Kommende uke og TA kan gi gode muligheter

Slettet bruker
RECSI 22.02.2021 kl 08:28 19518

Hva venter vi på nå?

-Planene til Røkke for REC, og som styreleder. Her kan det komme ting når som helst.
-Inntak hovedindeksen mars.
-Iflg ledelsen er det nesten konkurranse om rec sin silan i batterier, og her kan det bli laget en avtale når som helst.
-VP sine uttalelser i januar lar vente på seg, og vi venter også info herifra, som igjen kan komme når som helst.

Mye som kommer skje fremover her og gleder meg til vi får Røkke inn som styreleder. Blir fart på sakene så fort han tiltrer og jeg tenker ikke stå utenfor når han setter i gang. Aker handler raskt og får ting til å skje! Dette vil jeg få med meg hvertfall!


Mange korte hender har solgt seg ut, og vi nærmer oss bunn.

https://www.tradingview.com/x/7CT9WoYR/

1 times chartet tyder vi følger grafen jeg laget på fredag fortsatt og skal opp fra start for deretter falle å sette bunn. som kan bli alt ifra 19.9 til 21 kroner...

2,3 4 timers chart viser alle tegn på videre oppgang.

https://www.tradingview.com/x/aBq4JFWe/
1 day chart

Følger vi mønsteret helt tilbake til desember burde vi treffe bunn i dag.
Iflg alle tidligere bunner tilbake til desember får vi da en kraftig rekyl kort tid etter. som varierer fra 3-5 kroner i de fleste tilfeller.
2,3 og 4 timers chart er helt i bunn, 1 dag chartet bunner også straks ut.

Eneste er 1 times chart som ser ut som vi skal opp for deretter korrigere ned(sette bunn), dette burde skje i dag.

c
22.02.2021 kl 16:55 4761

Är det inte gapet från 5e feb som vi sett täppas till idag?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:58 4675

Ja, kan det gå enda lengre ned? Tomorrow will show.

På fredag er vi tilbake til 21-22-23. Da skal Røkke presenteres om kort tid.
Redigert 22.02.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
c
22.02.2021 kl 17:09 4478

You tell me : ) Är inte god på TA men prövar förstå det som händer, om det var detta borde det vända uppåt nu.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:11 4430

Det er 90 prosent makro/psykologi, ikke noe fundament.
Jeg kan ikke TA selv, men tenker sentimenter

Og vektlegger analysen til SirBalo
Redigert 22.02.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:12 4417

Slettet bruker skrev Er det på fredag?
Nei, men folk vil vel inn i forkant? My best guess
Captain Pound
22.02.2021 kl 17:13 4371

Aksjen må da ligge til rette for en ordentlig rekyl oppover nå? Sirbalo - any views?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:15 4327

Vi får satse på det. Når det er vedtatt at Røkke blir ny styrelder vil kursen gå, og nyheter komme. Men vittig å se hvor mye redde penger det er i markedet, alt det fundamentale er fortsatt det samme, men kursen synker. Blir nesten for lett for de som sitter med store muskler.

Gøy at folk ikke forstår hvor positivt det er at Røkke vil ha kontrollen.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:18 4286

er det ikke 4 mars EGF er ?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:18 4270

Jo.
Sima1
22.02.2021 kl 17:21 4217

Enda en rød dag. Ikke en aksje for den skvetne sjelen : )
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:21 4196

Hvis noen ikke gidder å se på FB så limer jeg dette

fra vår unge og reflekterte Recentusiast Troy !

