NRC - NYE BRUDD PÅ COVENANTS I Q1?

BLOODLINE
NRC 18.02.2021 kl 16:57 25297

Sjefen selv, mr Olsen avventer sine insidekjøp ser det ut som. Slik jeg ser det blør selskapet penger og lander lite eller ingen store kontrakter.
Redigert 12.03.2021 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
04.03.2021 kl 13:55 3558

Sjekk selv, INGEN kontrakter i Norge hittil i år, ZERO! NRC trenger et solid påfyll av kontrakter i Norge ellers vil selskapet totalt sett slite. Finland er bærebjelken i NRC selv om kontrakten på kvart milliard kroner ble annulert nylig. Ryker bærebjelken ryker det mye mer...
Redigert 04.03.2021 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
besson
04.03.2021 kl 14:30 3572

Nye veier er altså en entreprenør ifølge BLOODLINE. Gratulerer, imponerende mye vås fra den kanten på denne tråden. Tror denne påstanden er enda mer far out enn påstanden om at de ikke kan komme meldinger om store kontrakter på uker/måneder pga. innsidekjøp. Dette er bare trolling, enten det er seriøst ment eller ei.
BLOODLINE
04.03.2021 kl 14:42 3578

Litt merkelig at NRC mars/april/mai ifjor gjennomførte et forholdsvis stort aksjeprogram/tilbakekjøp på kurser kr 25-35. Det er vel forankret i protokoller og ulike GF at selskapet kan kjøpe tilbake aksjer. Merkelig at selskapet ikke gjør dette på kurser mellom 15-18,50. Trenger dei pengene til å holde skuta flytende?

NRC i Norge har ikke BVP prosjekter. Nye Veier krever jo dette så da blir det skolebenken på ledelsen i Norge for å få godkjenninger.

besson
04.03.2021 kl 14:43 3584

Her kan du lese litt, før du lirer av deg enda mer vås, hilsen ferskingen.

https://www.bygg.no/article/1460511

"NRC Group er Nordens største entreprenør innen banerelatert infrastruktur, og er positive til hva en ny byggherre på jernbane kan tilføre næringen.

– Nye Veier har opparbeidet en posisjon som en god byggherre for store og kompliserte prosjekter, og har dokumentert at de kan samhandle godt med entreprenørene og skape merverdier i prosjektene, sier administrerende direktør i NRC Norge, Arild Moe til Byggeindustrien, og legger ikke skul på at de er interessert i det kommende megaprosjektet."
BLOODLINE
04.03.2021 kl 14:49 3573

Joda, men nå har jeg hørt på Dere i 1.5 år, jeg har tjent store penger mens Dere snakker bare om hva som kommer.
Enhver byggherre av slike størrelser som NV bør jo selvsagt tilbes med positive superlativer og spesielt fra NRC:)
NRC i Norge har ikke BVP prosjekter. Nye Veier krever jo dette så da blir det skolebenken på ledelsen i Norge for å få godkjenninger.
BLOODLINE
04.03.2021 kl 14:53 3572

Svenskene skal bygge landbasert laks;) https://svensklax.com/news/

Håper NRC får betalt før selskapet går konkurs da!
Odi.1
04.03.2021 kl 15:04 3562

Bankgarantier på slike prosjekter. Er ikke en hvilken som helt pølsebod
BLOODLINE
04.03.2021 kl 15:10 3559

hahaha;) Joda denne kontrakten er en pølse i "slaktetiden", Banenor/NRC har brukt alt for mye penger på prosjektene og får egentlig "fyken" av politikerne, det er sannheten her. Tipper det foregår mye på bakrommet nå, her må NRC stå med luen i hånden sammen med flere støre konkurrenter som kan utbygging og har BVP i orden.
besson
04.03.2021 kl 15:14 3561

