ZENA - Kataklysterisk oppgang i vente! KANAKAS!!

Slettet bruker
ZENA 19.02.2021 kl 14:44 70175

Her er det kataklysterisk oppgang i vente!
Nå har den ligget lenge nok og lagget og festen kan begynne for alvor. Her er det bare å stålsette seg for sinnsvake kurshopp.

Kjøp med begge hender!!

GO KANAKAS!!
Pessimist1
15.03.2021 kl 11:21 2561

Det som er svært viktig å forstå med dette kjøpet er at Zenith ikke er avhengig av myndighetene for å overta eierandelen i feltet. Det betyr, avtalen er gjort, 210 fat rett i lomma.

Mange negative stemmer her siste tiden, men vi skal ikke dvele for mye med deres innspill. Men jeg må si det er en smule befriende når selskapet gang på gang leverer varene og argumentasjonen som tidligere har blitt fremsatt faller på steingrunn.

210bopd med en oljepris på 69 dollar, gir med en oppetid på 90%, 4,8 millioner dollar i årlig omsetning. Som nevnt i meldingen kan dette tallet doble seg med en workover. Svært bra jobbet av Andrea må jeg si.

Videre mener jeg dette er med på å befeste deres posisjon i Tunisia. Det er ikke spesielt ulogisk at en større posisjon også gir mer politisk goodwill noe jeg tror og håper vil slå godt ut for Zenith i andre transaksjoner.

En ekstra signatur i Tunisia å vi er godt over 400 fat bare her, med muligheter for 600fat++ med en workover. Dette er stort! For ikke å snakke om mulighetene i Congo, bare å feste setebeltet for dette blir moro.

Det er også svært logisk at de vil ønske å få gjort mest mulig i inneværende finansår. Det vil si, de vil bli ferdig med mest mulig innen 31.mars. At de nå vil jobbe som galne for å ytterliggere få opp verdiene mener jeg er logisk å tenke seg.

Etter min mening, latterlig lav prising.
Herbius
15.03.2021 kl 11:27 2527

3 ud af 3 👍👍😃😃😃

Super super spændende med store muligheder fremadrettet 💰💰💰
Nøj hvor må man tage HATTEN af for AC 👍👍👍👍👍👍👍

WASSA er du klar til at tælle penge snart 👀😂😂
Oilinvestor
15.03.2021 kl 11:27 2519

Glimrende avtale!

Avtalen gir inntekter til Zenith f.o.m idag, ingen behov for godkjennelse av myndighetene.

Arbeidet med workover aktiviteter starter "idag" (kartlegging av utstyr etc.) og selskapet skal bruke lokalt utstyr for å utføre boring av sidebrønnen som vil gi 1.000bop/d. Alt av forarbeid, planlegging etc. er utført av tidligere eier. Derfor kan de gå igang med så fort som mulig.
Om noen måneder vil selskapet å ha en daglig produksjon net, til Zenith 450 boe/d.

Zenas workover rigg vil ikke bli brukt på dette feltet.

Røffelig regnet vil dagens avtale bidra $4,8-5 mill i årlige inntekter. (210 boe i produksjon net. Zenith)

Dagens avtale setter også press på oljedepartmentet for å gi Zenith de nødvendige godkjennelsene fra fjorårest oppkjøp.
Andrea forventer godkjennelsen kommer innen kort tid. (heller uker enn mnd.

Etter dagens avtale vil selskapet ha en daglig produksjon på ca. 440 boe ($11 mill årlig inntekter). Ikke tatt med økningen av 450 boe igjennom workover.


Redigert 15.03.2021 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Mdg1
15.03.2021 kl 11:28 2530

Forstår jeg rett når de får olje for 600 000 $ med på kjøpet. I så fall Dekker jo det kjøpet og betaling 5 år frem i tid. Som sagt er jeg veldig spent på hva forpliktelser som ligger og hvor mye de kan forvente å få ut av programmet de har forpliktet seg til
Herbius
15.03.2021 kl 11:33 2466

Jeps og ikke mindst kan vi endelig Opskrive nogle Reserver 👍👍💰💰💰
Dette gør lån nemmere 😃
Herman*
15.03.2021 kl 11:36 2424

Det virker som myndighetene har vært på banen og godkjent en 20 år lisensforlengelse. Dette viser vel at de ikke er helt handlingslammet og at Zenith kan få sitt mye omtalte stempel snart....?
Oilinvestor
15.03.2021 kl 11:38 2400

Andrea forventer signeringen/godkjennelsen kommer snart. Denne avtalen legger også "press" på myndighetene.

