Teknologi - silisiumanoder og RECSI
Silisiumanoder kan bli en vesentlig del av vekstområde til RECSI og det er svært relevant å vite hvilke teknologi som krever silangass fra RECSI og hvilke som ikke gjør det. Lenken under gir en god innføring i de teknologiske løpene som nå retter seg inn mot neste generasjons EV og konsumerbatterier. Det er mange selskaper som nå konkurrere om de beste produksjonsløsninger, så det gjelder å følge med i svingene framover. Det positive er at det nå ser ut til at det er nokså lik teknologi som framstår som best, med felles nevner silangass i en eller annen form, noe som er eksepsjonelt med tanke på hva RECSI plutselig vil kunne bli i framtiden.
https://pubs.rsc.org/en/content/articlehtml/2020/na/d0na00589d#cit12
Beskrivelsen som er sakset ut under for dem som ikke orker lese hele (anbefales) er Sila Nanotechnologies sin teknologi så vidt jeg kan se da den er basert på referansen til publikasjon av Gleb Yushin - Co-Founder & CTO - Sila Nanotechnologies. Dette høres forøvrig veldig likt ut som Group 14 sin teknologi som skal benyttes i Moses Lake:
Gas-phase chemical vapor deposition is used to grow silicon and carbon layers, using precursors such as silane (SiH4) and propylene (C3H6). Gas-phase processing techniques (1) can be precisely tuned by controlling time–temperature combination, (2) can achieve highly conformal coatings when operated in a surface reaction limited regime, and (3) avoid the use of solvents which are often difficult and expensive to dispose of. While gas-phase precursors for carbon are generally inexpensive and readily available, silane requires special handling due to its pyrophoric nature and is expensive (NREL reports a cost of $184 per kg for 6 N silane, corresponding to $210 per kg of silicon31). Therefore while it is possible to realize conformal silicon coatings even on highly porous materials by operating in a surface reaction limited regime (i.e. at low-to-moderate CVD temperature), this may prevent the full utilization of a costly precursor. The authors in ref. 12 do not discuss the silane utilization efficiency for their synthesis process.
https://pubs.rsc.org/en/content/articlehtml/2020/na/d0na00589d#cit12
Beskrivelsen som er sakset ut under for dem som ikke orker lese hele (anbefales) er Sila Nanotechnologies sin teknologi så vidt jeg kan se da den er basert på referansen til publikasjon av Gleb Yushin - Co-Founder & CTO - Sila Nanotechnologies. Dette høres forøvrig veldig likt ut som Group 14 sin teknologi som skal benyttes i Moses Lake:
Gas-phase chemical vapor deposition is used to grow silicon and carbon layers, using precursors such as silane (SiH4) and propylene (C3H6). Gas-phase processing techniques (1) can be precisely tuned by controlling time–temperature combination, (2) can achieve highly conformal coatings when operated in a surface reaction limited regime, and (3) avoid the use of solvents which are often difficult and expensive to dispose of. While gas-phase precursors for carbon are generally inexpensive and readily available, silane requires special handling due to its pyrophoric nature and is expensive (NREL reports a cost of $184 per kg for 6 N silane, corresponding to $210 per kg of silicon31). Therefore while it is possible to realize conformal silicon coatings even on highly porous materials by operating in a surface reaction limited regime (i.e. at low-to-moderate CVD temperature), this may prevent the full utilization of a costly precursor. The authors in ref. 12 do not discuss the silane utilization efficiency for their synthesis process.
Redigert 12.05.2022 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
ECCO
14.03.2021 kl 23:34
7936
Mulig jeg rett og slett har blitt mett og slapp på å finne informasjon som bekrefter investeringen. Ett luksus problem. Lener meg tilbake, koker meg en kaffe og ser på kursen når Røkke klasker neven i bordet og serverer nyhetene på et sølvfat. Kanskje vi ser TT og Røkke gå hånd i hånd og åpner ML sammen . Lykke til :)
uct
14.03.2021 kl 23:17
8038
Hobbydansken skrev Dette er vel en Geografisk trigger?
Jo forsåvidt. Ligger 1t24min rett sør for moses Lake.
Men er vel like mye nok et bevis på at USA ønsker å bygge opp en egen verdikjede innen fornybar, og at staten er ivrig på å få noe slikt opp å gå.
Ser det bare som mer og mer usannsynlig at ikke rec skal være en brikke i dette.
Men er vel like mye nok et bevis på at USA ønsker å bygge opp en egen verdikjede innen fornybar, og at staten er ivrig på å få noe slikt opp å gå.
