POC tester

rosgun
LIFE 19.02.2021 kl 01:35 13362

"GlobalData expects POC tests to gain market share in 2021 in the Covid-19 testing market as testing will continue to be one of the most important tools in containing the pandemic."

Kilde:
https://www.medicaldevice-network.com/comment/poc-covid-19-tests/

---------------
At the Helmholtz Centre for Infection Research (HZI), scientists have succeeded for the first time in detecting SARS-CoV-2 viruses using the revolutionary Cantisense(TM) technology from Digital Diagnostics AG. Application for approval of the Digid Cantisense(TM) SARS-CoV-2 Test by the FDA has been submitted. Delivery of the first point-of-care tests....

Kilde:
https://news.yahoo.com/scientific-breakthrough-digid-seeks-fda-014700907.html
Redigert 19.02.2021 kl 01:51 Du må logge inn for å svare
Jensemand
21.02.2021 kl 10:08 4170

ja hvis man får det for 5 dollar så er det sgu smart - bortset fra pinden i næsen, som laves af en alternativ person. Der blir gang i neseborene vet gatene.
Jeg trekker meg ut av dialogen her - ønsker ik at skrive mer
Seriøs
21.02.2021 kl 10:10 4164

Det kan jeg være enig i. Ville ikke kjøpt LIFE pga Covid 19 testen iallefall. Men tror også LIFE skal slite med å få tatt markedsandeler på diabetes care også. Roche og Abbott er også store der og har suverene produkter, spesielt Abbott Freestyle https://www.diabetescare.abbott/products.html. Er ikke plankekjøring å kjøre over det produktet...Men tiden vil vise hva Life kan klare og er uansett spennende med konkurrenter
Bull dog
21.02.2021 kl 10:26 4124

Personlig håper jeg Nordea og nå Pareto sammen med andre relativt store investorer har rett i sine analyser (regner med at dette er gjort da de er inne). Jeg vil ikke komme diltende etter at avisene begynner å skrive om kjendis investorer som hamstrer aksjer. Da er det for seint og det skjer hver eneste uke.
Det har vært mye å henge seg opp i for de som er skeptiske men etter forrige melding sitter de på en løsning som KAN være bedre enn det konkurrentene har og da kan kursen bli høy ettersom markedet er så stort.
Vanskelig å spå kurs da andre selskaper som ikke tjener penger og ikke vil gjøre et på ett eller to år har mangedoblet seg.
Buttis
21.02.2021 kl 10:34 4091

Testen du refererer til har lav treffsikkerhet, slik at det må følges opp med labtest i tillegg. Det er også utstrakt usikkerhet mtp falske negativer. Så kostnaden er forsåvidt større ved bruk av en dårlig hurtigtest ettersom labkostnader vil komme i tillegg.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 10:43 4063

Ingen vet hvor stort og bra dette blir, men uten penger eller samarbeidpartnere vil de ikke klare en utrulling eller oppskalering av selskapet. Min vurdering, er at det har en innvanende effekt at de ikke kjører pengesamling FØR de har en avklaring fra DD. Ut fra stillingsannonser erfarer man at både LIfe og DD øker kapasitet. Da øker de kostnadene, men det har de også vurderinger rundt. Tid til marked, eller avklaring kortes ned.

Får de en avklaring på DD, bygger man CV på godt og ond.

Verdien av et bra case innen DD vil med redusere risiko, utvanning og øke muligheten for kommersiell gjennomslag også innen LIfe sin kjerneteknologi. En 2-trinns rakkett om man vil. Poenget er at man har høy professortetthet i selskapene, og faller det ned på at de tenker gode tanker så drar det seg til. Ikke minst hvis de får til en god teknologisk løsning innen DD har enorm overføringsverdi inn mot Life. Merk ellers at testmulighetene ikke er avgrenset til antigentesting av cov-19, men at dette er en pipeline med teknologi, skalerbare.

Min vurdering er at posisjoneringen til Life er smart, men betinget av en avklaring i DD. Dobbelt bra, eller dobbelt ille. Åpenbart velger de størte aksjonærene å ri stormen av, i den forstand at de ikke ønsker utvanning NÅ. Sannsynligvis har de dialog med strategiske partner og investorer om å ta del, men det avhenger av utfall på det teknologiske. Dette kan gjelde for DD og LIfe, sammen og hver for seg. Ikke minst muligheten for børsnotering av DD når og hvis produkter kommer i markedet. DD fremstår å ha et produkt som er klart, og riktig prising av DD ville gitt mer avklart pris på Life. La markedet styre.

