REC Silicon - Fourth quarter 2020 results

omac
RECSI 19.02.2021 kl 06:58 24510

Oslo, Norway – February 19, 2021: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported fourth quarter 2020 revenues of USD 36.0 million versus USD 30.3 million in the third quarter of 2020 and EBITDA of USD 1.9 million versus USD 17.9 million in the prior quarter. Third quarter EBITDA included a noncash adjustment of USD 16.0 million due to settlement of the property tax dispute announced on October 14, 2020.

REC Silicon reported a cash balance of USD 134.9 million on December 31, 2020 which is USD 99.0 million higher than September 30, 2020 due primarily to the private placement of equity for NOK 1 billion completed on October 14, 2020.

The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment of USD 11.7 million for the fourth quarter compared to USD 7.3 million for the third quarter. This increase in EBITDA was driven by higher silicon gas sales volumes of 881 MT for the fourth quarter compared to 746 MT for the prior quarter. In addition, semiconductor grade polysilicon sales volumes increased by 76 MT to 250 MT compared to 174 MT in the prior quarter.

Once again, the Company has reported consistent financial results for the fourth quarter. The Semiconductor market has recovered after the Covid-19 weakness and the demand for REC Silicon’s semiconductor silicon gas and polysilicon are expected to be stronger through 2021. At the same time, we see that the PV market continues its strong growth and will require additional polysilicon capacity to meet anticipated demand. This is very encouraging for our ambition to establish a “low carbon solar value chain” in the EU and the US to support these attractive solar markets. At the same time, we have made progress in the discussions with battery companies concerning the use of Silane in making a more efficient batteries, so I am very optimistic that our effort to build a profitable portfolio to restart our USD 1.7 billion plant in Moses Lake will be successful,” said Tore Torvund, CEO of REC Silicon.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/02/19/2178622/0/en/REC-Silicon-Fourth-quarter-2020-results.html
Redigert 19.02.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 00:34 2621

Ja enig og Musk hintet vel til det neste steget.

De bildene av sånne "koster/svarte hår" som ble brukt på battery day var et pek mot neste steg batterier vel.
Nano-teknologi+silisium istedenfor enn mix av silisium i et kompositt som er billigere og dårligere, men kommersielt tilgjengelig pdd.

Takk gud for Elon som leder vei, da.
Redigert 21.02.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 00:24 2673

Det tror jeg var en god observasjon og vurdering gråbein.
Tesla sitt fortrinn er å være først ute med ledende teknologi, ligge noen hestehoder foran konkurrentene. Så det gir veldig mening at de vil hele tiden strebe etter det som er bedre.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 00:19 2699

Det er Teslas neste steg, ja. Det er ikke dumt, for det er billig. I dag. I tillegg gjør de mye med andre deler av batteriet, også det at batteriet blir en del av bilens bærende struktur fremfor en tilleggs-klump som må plasseres et sted. Totalen av det Tesla gjør nå er ganske genialt. Anoden er bare en liten del av det, og de kan gjøre alt nå. Den mer eksotiske silisiumanoden blir dyrere enn den Tesla skal lage, tror man, men samtidig blir den mer effektiv. Jeg tror personlig Teslas 4680-celle er den de klarer å lage nå. Bedre enn alt annet akkurat nå. Men den er ikke Teslas "end game". Den er intermediate. Det neste steget etter 4680 blir en renere silisiumanode.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 00:03 2784

Er det tesla gjør en ut-tynnet pingle versjon? Altså er first generation silisium batteri som ofrer mye av effekten fra silisium for å kunne være stabilt? Mitt inntrykk, og det er ikke her fremtiden ligger åpenbart. Men Musk vil vel være først.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 23:38 2893

Jeg vil ikke spekulere altfor mye i om akkurat denne avtalen inkluderer REC. Men. Det virker på meg som om de fleste batteridekselet som drømmer om silisiumanoder i storskala må innom REC. Unntaket er vel Tesla som vil bruke rå metallurgisk silisium. Og , ja, det er noen silanprodusenter som etablerer seg i Canada og greier, og hvis Ecellix har nisje-ambisjoner så kan de få det de trenger andre steder enn hos REC. Men hvis noen ønsker å lage silisium-anoder i Duracell/Energizer-skala, så virker det på meg som om det ikke finnes noe alternativ til REC-silan pr. idag.