Selskapet kommer også til å øke sin tilstedeværelse i Tunisia ytterligere i tiden fremover. Kort fortalt, de skal gjøre flere oppkjøp! (ref. dagens melding)
Redigert 15.03.2021 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Aldara
15.03.2021 kl 11:48 2302

Nå har de ihvertfall inntekt. Mer kommer fra SLK. Hva f.... venter markedet på...?
Andpaal71
15.03.2021 kl 11:52 2261

Litt treghet i markedet her. Rart ikke denne er inne i et enda heftigere rally, men vi som er inne kan bare ta det med ro. Har stor tro på denne:)
Redigert 15.03.2021 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
15.03.2021 kl 11:53 2256

En delig mandag..da er vi i hvertfall ferdig med 13 øres tallet for denne gang...endelig faste inntekter som kommer umiddelbart...Noen som har sett Wassa??
Aldara
15.03.2021 kl 11:57 2221

wassa lastet garantert opp på 13øre og deromkring..
Kjenner til typen!
Herbius
15.03.2021 kl 11:57 2227

Han har ikke lige tid, han er ved at tælle mine penge 😂😂😂😂😂💰💰💰
Liverbirds
15.03.2021 kl 11:59 2183

Imponerende av Zenith og AC!

Det her var bedre enn mine forventinger på den neste meldingen.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 11:59 2180

Høres det kjent ut?

The year 2008 was a very significant year for our Company. Having been formed in
September 2007, the Company completed its IPO and started trading on the TSX Venture
Exchange as a Capital Pool Company in April 2008.
The capital pool program, created originally by the Alberta Stock Exchange (now part of
the TSX Venture Exchange), allows companies to raise initial capital and trade their
shares in a public market. This status positioned the Company to take advantage of
opportunities in one of the largest energy markets of the world.
In late 2008, the Company entered into a farmout arrangement under which the Company
is entitled to earn an 11% working interest in three oil & gas exploration blocks (Bazma
,Jorf, and Sud Touzer) in Tunisia. Entering into the farmout arrangement constituted the
Company's "Qualifying Transaction" under applicable policies of the TSX Venture
Exchange and as a result, the Company is no longer subject to rules applicable to Capital
Pool Companies and is now a Tier 2 Oil and Gas issuer on the TSX Venture Exchange. In
conjunction with the Qualifying Transaction, the Company raised approximately
CAN$2.4 million through an offering of its common shares. As a result of the
coincidental collapse of the worldwide equity markets in the second half of 2008 and the
consequent disinterest of the investment community in oil related or any other securities,
the offering proved to be very difficult to complete. I want to thank the Board of
Directors and management of the Company for their contributions to the successful
conclusion of the fund raising and the other transactions described above.
We are convinced that the prospects for the Tunisian venture are a good choice for our
first investment. The characteristics of the exploration blocks fulfill our initial strategy,
which was taking minority positions in blocks primarily located in prolific areas
presenting the prospect of finding large resources in politically stable jurisdictions with
infrastructure to transport oil and gas once discovered.
Activities in Tunisia
In June 2008, Cygam Energy Inc. of Calgary, Alberta, the operator of the three
exploration blocks, completed a 60 km 2D seismic acquisition program on the Bazma
block to further define a prospect in close proximity to the nearby Tarfa and Baguel
producing fields. Seismic interpretation confirmed the presence of one structure (“Frida”)
with similar geophysical character to the Tarfa field and located approximately 5
kilometres from a producing well as well as pipelines. Several additional drillable
prospects were also outlined on the permit. An exploratory well is planned for the second
half of 2009. Delivery items with long lead times such as wellhead and casing have
already been purchased ahead of drilling. Also in June, 2008, Cygam conducted an
additional 200 km seismic program in the north-western portion of the Jorf permit. The
presence of two large pinnacle reefs of Permian age was confirmed and a well is
scheduled to be drilled on this permit by 2011. Evaluation of several structures on the
large Sud Tozeur block continued in 2008. Cygam is attempting to organize a regional
geological/geophysical study, together with various other companies which hold
offsetting permits and with the Tunisian National Oil Company (ETAP). With the
contribution of additional data from surrounding areas, it is expected
1
that such a study will greatly improve the evaluation of this large and sparsely drilled
portion of Tunisia.

