Nano: gjennombruddet dag!! Ledige plasser i raketten !!!!!!!!!

Sydney
NANOV 18.02.2021 kl 10:52 65109

Sjekk dagens q rapport. Selskapet fremstår som totalt gjenopprettet!!! Ta plass og hold dere fast!!!!!!!!


Redigert 18.02.2021 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Falketind
23.02.2021 kl 19:53 4128

Støttes fullt ut det du skriver focuss, egentlig fantastisk dårlig utført håndverk denne emisjonen. Prosessen og kurs bildet i dag tyder på avtalt spill. Uredelig oppførsel ovenfor minoritetsaksjonærene. Styret/daglig leder burde fått en klar reprimande.
Redigert 23.02.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
focuss
23.02.2021 kl 19:54 4128

Realiteten er jo at nå kan vi gå i mål uten bekymring for hvor pengene skal komme fra. Usikkerheten rundt det har vært et lokk på aksjen og det lokket er nå fjernet. Dette er den andre siden av saken og noe markedet må/vil ta inn over seg. En ubehagelig risiko er fjernet, men det burde ha skjedd på noe høyere kurs.. Dersom markedet er rasjonelt så ser vi kurs 30+ i morgen
Redigert 23.02.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Hardly
23.02.2021 kl 19:59 4091

Enig med deg i det focuss. Nå er all spekulasjoner borte, emien er tatt og vi kan konsentrere oss om hva fremtiden vil bringer. Tror 2021 blir gjennombruddet for NANO.
Redigert 23.02.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
23.02.2021 kl 20:03 4060

Vi som er langsiktig må bare ta ting med fatning her, ser ingen grunn til bekymring. Har vært så lenge i aksjemarkedet at man begynner å bli litt immun mot alle aktører som herjer med kursen.. Man bør ikke følge kursen så nøye når en aksje faller mye, det samme gjelder når den stiger mye.. Det var til god hjelpe i dag å koble av med familien i ski bakken: ) En ting som er helt sikker jeg selger ikke om kursen står i 50 eller under 20 som noen her tror i morgen. Det blir medisin, fra nå og fremover kan det komme en hau med gode nyheter...og jeg skal nyte utsikten fra innsiden: ) Lykke til alle sammen!
focuss
23.02.2021 kl 20:05 4047

Nå har vi penger til å se tre måneders avlesning av Paradigme, til å ferdigstille FDA søknad, til å å få Archer resultater og BP vil vite hva de kjøper enten med en Europa avtale eller fullt oppkjøp. Å snakke om Nano på 20 tallet i en slik situasjon er absurd.
ComeBackKid
23.02.2021 kl 20:08 4036

Enig. Synker eller stiger i morgen - jeg skal kjøpe mer uansett, dette er tross alt gode nyheter for selskapet. Eksisterende aksjonærer kunne ønsket høyere kurs, men for selskapet og nye aksjonærer er det vel en vellykket emisjon.
bj111
23.02.2021 kl 20:09 4025

Nå begynner teoriene å bli mange og underlige her inne. Selskapet kom med gode nyheter, derfor steg kursen, de skulle hente penger det viste alle men ikke når. Alle vet og at å gjøre denne type emisjon er det letteste og raskeste for alle selskap. Det er grunnen til at det blir mer og med normalen. Emisjon med tegningsretter er tidtrøyte og utviklingshemmede for kursen derfor best om se dropper rep emi. At noen i markedet fikk nyss om dette i dag kan hende men markedet for høyrisiko aksjer, særlig grønne fikk seg en trøkk i dag og da det startet korrigerte og NANO som har steget voldsomt siste dager.

Nå får de inn de pengene de trenger og kan se fremover og få frem verdier for aksjonærene i selskapet.

Om man mener denne emisjonen er den komplette krise som det nå høres it som har man ikke fulgt med og man kan vel bare selge seg ut. Dette er en emisjon med et klart mål og det er første gang i NANO sin historie. Før har det vært for å sikre ledelsen inntekt og bonus. Nå handler det om å fullføre og få verdier til aksjonærene.