Troy Andreas Wigestrand
Nå må dere tenke dere om 4 ganger før salgsknappen vurderes - Ser ut som om REC fastslår at JV opsjoen nå blir verdsatt til 0. Dette også ifht betinget ubetalte krav JV har stått ansvarlig for men ikke betalt utestående krav. "That is a big change in tone, but this is aimed at the Chinese. What he is saying to them is: "we are ready to dump this investment; if we are no longer part of the equation, this plant is going to be worth a lot less than it could be. If you are unreasonable and set a high value on the plant, we will just sell our 15% to you. If you are reasonable, you let us buy ourselves back to 49% at a low price and we will then add significant value to the plant and this will be a better outcome for both of us." - som følge av dette er planen nå og dumpe JV opsjonen, som jeg har vært tilhenger av og heller satse lokalt innenfor verdikjeden i USA..
REC skriver ned jv til null nå, viser at vi har ballegrep hos Kineserene. Men som også er som følge av dagens nedgang etter artikkelen i Finansavisen.
Synes at det er helt merkelig vi skal ned påfølgende 9% useriøs handel som nå pågår..
Vi er nå på bunnen av trendkanalen, TA tilsier nå at veien videre er på kroner 23-24 til et nytt tak dannes, for så og følge de samme konjunkturene
Den oppadgående trenden brytes om vi faller ned til 18,5 kroner
Dvs at vi har mye og gå på.
OSE finner ingen balanse i REC nå.. Veien er der høna hopper. REC nevnt i e24
https://e24.no/.../aker-clean-hydrogen-satser-fra...
– Dette er noe annet enn en klassisk oppstartsbedrift
I tillegg til å løfte frem den omfattende hydrogensatsingen som nå er lansert, har Aker-systemet allerede satt i gang med:
Å bygge opp industri knyttet til havvind, karbonfangst, vannkraft, industriell digitalisering
De skal gjennomføre oppkjøpet av Mainstream Renewable Power
De skal bidra i et nytt strategisk løp for Rec Silicon.
Les den en gang til: "De skal bidra i et nytt strategisk løp for Rec Silicon."
– Har dere kapasitet til alle disse satsingene som nå er lansert på kort tid eller kan dere få voksesmerter?
– Aker-systemet har en enorm kapasitet til å skalere. Dette er et stort industrielt system med bred kompetanse, så det å starte dette er noe helt annet enn en klassisk oppstartsbedrift, sier Karl-Johnny Hersvik.
Han peker på hvordan man klarte å bygge opp oljeselskapet Aker BP som han leder fra en produksjon på 1.400 fat per dag til 240.000 fat per dag på fem år.
– Dette kan Aker, sier Hersvik. En mrd er bare et tall fra estimater ved utgang av 2020. Dagens marked er jo i endring raskere enn noengang tidligere i PV sektoren.. Prater vi ny fabrikk eller kraftig utbygning blir regnearkene morsomme og regne på.. 20-30kroner da er jo helt skandale.. Forløperen nå er at vi skal over 100kroner på grunnlag at fremtidig inntjening er ventet allerede neste år.. Da må markedet våkne og sette pengene igang.. Det merkes jo på flere grønne aktører som får tolmodighetsangst av aksjonærene.. Alt annet er bare spekulativt.. Røkke sitter på fasit! Har VP blitt ekskludert som følge av interessekonflikter og kapasitetsutfordringer at andre aktører nå stiller med høyere marginer ifh kontrakter? desto tilfellet, så må jo REC forhandle gapet til best mulig kontraktpris.. Ja, da dette ikke påvirker oss er det kanskje litt tirst om VP nå blir skvist ut, men om REC virkelig ønsker og være med på VPs eventyr i solidustrien må vi kunne bygge ut kapasitet.. Hvem er alternative halvledere som skal supplere VP nå med innsatsfaktorer?
Det må gå ann med en mellomløsning uansett. desto tilfellet, så må jo REC forhandle gapet til best mulig kontraktpris.. Ja, da dette ikke påvirker oss er det kanskje litt tirst om VP nå blir skvist ut, men om REC virkelig ønsker og være med på VPs eventyr i solidustrien må vi kunne bygge ut kapasitet.. Hvem er alternative halvledere som skal supplere VP nå med innsatsfaktorer?
Det må gå ann med en mellomløsning uansett husk at hvis nyheten settes i rampelys allerede ved EGFn, så sikter jeg til hundre ut året
Da får også markedet innblikk i hvor hektisk dagens marked er, og at det foreligger bedriftskonsulteringer i ny fabrikk eller utvidelse.. Da vil REC prises anderledes med en helt annen dynamikk - hovedindeksen med inn i alt dette låver det bra. En mrd er bare et tall fra estimater ved utgang av 2020. Dagens marked er jo i endring raskere enn noengang tidligere i PV sektoren.. Prater vi ny fabrikk eller kraftig utbygning blir regnearkene morsomme og regne på.. 20-30kroner da er jo helt skandale.. Mange som ler av REC krusen nå av Aker sine folk, her har alle muligheten til og gjøre årets kupp.. Nevner det igjen, tenk 5 ganger før du realiserer gevinst, er det verdt å gå glipp av tidenes opptur? Neppe.. Jeg øker, sammen med Nicolay Grove (+150,000 aksjer) bare med mindre summer såklart 😅 Det er nå deres aksjer om dere vurderer salg som nesten blir tilegnet ran, det er også nå de større aktørene og privatinvestorene hanlder på grunn av de svake henders frykt.. Ha det til baktanke, sånn går nu dagene