Ser det bare som mer og mer usannsynlig at ikke rec skal være en brikke i dette.
MorganKane er flink til å lukke trådene når det blir for mye støy. Jeg har en lukket med rene nyhetssaker. Ellers er vel de åpne diskusjonstrådene de det uansett vil være mest action på, og følgelig de som er mest synlige. ;)
ECCO
14.03.2021 kl 22:45
8189
Det gjør jeg også ærligtalt. Følger sirablo sine innlegg med interesse, tiltross for at jeg ikke forstår/behersker trading. Men med karantene og tid til overs har jeg lastet opp en liten post på 16.30,- for å "trade" med. Men er ikke sikkert jeg klarer å selge denne gangen heller, konstant fomo 😅
Redigert 14.03.2021 kl 22:46
Ærligtalt
14.03.2021 kl 22:28
8322
Tenker det blir en god uke på børs for REC
Lykke til alle sammen, og husk at alle baissere har en agenda
Lykke til alle sammen, og husk at alle baissere har en agenda
ECCO
14.03.2021 kl 21:50
8498
Slettet brukerskrev Så bra REC ikke er priset multippelt, da. Snarere tvert imot.
Før gikk det an å finne relevante kilder og gode diskusjoner. Nå har recsi trådene så mye støy og destruktive samtaler at man ikke gidder å bla igjennom tekstene. Kan ikke du grabein, questi ,mk, sirablo, trier og noen dere selv hånd plukker ut som faktisk kommer med nyttig informasjon starte en lukket tråd. Det er ikke for å forhindre folk som er skeptiske til recsi, men for at man skal kunne få oversikt over de viktigste nyhetene, fremtiden, teknologi, teknisk og drøftinger rundt dette. Det blir en bedre kok enn denne lapskausen som er nå.
Hilsen en som er lei av uoversiktlige tråder :D
Hilsen en som er lei av uoversiktlige tråder :D
Nominelle renter minus inflasjon = lave realrenter?
Du burde høre på andre kanaler enn bare Fox News. Du skriver stort sett kun tull.
Så bra REC ikke er priset multippelt, da. Snarere tvert imot.
Ja, Biden er fin for oljen, jeg skal være enig i den.
Jeg er også enig i at inflasjon vil påvirke særlig vekstaksjer. Som du sier, mye innen ESG og Tech. Jeg er dog ikke overbevist om at Rec faller helt riktig inn i disse kategoriene. Alt avhengig av ML. Om ML åpner er dagens pris latterlig lav uavhengig av rente og inflasjon, da vil kursen gå flere 100%.
Tror de fleste er satser i REC pga ML. Alt peker mot at ML skal åpne mtp samarbeid de har med G14, VP og potensielle umeldte batteripartnere. Batteriproduksjonen vil gå 10 gangeren eller mer neste 10 året.
Jeg er også enig i at inflasjon vil påvirke særlig vekstaksjer. Som du sier, mye innen ESG og Tech. Jeg er dog ikke overbevist om at Rec faller helt riktig inn i disse kategoriene. Alt avhengig av ML. Om ML åpner er dagens pris latterlig lav uavhengig av rente og inflasjon, da vil kursen gå flere 100%.
Tror de fleste er satser i REC pga ML. Alt peker mot at ML skal åpne mtp samarbeid de har med G14, VP og potensielle umeldte batteripartnere. Batteriproduksjonen vil gå 10 gangeren eller mer neste 10 året.
Slettet brukerskrev Du selger alt av aksjer da? Eller er det bare Rec du er skeptisk til? Pga USA.
Jeg selger alt av USA aksjer jeg har igjen i morgen for å gå hardere inn i olje. Biden er jo en drøm for olja
Hvis man begynner å sette opp renten pga frykt for inflasjon vil aksjer med en stor multippel få svi først, altså ESG og tech
Kanskje jeg beholder eller kjøper mer Gamestop da det er nye Bitcoin😁
Hvis man begynner å sette opp renten pga frykt for inflasjon vil aksjer med en stor multippel få svi først, altså ESG og tech
Kanskje jeg beholder eller kjøper mer Gamestop da det er nye Bitcoin😁
Redigert 14.03.2021 kl 19:18
Du selger alt av aksjer da? Eller er det bare Rec du er skeptisk til? Pga USA.
Vel min konklusjon er at USA er ute å kjører og det som foregår nå med pakker etc. er uforsvarlig. Mange er nå redd for sterk inflasjon
Faktisk så tyder alt på at ML skal klare seg kjempebra. Bare å vente, men husk å kjøp litt aksjer.