Åneiiii, de trenger BVP-sertifisering, skal det også liksom være et problem. Det var kreativt funnet på. Jeg påstår ikke at de stiller sterkt for å vinne denne konkurransen. Jeg påstår bare at du demonstrerer at du skriver vås, om det er mot bedre vitende eller ei, vet jeg ikke, og neppe noe som interesserer meg nevneverdig, i likhet med tradingen din.
BLOODLINE
04.03.2021 kl 15:23 3557

Nei, jeg sier ikke det er et problem å få det, jeg sier at det bør på plass. Større konkurrenter har jo allerede etablert disse sertifiseringene og har det innarbeidet.
selskap som allerede har etablert dette har jo større sannsynlighet for å vinne konkurranser/anbud, det er poenget mitt

Så det er ikke rart at NRC ikke får nye kontrakter i Norge
Redigert 04.03.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
besson
04.03.2021 kl 18:55 3493

"Nei, jeg sier ikke det er et problem å få det, jeg sier at det bør på plass." Så fint at du tenker på det, det har de sikkert ikke gjort selv... Og så bruker du dette til å trekke en konklusjon om at det ikke er rart at de ikke får nye kontrakter i Norge. Imponerende resonnert.
BLOODLINE
04.03.2021 kl 19:39 3472

Hvorfor så nedlatende Bessy? Er du så skråsikker på at Nrc kommer seg over kneika uten å hente mer penger. Jeg tror allerede revisoren har skrevet brevet og ledelsen sitter å venter i det lengste, men Erna har utsatt alle kontrakter ved å la Nye veier få kontrakten idag. Her må det spares og startes helt på nytt, nye 4-5år
Redigert 04.03.2021 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
besson
04.03.2021 kl 20:24 3448

Nedlatende? Det var jo rette kua som feis... Jeg har ikke uttalt meg om fremtidsutsiktene til Nrc. Det kan gjerne hende at de går ut i markedet for å hente penger, det er jo noe av poenget med å være på børs. Hva du tror har vi fått presentert ca. 16 ganger daglig, med en god dose harselering over de som mener noe annet. Mye av det bygger på rent vås, som du muligens tror på selv. Du som er så erfaren har jo skjønt at Nye veier er en entreprenør, og ikke en byggherre som vi andre ferskingene går rundt og tror. Hvis jeg er nedlatende så er det fordi du er påståelig, kunnskapsløs og ...vel, nedlatende.
BLOODLINE
05.03.2021 kl 09:17 3372

La oss snakke om aksjen så slipper du disse ubekvemmelige spørsmålene;) Alt jeg har skrevet har vist seg å være korrekt. Ingen store kontrakter, annulering av kontrakter, ingen store insidekjøp, coronastengt industri, nedskrivinger og brudd på covenants. Benytt sjansen og selg NRC på teknisk. Det nye er faktisk en gedigen hode skulder formasjon, blir spennende å se om den slår inn, da skal vi ned på neste teknisk støtte som er kr 10
Odi.1
05.03.2021 kl 09:25 3395

en av de Største U ene jeg har sett på børsen, nå ligger vi i nedre sjiktet på U,n , gjør seg klar for rekylen når de store kontraktene tikker inn
Flere innsidere på plass, tror flere kommer etter hvert.
Odi.1
05.03.2021 kl 09:33 3385

ts
" Det nye er faktisk en gedigen hode skulder formasjon, blir spennende å se om den slår inn, da skal vi ned på neste teknisk støtte som er kr 10 "

Snakket med en flink mann i gå som sa at om denne gikk over 20kr og det meldes om kontrakter med størrelser, så var det kort vei til 38kr.
Har allerede 16% fortjeneste nå etter at du sa selg på 15-16kr
BLOODLINE
05.03.2021 kl 09:57 3401

15%? jeg hadde 50 % på shorten og skal sette en ny snart;) Alle vet at NRC lever på et knivsegg iht brudd på låneavtaler pga manglende kontrakter, utsettelser av kontrakter og coronastans i industrien. Q1 blir grisete, men de dumme pengene skal snart ut av markedet og NRC, da smeller det 3 ganger så hardt for NRC i q1 og q2.
Redigert 05.03.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
05.03.2021 kl 10:53 3383