Jeg anser derfor alle som vil lage si-batterier som kollegaer, for vi trenger dem for at silisium skal få fotfeste som den neste store batteriteknologien. De som ønsker masseproduksjon må nemlig innom oss.
Marketwatch
20.02.2021 kl 21:58 3179

De utålmodige står selvsagt fritt til å selge. Min tankegang med aksjene jeg sitter langsiktig med i Rec, er dette:
1) Selskapet har igangværende (økende) virksomhet, og skal ikke vente til 2030 før mulige inntekter kommer, som i mange andre grønne aksjer
2) ML vil, etter det jeg kan se av ledelsens uttalelser, bli startet opp igjen, bare et spørsmål om når. Byggekost av ML vil da alene forsvare dobbel
markedsverdi av REC.
3) Butte har også en verdi som i høyeste grad kan regnes med
4) Selskapet får inn en slugger i Røkke med akersystemet i ryggen, som nok vet mer enn de fleste hvordan de skal "omrøme" seg i USA.
5) Selskapets produkter er på vei inn i en supersyklus, fossilt drivstoff må fases ut snarest mulig for å overholde Parisavtalen.

Man skal selvfølgelig aldri påstå at noe er sikkert i aksjemarkedet, men dersom det generelle markedet ikke går rett vest, så skal Rec
stå vesentlig høyere enn dagens kurs, selv med et perspektiv bare på et halvt år.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 21:37 3282

Ref. gråbeins tråd om nyheter innen siliciumbatterier.
Lukket tråd, men nyheten som ble annonsert i går om samarbeidet mellom Romeo Power og Ecellix fortjener kanskje noen tanker og kommentarer. Ecellix holder til i Seattle, ikke langt fra Moses Lake. Kan det være et av selskapene Rec har samtaler med?

About Ecellix Inc.
Ecellix is the developer of proprietary swell-tolerant micro-porous silicon carbon anode materials.....

Romeo Power is a proven market leader representing more than half of North America’s Class 8 market,” said Jerry Schwartz, Ecellix’s CEO. “We look forward to working together to develop and implement our best-of-class silicon anode materials technologies to innovate electrification solutions for the industrial transportation sector and beyond.”
Slettet bruker
20.02.2021 kl 21:05 3441

Jeg anser det som plausibelt at Røkke har gitt beskjed om å skrive Yulin ned til null og spille hardball overfor kineserne.

Forøvrig, Butte utlyser 3 nye stillinger.

Batteries for the future :)
Slettet bruker
20.02.2021 kl 21:05 3441

Jeg anser det som plausibelt at Røkke har gitt beskjed om å skrive Yulin ned til null og spille hardball overfor kineserne.

Forøvrig, Butte utlyser 3 nye stillinger.

Batteries for the future :)
Rubin
20.02.2021 kl 20:58 3490

For å si det slik: Røkke leker ikke butikk. Her kommer det store ting fremover, men vær tålmodig...💰💰💰
Slettet bruker
20.02.2021 kl 20:48 3534

Sålangt er det produsert 11 millioner biler, i år. Rec har 70% av silangass markedet i verden og kan levere til 2 millioner biler i året.
For meg ser det ut til at silangasstilbudet må bygges ut. Kan bli gode penger for Rec fremover når de skal selge IP og delta i jv- er, tenker jeg. Er det noen som tror noe annet?
Sa2ri
20.02.2021 kl 16:43 4073

@nemi's:

Takk for oppklaringen og henvisningen. Noe av utfordringen med JV er jo at RECSI sine folk ikke har kunnet være tilstede i Kina det siste året grunnet Covid-19. Det gjør at fabrikken ikke opererer optimalt i forhold til hva den kunne gjort. Det er ikke sikkert de hadde fått full sving på alt selv om RECSI sine folk kunne bidratt, men det å ikke bidra er nok også årsaken til at det er noe utestående mellom partene (RECSI får ikke betalt fakturaene sine og kineserne får derfor ikke betalt renter/avdrag).