Det TT sier er vel blitt enda mer riktig rett og slett
TT hadde nok rett, på det tidspunktet. Verden er alltid i endring, selv du semi har endret deg...
Ref Hegnar
REC Silicon valgte for nøyaktig syv år siden å inngå et samarbeid med Shaanxi Non-ferrous Tian Hong New Energy om å bygge en silisiumfabrikk i Yulin, Kina.
«For et par år siden jobbet vi med planer om å utvide produksjonen i USA. Det har vi nå lagt fra oss. Vi har innsett at vi i stedet må inn i det kinesiske markedet. Her er det billigere å både bygge og drive et anlegg,» sa REC Silicon-sjef Tore Torvund den gangen.
REC Silicon valgte for nøyaktig syv år siden å inngå et samarbeid med Shaanxi Non-ferrous Tian Hong New Energy om å bygge en silisiumfabrikk i Yulin, Kina.
«For et par år siden jobbet vi med planer om å utvide produksjonen i USA. Det har vi nå lagt fra oss. Vi har innsett at vi i stedet må inn i det kinesiske markedet. Her er det billigere å både bygge og drive et anlegg,» sa REC Silicon-sjef Tore Torvund den gangen.
ja det stemmer det, du snakker bare om gassene og de andre kommer med de hårreisende kursmålene. Du klaget jo over at andre som hadde hentet penger var priset til 30 milliarder, det er 5 gangern det. Uten at jeg vet om dette var sammenlignbart i det hele tatt, tydeligvis ikke
Intravenøsiu
14.03.2021 kl 17:16
8803
Fri fantasi, jeg har ikke skrevet noe sånt, du forsøpler tråder når ikke klarer å diskutere et case uten ideologiske briller.
Første post i tråden handler konkret om teknologien til REC.
Du er blokkert.
Første post i tråden handler konkret om teknologien til REC.
Du er blokkert.
intravenøs på 25 kroner, kjøp skal til 100,
Intravenøsiu
14.03.2021 kl 17:11
8853
Sembbolinen, 15.9:
"Hvordan er handelen i dag? Er det fortsatt støttekjøp som gjør aksjen sårbar for stop loss?
12 555
4,350
5 000
4,334
7 500
4,328
6 083
4,316
7 500”
"Hvordan er handelen i dag? Er det fortsatt støttekjøp som gjør aksjen sårbar for stop loss?
12 555
4,350
5 000
4,334
7 500
4,328
6 083
4,316
7 500”
Slettet brukerskrev Spar deg, dine innlegg er skjult.
ja for deg ja, men ikke for de andre du prøver å lure inn i denne aksjen
Spørsmålet her er hvem som kommer til å dominere markedet REC er eksponert mot? Jeg sier Kina ser an til å spise lunsjen til USA
Dette er vesentlig, det er en grunn at dere har gått fra 25 kroner til 15
ÅÅÅ, det er så dumt at ikke alle kan snakke opp rec altså og at alle bare mener det jeg mener, så kjiipt altså
alle som ikke snakker opp rec forsøpler tråden, uff. Vi begynte tråden med teknologien til rec, altså smelte sand noe kina ikke klarer
Spørsmålet her er hvem som kommer til å dominere markedet REC er eksponert mot? Jeg sier Kina ser an til å spise lunsjen til USA
Dette er vesentlig, det er en grunn at dere har gått fra 25 kroner til 15
ÅÅÅ, det er så dumt at ikke alle kan snakke opp rec altså og at alle bare mener det jeg mener, så kjiipt altså
alle som ikke snakker opp rec forsøpler tråden, uff. Vi begynte tråden med teknologien til rec, altså smelte sand noe kina ikke klarer
Redigert 14.03.2021 kl 17:24
Kjellefant
14.03.2021 kl 17:01
8948
Ryk og reis. Du er inne på alle trådene her nå og sier selg og prøver å skremme aksjonærer. Det er så patetisk med troll som deg og holde på slik. Må være syk i hode når du holdet på slik. 🖕🏿
Spar deg, dine innlegg er skjult.
SELG. Kina har verden for sine føtter og spiser lunsjen til USA. De driver kun med vås i USA og alle krisepakker etc. går ikke til sol, men woke prosjekter
Journalister! De frykter vel at han kan si noe positivt om Rec. Fysj og fy. Nei, da var Jens Ultveit-Moe mannen. Han hadde alltid noe negativt å komme med.
