Nå må man plukke fremtidens vinnere.

Slettet bruker
GRøNN 19.02.2021 kl 09:39 2665

Vi gikk ut av SagaP - tok gevinst, tror fortsatt på selskapet og Spetalens nese for korte kjappe investeringer MEN nå må man konsentrere kapitalen rundt de lange grønne linjene:

1)Norsk Skog - Det "anonyme" selskapet som bare vi og First Generator fronter? Fordi, det er bare å se på Circa group som kommer til å bli mer verdt enn Norske skog. Likevel vil "moderselskapet" vokse innenfor sin egen business,,,,,,Skogen blir en vinner, fornybart og med produktutviklingen i mange segmenter. EX: Circa group med rent løsemiddel ++

2) Aker Horizon......vi vet at ambisjonene er høye og at Røkke treffer. Aker gjør alltid tunge lange industrielle satsinger - ikke de korte som SagaPure. Vi synes det beste kortet er Aker Horizon, men det lar jo seg kombinere?
Redigert 19.02.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 10:34 2605

Nå kommer Nskog.....flere "nye" investorer kjøper seg inn mens de "gamle" blir værende ,,,,,,,Caset er veldig solid og det overrasker oss at de var så tungt inne i skogens fremtid; rene produkter som erstatter kjemikalie petroleums basert midler.
NSkog blir, tror vi, det nye Borregaard, som vi dessverre solgte oss ut altfor tidlig. I BRG er det utenlandske investorer sammen med Must som har vært mest pådrivere. Det tror vi også skjer i Nskog, naturligvis er det slik når man får produkter tilpasset det internasjonale markedet. MEN VI KAN VEL VÅKNE VI OGSÅ, ikke bare se på Spetalen. Vi snakker om teft - kjøp Norske Skog, så enkelt.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 10:37 2590

Norske Skog har brutt den stigende trendkanalen på kort sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 33.50 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 33.50 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Hold (Score: 1)
Strategi
21.02.2021 kl 18:25 2478

Sjekk ut cambi, tror denne kommer sterkt fremover, og ikke minst grønn så det holder .
Fersk aksje (norsk selskap)nylansert på Euronext og verdensledende.
Veldig spennende.
https://www.cambi.com/resources/references/

https://www.cambi.com/
Redigert 21.02.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Meatskull
21.02.2021 kl 19:16 2367

Føler selv at Aker Horizons er et av de aller sikreste og beste stedet og putte pengene. Lønner seg og komme seg inn nå mens det er på billig salg!
Strilen
21.02.2021 kl 20:39 2215

I prioritert rekkefølge: Magnora, Volue, Cambi, Kalera, Zaptec. Liker best selskap som viser at de kan levere, har omsetning, vokser/satser, og at det de leverer er grønt og fremtidsrettet. Økonomien i selskapene må også være på plass. Sunne og helst positive kvartalstall/årsrapporter er betryggende. Av de jeg nevnte er det vel bare Kalera som ennå er i en for tidlig fase til å levere positivt årsresultat. Akers satsing på fornybart er spennende, men langsiktige. At de nå gjennom AKH samler deler av flere nye og fremtidsrettede selskap (der oppdrag og positivt driftsresultat ligger langt frem i tid for flere) gjør ikke AKH fristende for min del. At AKH kan bli en folkeaksje som kan gå på forventninger og hype (slik vi så i AOW i høst) kan jo tale til selskapets fordel på kort sikt. Liker Akers planer og satsning, men mener at prisingen på selskapene ikke reflekteres i det de leverer (eller kommer til å levere) dette året. På 3-5 års sikt kan AKH bli gull, men så langsiktig vil ikke jeg være i AKH (og så langsiktig er heller ikke de aller fleste som skriver på dette forumet).
Slettet bruker
21.02.2021 kl 21:44 2050

Kan være enig i mye. Men ser at Magnora kan lett bli en av vinnerne her over "kort tid". AKH kan nok gå litt over tid, men det avhenger av at underselskapene presterer. Nå er AOW short i tillegg, sammen med Akso, ser ikke vekk fra at det blir satt en short i AKH snart.

Et av de selskapene jeg har mest tro på er Volue, (du kan krysse av for alt som heter taksonomi) som sitter midt i smørøyet med all kompetanse de aller fleste grønne selskaper trenger i framtiden, for og få mest mulig fortjeneste på sine produkter. De er så og si enerådende på markedet i tillegg til sine SaaS løsninger, og klargjøres for opptak til børsen. AFK solgte denne uken en del av beholdningen nettopp for dette. Aksjen har doblet seg siden oktober på et naturlig vis, uten store svingninger opp og ned. Jeg har min største beholdning her, og selger ikke en eneste en, trygg har jeg vært når det har svingt litt, ingen dype daler her.

Visst jeg skal nevne flere, kjøpte jeg mine første i Rec når den sto i 4 kr, solgte med gevinst på 13, kjøpte inn på 12 til 14. Sitter godt lastet, den er volatil, men har vist at den er stabil med sin svingninger, og fortsetter oppgangen! Den med mest potensiale!

Saga Pure og Arribatec kan være noen luringer. Men liker ikke disse "billig-aksjene". Problemmet er ØSS. Men plutselig.

Ser heller ikke vekk fra at enkelte olje/container aksjer stiger fremmover.

Soff må nok ha en ny runde med gjeldsannering før jeg våger meg på den - 23 millarder i gjeld. Samme som AKH er priset til i + !

Tenker heller på Archer, Mpc og Mgseis.


Lykke til!
Redigert 21.02.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 22:50 1890

https://greenstat.no/
Skruen
21.02.2021 kl 22:56 1862

Når man snakker morgendagens vinnere skjønner jeg godt dere trekker frem Aker horizon, samtidig mener jeg at den største potensielle vekstraketten i AH m være Recsi. Av alle steder er det her høvdingen selv vil sitte i styret. Recsi som befinner seg i United States med en president som setter alle kluter til i grønn økonomi. Recsi sitter på en fabrikk som akkurat nå er stengt ned men om alt går som det skal, vil den bli den neste gullgruven i firmaet. Fabrikken er på papiret i skrivende stund estimert til null verdi!

Registrer også noen som nevner Mseis. Et spennende firma i en etablert olje bransje. Hvorfor Mseis? Økonomien er god, de har en fremtidig grønn tankegang. Det beste av alt.. Det populistiske nå for tiden er å stenge ned for oljevirksomhet. Hva kan Mseis. Jo de jobber med å utvinne mer olje i felt hvor det allerede er utvunnet en del olje. De har en spennende teknologi godt rustet for fremtidens energiutvinning!
Redigert 21.02.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Strilen
21.02.2021 kl 23:15 1780

Gratulerer! Du har gjort det godt i Rec, og i så måte viser det at langsiktighet lønner seg. Jeg tør ikke å undervurdere potensialet til Rec (selv om den aksjen ikke er i min portefølje). Vil tro at Rec kan bli meget viktig for AKH i fremtiden. Vi er veldig enige ang Volue. Har en kommentar ang Magnora: Jeg ser ikke på Magnora som bare en vinner på kort sikt. I tillegg til landvind og sol er jo satsingen på havvind (gjennom Magnora Floating Wind) like langsiktig som hos AOW ettersom begge disse satser på bl.a. «Utsira Nord» og «Sørlige Nordsjø II». Den brede fornybar-satsingen til Magnora er for meg tryggere enn AKH-paraplyen slik selskapene nå er priset. Håper at begge lykkes, men langsiktighet vil nok være smart i begge.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 23:19 1758

Magnora er jeg inne i. Håper og tror denne kommer neste uke/mnd!

Røkke vet hva han holder på med!
Sjekk hva han gjort i forhold til VI!
En lagbygger. Gir F i hva du er, bare du presterer. Stakkars forbund. - 125 mill på 4 år. Likeverd og lagbygging er det han vil bygge framtiden på. Ikke hva han mener ene og alene!

Skjønn det.

Derfor han tok over RECSI!

Lykke til!



Redigert 22.02.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 23:25 1726

Strilen!

Nå vet jeg ikke om jeg har rett. Men er veldig enig med hva du skriver! (-:

Over tid er nok det vi mener det beste. Men ingen har fasiten.

Ikke sikkert jeg har rett, selv om jeg ikke ser noen annen utvei! (-:
Redigert 21.02.2021 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 23:34 1677

Strilen, er enig. Ser vi har kommentert de samme aksjene tidligere, og har gjort stor sukksess. Lykke til videre. Jeg har hatt en grei avkastning til nå. Håper vi fortsetter der :-)

Du har gjort det greit i O Sun ,Zaptec, kalera, og Volue. Håper også Scatec.. Selv om jeg mener den skal ned. Er minst populær i di fleste hus utenom Nordea. Håper jeg tar feil!
Redigert 22.02.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Strilen
22.02.2021 kl 08:10 1413

Lykkes med mye, men ikke med alt😂. Vært innom flere, men sitter langsiktig i bare noen (De jeg nevnte tidligere). Umulig å spå, men tror mitt eget AKH (Magnora) vil tjene meg godt i dag. https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/02/22/7630284/vindrakett-kjoper-nytt-selskap ..på kort og lang sikt.
Lykke til i Rec og Volue!
fastinvest
22.02.2021 kl 10:43 1242

I form av verdi vil AKH bli mest verdifullt men i form av avkastning i % vil Greenstat være det beste caset.
Anbefaler alle å bli med på neste emisjon når den kommer