Klarer ikke aksjekursen seg forbi 18,40-18,60 på rimelig godt volum er det god natt her, da er det bare å begrense tapet og kjøpe den lavere når det smeller ned
Redigert 05.03.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.03.2021 kl 11:58 3351

Vil nok tikke på 20 neste uke tipper jeg, da vet en jo hva som kommer.
BLOODLINE
05.03.2021 kl 12:09 3357

Hva skal få kursen i Nrc opp mener du? Jeg argumenterer godt og forståelig for hvorfor jeg tror den skal kraftig ned. Det blir litt prematurt at det bare skal opp fordi du/dere sier det. Små insidekjøp hjelper ikke lenger, heller ingen store kontrakter, det meste er utsatt pga overforbruk av penger eller coronastengt industri. Kjenner du i det hele tatt noen som jobber der, det gjør jeg. Dette blir beksvart!
G-Aksje
05.03.2021 kl 12:43 3343

Er vel mer beksvart i shorting av olje nå vil jeg tro!
BLOODLINE
05.03.2021 kl 12:44 3359

Tror du jeg sitter i olje nå, rett inn og ut, knapt over natten. Ble 18 000 kr;)
BLOODLINE
05.03.2021 kl 13:55 3396

Hva sa jeg, her kunne Dere ha spart mye penger, 100% teknisk slår inn, en kraftig hode skulder formasjon, høyre skulder er snart komplett. Kommer vel en børsmelding som bekreftet det jeg har sagt snart, typisk at noen vet noe før alle andre.
besson
05.03.2021 kl 18:43 3378

Sorry folkens, innsidekjøp fra styremedlem Montgomery. Dette er jo som vi har lært av Bloodline meget dårlige nyheter etter som det er tegn på forestående emisjon og at det ikke kan komme store kontrakter på uker/måneder. Og alt han har sagt stemmer, i følge ham selv.
Knusle
05.03.2021 kl 18:59 3381

Utrolig mye tullpreik fra enkelte her inne.
NRC har fortsatt en vei å gå, selv om det er nye koster i bøttekottet, så tar det tid å finne de beste metodene.
NRC har vokst kraftig ved oppkjøp i Norge, de siste årene og "kjøpt " seg oppdrag... det har man tydelig sett i dette markedet.
NRC kurs KAN doble seg over natta om de hanker inn kontrakter ( UE eller HE ).
NRC har med seg endel gode selskaper ( oppkjøp) , og har egentlig mange bein å stå på, ikke bare bane.
Jeg har ingen aksjer pr nå, men syns det er spennende å se hva AF gutta får til med dette selskapet. Nettverkene er i hvert fall i orden :)
Sann
08.03.2021 kl 08:22 3136

Så lenge ikke kontrakter er signert kan insidere handle, så det du sier stemmer ikke. I tillegg er vel insidere villig til å ofre egen kapital hvis de kan handle på en lavere kurs senere ved en emi.
besson
08.03.2021 kl 09:48 3102

Hei Sann, dette innlegget er skrevet med ironifilteret på. Burde ha lagt inn ironivarsel, skal gjøre det neste gang.
Redigert 08.03.2021 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
08.03.2021 kl 16:09 3005

Nok et svært NRC prosjekt avlyses, som jeg har sagt flere ganger. Prosjektets totalkostnad er anslått å koste 4,5 milliarder 2018-kroner.