Når det gjelder verdi og kursmål, ta en kikk på BergenBio. Stor professortetthet, tilgang på penger, tilgang på analysedekning og jobber mot markedet innen helse og løsninger som ligger noe frem i tid, samme antall aksjer. Kursen er 5 ganger høyere i overkant av 30, men veien til markedet lengre og oppsiden likeså hvis suksess. Det er notert på annen børsliste, og mer modent selskap. Så vet vi ikke om LIfe ønsker å gå den veien. De kan velge å realisere DD for å satse videre på kjerneteknologi uten utvanning, eller ta opp en strategisk samarbeidspartner på veien i en rettet emisjon. På sikt gå for oppkjøp.

Life sin mulighet og tid-til-markedet, avhenger av å pleie aksjekursen som en valuta. Og på et tidspunkt skal de bytte inn aksjer mot penger for slagkraft mot markedet og redusert tid-til-markedet i pågående FOU. Alt avhenger av FDA og BfArM.

Jeg synes dette oppriktig er spennende. Men jeg mener oppriktig at dette er bra hvis kursen går i 12-15 i løpet av året, at det blir et selskap av en viss størrelse med fremtid og nyttige løsninger innen helse og teknologi. Derfra kan alt skje.
Redigert 21.02.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 10:50 4042

Enig med Buttis. Nøyaktigheten er superviktig, og for Abbott er den for dårlig. Sensitivitet på 91,4 % som angitt i deres brosjyre er ikke godt nok. Også har jeg vel forstått at den i virkeligheten er lavere.
doctor
21.02.2021 kl 10:58 4017

DD sin POC test har fordeler i bedre sensitivitet samt deteksjon av virus direkte.
I symptomfrie pasienter med Covid smitte er Abbot sin sensitivitete så lav som 55% (norsk studie) men bedre hos de med høy virus load. Slik jeg ser det er den nokså uegnet for å kunne "åpne opp".
Tyskland er åpenbart langt fremme når det gjelder virus forskning. Pfizer- BioNtech vaksinen (som kanskej er det beste man har i dag) er også utviklet av et tysk firma fra Mainz - samme sted hvor hvor DD har sitt hovedkvarter. Morsomt sammentreff?
Redigert 21.02.2021 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Seriøs
21.02.2021 kl 11:05 3999

Hvis du har lest FHI sin konklusjon så er den mer enn god nok og vi har ennå ikke sett Life sin CV på presisjon:) Skal godt gjøres å få den bedre
YNWA250505
21.02.2021 kl 11:05 3994

Om et år så er alle vaksinert? Jeg trodde alle måtte ta vaksinen vært eneste år. Influensa vaksinen varer vel i et år før du igjen må ta vaksinen på nytt?
YNWA250505
21.02.2021 kl 11:15 3961

Seriøs det virker som du er skeptisk til alt nytt. Du skriver at Abbott har 100 års erfaring bla bla bla. Alle husker vel Skype som eneste alternativet. Nå er det Teams, Zoom etc etc. Alle husker Nokia som en ledende mobilleverandør og alle vet jo hvordan det gikk. Selv om Tesla var først har alle andre kommer etter. Ingen som får monopol så jeg tror det er plass til flere så lenge produktet er bra. Og tar du nok andeler så blir du kjøpt opp og d betyr til høyere kurs
doctor
21.02.2021 kl 11:22 3944

The Abbott PanbioTM COVID-19 Ag Rapid Test Device (Panbio rapid antigen test (RAT)) was compared to inhouse SARS-CoV-2 PCR in an evaluation performed on 3991 samples from a test station in Oslo and 866
samples from outbreaks in Norway in the period October 30th to November 25th 2020. 250 samples (6.3 %)
were positive at Aker test station and 60 (6.9 %) at the outbreaks all together. At Aker test station the over-all
sensitivity was 74.4 % and the specificity was 99.9 %, compared to the PCR results from Oslo University
Hospital. In the outbreak material,the sensitivity was 70 %, and the specificity was 100 %. For subjects without symptoms, the sensitivity was only 55.3 %, showing that the


Dette er et sammendrag av den norske studien. Det er tydelig at Abbots test har lav sensitivitet, og altfor lav hos asymptomatiske pasienter - noe som er det "farligste" - personer som selv ikke har symptomer men er i stand til å smitte andre.
Testen er egentlig best til å bekrefte smitte hos symptomatisk pasienter (og de bør jo helst holde seg hjemme).
Redigert 21.02.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Bull dog
21.02.2021 kl 11:24 3937