Det at fabrikken ikke kjører optimalt vil være med å sette verdsettelsen, og da lavere enn om den hadde kjørt for fulle mugger. Det er positivt dersom RECSI ønsker å kjøpe seg opp til 49% (hvilket kan høres ut som ikke er det mest sannsynlige scenariet akkurat nå). Dersom RECSI selger sin andel vil de bokføre en "gevinst" i og med at dagens verdi er nedskrevet til null, dette dersom de ikke kommer i et mislighold fordi de ikke betaler renter mv.

Svaret på dette får vi i løpet av de neste fem mnd.
BIF78
20.02.2021 kl 15:58 4274

Som dansker kender jeg ikke nok til, hvem der er ven med hvem i norsk erhvervsliv. Men det vil være fint, hvis KIR har kontakter, der kan skabe yderligere værdi. Så det kan jeg kun bifalde. Jeg kan nu stadig godt se fordele med en fabrik i sydspanien. Men lad os endelig få flere fabrikker.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 14:46 4549

Ja, det kan du også kalle det👏
Middelmann
20.02.2021 kl 13:48 4759

2 ting:
1. Det kommer en ny fabrikk ved siden av Gjelsten sin batterifabrikk ved Grimstad, men det drøyer noen år.
2. Avgi stemme til den ekstraordinære generalforsamlingen. Det er positivt at KIR ser at småaksjonærene engasjerer seg - uansett hva du velger å stemme. RIK får mine vel 200000 stemmer.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:02 5183

Balletak altså? Det er nok noe Røkke og hans folk vet å utnytte.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 11:52 5266

TT har vært tydelig på at FBR-teknologien er betydelig utviklet av RECSi siden 2014 - og at denne teknologien ikke er overført til Yulin.

Han har trukket fram dette som et viktig forhandlingskort i forbindelse med prissetting av opsjonen på 34 %.

Nå viser det seg også at Yulin er avhengig av RECsi ekspertise for at fabrikken skal gå rundt slik den er - så da er vel akkurat den skjebnen i RECSi sine hender.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 11:45 5306

Du skriver to ting:
- Kineserne er ennå mer avhengige av REC enn hva jeg trodde.
- Det som også er spennende rundt REC er hele tiden hvordan TT understreker at FBR teknologien er verdt store penger.

Kan en også se dette i sammenheng? Ja, teknologien er overført og betalt for tilbake i 2014 eller noe sånt, men hva med videreutvikling og patenter etter dette? Er kinamann avhengig av Recs teknologiutvikling og nye patenter, eller klarer de seg selv hvis Rec forlater skuta?
omac
20.02.2021 kl 11:31 5422

Utviklingen i denne tråden minner meg om utviklingen i annen tråd om NAS hvor Frodon mistet sin anonymitet og hvis jeg ikke husker feil opplevde trusler. Jeg håper folk her kan besinne seg og ikke gå over streken mot nemi's. Vi kan gjerne være uenig men han er i sin fulle rett til å ha en mening, selv om folk opplever den som usann.

Jeg har blokkert han fordi jeg har hørt alle argumentene i sirkel og foreslår andre gjør det samme om de er lei, om noen velger å selge eller kjøpe aksjer pga en bruker på Trygves Tivoli tenker jeg det er like greit de gjør det og heller lærer av livets skole
Redigert 20.02.2021 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.02.2021 kl 11:28 5448

Det har du ret i, at det ikke er lige nu. Med nye fabrikker tænker jeg også 5-10 år ude i tiden. Jeg forventer, Butte udvides i løbet af 2022 og ML er i fuld drift senest i 2024. Så burde cashflow til videre vækst være på plads. Så burde man kunne være i en situation, hvor der kan tænkes ny fabrik f.eks i Europa, måske Spanien. Markedet skal selvfølgelig være til det, men det er jo hele forudsætningen for REC fremtid, at der kommer et sol og/eller batterimarked.
MorganKane
20.02.2021 kl 11:26 5463

Takk for info Gråbein. Utskriften du la ut fra presentasjonen er gull verdt å lese for alle som har interesser i REC. Enormt potensiale. For å si det mildt!

