AKSO Siste kontrakter :

10PS
AKSO 19.02.2021 kl 10:55 3429

17 feb. 2021 :
Aker Solutions har fått en kontrakt på Empire Wind-prosjektet i USA
Aker Solutions har signert en feed-kontrakt med Empire Offshore Wind for design og levering av betongfundamenter for vindturbingeneratorene på Empire Wind-prosjektet i New York i USA, ifølge en melding onsdag.

Empire Wind utvikles av Equinor og BP gjennom deres partnerskap.

Arbeidet starter umiddelbart og skal være ferdig august 2021.

16 feb. 2021 :
Aker Solutions falt fra start tirsdag, men hentet seg inn igjen i sluttimene, og hadde ved stengetid steget fem prosent fra i dag morges. Rundt klokken to norsk tid kom selskapet med nyheten om at det har sikret seg en intensjonsavtale med Equinor på mellom to og tre milliarder kroner.

Aker Solutions skal blant annet installere en kabel mellom plattformene og fastland, slik at plattformene kan bli drevet på elektrisk kraft. Dette vil erstatte gassturbinene, og dermed redusere klimaavtrykket.

De mest omsatte aksjene tirsdag var Equinor, Aker Solutions, NEL, Aker BP, og DNB.

Blant tungvekterne var Frontline og NEL de store vinnerne, som steg med henholdsvis 4,1 og 2,7 prosent.

9 feb.:
Aker Solutions opp fem prosent på håp om Vattenfall-kontrakt
Et konsortium bestående av Kjell Inge Røkke-dominerte Aker Solutions og tyske Siemens Energy er valgt av svenske Vattenfall som prekvalifiserte i anbud på den offshore vindparken Norfolk i britisk sektor av Nordsjøen.

Det opplyser selskapene i en børsmelding.

Dette betyr at Aker og Siemens stiller fremst i køen hvis det blir noe av byggingen av to planlagte vindparker i området, Norfolk Vanguard og Norfolk Boreas, med en planlagt produksjonskapasitet på 3,6 GW.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 12:17 3293

Hjelper ikke at de får kontrakter når de ikke tjener penger på jobbene.
upsidedown
19.02.2021 kl 12:27 3240

Er du klar over at de kontraktene de «taper» penger på ble inngått for flere år siden. Du bør også finstudere posten ekstraordinære avskrivninger. Det er ikke noe nytt i at ny CEO vil laste alt som er mulig å laste over på avgått CEO. Det er slik de skaper seg ry som brilliant leder og strateg.
wielkikrol
19.02.2021 kl 12:39 3182

Er du tilbake upside? Sett mye gode innspill fra deg tidligere.
upsidedown
19.02.2021 kl 12:47 3139

Ja, tror stormen er over for denne gang. Får følge godt med fremover...
alan
19.02.2021 kl 12:59 3078

Godt er det. :-)
Vi trenger flinke folk.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 13:00 3067

Upside er vel en av de hjernevaskede folkene som bare drømmer om det positive. Så jo hvordan han drømte om hydrogen
Skalleknarp
19.02.2021 kl 13:11 3021

Pynte brura med andre ord slik at man raskt blir genierklært og skaper tillit. Joda, det kan rime det:)
Redigert 19.02.2021 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
upsidedown
19.02.2021 kl 13:17 2993

Jeg var vel den første som skrev at det ikke ville bli en spinnoff på linje med AOW og ACC da AKSO ikke hadde grønn hydrogen om bord. Du bør lese alt som skrives om du skal kommentere på nick.