Ett år etter at Bane NOR lyste ut rådgiverkontrakten for Prosjekt Ny togtunnel gjennom Oslo, avlyser byggherren konkurransen. Det skjer til tross for at det ligger 150 millioner i statsbudsjettet til planlegging av prosjektet. Dermed kastes planene for Oslotunnelen på nytt ut i det blå.

https://www.bygg.no/article/1460751
Redigert 08.03.2021 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
08.03.2021 kl 17:20 2978

Top 20 per 05.10:

VR-YHTYMÄ OY 18.28% 25.19% 13336415 COMP FIN
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 10.14% 13.97% 7396763 NOM FIN
CARNEGIE INVESTMENT BANK AB 7.15% 9.86% 5219040 NOM SWE
ARCTIC FUNDS PLC 6.63% 9.13% 4833911 COMP IRL
ARCTIC FUNDS PLC 6.40% 8.82% 4669882 COMP IRL
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.70% 3.72% 1970373 NOM SWE
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.22% 3.06% 1618218 NOM SWE
VERDIPAPIRFONDET EIKA SPAR 1.99% 2.74% 1449278 COMP NOR
VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORDIC 1.78% 2.45% 1296898 COMP NOR
GUNNAR KNUTSEN HOLDING AS 1.72% 2.37% 1252677 COMP NOR
LGA HOLDING AS 1.64% 2.27% 1200102 COMP NOR
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 1.62% 2.23% 1180836 NOM SWE
VERDIPAPIRFONDET EIKA NORGE 1.61% 2.22% 1176746 COMP NOR
VERDIPAPIRFONDET NORDEA KAPITAL 1.58% 2.18% 1153938 COMP NOR
VJ INVEST AS 1.56% 2.15% 1137452 COMP NOR
VERDIPAPIRFONDET NORDEA AVKASTNING 1.19% 1.64% 869149 COMP NOR
HAUGO RIVING AS 1.17% 1.61% 850745 COMP NOR
DANSKE INVEST NORGE VEKST 1.11% 1.53% 812000 COMP NOR
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1.11% 1.53% 809606 NOM LUX
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.96% 1.32% 700000 NOM FIN

VR-YHTYMÄ OY 18.28% 26.95% 13336415 COMP FIN
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 10.28% 15.15% 7496763 NOM FIN
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 7.07% 10.42% 5157189 NOM IRL
CARNEGIE INVESTMENT BANK AB 5.06% 7.46% 3692540 NOM SWE
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 4.35% 6.41% 3172411 NOM IRL
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.70% 3.98% 1970373 NOM SWE
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.47% 3.65% 1804937 NOM SWE
VERDIPAPIRFONDET NORDEA KAPITAL 1.73% 2.55% 1262997 COMP NOR
GUNNAR KNUTSEN HOLDING AS 1.72% 2.53% 1252677 COMP NOR
LGA HOLDING AS 1.64% 2.43% 1200102 COMP NOR
CLEARSTREAM BANKING S.A. 1.53% 2.25% 1113578 NOM LUX
AVANZA BANK AB 1.47% 2.16% 1070319 NOM SWE
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1.45% 2.14% 1058420 NOM FIN
VERDIPAPIRFONDET NORDEA AVKASTNING 1.31% 1.93% 953743 COMP NOR
VJ INVEST AS 1.24% 1.82% 902552 COMP NOR
HEIM HAUGO AS 1.17% 1.72% 850745 COMP NOR
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1.14% 1.68% 832606 NOM LUX
NORDNET BANK AB 1.12% 1.66% 819657 NOM SWE
DANSKE INVEST NORGE VEKST 1.11% 1.64% 812000 COMP NOR
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.99% 1.45% 719527 NOM LUX
SHOW MORE
Last update 2021/03/07 11:00

Redigert 08.03.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
09.03.2021 kl 12:00 2853

Q1 er ferdig guidet, profitt warning er allerede gitt og står seg godt på egne ben skrev Olsen. Resten av 2021 er det også gitt profitt warning på. Guidingen for 2024 står seg helt sikkert. Ryktene når først enkelte, det ser vi jo på kursen idag.

Carnegie har solgt over 1,5 millioner aksjer
BLOODLINE
09.03.2021 kl 12:12 2849

Forundrer meg ikke om det tikker inn en melding i newsweb idag eller imorgen. Jeg har sagt lenge at en emisjon kan komme iht brudd på lånebetingelsene
Slettet bruker
09.03.2021 kl 12:29 2867

De har 610m i cash
De har 1158m i NIBD (netto rentebærende gjeld)
De har 200m i ubrukt kreditt.