Er ikke enig med deg at Yulin påvirker risikoviljen til de store gutta. Nesten motsatt. Ikke prøv dette uten kontinuerlig REC kompetanse. Det er det som er beskjeden. Det er det investorer burde ta som lærdom fra Yulin.

Skal ikke se bort ifra at det blir samarbeid mellom Røkke å Gjelsten igjen. Og andre produsenter. Dette kan ta av veldig raskt. REC feeder nå er rekke startups, inkl sila, med silane. Her blir det bygging av nye fabrikker. Ikke engang nødvendig å åpne ML først. Åpning av ML skjer raskt når avgjørelsen først tas. Bygging av noe nytt tar lenger tid. Og husk at.i forhold til silane så fungerer ting i Butte. Ikke noe poeng å "bevise" at ting fungerer i ML før man også samlokaliseres andre steder. Garantert! Deilig å vite at Røkke er på ballen💪
Redigert 20.02.2021 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
MorganKane
20.02.2021 kl 10:46 5675

For ordens skyld; jeg økte litt før q4, men har sittet rolig etter. Nå blir aksjene lagt i skuffen igjen. Det er mye som skjer fremover. Blant annet vil det komme noen oppdateringer på kursmål fra ulike meglerhus. De tror jeg vil være positive. Noe annet gir ikke mening gitt hvordan de vurderer andre grønne selskaper. Men de virkelige store pengene ligger i at ML åpnes og det kan ta noen måneder (selskapet sier selv nå at de sikter på å ta en avgjørelse iløpet av 2021, noe jeg mener er svært positivt hvis faktisk skjer).

Hvorfor legges de i skuffen? Jo, nedsiden er minimal. Vi glemmer hele tiden en ting. Butte. Butte er en juvel. Nesten 12 mill usd i ebidta, altså årlig ebidta på nesten 50 mill usd. Og mer enn 100% opp fra q4 i 2019. I følge Kurt vil det øke videre fremover (riktignok vil q1 sannsynligvis være noe svakere, men også q1 vil være betydelig opp fra q1 ifjor). Butte alene vil sikre en positiv cash flow for hele selskapet før 2021 er over.

Samtidig kommer Røkke inn i sjefsstolen. Jeg er skuffet over Yulin utviklingen, men at den blir satt ned til null 0 var allerede forventet i markedet. Dessuten, her vil Røkke ta grep. Og jeg tror TT sine dager snart er talte. En gjenoppliving av Yulin samarbeidet vil muligens kreve det? Uansett, dette er ikke kun negativt. At Yulin har opparbeidet seg gjeld og ikke fungerer tilfredsstillende når REC ikke er med å styrer fører til to ting. 1)Yulin er betydelig mindre vært, dvs det vil ikke koste i nærheten av 169 mill usd for REC å kjøpe seg opp, og 2) Kineserne er ennå mer avhengige av REC enn hva jeg trodde. Jeg tror derfor at med Røkke bak spakene, TT historie og økt fokus på bærekraft vil REC sitt gode samarbeid med Kineserne gjenoppstå og eierskapet i Yulin vil være 49% (og verdiene synlige i regnskapet igjen) i løpet av q3. Men det vil kreve Røkke magic! Derfor er det gull at han engasjerer seg så raskt som mulig. Ikke tid til å vente til etter den vanlige generalforsamlingen.

Det som også er spennende rundt REC er hele tiden hvordan TT understreker at FBR teknologien er verdt store penger. Jeg tror Røkke også vil få til å bygge nye fabrikker, I Europa, USA eller til og med India. Enten for å produsere til solar (med økt fokus på bærekraft og karbonavtrykk gir dette svært stor mening), eventuelt samlokalisering med batteriprodusenter for å produsere råstoff til batteriene. En eventuell "batterifeederfabrikk" vil kanskje bli enklere fabrikker enn ML (siden det kun er silane som skal produseres?), men ikke tvil om at REC har unik kompetanse også på dette. Fremtiden er ekstremt lys for REC. Ikke la noen måneder fra eller til på ulike avgjørelser og materialiseringer (ref violet power) gjøre at dere går glipp av den langsiktige oppgangen. Rec er langt over 100 i løpet av ett år eller to.