Bybonden
c
22.02.2021 kl 17:22 4172

Enig - är relativt ny i aktier och märker därför givetvis de röda dagarna mycket mer än de gröna pga. bristande erfarenhet men försöker bara dra lärdom av dem. För att generalisera verkar vi i en form av ping-ping samtid där hastighet genomsyrar det mesta, speciellt när det kommer till behov för att se resultat, tålmodighet blir en bristvara eftersom det är inte tillräckligt underhållande. : ) Bestämde mig därför tidigt för att vara long här eftersom jag ser potentialen och värdet i produkten.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:28 4064

TA er bare tull, da skulle den ikke blitt så lav !
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:37 3936

Lastet Grove opp mer i dag ? Jeg økte selv med 20 % rett under 20
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:39 3904

Ser på det i morgen tidlig. Må nok dra noen nye linjer for å skjønne fallet på slutten der evt prøve konkludere noen ulike scenarior herifra. Vi falt litt under linjene mine hvertfall, men trenger ikke være noe større korrigeringen da vi ligger så lavt allerede på alle verdier :/

Redigert 22.02.2021 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:52 3741

Nesten alle aksjer har en blytung dag, da især de grønne aksjene. Se på de store grønne indeksene. I skrivende stund er TAN (Solar ETF) nede 7% mens ICLN (Clean energy ETF) er nede 5%. Store bevegelser i markedet skremmer konservative og nye investorer, men REC er en sikker vinner i mine øyne og det er nettopp derfor jeg gjorde REC til min største posisjon i dag. Brukte en hel månedslønn til å kjøpe meg opp i REC i dag. Snittprisen er på 22, men om en måned eller to så vil det ikke ha noen betydning. Kommer til å selge meg ned i min amerikanske portefølje og gjøre REC til 50% av min portefølje
Slettet bruker
22.02.2021 kl 17:54 3700

nå kommer 15 kr til REC tror jeg. Sedan upp igen.
Gunnar88
22.02.2021 kl 18:02 3588

Har du noen argumenter for det synet der?
c
22.02.2021 kl 18:07 3495

hej - pröva gärna utveckla varför du tror 15 är rimligt?
Nsxnsx
22.02.2021 kl 18:07 3486

Vi ser ALLE på Røkke som redningsmannen, og det er selvfølgelig rett...på litt sikt. Man må ikke tror et sekund at Røkke deler noe med noen om han ikke må.

Han vil selvfølgelig kjøpe seg opp til lavest mulig pris og derfor kjører han ned prisen nå for sin egen del. (seff gjennom div hus).

Når han har fått den lav nok så plutselig eier han 34/51% og da slipper han kursen løs. ALT er planlagt....av HAN. Og vi får lov å være med om vi holder på aksjene selv om det midlertidig er litt ned. Så jeg er enig, i denne situasjonen er nok TA nytteløst. Og det bekreftes jo i dag.

Heldigvis er "krigskassen" ikke helt tom så her blir det å øke.
Redigert 22.02.2021 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 18:12 3406

God skrevet, og jeg stiller spørsmålstegn ved adferden til mange som sitter med aksjer, Jeg mistenker at for mange er det å spille lotto og handle med aksjer nært beslektet. Jeg tror mange overhodet ikke er i stand til å samle informasjon og bearbeide denne som et utgangspunkt for sine investeringer, For mange synes 1 uke, 1 dag eller 1 time som veldig lang tid. Da foreslår jeg lotto og bingo som alternative aktiviteter.

