget anlegg. Og ville oppmuntre andre til at man kan oppnå lønnsom mining.
Som førte til følgende, fra podkasten jeg linket til. Og da var de i gang.

I was, I guess, proud of what we had accomplished. Um, and so I wanted to give folks hope that, uh, that could be done from that. I mean, I’ve got hundreds and hundreds of, you know, private messages and emails and whatnot from, from that one [00:15:30] little tiny Reddit community. I was shocked actually about people asking like, Hey, I mean, I don’t have the time to go and develop all this stuff by myself.

Can you either just give me your design or can I buy it from you? And we’re like, ah, we’re not really set up for that, but we (Immersion systems) can try to sell it.

https://www.scottofford.com/2019/10/immersion-cooling-chase-blackmon-interview/
Redigert 22.02.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 22:29 3384

Nå synes du å bli litt ekkel med spørringen Møyfrid. Har jeg hatt dårlig innflytelse på deg😬 Kjøper du ikke menighetens gospel🤓. De valgte å fokusere på kjølesystemer av sitt gode hjerte og omtenksomhet for sine konkurrenter🤪😁