Hvis du også bruker litt tid på å se hva som skrives om hydrogensatsingen så vil du se at de skal i gang med storstilt bygging fremover. Hvis du har fulgt litt med burde du også vite at NEL måtte ty til Kværner da det skulle bygges hydrogenfabrikk i Norge. Og sånn går no dagene...
R1234
19.02.2021 kl 14:08 2871

Kjøp! Bunn nådd:)
wielkikrol
19.02.2021 kl 14:46 2767

Ja, du mener det ? Ser ikke slik ut..
Malony
19.02.2021 kl 14:49 2743

Lurer på hvem so har støttekjøpt idag, for å holde kursen oppe? Kan ikke se noen grunn eller nyheter som tilsier at denne skal i pluss idag.. Er det noe jeg ikke har fått med meg tro?
Karsten07
19.02.2021 kl 15:56 2617

Støttekjøp..? Det er vel bare de som solgte seg ut på mandag og tirsdag som nå kjøper seg inn igjen vil jeg tro.. Så falt den vel litt igjen fordi det var noen etterslepere som ikke hadde fått med seg at det ikke ble noen spinn-off fra AKSO..
Karsten07
19.02.2021 kl 16:03 2586

Du skrev jo følgelig i en tråd du startet: "Aker ASA har signalisert at de vil etablere et hydrogenselskap, derfor er det grunn til å tro vi ser en ny spinnoff ut fra Aker Solutions da Kværner har vært Akers spydspiss mot hydrogen".

Det er jo ikke noe galt i å ytre hva man tror, men i og med det står i underteksten til tråden du startet, og som fortsatt er aktiv er det jo lett å anta at du også trodde dette frem til det ble avkreftet. Ikke alle som leser alle svar i lange tråder mener jeg..
Slettet bruker
19.02.2021 kl 16:48 2491

Det er mange skribenter her på AKSO trådene som har bommet fundamentalt i lang tid . Det er jo ikke ulovlig men det er dårlig gjort å forsøke lure småaksjonærer til å holde/kjøpe mens mann selv for eksempel selger rubbel å bit. Tenker det er to ting her , det er skribenter som ikke vet/kan bedre og det er skribenter som skriver en ting gjør selv en annen ting. Det kan jo være greit å få løftet frem hvem en ikke skal ta råd fra fremover. Nå er det allerede VM i å ikke ha snakket om hydrogen , knall q4 osv osv. Småsparere som ble overtalt til å holde på 18 kroner sitter nå på 12 kroner .
upsidedown
19.02.2021 kl 16:50 2487

Den tråden du viser til ble startet for måneder siden, og jeg har ved flere anledninger skrevet at det ikke ville bli en spinnoff siden AKSO ikke hadde grønn hydrogen i sin portefølje. Det beste man kunne håpe på var - og er - at det kjøpes noe ut fra AKSO. Nå ser det ut som selskapet blir et ordrekontor ikke ulikt ACC og AOW og så skal tjenester kjøpes fra tredjepart. Greenstat peker seg ut på grønt, AKSO og ACC blir trolig leverandør til blått hydrogen og ammoniakk.

Verre er det at synlig short er tilbake i AKSO igjen så får vi håpe det er temporært...

Siste innlegget jeg hadde før jeg begynte nedsalget i AKSO lød slik

upsidedown
01.02.2021 kl 14:20
2604
canarias skrev
Hydrogendelen kommer snart. pluss mange negative gjør at dette kan bli ekstremt bra.

Det er ingen av de større aktørene som slipper AKSO opp før det foreligger bevis på at fusjonen gir den forventa utviklingen på bunnlinja. Dette er ikke rakettforskning. Det er slik børsen er for «normale» selskaper som må bevise at de tjener penger per nå. Ser at noen på tråden håper AKSO beholder det de har av hydrogen i selskapet. Det er også en dårlig strategi da all satsingen kommer til uttrykk som minus på bunnlinja og mulige inntekter om 10 år er det ingen som belønner i et selskap som Aker Solutions.