Folkehelseinstituttet?? All ære til de men dette produktet er vel ment for verdensmarkedet hvor de fleste tror Norge er hovedstaden i Sverige.
Seriøs
21.02.2021 kl 11:34 3903

Snakker her kun om i Norge ja. Resten av verden så er den godkjent og har en cv som er mer enn god nok. Norge er forøvrig meget strenge på å godkjenne tester og vaksiner. Så at FHI godkjenner testen som den beste på markedet er en god cv
True
21.02.2021 kl 11:34 3904

Er ikke alle som har lett for å bruke hodet dessverre. Det at man er først med noe har ikke noe som helst å si.
Seriøs
21.02.2021 kl 11:38 3891

Ikke skeptisk til alt nytt men vet hvor vanskelig det er med å få godkjenninger og ikke minst oppnå en god sensitivitet og godkjenning. Det gjenstår å se hvor Life sin test ender der
Dubois
21.02.2021 kl 11:51 3858

Du vet ikke prisen på Dd, abbott har en enhet, Imens dd har en engangskostnad for enhet, og engangs chip som må byttes pr test. Total kostnad trenger ikke være så mye høyere enn abbott.
Dubois
21.02.2021 kl 11:53 3853

Det virker ikke som om det er vanskelig å få godkjenninger når abbott Panbio er godkjent, med elendig sensitivitet.
Seriøs
21.02.2021 kl 12:02 3838

Vi får se hva DD får:)
Dubois
21.02.2021 kl 12:10 3812

En grunn til at kursen er så lav som den er, er fordi utsettelsene av testen blir tolka som at testen ikke fungerer. Abbott som et stort selskap med masse ressurser har ingen problemer med å lansere hurtig, for DD krever det lengere tid å optimalisere produktet for masseproduksjon. MEMS teknologien er så sensitiv at om det er virus i test væsken så gir den utslag. Utføres testen riktig så er den så tett opptil 100% som mulig.
True
21.02.2021 kl 12:25 3779

Vel, tålmodighet er en dyd og dette kan raskt snu, spesielt dersom vi faktisk får en positiv melding den 23/2. Da gjelder det å være godt plassert i denne før kursen flyr avgårde. Nedsiden er fortsatt minimal mens oppsiden er gigantisk og Life vil ende opp som de store heltene dersom de lykkes med dette.
Seriøs
21.02.2021 kl 13:32 3659

Det siste er vesentlig faktisk. Feilkilder kan gjøre testen krevende i praksis men avhenger av metoden. Vi får bare se utover hva som skjer og håper for deres del at de lykkes..
Slettet bruker
21.02.2021 kl 13:51 3611

Kostnad blir viktig for volum. Opplyst er at kostnad ved test skal ligge på nivå med test som sendes til lab. Enig, jeg vet ikke prisen på DD-test. Men, opplyst er at de tilpasser seg en målgruppe og et prisnivå. Åpenbart. Går de mot lab, en pris og lavere volum. Går de bredt ut og konkurerer på pris, marginal pris.

Skal de ut med høy sikkerhet og konkurrere mot labtester, vil andre stå for priskonkurransen og volum. Uavhengig av pris, det er sinnsykt bra om de kommer i markedet med en markedsandel litt stort fotavtrykk med de riktige samarbeidspartnerne. At de blir en aktør som leverer teknologi og sikkerhet, i massemarkedet.

Tidsbildet tilsier at de må ha ting på plass i 1Q, for å kommersialisere i 2Q. Produksjonslinjer skal pushes og logistikk sikres, og man må ha godkjennelse før man ta helt av. Tidsbildet er stramt, slik jeg vurderer det.
YNWA250505
21.02.2021 kl 14:20 3537

Du vet egentlig ingenting om hvor vanskelig det er å få godkjenning. Når en ikke spesielt god test fra feks Abbott er godkjent så lover det meget godt for den siste og beste teknologien fra DD. Du er seriøst useriøs seriøs
Seriøs
21.02.2021 kl 15:38 3406

Testen til Abbott er mer enn god nok og det sier noe om det når den er markedsleder. Dette kan du ingenting om
hmnei2
21.02.2021 kl 16:26 3327

Alltid en god påstand på ett anonymt internettforum. «Dette kan du ingenting om»
bj111
21.02.2021 kl 16:40 3296