Caset REC har av mange oppegående og informerte deltagere blant annet på dette forumet blitt rimelig godt beskrevet - maaange ganger. Det synes tydelig at mange ikke forstår all den gode informasjonen som deles her. Men ok, når man ser ubegrunnende dipper som i dag kan man ikke annet enn å trekke på smilebåndet. Å repetere hva REC er, og hva REC kommer til å være innen "kort" tid , er meningsløst - eller som man sier - det er å kaste perler for svin. At noen om ett eller to år fortsatt spiller lotto og bingo vil jeg fraråde å sjekke hva en REC-aksje da er verdt. Det kan bli deprimerende å se hva man da har gått glipp av.
Redigert 22.02.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 18:41 3140

Hva er det første Røkke gjør? Vil det være noen utsagn om rec på 4. Mars?
Hindu
22.02.2021 kl 18:50 3038

Sirbalo, hvad hedder TA-indikator bruger du på graf 2(over RSI-grafen)?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 18:53 2999

Børs MR.

Ja , Grove økte med 150000 aksjer jmf Troy Andreas !!

Bybonden ( har kjøpt det jeg makter, he he )

PS : Tipper vi ser 100 NOK før sommeren !!
MGS
22.02.2021 kl 19:08 2830

Er absolutt long i denne aksjen og liker å lese mange av innleggene dine, men du spådde også 30 NOK før Q4 så vær litt forsiktig.... Nok folk som bare kaster rundt tall her inne...
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:29 2633

Jeg har tro på REC. Men 100kr før sommeren anser jeg som fullstendig urealistisk.
For at REC skal komme dit må ML være i drift på høyt nivå og de må vise til god positiv cash flow.

Mitt mest optimistiske håp før ML faktisk er i drift er 40kr.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:40 2524

Mener at nyheten om kina/Rec i dag talte for seg. Det var vel større grunn for nedgang enn oppgang. Sånn går dagene. Utenom slike hendelser, tenker jeg at Røkke styrer det meste av det som skjer også med Horizon aksjene som gjelder flere selskaper. Vi får se i morgen om den orker å ta igjen etter denne dagen. Det er uvisst.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:42 2490

Hvor mange mnd tok det fra Røkke kjøpte fra JUM til 1,30 NOK til

den fløy opp til 18 -19 NOK da ? Husker ikke helt jeg, men har på

følelsen at dette kan gå styggfort når det først løsner !

Jeg var jo forøvrig med en dag i EMGS da jeg kjøpte på morningen

og den gjekk 150 % på samme dag, sjelden vare men det er absolutt

muligheter for en betydelig økning på svært kort tid !

Det ligger i luften !

Bybonden ( har ikke SL )
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:43 2485

TT bemerket at Butte kostet 1,7 milliarder dollar å bygge...
Og at batteriprodusentene konkurrerer om å bli kunde av RECsi.

Det er enten RECsi i USA eller «go to China» som han sa.

Jeg fatter ikke at man ikke ser hva skjer? Man ser en CEO med selvtillit, en CEO i posisjon til å velge, som ikke lenger trenger å krype... verken for Kineresere eller Andre.

100 før sommeren er kanskje høyt/ men det er heller ikke utenkelig - det kommer ann på hvilke planer Røkke og co lanserer - og hvilke samarbeidspartnere de lander (eller rettere sagt: som lander avtale med RECsi)🔆💰
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:46 2443

Jeg ser alt som skjer i REC og fremover og er Bull med stor B.

Men jeg mener en del har for stor tro på høy kurs. Om jeg tar feil så blir jeg selvfølgelig glad.

ML er stengt og det er enda en stund til den fabrikken vil generere cash. Vi for se! 😎
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:55 2354

ja, det måste blåsas ut ordentligt. Många gikk in på 16 till 20 og de tapper snabbt tron. Det er kun 25 % ned vi snakker nå og historisk ska REC fixa det