Rec-Violet Power

MorganKane
RECSI 21.02.2021 kl 10:13 5898

Var det flere enn meg som la merke til at TT ikke besvarte spørsmål mitt om Violet Power? Det er svært skuffende at han ikke svarer på slike spørsmål. Han jobber for oss. Uansett, det var i hvertfall en til som la merke til det, nemlig Bernreuter

https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/rec-silicon-writes-down-china-joint-venture-investment-to-zero/

Dette kan både være negativt og positivt. Slik jeg tenker er at Violet Power jobber videre med å starte opp stort, men vil ha forsikringer fra Biden administrasjonen, i forhold til karbonskatt og tollmurer etc, før de setter spaden i jorda. Da er oppstart noe usikkert. På den annen side kan det også være at REC ser ekstremt mye større gevinst i å knytte seg til batteriibdustrien. Og har signalisert at de ikke vil inngå spesifikke avtaler på usd/tonn polysil. De vil selge til den som betaler mest Og derfor kan Violet Power være betenkt med å bygge vegg i vegg. Det kan også hende at de jobber med en større kabal som inkluderer Noresund etc?

Det kan også hende de rett og slett har blitt fortalt av Biden administrasjonen at Biden ønsker å åpne opp og inngå en avtale hvor Kina får mulighet til å unngå toll hvis de lager solar med amerikansk polysil. dvs at karbon får en pris samtidig som Biden da hensyntar menneskerettighetsproblematikken.

Gleder meg som en unge til q1 presentasjonen allerede. Tror vi får en mer offensiv holdning da. Mindre hemmelighetskremmeri. At vi eiere blir holdt sånn i halvmørket og nå tippe enten den ene eller andre veien er ikke godkjent. Jeg er sinnsykt glad for at Røkke kommer inn for fullt. Tror REC fort kan doble formuen hans. Og da 10 dobler den min...
Slettet bruker
21.02.2021 kl 11:25 5574

Forhandlinger? Mangel på svar og info kan tyde på det. En kan jo tenke seg at VP vil ha en langtidskontrakt for polysil på plass før spaden settes i jorda, at de rett og slett er bekymret for knapphet i markedet. Rec signerer vel hvis prisen er god nok?

Batteri synes uansett å være hovedfokus.
Kristian Røkke: Vi tenker fremdeles mye fremover på REC. Vi kjøpte oss inn og så en mulighet, har jobbet iherdig med selskapet.
Vært i ML og Butte, snakket med partnere og ser STORE muligheter SPESIELT RUNDT BATTERI. Fremdeles i tidlig fase.
Krohnjuvelen
21.02.2021 kl 11:41 5451

Enig MK. Min teori er at REC ikke vil binde seg opp til VP og det har de gitt beskjed til VP om. Rec er i en annen situasjon i dag enn de var oktober 2020, når de annonserte partnerskapet med VP i oktober fikk de nytt engasjement blant aksjonærer. Akkurat hva eierne (vi ønsket). Hadde de pdd vært i forhandlinger med VP kunne han enkelt uten komplikasjoner sagt nettop det på spørsmålet. Batteri er fremtiden til REC når det gjelder us markedet, som også største aksjonær har poengtert flere ganger! Aker blir neppe å drive business med kineserne, de er nemlig ikke helt god. Jeg er derfor positiv til at de skriver ned Yulin!
Redigert 21.02.2021 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 12:55 5136

Redigert 14.03.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 13:32 4918

Jeg er enig i at det var litt underlig at man ikke sa noe mer konkret om VP. Kan hende er profittmarginene mye bedre for batterileveranser enn for solar. Med f.eks karbonskatter på kinesiske solpaneler kan lønnsomheten på amerikanske paneler øke, relativt sett. Det er nok mye uavklart enda hva Biden kommer til å gjøre overfor Kina, USA er tross alt avhengig av kinesisk import. REC på sin side kan ha et luksusproblem, batterier eller solar eller en mix, kapasitetsbygging, oppgradering til mono grade.... alt i alt, en unik posisjon for REC som må foreta en del viktige strategiske valg. Dette vil Røkke styre "selv". Blir penger i kassa på oss.... :)
BIF78
21.02.2021 kl 14:19 4673

Slettet bruker skrev
Enig, ML kan udvides til VP. Der kan bygges ny/nye fabrikker ift stigende efterspørgsel. Selvfølgelig skal prisen være rigtig til VP, men jeg ser masser af muligheder. Det er bare med, at gribe dem.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 15:10 4404

Jeg er ganske sikker på at RECSi bruker tid på å analysere hvordan de skal melke denne enorme endringen i markdet best. Full tillit til Røkke her.

Jeg har også troen på at RECsi kommer til å bygge mer i ML, enten utvide eller helt ny fabrikk. De har jo monopol på silankompetanse utenfor Kina.

Jeg sitter helt rolig, og venter på at RECSi vokser seg store og mektige! Du skal heller ikke se bort i fra at man tenker en fusjon med et batterifirma (Group 14).

Det tror jeg ville vært gull✔️
Bullinvestor
21.02.2021 kl 15:27 4308

Kan ikke utelukke noe som helst her.. kanskje Tesla og Musk viser interesse.. spennende!!
Kvike11
21.02.2021 kl 16:09 4095

Tvivler på de ikke åbner fabrik før i 2023, og tvivler på de vil bygge nyt eller udvide fabrik.
De skal se at komme igang med fabrikken, toldmuren er væk og de kan leverer til Kina fra start af næste år.
Syntes de er meget tilbageholdende med info til aktionærer, alle skal vel informeres samtidigt.
Kursen burde være betydeligt højere, der venter en stor fremtid for RECSI
JML
21.02.2021 kl 17:02 3759

Yes,... og Joe Biden - Bill Clinton/Bill Clinton - Kjell Inge Røkke, good combination 👍
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:52 2023

Det kan også hende at REC ser på muligheter for å videreutvikle samarbeidet rundt batterier med det amerikanske forsvaret.

Dette her vært et tema før, og jo nærmere man nærmer seg den store batterirevolusjonen, jo mer øker sannsynligheten for at REC går etter slike store avtaler. Det ville isåfall vært en solid, stabil og langvarig avtale for REC.

Redigert 22.02.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 18:19 1819

REC kan ikke levere batterier til det amerikanske forsvaret av den enkle grunn at de ikke produserer batterier, og kan da således ikke inngå en avtale med det amerikanske forsvaret. REC kan levere viktig input til batterier til produsenter av batterier, dersom batterier blir produsert med silisiumanoder - noe det er meget god grunn til å håpe på.

Sånn for ordens skyld.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 20:40 1337

Joda, det vet jo de fleste her inne - men bra du oppklarer det.

Linker gjerne til en tråd som Gråbein startet for et par år tilbake :
https://finansavisen.no/forum/thread/38594/view