Think var en mer enn god nok elbil.......😂 den var markedsleder😂 rart noen klarte å ta fra de den posisjonen😂
Kantarell
21.02.2021 kl 16:48 3268

Hvis prisen er riktig vil jeg kjøpe ekstra aksjer. Under 4 hadde vært perfekt men, det skal mye til for at kursen raser ned igjen. Spennende selskap!
YNWA250505
21.02.2021 kl 16:53 3257

Hehehehe er d mulig. Bare å gratulere Abbott med verdensherredømme for evig og alltid.
Seriøs
21.02.2021 kl 17:00 3234

Det kan man si ja:) ønsker dere all hell i Life og ikke ute etter å svartmale men se det fra konkurranse siden. Får de en bra test som er brukervennlig og bra pris så ja. Men mens Life står der de er i dag og der spys ut tester nå og i 2021 så haster det for Life. Markedet vil avta når vaksineringen er ferdig eller tilstrekkelig og da er mye av markedet tatt. Men Life har mye annet bra så ville ikke satset investeringen på POC tester for Covid.
ktk52
21.02.2021 kl 17:04 3224

Jeg gjentar det jeg skrevet tidligere: "Seriøs jobber i Abbott, og har tatt på seg skylappene. Ingen forståelse eller kunnskap om DD testen, og hvorfor den er fra en annen verden sammenlignet med Abbott.
Ser også at noen fortsatt er på baisse sporet med fremtidige emisjoner i Lifecare. Hvordan skal dette være mulig, da DD har forpliktet seg til å finansiere hele løpet frem til ferdig produkt innen diabetes biten?? Helt utrolig at dette stadig skal komme opp, noe som jo fortsatt er en regelrett løgn!!
rosgun
21.02.2021 kl 17:13 3196

DD test dreier seg om digitalisering- har du ikke fulgt med i timen. Den skal kun brukes til arrangementer, flyplasser, grensekontroll... osv... for digitalisering... Har ingenting med Abbott å gjøre....
Seriøs
21.02.2021 kl 17:39 3138

PS! Du vet jo ikke hva POC test er engang lille Rosgun :(
Seriøs
21.02.2021 kl 17:42 3132

Det er forøvrig noen som har kunnskap her inne så du behøver nok ikke bidra Rosgun. Snakker da verken om meg eller deg. Så les mer enn du postet
bj111
21.02.2021 kl 18:13 3061

Undres om det er ditt hat over denne rosgun som medfører din store aktivitet her inne? Noen særlig tro på aksjen ser det jo ikke ut til at du har hvilket kanskje kommer av at rosgun et helt oppslukt av Life.

Å la en skribent styre hva man gjør bør man absolutt ikke gjøre. Caset Life ser bra ut i tiden som kommer og jeg bryr meg et sted solen aldri skinner om rosgun selger seg ut på 2, 8 eller 10 kroner.
Seriøs
21.02.2021 kl 19:42 2899

Kjenner lite til Life og ikke min aksje. Men ønsker investorer lykke til i Life. Bare disser litt på Rosgun som fantaserer på fora men gidder ikke mer nå. Lykke til dere andre og det blir sikkert bra
Dubois
21.02.2021 kl 21:11 2732

Emisjon i Life vil bli relevant når kommersialiseringsfasen starter, men da vil aksjekursen være på et helt annet nivå.
rosgun
21.02.2021 kl 22:53 2581

Takk, det var godt å høre🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 22.02.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 09:14 2100

I Lifecare sin publisering av 27/1-2021 nevner det at man nå søker CE merking under ISO 13485. En slik søknad tar normalt 4-6 måneder for et selskap med færre enn 50 ansatte og sammenfallende med det er Life sin tidstabell som sier Q2. FHI sine retningslinjer for antigen-tester sier at dette skal på plass før test tas i bruk. Utrulling av hurigtester skjer nå, også i Norge. Siste ut er SD BIOSENSOR, utprøvd av NOKLUS ref rapport av 25/1-2021 - https://www.noklus.no/aktuelt/2021/februar/antigen-hurtigtest-ny-utproving-gjennomfort/

Noklus har løpende siden april 2020 vært tett på godkjennelsen av nye tester for sykehus. 2 tester er nå godkjent, fra ledende aktører. Når man har gjort dette noen ganger med godkjennelse, er referansene mye gitt. Det er bra.


Da er vel markedet klar, men Cantisense og DD lar vente på på seg..