Kommende uke og TA kan gi gode muligheter

Slettet bruker
RECSI 22.02.2021 kl 08:28 19517

Hva venter vi på nå?

-Planene til Røkke for REC, og som styreleder. Her kan det komme ting når som helst.
-Inntak hovedindeksen mars.
-Iflg ledelsen er det nesten konkurranse om rec sin silan i batterier, og her kan det bli laget en avtale når som helst.
-VP sine uttalelser i januar lar vente på seg, og vi venter også info herifra, som igjen kan komme når som helst.

Mye som kommer skje fremover her og gleder meg til vi får Røkke inn som styreleder. Blir fart på sakene så fort han tiltrer og jeg tenker ikke stå utenfor når han setter i gang. Aker handler raskt og får ting til å skje! Dette vil jeg få med meg hvertfall!


Mange korte hender har solgt seg ut, og vi nærmer oss bunn.

https://www.tradingview.com/x/7CT9WoYR/

1 times chartet tyder vi følger grafen jeg laget på fredag fortsatt og skal opp fra start for deretter falle å sette bunn. som kan bli alt ifra 19.9 til 21 kroner...

2,3 4 timers chart viser alle tegn på videre oppgang.

https://www.tradingview.com/x/aBq4JFWe/
1 day chart

Følger vi mønsteret helt tilbake til desember burde vi treffe bunn i dag.
Iflg alle tidligere bunner tilbake til desember får vi da en kraftig rekyl kort tid etter. som varierer fra 3-5 kroner i de fleste tilfeller.
2,3 og 4 timers chart er helt i bunn, 1 dag chartet bunner også straks ut.

Eneste er 1 times chart som ser ut som vi skal opp for deretter korrigere ned(sette bunn), dette burde skje i dag.

o
22.02.2021 kl 16:29 3588

Kan du si i fra her når toppene er og når bunnene er, hadde vært veldig fint, slik at alle kan selge på topper og kjøpe på bunnene:) På forhånd takk
Marketwatch
22.02.2021 kl 16:27 3670

I dag skulle aksjen trades ned. Kina og uenighet om fabrikken der bør ikke dra aksjen ned så mye. Kan selvsagt være
en emisjon på gang, så Aker får øket sin eierdel, men man får bare vente og se. Jeg sitter videre ihverfall, solen
skinner uansett på Rec.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:26 3708

Hele markedet har en kraftig nedgang, ikke bare Oslo Børs men se de store indeksene og da særlig fornybar sektoren. Har store deler av formuen min i REC med en inngang på 22kr, men ikke tale om jeg selger meg ut
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:25 3746

Regner med at de fleste på forumet solgte seg noe ut fra toppen og kjøper seg inn når nedturen er over. Alt annet er ubegripelig, man tar vel fortjeneste på toppene.
Rubin
22.02.2021 kl 16:23 3767

De store leker seg i RECSI. Aker Horisons er 2-3% opp
seth
22.02.2021 kl 16:23 3757

Uansett long eller ikke, så er det ikke gøy å se kursen falle over 10% på høyt volum :(
Hoasis
22.02.2021 kl 16:22 3747

Tror knapt det jeg ser nå ser vi snart 18 igjen, hvor langt ned skal vi? Kommer det en større korreksjon nå kan dette bli en veldig stygg uke, ble i tillegg tatt i laser i dag tidlig så dette var dårlig start på uka!
Rubin
22.02.2021 kl 16:20 3794

Utrolig: ca. 9% ned. Er det Aker/DNB som skal billig inn...
Redigert 22.02.2021 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Rubin
22.02.2021 kl 16:18 3814

Musikk i mine ører:
« – Man har sett det på sol og vind – man bygger det samme om igjen og om igjen, og kostnadene faller som en stein, sier Hersvik.»👍
Shares4fun
22.02.2021 kl 16:11 3968

Roboter leker med nervøse selgere; og treffer nok innstilt sluttkurs kr 20,00 🙈
IKM-ANSATT
22.02.2021 kl 16:08 4029

Jaja e uforståelig at folk selger på disse nivåer💸🤣🤣🤣
Men rekner me det blir kjedelig for mange eller frykt🤔
Tenke en del roboter gjer litt jobb og😉 isåfall så laster eg heile veien den detter som dager som det her📉🤩💶
Slettet bruker
22.02.2021 kl 16:01 4155

Hehe. Han er ikke verdt å svare engang. Hausing, tihi. Søtt.

Vi får se hvor vi er i utgangen av mars, om 1 år, 2 år, 3 år og 5 år fra nå er mitt svar til alle som tviler på selskapet. Men dette blir nok en reise kun for de som har tålmodighet. Alt for mange svake hender som er aksjonærer i dette selskapet. REC gikk opp 3% på en dag hvor Q4 ga god informasjon til oss, mens Oslo børs gikk opp over 1%, hvis jeg husker riktig? I dag er børsen 0.77% opp, mens REC er 7.59% ned.