Klart informasjonsbehovet er stort når 3/4-deler av eierne holdes helt utenfor alt som foregår. Vi fikk heller ikke vite mye på q4-presentasjonen. Hva med VP som ble børsmeldt i oktober? Ble det overhodet nevnt på q4? "REC Silicon and Violet Power Announce U.S. Supply Chain Partnership Enabling Increased U.S. Energy
Klart informasjonsbehovet er stort når 3/4-deler av eierne holdes helt utenfor alt som foregår. Vi fikk heller ikke vite mye på q4-presentasjonen. Hva med VP som ble børsmeldt i oktober? Ble det overhodet nevnt på q4? "REC Silicon and Violet Power Announce U.S. Supply Chain Partnership Enabling Increased U.S. Energy
Journalister! De frykter vel at han kan si noe positivt om Rec. Fysj og fy. Nei, da var Jens Ultveit-Moe mannen. Han hadde alltid noe negativt å komme med.
Klart informasjonsbehovet er stort når 3/4-deler av eierne holdes helt utenfor alt som foregår. Vi fikk heller ikke vite mye på q4-presentasjonen. Hva med VP som ble børsmeldt i oktober? Ble det overhodet nevnt på q4? "REC Silicon and Violet Power Announce U.S. Supply Chain Partnership Enabling Increased U.S. Energy Resiliency."
ResiliencyI oktober annonsertes parterskap med Violet Power, men jeg kan ikke huske det ble nevnt på q4.
Klart informasjonsbehovet er stort når 3/4-deler av eierne holdes helt utenfor alt som foregår. Vi fikk heller ikke vite mye på q4-presentasjonen. Hva med VP som ble børsmeldt i oktober? Ble det overhodet nevnt på q4? "REC Silicon and Violet Power Announce U.S. Supply Chain Partnership Enabling Increased U.S. Energy Resiliency."
ResiliencyI oktober annonsertes parterskap med Violet Power, men jeg kan ikke huske det ble nevnt på q4.
drammen
14.03.2021 kl 16:29
9092
Ihvertfall forunderlig at ingen journalist har tatt opp tråden og utfordret Røkke til å komme med en kommentar.
Forøvrig er Røkke’s brev til aksjonærene i Aker viden kjent. Han er styreformann der, .... og i REC... så mere info er på sin plass. AKH har tross alt ikke mere enn snaue 25 % og må skjønne at info-behovet er stort.
Forøvrig er Røkke’s brev til aksjonærene i Aker viden kjent. Han er styreformann der, .... og i REC... så mere info er på sin plass. AKH har tross alt ikke mere enn snaue 25 % og må skjønne at info-behovet er stort.
Skalleknarp
14.03.2021 kl 16:16
9160
Det kan hende det er vanskelig å gjennomføre noe innsidekjøp nå siden det muligens er konkrete ting på gang....tett på...?
Problemet, slik jeg ser det, er at flere sitter med mer informasjon enn oss andre (amatører). Alle forstår at det er noe på gang når Røkke har det så travelt at han MÅ inn i sjefsstolen gjennom EGM så fort som prosedyrene tillater. Og Røkke sitter ikke alene på innformasjon. Det er mange involverte som vet hva som er på gang. Da tenker jeg det fort er noen som snakkes, hint som videreformidles og som dermed kan utnyttes av noen til å kjøpe aksjer før den tar av. Kanskje noen av oss uvitende går lei og selger? Etterlyser derfor litt mer åpenhet. Det kan ikke være forbudt å si noe generelt om strategi, planer, status og framdrift. Jobbes det med nye kunder og partnere? Hva med Bidens stimulipakker for grønn satsing og Made in America? Er det relevant for Rec? F .eks. prosjektstøtte til oppgradering av ML samt oppstart. Er det dialog med Yulin? Hva med handelsavtalen og salg til Kina? Det må være mye en kan si uten at det er innsideinfo. I normal drift er kvartalsoppdatering ok, men her er det så mye løse tråder at taushet ikke er gull. Men det er nå bare min mening. Sitter selvsagt rolig med aksjene uansett.
Som du sier er dette noe Røkke jr. lovet å komme med allerede for en måned siden. Så kommer senior inn som styreformann og det blir helt tyst.
Som du sier er dette noe Røkke jr. lovet å komme med allerede for en måned siden. Så kommer senior inn som styreformann og det blir helt tyst.
Jeg tror takken kommer i form av planer, avtaler og utvikling.
Vi vet det jobbes - resultatene kommer
Vi vet det jobbes - resultatene kommer
Enig i det- Jr. lovet jo også info om REC i løpet av februar. Begge rettferdiggjør det kanskje p.g.a. taushetsplikt, men det er mange andre måter og informere om. Har de blitt for store !. Uansett tror fult og helt på en positiv utvikling her.