I følge presentasjonen i oktober skulle cash i des være 128,5 mill usd den er 135 mill usd (det meste av dette er riktignok pga at Yulin ikke er betalt). Og Butte delen av presentasjonen tilsier at cash mengden bare vil øke fremover sammenlignet med hva som ble presentert i oktober.

Slettet bruker
20.02.2021 kl 10:14 3893

Det kan absolutt være en mulighet. Når vi først får åpnet ML og utvider Butte, vil også pengekranen åpne for fullt. Da vil det bli videre muligheter for å bygge nye fabrikker.

Men jeg tror ikke, med RECs forhistorie og implodering, at markedet er villig til å investere i nye fabrikker før de kan vise at de tjener gode penger på de som allerede står der.

Med Yulin nedskrevet til 0 tror jeg risikoviljen er litt skakkjørt for øyeblikket. Min mening, bare.
Redigert 20.02.2021 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
BIF78
20.02.2021 kl 08:01 4300

Denne er interessant, Grabein. Der er en åben invitation og klar antydning af, at det vil være bedst for fremtidens bruger af silan, at bygge fabrik tæt på ML, så transport undgås, da dette er dyrt. Men samtidig kan det jo også gå den anden vej på sigt. Så REC skal udvide med nye fabrikker, når der kommer gang i produktionen. Det kunne f.eks være i Europa.

Ser du det på samme måde?
Slettet bruker
20.02.2021 kl 00:46 4673

Bra. Takk for kritikk angående velsignet utsagnet mitt. Jeg setter pris på det! Skal skrive et innlegg senest ila. helgen hvor jeg vil legge frem min DD, med kildehenvisning til hvorfor jeg tror akkurat det jeg tror og fokusere på Q4 presentasjonen.
Redigert 20.02.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 23:56 4861

Sist gang vi diskuterte spekulerte jeg om - og dette står jeg fremdeles fast på - at ML vil gjenåpnes innen slutten av 2021/tidlig 2022 med 25% drift og gradvis opparbeide det til 2023, i takt med verdensutviklingen innenfor grønt (se historikk). Dette tror jeg fremdeles. ML vil være i 75-100% innen 2023. Men da må jeg påpeke til alle; mine teorier er også dannet på informasjon som ikke er tilgjengelig for markedet og kan være feil). Biden har ikke lagt frem sin plan ennå. Covid kommer først - og jeg er tålmodig :) REC Silicon kan kun uttale seg om hva som skjer her og nå - og det har de - og jeg elsket hvert eneste ord, men jeg velger å prøve å lese mellom linjene og spekulerer hva som kommer til å skje, ikke fortid (og porteføljen min viser at jeg har hatt rett, hittil i allefall, mens du har bommet, hvis pengene har vært der munnen er).

Har jeg rett eller feil? Det får tiden vise, men jeg har hvertfall historikken på min side. Skal heller lage et større innlegg hvor jeg kun fokuserer på det fundamentale når jeg får litt tid - og gleder meg til du skal forsøke å "rette på meg", men til da, god natt og husk at du sa at vi bør selge når aksjen var på 3 kr og det er lurt. Hadde jeg hørt på deg da, fremfor å tenke selvstendig så hadde jeg ikke tjent så mye som jeg har tjent på aksjer alene. (Tusen takk for at jeg tenkte selvstendig. Åh jeg elsker meg selv og at jeg ikke blir påvirket av andre og kommer heller med egne meninger og tar egne avgjørelser som en voksen individ). Du har mye selvtillit for en som har spådd så mye feil og kaller oss som har tjent gooooooooode penger for muppetgjengen.... haha, søtt.

Til alle andre, ikke hør på meg, ikke hør på nemis, følg hva du selv tror.
Redigert 20.02.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 23:24 4999

Nemi's - apropos Røkke - hva er dine tanker om at han selv går inn og vil bli styreleder i selskapet. Og at han åpenbart har det så travelt at han ikke kan vente til ordinær GF?