Helt topp men sutres skal det.
focuss
23.02.2021 kl 20:10 4031

Og som Nanov sier selv. Vi har penger til kommersialiseringsprosessen. Den første siden Algeta som ble kjøpt for ca 25 mrd i dagens penger. Og uten Archer som ser ut til å revitalisere Roches Rituximab. Den alene må være mer verdt enn Algeta.
focuss
23.02.2021 kl 20:17 4034

bj111 skrev
"Dette er en emisjon med et klart mål og det er første gang i NANO sin historie. Før har det vært for å sikre ledelsen inntekt og bonus"
Hææ? Det høres da ikke veldig klokt ut. Høres vel rett og slett litt dumt ut.
focuss
23.02.2021 kl 20:21 4004

bj111
Om du mener at man bør selge seg ut grunnet emisjonen så tror jeg ikke du har forstått noe som helst. Skal du ta på deg skolelærer rollen må du forsøke å fremstå litt mer, tja hva skal man si?
focuss
23.02.2021 kl 20:37 3865

Jeg har aldri hørt noen har vært tvilene til Betalutin som medisin. Har heller aldr hørt noen som har tvilt på at Betalutin vil bli FDA godkjent. Det jeg imidlertid har hørt mye om er investorer som tok posisjon i 2016 +- et par år som har blitt utmattet i venteperioden. Den venteperioden går nå mot slutten. Vi nærmer oss høsting for de som fortsatt har kondis til å stå sjarmøretappen ut.
Londonmannen
23.02.2021 kl 20:41 3832

15-20 kr i morgen? Skjer det så bør man sende menn i hvite frakker hje,m til vedkommende og ta fra ham alle fullmakter til å operere på børs. En slik prising skulle tilsi at dagens emisjon er negativ for NANOV, svært negativ. Men hallo! Nå er usikkerheten rundt finansiering fjernet. Detgte er jo særdeles posistivt, isolert sett.

Det man kan stille spørsmål med er den jobben som er gjort rundt denne kapitalinnheningen. Det burde etter alle solemerker vært en fortrinnsrettet emisjon slik at eksisterende aksjonærer fikk anledning å beholde sin andel. Men greit nok. Det viktigste er uansett at ledelsen fjerner den usikkerheten som en for kort finansiell runway skaper mot markedsaktørene. Denne uavklarte situasjonen har helt klart vært en betydelig demper på kurtsutviklingen. Nå er den fjernet og sett sammen med de andre positive nyhetene vi fikk sist torsdag, burde markedsaktørene omfavne NANOV med stor entusiasme. I en slikt perspektiv kan jeg vanskelig se at invesrtorer/aksjonærer med sine fulle fem kan få seg til å selge NANOV aksjer til under emisjonskursen i morgen. Det vil i tilfelle overraske meg mye!
rockpus
23.02.2021 kl 20:43 4295

Alt er relativt.
Selv om vi i dag er noe skuffet over at de ikke satte emisjonen høyere enn 22,75, så må vi ikke glemme at for kun en uke siden fryktet vi en emisjon til rundt 10 kr.
Da hadde vi fått en helt annen og katastrofal utvanning.
focuss
23.02.2021 kl 20:52 4207

rocpus
Sant nok det, men forutsetningene er dramatisk endret. En ny emisjon før ferdig rekruttert paradigme er veldig forskjellig fra 3 mnd paradigme avlesning i år.
Falketind
23.02.2021 kl 20:57 4169

Alle visste at de skulle hente inn penger det er ikke det som er problemet. Men måten det blir gjort på. Med de gode fremtidsutsiktene som forelå så trengte ikke selskapet å stå med luen i hånden, åpenbart at her kunne styret ha stilt betydelig strengere krav til rabatten etc. Som aksjonær vil jeg ha færrest mulig nye aksjer, med høyest mulig tegningskurs nå like før finalen. Å selge aksjen nå er ikke ett tema blir i såfall å laste opp ved en eventuell dipp,. Får vel heller glede meg over at emisjons 👻spøkelse nå ble ryddet av veien og at aksjen er rigget for opptur 📈
Redigert 23.02.2021 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
focuss
23.02.2021 kl 20:59 4171

Tenk deg situasjonen. Vi har sendt in søknad om markedsføringstillatelse. Vi har fått Priority Review som betyr at prosessen tar 6 mnd. Vi er ganske sikre på å få grønt lys fra FDA. Men likevel, spenningen i seks måneder. Så får vi svaret. Grønt lys. Gisp.
focuss
23.02.2021 kl 21:07 4114

Jeg tror det viktige for investorer nå er å innse at vi faktisk har en "Algeta" situasjon foran oss. Og tidsperspektivet er ikke lengre enn at det bør vi tåle. Om noen vil selge det scenariet på lavt 20 tall så må de jo gjøre det da. Man kan da kanskje spørre om hvor opplyste beslutningene deres er.
focuss
23.02.2021 kl 21:18 4015

Fin link som viser at om BP vil kjøpe en vurdering av Betalutin så koster det nesten 10000 usd. Det er fordi de mener Betalutin vil ta sin plass i dette markedet.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:19 4002

Hvor mange aksjer ble utgitt i emisjonen? Utvanning blir det og det vil påvirke aksje kursen i det korte øyeblikk 😊. Så er spørsmål, blir de sittende med aksjene eller selger de for å høste rask gevinst? Nå som Nano er mye godt i vente satser jeg på de som ble tilført aksjer har vett nok å sitte med de.