Dette minner ikke om emisjon på en stund. De kan betjene gjelden som forfaller de neste 3 årene med cash'en de har i dag. Men i 2024 da forfaller mere, så om de nermer seg 2024 uten å ha fått orden på inntjeningen får de ett problem.
Redigert 09.03.2021 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
09.03.2021 kl 12:32 2924

ebitda/gjeld og brudd på covenants i q1, kursmål kr 16
DNB Markets oppgraderer ifølge en oppdatering sin anbefaling på NRC Group til hold fra salg, skriver TDN Direkt.

Kursmålet reduseres til 16 kroner fra tidligere 20 kroner.

Oppgraderingen begrunnes med at kursen i aksjen har utviklet seg svakt den seneste tiden. Meglerhuset mener risikoen for at selskapet kan komme i brudd med sin bank-covenant forblir høy.

Aksjen har den siste uken steget 13,5 prosent på Oslo Børs.
BLOODLINE
09.03.2021 kl 13:23 2888

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 8. mar 2021
NRC Group ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 18.36 kroner. Videre nedgang til 10.19 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 20.00 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 20.00 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg (Score: -80)
Odi.1
09.03.2021 kl 13:26 2887

iVETEC

Et brudd opp gjennom 20.00 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Positiv volumbalanse, med høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt.
BLOODLINE
09.03.2021 kl 13:29 2884

Med brudd på covenants i q1 blir nok kr 20 bare en våt drøm. Vi ser nok kr 10 før vi ser kr 20 er jeg redd
Redigert 09.03.2021 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
09.03.2021 kl 15:51 2840

Synes kursen virker veldig svak, har den tatt ut potensialet for denne gang? Flere her inne har solgt seg ut på denne boosten opp. Selskapet manger de store pengene både på insidekjøp og kontrakter. Kontrakter blir annulert og utsatt pga corona og politikk, taperen blir NRC dessverre.
BLOODLINE
10.03.2021 kl 13:30 2726

Nå ser dere hvor enkelt det er å senke kursen
BLOODLINE
10.03.2021 kl 13:33 2721

Er det brevet vedr brudd på covenants fra revisoren som er blitt kjent tror Dere? Tikker vel inn noen meldinger i newsweb snart, men først juniormeglerne få solgt ut sine beste kunder.
BLOODLINE
12.03.2021 kl 09:56 2525

Hjelpe meg, ser ikke akkurat lyst ut for NRC dette.

Publisert: 09.03.2021 23:05.

Mandag kunne Byggeindustrien bringe nyheten om at den etterlengtede nye togtunnelen gjennom Oslo legges på is. En utlyst konkurranse rundt teknisk hovedplan og kommunedelplan med konsekvensutredning for nytt dobbeltspor i tunnel fra Oslo S til Lysaker er nå avlyst. Dette får både politikere og en hel bransje til å gå reagere kraftig, og utrykket skandale kommer til syne ved flere anledninger. Det er ikke spesielt oppsiktsvekkende. En ny jernbanetunnel under Oslo har av mange blitt regnet som selve navet i trafikken i og gjennom hovedstaden, og er et helt avgjørende premiss for å hente ut effekten av den øvrige utbyggingen som finner sted og som skal gjennomføres. Klarer man ikke å øke trafikken gjennom Oslo med flere spor vil man fortsatt ha en kraftig propp i jernbaneinfrastrukturen i Norge, og da som spesielt vil ramme de mange pendlere som drar til og fra hovedstaden hver eneste dag.

De er nærmest sjokkerende at dette nå skjer. Det er i utgangspunktet ingen som ønsker dette, hverken Bane NOR, som måtte avlyse konkurransen, eller politikerne som har lagt penger på bordet. Det er til og med satt av 150 millioner kroner i årets statsbudsjett til dette planleggingsarbeidet. Men nå ble altså hele konkurransen avlyst, og hele utbyggingen skyves ut i det blå. Hvem vet når dette blir tatt opp igjen.