Redigert 14.03.2021 kl 15:00
halvpris
14.03.2021 kl 14:02
9795
Alle mine aksjer i Rec kjøpte jeg før Røkke kom inn i aksjen. Burde kanskje få meg noen flere etter hvert ja .
Er det ikke vanlig og naturlig at en nyvalgt styreleder sier noen ord til oss som eier 75% av selskapet? Ikke børs-sensitiv informasjon selvsagt, men jeg synes det er merkelig at et styreskifte etterfølges av total stillhet. Mener han fikk over 90% av stemmene, så han burde i det minste takke for tilliten.
Aksjesnadder
14.03.2021 kl 11:26
10387
Det var snakk om nye samarbeid for en liten tid tilbake. Og vi trenger en endelig dato på oppstart av ml. Hadde ikke gjort noe om rec får selge til Kina heller. En eller fler av disse meldingene ville virkelig sette fart på kursen.
Fholm
14.03.2021 kl 11:26
10391
Vært vakkert med en Søndagsmelding ja, håper du har rett. Selv tror jeg vi både vil se 15 og 17 ett par ganger til først
Det ligger jo i kortene at det forhandles på kammerset.
TT sier jo i rett ut det er flere batteriprodusenter som konkurrer om å bli deres kunde - og da må det jo nødvendigvis foregå forhandlinger.
Det er akseptert et bud på nabofabrikken i ML. Etter alle øremerker en kunde av RECsi som har kjøpt.
Røkke jobber. Børsmeldinger kommer når avtaler er signert.
TT sier jo i rett ut det er flere batteriprodusenter som konkurrer om å bli deres kunde - og da må det jo nødvendigvis foregå forhandlinger.
Det er akseptert et bud på nabofabrikken i ML. Etter alle øremerker en kunde av RECsi som har kjøpt.
Røkke jobber. Børsmeldinger kommer når avtaler er signert.
NÅ ER DET KUN SNAKK OM TIMER !
Bybonden ( står frem og tar ansvar )
PS : REC kommer til å ta en EMGS etter mitt hode !!
Bybonden ( står frem og tar ansvar )
PS : REC kommer til å ta en EMGS etter mitt hode !!
Skalleknarp
14.03.2021 kl 10:54
10552
Kanskje derfor KIR ville inn i REC for å få litt fart på sakene. Det er avventende tider kan en si. Er det noen som tør å spå når og hva første melding fra REC vil være? For den kommer jo. Tenkte da utenom kvartalsrapportering.
Mitt resonnement er at de sannsynligvis jobber med å lande avtaler som ikke kan børsmeldes før signaturene er kommet på papiret
Nemlig!
norje
13.03.2021 kl 22:52
11463
rec burde få på plass flere avtaler. dersom silisium skal inn i elbatterier fremover bør de tegne en 5års kontrakt med tesla slik piedmont gjorde. rec sier de skal ta en beslutning om moses lake skal åpne i slutten året. men det har vi hørt mange ganger før. emisjonen ble solgt inn som om ml skulle åpne raskt, men i realiteten var til for å betjene gjeld. poly prisene har steget rekordhøyt uten at rec tjener noe på dette. men vi får se. nettverket til røkke kan bli gull verdt for rec.
Rubin
13.03.2021 kl 21:13
11767
Er det noen som har troen på denne teknologien:
«Cubergs poseceller har litiummetall-anode og en proprietær flytende elektrolytt. (Foto: Christophe Testi)
Teknologien skal brukes i elbilbatterier.» Se Tu.no
«Cubergs poseceller har litiummetall-anode og en proprietær flytende elektrolytt. (Foto: Christophe Testi)
Teknologien skal brukes i elbilbatterier.» Se Tu.no
drammen
13.03.2021 kl 07:42
12381
Grabein. Takk for din avklariing. Da vil jeg tro at kravet til størrelse på fabrikklokale vil være vesentlig redusert i forhold til en komplett batterifabrikk.
Det er f.eks. anodefabrikk Sila skal bygge. "Battery materials factory" = fabrikk til komponenter, ikke nødvendigvis komplette batterier.
Anodene skal så selges til ulike batteriprodusenter, som en drop-in-komponent i stedet for den dritt-anoden de har brukt til nå.
Anodene skal så selges til ulike batteriprodusenter, som en drop-in-komponent i stedet for den dritt-anoden de har brukt til nå.