Jeg er en av de som har sittet leeenge, nesten helt fra starten. Heldigvis tok jeg gevinst tidligere når aksjen snudde nedover, men kjøpte meg for tidlig inn senere. Har vært en lang reise, med støtte kjøp underveis for å smitte meg ned. Heldigvis fikk jeg handlet noe aksjer på 13 tallet, men alt for lite. Nå håper jeg det kun er sjarmør ettapen igjen.
At det ville komme dropp i kursen må da ikke være noe bombe😀. Klart at noen ønsker gevinst sikring.
De vi må håpe på at dette ikke er disse kurs økningene aksjen har hatt før og så faller den tilbake til gamle synder. Etter mange år er jeg endelig svak pluss i aksjen. Ønsker alle gamle Nano aksjonærer en flott reise og la 2021 være det året Nano reiste seg fra gamle jaktmarker 👍👍.

Hvor ble det av Hammer som dømte Nano rett til helv... Er stille fra den fronten. Hadde hatt baller og høflighet så kunne de kommet innom og sagt GRATULERER 😀😀
Stranger
23.02.2021 kl 21:20 3992

Man må spørge sig selv at hvorfor de valgte at køre emission på 22 tal, da mange herinde havde snakket om at emission vil komme på en højere kurs, da de har penge nok til dække udgifterne mere end et kvartal.
Nyheden på Q-rapporten var måske ikke så rosen rødt, som folk på Hegnar troede og de var bange for at kursen vil falde tilbage og de vil få svært ved at hente penge på dette niveau.
Joppe84
23.02.2021 kl 21:30 3981

Det er veldig forvirrende. Jeg bryr meg fint lite, men trenden var positiv. Jeg er ganske så sikker på aksjen hadde truffet 40 NOK ila 5-10 dager.
bj111
23.02.2021 kl 21:43 3881

Det er ikke så dumt å hente penger på det som for investorer er attraktiv kurs. Henter de penger når kursen er høy og selskapet fremstår som dyrt så får de ustabile investorer og det kan være en utfordring på et senere tidspunkt å hente penger dersom det blir behov for det. Det er ingen garanti for at det går med Nano som med Algeta. Nano kan bli et viktig norsk selskap som selv står på egne bein. Det er behov for store selskaper innen farma i Norge, men skal Nano dit så må de hente penger på nytt når markedet skal tas. Derfor god kurs for investorer så man har de med ved en senere mulighet. De eneste som taper på dette er de som må ut i morgen men de burde nok ikke hatt aksjer i første omgang.
Springer
23.02.2021 kl 21:46 3847

De hadde helt klart fått inn de pengene de trengte på 25-27 også. Skuffet over governance her.
bj111
23.02.2021 kl 21:52 3794

Hadde det vært 25 eller 27 så hadde du ment 30 eller 35 så skuffet ville du vært uansett.
focuss
23.02.2021 kl 21:56 3739

Det kan være mange måter å måle en ledelse på. For snuoperasjonen i selskapet fortjener Lars terningkast 6. For innhenting av penger fortjener Marlene terningkast 1.
Håper det er siste gang hun har ansvar for noe slikt.
Londonmannen
23.02.2021 kl 22:03 3681

Ja, selskapet hadde penger nok til å vente med en emisjon. Når de likevel valgte å gjennomføre den nå, er det vel teorien om at en fugl i hånden er bedre enn ti på taket. Det vil si at ved å hente pengene nå så er selskapet sikret en finansiell runway frem til mål. I tillegg vil en plagsom usikkerhet være ute av veien.
Dersom de hadde valgt å vente så ville risikoen om en korreksjon i markedet ligge der. Dersom den hadde kommet i mars april, så kunne det påført oss aksjonærer en langt større utvanning, dersom det i det hele tatt hadde vært mulig å hente tilstrekkelig med penger til en anstendig kurs.
Trainspotter
23.02.2021 kl 22:07 3650