De fleste her, og jeg selv heller også mot det, er at dette skjer for å sikre kontroll over helt avgjørende avtaler og retning for selskapet, og slik spekuleres i, at han ønsker å posisjonere seg og Aker, herunder økt eierskap, før dette sluttføres og presenteres.

Men hva tenker du? Han ikke er fornøyd med dagens styre og den ledelsen de utøver?
Slettet bruker
19.02.2021 kl 23:19 5043

Transkript av hele presentasjonen her:
https://seekingalpha.com/article/4407526-rec-silicon-asa-rnwef-ceo-tore-torvund-on-q4-2020-results-earnings-call-transcript

Nils Kjerstad

Okay. Related to that question, will the Moses Lake facility be able to produce mono-grade polysilicon?

Tore Torvund

Yes. As we know that, that will be possible because that's what we do now in China with our technology. There will be a need for some modifications as we have already informed about. But it is highly capable to produce mono quality and there's substantially less carbon footprint and a lower cost than all our competitors outside of China.

...

Francine Sullivan

Okay. So the electrification transition is really picking up pace across the global economy. We're seeing momentum in all aspects of the battery and EV industry, and this has really picked up in the last couple of months. Not just new entrants into the EV space these days, we've seen some major moves by the incumbent automakers even in recent weeks. Ford announced a couple of weeks ago, it would start making significant or really ramp up its EV investment significantly.

And GM, of course, has announced that it will be all-electric by 2035. And these are really, really big moves and really important for the electrification transition and the move to EVs in a global economy.

Alongside this, the Biden administration has emphasized the importance of EVs in its decarbonization goals. And of course, the importance of a domestic battery supply chain for making those EVs and the important components. We're also seeing significant investor interest across the EV and battery sectors.

So the relevance of all this REC Silicon is silane is a next-generation battery material and silane is the preferred source of silicon for next-generation silicon anodes.

Next-generation silicon anodes using silane are achieving 20% to 30% increased performance and some are even achieving a 50% increased performance within time. So these batteries, because these batteries can take silicon anodes a much better value than the batteries containing traditional and over material, which is graphite.

Specifically, the advantages of silicon anodes are improved energy density, they reduced factory weight and costs, and they unlock currently redundant or unused cathode capacity. They increase the power acceptance of batteries, allowing faster charge and longer range.

Advanced silicon materials containing silane are also a drop-in solution to replace graphite. So there's no need for major changes in manufacturing for battery makers just don't using these kind of materials, which is very, very important for market acceptance.

Next slide, please. So we are continuing our cooperation with Group14. We have the MOU in place, as you know, and G14 is without a doubt, a silicon anode leader. G14 is planning the first commercial scale silicon anode manufacturing plant globally and it plans to build this 12,000 metric ton plant co-located with REC facility in Moses Lake.

The plant is expected to break ground in 2021, and REC Silicon will supply a silane by pipeline to this facility. And we'll work together with Group14 to develop the pipeline infrastructure.

Currently, Group14 has a pilot plant installation underway at our facility in Moses Lake. Group14 anticipates entry into the EV market in 2023 and that its material will overtake less sophisticated, but the currently prevalent silicon anode material by 2024.

Next slide, please. REC is very well positioned to supply the growing silicon anode market globally. We are currently supplying silane to several of the leading players in addition to G14, and we are having continuing discussions with these players in relation to ramping up supply in the future.

Large quantities of filing of forecasted for battery and EV demands over the coming years. And as these companies scale up production, it simply will not be practical or economic to use silane in cylinders or in containers. It will be necessary for companies to co-locate with silane production.

The reason for this is that the current silane distribution network or available container capacity is only around 7,000 metric tons. And in order to scale up or to increase that capacity, it is very, very expensive. It's about $30 million per 1,000 metric tons.