Det vi kan håpe på er at Aker vil jobbe for uttelling på det de har brukt av penger på hydrogen og at det vil berike oss aksjonærer utover en fornuftig vekst i selskapet fremover. Men som jeg har påpekt hele tiden, hvordan dette vil skje er for meg et åpent spørsmål. Jeg klarer ikke å se hva som er mest fornuftig på lengre sikt da Aker er avhengig av å få knyttet hydrogensatsingen opp til en grønn variant. Selskapet kan - etter mitt syn - ikke dra i gang en hydrogensatsing uten at det grønne elementet står sterkt.
Redigert 01.02.2021 kl 14:55
Redigert 19.02.2021 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Karsten07
19.02.2021 kl 17:15 2426

Ja, kunne ikke vært mer enig og jeg har sett inne på Shareville også.. og her vel ikke gjennomskuet det før nå.. akkurat det du beskriver.. De gjør selv det motsatte av det de anbefaler på trådene.. De selger selv når de anbefaler å holde.. De dukker aldri opp og skriver nå velger jeg å selge for jeg tror den vil falle. Nei, det blir merkelig stille fra de samme personene. Når de som har trodd på disse har sittet i tre dager med nedgang og dermed er skrudd fast, slenger de inn en flåsete kommentar.. ja, men denne skal opp igjen ingen tvil om det.. I tillegg er de så frekke at de også skriver at jeg kuttet ned da den begynte å falle og har nå kjøpt meg opp igjen på dippen.. Klart de er fornøyd, og det er jo særs betenkelig at de aldri deler med andre at de velger å selge.. De som holder på slik er gode til å manipulere og meler kun sin egen kake. De bygger opp tillitt til forums deltakere ved å virke svært så sympatiske og innsiktsfulle, og så er de i virkeligheten bare en grådig sjel som driter i alle andre bare de øker sin egen portefølje. Det er kjempeviktig at man får øynene opp for disse individene.. Ja, jeg også føler med småsparerene som kanskje også selger i panikk fordi de har for liten erfaring.. det er mange nye og unge på aksjemarkedet om dagen, og slikt rått spill har jeg liten sans for.
Slettet bruker
19.02.2021 kl 17:24 2404

^100% enig
upsidedown
19.02.2021 kl 18:12 2305

Man bør ikke kjøpe en aksje man ikke forstår, og AKSO har i flere år vært en komplisert aksje siden den har vært ridd av tunge profesjonelle shortere noe som gjør den til en vriden aksje i et vrident marked. Hvis du ser headingen på mitt innlegg refererer det til short. Skvisen kom og det ga en oppgang på over 100 prosent. Hvis man ikke tar gevinst da er man for grådig.
upsidedown
19.02.2021 kl 19:12 2132

Tror det er en sosial greie for mange og så høres det tøft ut. Når det går galt leter de etter syndebukker.
Karsten07
19.02.2021 kl 19:15 2117

Jeg kan jo bare svare for meg selv.. Jeg er på børsen for å investere i selskaper jeg tror på, og at denne investeringen vil gi meg en avkastning på sikt. Jeg er ikke inne på børs for å manipulere andre for å mele min egen kake og håve inn mest mulig til meg selv, jeg bærer ikke disse egoistiske egenskapene. Jeg liker felleskapstanken ved å investere på børsen i felleskap med andre og å bidra til positiv utvikling. Men i følge svaret ditt så er du antagelig en av de som syns det er helt ok å drive med skittent manipulerende spill bare for at din portefølje skal øke.. kanskje du også er en slik som nyter eller føler deg sterkere, tøffere om du vinner og andre taper?.. om jeg forstår deg rett? "Kampen" mellom det gode og onde finnes jo på alle arenaer mener jeg...
upsidedown
19.02.2021 kl 20:46 1976

Foreslår at du studerer hydrogenprosjektet i detalj. Alt er linked in til Aker Solutions, Aker BP og Aker Carbon Capture. Og det er blå hydrogen og ammoniakk som ligger først i løypa. Grønn hydrogen vil ikke være konkurransedyktig før 2040.
Redigert 19.02.2021 kl 20:51 Du må logge inn for å svare