De VELGER ikke akkurat emisjonskursen. "Setter" de kursen for høyt, så er det ikke nok kjøpere til den kursen. Emisjonen blir som de skriver satt i en "accelerated book building process" som omtrent er som en åpningsauksjon hvor NANOV sitter som (eneste) selger med nytrykkede aksjer. Så ser de hvor det blir balanse og veier dette opp mot 1) antall akser de ønsker å selge samt 2) maks eller optimalt beløp de kan få inn. Men der de alltid tuller skikkelig er når de dagen etter skryter i børsmeldingen at emisjonen var OVERTEGNET(!) Det er jo bare idioti. Er det overtegning, ja så bare stiger prisen litt slik at det ikke lenger er overtegning. Det er balanse mellom tilbud og etterspørsel.
Ronny Pøbel
23.02.2021 kl 22:09 3629

Jeg har tygd på denne i hele kveld, og jeg ser ikke nedsiden på samme måte som kl 16.33. Finansiering til og med markedsføring, pluss trygghet gjennom bindingsperioder. Stuper den imorra skal jeg gå inn med alt jeg har - og se frem til seks måneder med solid oppgang.
focuss
23.02.2021 kl 22:21 3528

Trainspotter skrev:

"De VELGER ikke akkurat emisjonskursen. "Setter" de kursen for høyt, så er det ikke nok kjøpere til den kursen"
Mener du det er uten betydning hvordan selskapet presenteres? Presenterer ikke selskapet til DNB etc før prosessen starter? Blir ikke selskapet presentert til de aktuelle investorene? Dreier alt seg kun om dagens aksjekurs?

DNB klarer jo å lage en analyse med kursmål 40. Må være særdeles dårlige selgere når de kun får 22. Og det skal de på toppen av alt ha millioner i proveny for.
focuss
23.02.2021 kl 22:24 3514

Og de millionene i proveny betaler også Marlene for. Skrekk å gru.
Billyjojimbob
23.02.2021 kl 22:24 3512

Vanligvis blir det emivakum innen 3 dager er kursen rundt 22,75,de fleste bøtter ut så høyt som mulig for å plukke rundt emikurs,helst under,alle vil ha fet rabatt,så holdes kursen rundt der til emi aksjene er tradeable i markedet,vi jo ikke spredde for mye slik at en får de i hodet etterpå,dette er vanligvis,ingen fasit👍
focuss
23.02.2021 kl 22:37 3419

Selvfølgelig selger jeg ikke. Dette er jo tidspunkt for å kjøpe Nanov. Overveldende sannsynlig for mangedobling neste 3 -6 måneder. Vi er på vei inn i sjarmøretappen. Uansett så blir jeg forbannet når godt betalte folk ikke synes å løfte en finger for å få til en Ok kapital innhenting. Jeg tror faktisk ikke de skjønner at det er mulig å påvirke en slik situasjon. Tror faktisk ikke tanken har streifet dem.
morgendagen
23.02.2021 kl 22:43 3344

Tror det sto noe med royalties på millioner også?
Tror nok kursen blir holdt til under emi kurs så slipper de emi også.
Pentagon
23.02.2021 kl 22:43 3373

Hvem som kjenner selskapet selger NÅ?
Ville jo være galskap å tjene noen få % nå,når selskapet har løpt en maraton og nå løper inn porten på stadion og har oppløpssiden igjen.
Midt tips er 24-26 i morgen for de som reflekterer rundt det. Men morgen dagen sier ingen ting om hva vi har i vente om bare kort tid. Hold dere i livet folkens så får dere være med på feiringen.

Pentagon
focuss
23.02.2021 kl 22:44 3397

Det er jo slik at Lars sin snuoperasjon trumper Marlenes kapitalinnhenting mange ganger når viktighet av hendelsene i det siste skal vurderes.
focuss
23.02.2021 kl 22:54 3319

Jeg er jo kjent for å ikke bedrive haussing. Da selger jeg selvfølgelig ikke på 20 tallet noe som kan bli verdt 1000 når man inkluderer Archer-1. Det ville jo vært idioti. Foreløpig så vet vi at de som har fått behandlingen ikke bare har hatt god effekt, men kreften har forduftet. Å selge slike ting på 20 tallet får andre enn meg stå for.
Rituximab selger for 50-60 mrd kroner i året. Roche priset til n fantasimilliarder. At de ikke følger med på Nanov er kanskje den mest naive holdningen man kan ha. Men markedet er neppe en gang kjent med problemstillingen.
Redigert 23.02.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
Haltopen
23.02.2021 kl 22:57 3308

« Jeg er jo kjent for å ikke bedrive haussing»

Come again?