Additionally, reliance on containers requires substantial OpEx on the part of the user. And this OpEx would relate to loading of modules and maintenance as well as freight and logistics. So we do anticipate supplying companies that are focused in this space through co-location in future and the diagram shows how a co-location would work with REC. Thank you. And with that, I'll hand over to Tore.
Nsxnsx
19.02.2021 kl 23:15 5077

Meyer-du spådde jo 1 krone når den stod i 3 kroner. Jeg skjønner at det er bittert å gå glipp av den vanvittige oppturen (noe jeg ogdå delvis gjorde med mine 90.000 aksjer snitt 2.7) men kom over det og innrøm at du tok feil. Er ikke for seint med en ny 10 gangen.
Donald_Duck
19.02.2021 kl 23:13 5095

Hvem skal man satse på, hm?
Nemi? Neppe, han har bevist sin udugelighet siden 3kr.
Aker? De kjøpte neppe Rec på impuls. De hadde selvfølgelig analysert Rec grundig på forhånd. Etter å ha jobbet med Rec ett års tid satser Aker/DNB en milliard? Skulle tro de har gjort en del analyser før det også.
Nei, jeg tror jeg går for Akers analyse team ikke ‘’Analytikeren’’ Nemi.
Det er selvfølgelig utfordringer. Derfor er kursen 21 og ikke 100. Det hender jo han Røkke fyren får til et og annet.:)
Redigert 19.02.2021 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
nemi's
19.02.2021 kl 23:11 5105

Jo, de er nevnt på s. 5 i Q4-rapporten:

On October 13, 2020, the Company entered into memorandums of understanding with Violet Power to develop a non-Chinese solar PV value chain.

Det betyr at partene har intensjoner.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 23:11 5107

Skjønner ikke helt at dere lar dere hisse opp over Nemi's, og enda mindre at dere ønsker å få brukeren bort. Blokk om plager dere å se innleggene, men ikke noe grunnlag for å rapportere vedkommende ut fra hva jeg har sett.

Ville ikke latt Nemi's få styre en krone av mine sparepenger, og i særdeleshet ikke kjøp og salg av mine Rec, jf historikk, men liker faktisk godt at det er motstemmer som har annet syn enn meg selv på utsikter og nyheter. Er nok av tråder hvor det kun er menigheten, og kun haussere, og det er i alle fall ikke bra. Vil gå så langt som å si at vi er velsignet, ok da - og litt forbannet, med en bidragsyter som bare leter etter nedsiden i alt. Midt poeng er at for en "DD" av REC så må man lete etter de også.

Selv om innpakningen er sur og tverr, så er sjeldent argumentene helt uten substans. Og vedkommende får da også sitt i retur. Forskjellen på han(hun?) og de som har investert i at aksjene skal opp, er vel synet på det store bildet.

For egen del ser jeg det slik at fundamentet er bra, vindene blåser selskapets vei og med Røkke inn for å styre har jeg stor tro på selskapets fremtid, og dette er min absolutt største post og investering. Men selv om potensialet er enormt, og troen er stor - risikofritt og uten svakheter er jo prospektet ikke

Redigert 19.02.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
nemi's
19.02.2021 kl 23:05 5165

Innlegget mitt kl 20:19:

During the fourth quarter of 2020, REC Silicon performed an analysis to estimate the fair value.......
Slettet bruker
19.02.2021 kl 22:55 5241

Hva tenker du om at VP ikke er nevnt i Q4 Nemi? Ser de var nevnt i Q3.
nemi's
19.02.2021 kl 22:55 5241

Der tar du feil. Her har du den nye fabrikken til REC. Se hva verdenspressen skriver. Ikke mye negativt å si om dette:

REC identifies location for 4 GW solar module factory in France
https://www.pv-magazine.com/2020/11/18/rec-identifies-location-for-4-gw-solar-module-factory-in-france/

Dette er REC Solar, altså.
Arvid
19.02.2021 kl 22:52 5265

Til administrator. Det er veldig ødeleggende for dette forum med disse dumme innleggene fra folk som ser ut til bare å ha dette som nonsens tidsfordriv. Kan ikke dere plukke disse ut og blokkere denne form for aktivitet. Det vil heve det faglige og seriøse nivået, og det vil gjøre mye forumet. Se på noe av det som er skrevet i det siste. Hva vil dere gjøre med dette problem. Seriøse blir trett av dette våset, og slutter å komme hit.