Herbius
15.03.2021 kl 12:00 2182

Innlegget er slettet
En lille gave til dig WASSA, måske et billede på din væg ????

https://mobile.twitter.com/CattaneoGenoa/status/1371407783447437312

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Slettet bruker
15.03.2021 kl 12:00 2182

In closing, I would like to extend sincere thanks to all the shareholders who have been
with us since inception and the new shareholders who participated in the 2008 financing
for their continued support. I also wish to thank the Company’s Board, management and
consultants for their dedication and hard work under challenging and often under-staffed
conditions. We look forward to moving ahead with our plans in Tunisia, and continuing
to seek new opportunities elsewhere. We believe Canoel has real opportunities for
success.
On behalf of the Board of Directors,
Andrea Cattaneo
President and C.E.O.
May 14, 2009
Aldara
15.03.2021 kl 12:02 2176

Hvis ikke vi sprenger 16ørestallet snart er jeg redd vi faller tilbake! Eller gjør vi ikke det denne gangen..?
Slettet bruker
15.03.2021 kl 12:02 2184

Han lykkes jo i alle land han AC

Practical Events
This is the state of the Company after the 12 months of activity ending the 31st of March 2010.
A. TUNISIA
Our company so far has acquired 3 blocks in Tunisia, totaling 10,000 square kilometers: each
block near others with existing production of oil or gas. Additionally, our blocks are crossed by
pipelines and gas ducts. We have completed all the necessary 2D and 3D seismic works.
If we make a commercial discovery we can go on stream in few months. This refers to the
working interest in Tunisia which has been clearly illustrated in last year’s report; however, for
the benefit of any new shareholder, in late 2008, the Company entered into a farm-out
arrangement under which the Company is entitled to earn an 11% working interest in three oil &
gas exploration blocks (Bazma, Jorf, and Sud Touzer) in Tunisia.
B. ARGENTINA
We announced in February 2010 the acquisition of a producing property in Argentina.
Thus, we will become a producer of oil with the consequent creation of cash-flow which we
know to be an important element in our growth. There is still further due diligence being done on
the properties, but we are hopeful of having this acquisition completed during the summer of
2010.
Certainly one of our greatest challenges has been as a result of the collapse of the worldwide
equity markets in the second half of 2008 and the consequent and continuing disinterest of the
investment community for small cap companies. The raising of funds to complete the projects
we are looking at, has proven to be very difficult. However, we believe we have now sufficient
funding to proceed with Argentina, subject of course to the due diligence referred to above.
C. NORWAY
We have announced and are now in the midst of completing a transaction in Norway whereby we
will acquire a company, Oren Oil ASA, which will bring to Canoel some 700 shareholders (of
which 200 promising large institutional investors) as well as the commitment of raising $800,000
for Canoel. We look forward to reporting further on this deal over the next few weeks.
D. MONGOLIA
While the Company spent considerable time and effort to acquire a promising block in Mongolia
(Block XXIII), we were quite disappointed that the Seller was, for whatever reason, unable to
deliver on his obligations, which included the representation that no further government
permissions were required. The Company has been reviewing the situation with legal counsel to
determine the best way at least to regain its expenses if as it appears there will be no completion
of this deal.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 12:03 2178

Så kan dere stille dere spm hvor mye har AC tjent disse årene og hvor mye har aksjonærene tjent?
Aldara
15.03.2021 kl 12:04 2180

Ja se der ja. Ikke før jeg har nevnt det er drittsekkene allerede igang med å skvise aksjen nedover igjen!
Cat349e
15.03.2021 kl 12:04 2185

Begynner å lure på om wassa har sittet på denne info i en ukes tid. Det samme med talipia agreement som kom rundt jul. Begge gangene baiset han for harde livet en uke i forveien før disse avtalene fikk RNS. Kanskje vi kan begynne å stille "klokka" etter når han er negativ?😃
Aldara
15.03.2021 kl 12:06 2155

Thumbs Up!
Herbius
15.03.2021 kl 12:07 2143

Haha ja 😂😂😂😂

Han er vores lille orakel 🙈🤮🤮🤮😂😂
Nano Rekyl
15.03.2021 kl 12:12 2104

Innlegget er slettet
Ut i fra skrivingen din wassa så bærer den preg av bitterhet og spesielt at selskapet er ferd med å lykkes på mange områder!! Men du om ditt og jeg om mitt! Jeg er i hvert fall HAPPY!!!!
Bull dog
15.03.2021 kl 12:12 2104

Er det muligheter for at det kan komme flere meldinger allerede denne uka?
Oilinvestor
15.03.2021 kl 12:13 2092

AC ga en kommenatr om hva som skjedde i Tunisia og ikke lagt skjul på feilen som ble gjort:

When the big oil traders moved to dominate the market, leaving the smaller firms unable to lend to originating countries, Cattaneo switched to trading soft commodities in Africa and Asia but yearned to return to natural resources, setting up Canoel International Energy, later Zenith Energy, in 2007.