Det er snakk om en enorm investering å bygge ut en ny tunnel under Oslo. Dette er likevel et prosjekt som skal og må gjennomføres. Man kan ikke bygge ut et godt nok jernbanenett i Norge uten denne investeringen.

Som kjent er det flere jernbaneprosjekter som har gått på kostbare økonomiske overskridelser de senere årene. Både de som er under bygging, ikke minst Follobaneprosjektet, og prosjekter som er under planlegging. Dette har nå medført at store deler av drømmen om en storstilt Intercityutbygging nærmest har forsvunnet sakte men sikkert i takt med overskridelsene.

Så å si alle ønsker en jernbaneutbygging som gir et bedre totaltilbud, men det finnes selvsagt ikke utømmelig med penger til dette formålet. Så når kostnadssprekkene kommer slik de har gjort den senere tiden, må man justere og ta ned satsingen – uansett hvor vondt dette måtte være for noen og enhver. Så er selvsagt spørsmålet hvorfor dette skjer. Det er åpenbart ikke gjort en god nok jobb i tidligere faser rundt planleggingene av prosjektene.

Det kan være flere årsaker til dette, men man må selvsagt sørge for å ha den riktige kompetansen til riktig tid på plass for å gjennomføre denne typen forarbeid. Det er ikke enkelt med tanke på vanskelige grunnforhold og så videre, men det er likevel ikke godt nok når man ser kostnadsoverskridelsene vi har vært vitne til den senere tiden.

Les også:
Bane NOR avlyser konkurranse for ny togtunnel i Oslo: - Har kastet bort tid og krefter
Stortingspolitikere ut mot kontraktsavlysning: - Tror dette betyr full brems for Oslotunnelen
Hareide om avlysning av konkurranse for ny togtunnel: - Beklagelig situasjon
Men denne siste avlysningen er en skandale. Denne kommer nå først og fremst på grunn av manglende samhandling mellom regjeringens egne bransjeetater. Bane NOR har rett og slett ikke fått på plass en nødvendig avtale med Jernbanedirektoratet for prosjektet for 2021. Dermed må Bane NOR avlyse – selv med penger i statsbudsjettet på plass. Det høres i utgangspunktet komisk ut, men er ikke noe morsomt i det hele tatt. Dette vil ha store konsekvenser for mange. Denne situasjonen er heller ikke noe gøy for Bane NOR, og vi forstår frustrasjonen til Bane NOR-sjef Gorm Frimannslund. Dette viser med all tydelighet at noe må gjøres med hvordan jernbaneutbyggingen er organisert i Norge. Slik situasjonen er i dag fungerer ikke dette godt nok.

Bane NOR synes å være bundet på hender og føtter, og må få mer ansvar. Da kan de også i større grad planlegge og bygge ut slik de ønsker, og de må få større ansvar for egen risiko og større økonomiske fullmakter og rammer. Da står de selvsagt også i enda større grad til ansvar for sine prioriteringer, men det er et ansvar de helt sikkert også ønsker å ta. Nå må samferdselsminister Knut Arild Hareide på banen så raskt som mulig for å finne frem til en bedre organisering av jernbanesektoren i Norge. Hvordan ansvarsforholdene er bygget opp fungerer ikke, noe denne saken alene med all tydelighet viser. Det må en større omorganisering av hele sektoren til, og ministeren har selv alle muligheter til å få dette til å fungere bedre. Dette vil det også komme krav om fra Stortinget, på sammen måte som Bane NOR selv gjentatte ganger har pekt på at dagens situasjon og organisering ikke fungerer. Jernbanesektoren trenger rett og slett en langt bedre gjennomføringskraft som sikrer bedre fremdrift, gjennomføringsevne, og som medfører at forutsigbarheten kommer.

https://www.bygg.no/article/1460910
Redigert 12.03.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare