Either you come to US (pun intended) or you go to China

Synergi
RECSI 19.02.2021 kl 10:40 2748

En god gjennomgang i dag av TT og teamet. Det kommer tydeligere frem at REC Silicon er i en unik posisjon, hvor de sitter på ettertraktede produkter som det er kamp om å få tilgang til. Det er ikke tvil om at det haster for produsenter å få til avtaler, da hele visjonen faller i grus for flere av de potensielle kundene dersom de ikke har kontroll på leveranse av materiell essensielt for produksjon. Alt henger sammen med klyngen som nå vil starte opp i ML og det haster for samtlige å få fabrikken opp å gå. Spørsmålet for REC SI er hvor de kan få mest igjen pr krone brukt på produksjon og om det er fremtidige risikoer knyttet til de forskjellige bransjene. Merket at TT unngikk å svare på hva som var status om VP, da det helt sikkert pågår forhandlinger. Hva er mest lønnsomt av sol vs batteri, hvor mye kan ML utvides og hvor lang tid trenger man på å få ML opp å gå. Ikke rart det ikke er mange analyser ute å går da det finnes utallige muligheter.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 10:50 2653

Ja, dagens presentasjon bar preg av to ting:

1) RECSi sin posisjon er unik
2) Det er så mange som vil samarbeide med RECSi, at RECSi rett og slett må bruke tid på å velge.

De kan selvfølgelig ikke si noe om det på en presentasjon når de står midt oppi forhandlinger.

Men, det forteller meg hvorfor Røkke har slik hast...

Og, at det kommer til å tikke inn børsmeldinger framover når RECSi har valgt fra køen av friere...

ML med kapasitet på 25 000 000 kg silan (som eneste i verden utenfor Kina).

Hva er kost og fortjenesten pr kg Silan?

Er fortjenesten 10 dollar/kg ligger RECsi ann til overskudd på over 2 milliarder årlig på ML alene.

Og en ting er sikkert: det blir skrevet langtidskontrakter.

Vel, mine aksjer er verken til salgs eller til trade.




Redigert 19.02.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 10:53 2592

Neste spørsmål: hvis så mange vil samarbeide med RECsi, og kaka er for liten...

Da lukter det utvidelse av ML.

RECSI blir svært store👍
Slettet bruker
19.02.2021 kl 11:22 2425

Changes happen slowly, then all at once.

Man kan få dårlig betalt i REC om man ikke er villig til å vente på Røkkes trekk.

Selv la jeg aksjene nederst i skuffen etter i dag. Det tar tiden det tar.
Redigert 19.02.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
t3sm
19.02.2021 kl 11:29 2347

Helt, helt enig. Nå er jeg fullastet og der skal de få ligge å kose seg - vokse seg store, så gjør jeg andre plasseringer med andre midler.
seth
19.02.2021 kl 11:58 2171

Jeg vil jo tro at de som bygger batterifabrikk idag, og så har tenkt til å bruke silangass, vil ha en avklaring på tilgang til dette produktet før de evt bygger fabrikken? Litt dumt å bygge en fabrikk ferdig hvis de ikke vet at de har nok tilgang?
Slettet bruker
19.02.2021 kl 12:00 2133

Innlegget gjelder for saueflokken som kun følger trender og ikke vet bedre.

Våkn opp nå folkens. Slutt å behandle børsen som lottokuponger og begynn å tenke større. Se på investering som noe som kan endre livet ditt og gi deg finansiell frihet. Men da må dere våkne opp. Så mye panikk og frykt kun pga svingninger i aksjekurs fra flere av dere?

Ser til og med tradere påstår at vi skal til 19kr før vi går opp. Bare tull. Men jeg er ingen spåmann, så jeg vet ikke hvor kursen går, men virkelig - hvor mye må mates med teskje før folk begynner å innse potensialet til REC? Tore Torvund sier selv at de er i forhandling med flere, at konkurrenter må kjempe for å kunne få REC, at fremtiden er USA eller Kina (noe jeg har sagt lenge, dette handler ikke kun om det grønne skiftet, dette handler om makt, verdenspolitikk, hvem skal være hegemon i fremtiden?

Det at aksjen ikke er flerdoblet for lengst er kun pga. skvetne aksjonærer som ikke har tillit til seg selv eller sine investeringer - og slanger, både små og store, som utnytter frykten og ler i mellomtiden mens de tjener seg styrtrike på din bekostning. Hvis aksjonærer bare hadde tillit til sin case, satt pengene der munnen er og tenkte langsiktig så hadde vi vært på 50-60kr for lengst. Jeg tolker som gjenåpning i 2023 som nærmest full kapasitet. Kanskje bare jeg som er dum? Mye stort som skjer her. Glem solindustrien, fokuser på batterier.

Selg dere ut. Trenger litt sterkere hender inn.
Captain Pound
19.02.2021 kl 12:07 2026

100% enig!
Synergi
19.02.2021 kl 12:10 1991

Hvordan får du dette innlegget til å kun gjelde kortsiktige trender? Det handler jo om det vesentlige, hvilket verdivalg REC gjør nå. Skal de låse seg til flere små, gå for en stor kunde. De valgene som gjøres nå er fundamentet for fremtiden og veldig relevant for longs.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 12:44 1782

.. dette er nok grunnen til at Røkke himself vil inn og ta styringen.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 13:54 1510

Hvordan er ikke presentasjonen vi hadde i dag positiv for fundamentet til selskapet? Virker som om alt folk tenker på er aksjekurs, fremfor det store bildet.
Synergi
19.02.2021 kl 14:03 1454

Er jo det vi diskuterer. At det er positivt, og mulighetene som finnes. Dette er jo et diskusjonsforum så synsing om mulige scenarioer er jo endel av pakken....