His first foray into Tunisia with a similarly inexperienced partner proved disappointing.

“Two half-men do not make a whole man,” he muses.

“Two weak juniors with little cash and confused corporate arrangements do not make a strong consortium, but we nonetheless managed to sell out and get our money back.”

https://www.upstreamonline.com/politics/profile-zeniths-cattaneo-banking-on-a-great-future-in-african-oil-and-gas/2-1-851105

Du satset barn og kjerring på Azerbaijan og dessverre gikk på et sviende nederlag. Selskapet produserer, etter dagens avtale- kun avtalen isolert sett, mer enn hva de noen gang gjorde i Azerbaijan. AC er skuffet over resultatene i Azerbaijan, men i motsetning til deg, gikk han videre og kjører på!
kaunis
15.03.2021 kl 12:18 2040

Innlegget er slettet
Kom gjerne med summer du som vet, at dette er det ikke økonomi i. Kansje er de nødt til å selge for de de ikke har penger til workover på gamle brønner og at de har fått en god deal med en sikker inntekt på min. 50mill$ i året. AC har da vurdert dette, eller mener du at han burde ha kontakte din ekspertise og fått det riktige svaret .Utrolig hvor latterlig inkompetent du er
Herbius
15.03.2021 kl 12:25 1978

Innlegget er slettet
Wassa hvad koster du i timen ????
50 kr ???

Du kan få 100 kr i timen, men så skal du også bærer en AC maske 😂😂😂😂😂
Cat349e
15.03.2021 kl 12:28 1972

Innlegget er slettet
Du virker altså så utrolig bitter for at dine spådommer slår feil🤣🤣🤣🤣🤣 jøss. Jaja da gikk du glipp av enda en oppgang
Nano Rekyl
15.03.2021 kl 12:31 1947

Han ligger nok i en knallhard fosterstilling med kraftige magekrampe fordi han ser at toget har satt opp dampen!!!
gravemaskinen
15.03.2021 kl 12:38 1888

Det får være opp til hver enkelt å vurdere veien videre selvsagt, men det begynner å ligne noe etter hvert...Dagens avtale gir brutto inntekter på 3,5 mill pr mnd eller ca 45 mill i året.. det er ca 1/3 av dagens MC...dette er før SLK lisensene samt Congo... Fortsatt skjær i sjøen her, men fundamentet er i det minste bedre idag enn igår....Og da blir gjeldsandelen også liten....Burde gå opp mot 20 øre etter hvert....Alt i alt en veldig fin dag dette..Glad jeg har økt godt på siste uker.
citius
15.03.2021 kl 12:40 1895


wasasa

Til å være et selskap som man ikke er interessert i
graver du mye :-)

Tullepip !!!
Gullit
15.03.2021 kl 12:42 1907

Innlegget er slettet
Så bitter har eg aldri hørt deg.. er jo det eg sier. Man får erfaringer av å gjøre feil. Vi står tryggere og mer rustet enn noen gang. Att man har gått på tryne, reist seg og kommet tilbake styrket ser eg på som veldig verdifullt. Nå ligger det flere avtaler i luften. Att ting blir lekket trenger da ikke å ha noe med Zenith å gjøre. Er veldig mange andre rundt disse forhandlingene. Slike påstander skal du være forsiktig med!!
Nano Rekyl
15.03.2021 kl 12:42 1912

Burde ha vært 🍿🍿🍿tid men den kommer! Tar meg en tur innom polet på vei hjem fra jobb må jo ha noe å kose seg med til helgen🍷🍷🍷.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 12:46 1887

Mye støy her. Kan noen kjapt forklare meg hvorfor ikke aksjen ikke har kataklyserisk oppgang i dag og/eller går kanakas? :)
Slettet bruker
15.03.2021 kl 12:51 1858

Den kommer man mange kortsiktig og tradere pluss en trøtt robot:)

Men den kommer og mange flere gode nyheter er på vei!!