Ulempen med REC Silicon er at frykt blir brukt til sitt fulleste og aksjen er moment styrt (mye psykologi bak aksjekurs). Da er spørsmålet mitt til alle, vi er 4% opp fra når vi fikk børsmelding om at Røkke trer inn som styreleder i neste uke. Føler du ikke at vi har lært mye nytt i mellomtiden og fått bekreftelser om at REC skal satses på? Samtidig som vi lærer at selskaper konkurrerer om å samarbeide med REC?

Ikke døm REC basert på panikk og frykt som preger i markedet akkurat nå, døm REC basert på hvor fremtiden er på vei til og hvilken unik posisjon selskapet er i. Tenk langsiktig, tenk større!

EDIT: Ikke hatt tid til å skrive noe utdypende siden Q4, men se på fremtoningen til TT. De trenger ikke Kina - og dette får de frem indirekte for å sette frykt i sine partnere. MYE som kom frem i Q4 presentasjonen. Politikk er et av de viktigste variablene og fungerer på både selskapsnivå og verdensnivå. Skriver eget innlegg når jeg får litt tid.
Redigert 22.02.2021 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:44 4425

Tiden er nok inne for ett skifte, og det blir nok mottatt veldig bra i markedet
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:35 4574

Kan ikke skjønne noe annet enn at TT får sparken når det er snakk om et nytt løp.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:32 4601

REC nevnt i e24
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/zg816r/aker-clean-hydrogen-satser-fra-finnmark-til-chile-skal-investere-minst-30-milliarder

– Dette er noe annet enn en klassisk oppstartsbedrift
I tillegg til å løfte frem den omfattende hydrogensatsingen som nå er lansert, har Aker-systemet allerede satt i gang med:

Å bygge opp industri knyttet til havvind, karbonfangst, vannkraft, industriell digitalisering
De skal gjennomføre oppkjøpet av Mainstream Renewable Power
De skal bidra i et nytt strategisk løp for Rec Silicon.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:27 4661

Du tror vel ikke at to stk på hegnarforum klarer å påvirke kursen... Herrefred.
Nei, nå må alle puste med magen og se litt lengre en dager og uker på sine invisteringer.
Redigert 22.02.2021 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:26 4634

..politikk, Biden vrir dette tilbake i posisjon, så du får nyte og fryde deg over billige aksjer, det varer ikke mange handelsdagene. Værmeldinger fra dag til dag er ikke viktig, men at det snart er vår og at den kommer uavhengig av haussiing og blabla.. er helt klart uungåelig. RECSI er SEXY
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:24 4676

den kraftige kurs reaksjonen har alltid vært der hver eneste gang etter en teknisk topp... Ingen aksjer går RETT opp uten å korrigere noe som helst. Vi har korrigert ned fra en teknisk topp noe vi har gjort mange ganger og hver gang. Hva skjer etterpå? NY teknisk topp kort tid etter og enda høyere grunnet vi er i en stigende trend kanal...

de snarlige høye kursmålene er ikke tatt utifra løse luften. Se på TA og mønsteret? Er det ulogisk vi skal ligge fra 25.5 til 27 kroner innen en ukes tid +-
Jeg synes ikke det, så lenge vi følger bunnene og toppene.
Bunnene blir høyere og toppene blir høyere , fordi vi er i en stigende trendkanal. Så lenge vi er i den, så følger aksjen denne veldig slavisk.

https://www.tradingview.com/x/zgxmbW4I/
Redigert 22.02.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
polion
22.02.2021 kl 15:21 4718

REC er vel en av de aksjene på OSE som den senere tid er blitt hausset mest, og da kanskje med Uchih og Bybonden i spissen. Nokså unyansert haussing fra kr. 24,- (nå har vi for sikkerhets skyld sett 19-tallet), ikke en sky på himmelen og noen snarlige kursmål som savner sidestykke. Har vært inne på det tidligere, det er dog fremdeles en del faktorer som skal klaffe før vi REC-aksjonærer kan gni oss i hendene. Etter all den overdrevne haussingen, synes jeg nesten den kraftige kurskorreksjonen kom som fortjent.

Røkke har definitivt lykkes med mye, men det er absolutt ingen garanti for at han skal lykkes med alt. Avholder meg følgelig fra å øke i REC, det kan fort vise seg at inngang på kr. 20,- ender opp med å bli en liten skivebom.
Hobbydansken
22.02.2021 kl 14:14 5166

Hehe - håper du har rett angående omvendt HS :-D

Er ikke urolig om det er den ene eller andre vei. Er long og benytter lave nivåer til å fylle på :-)
Slettet bruker
22.02.2021 kl 13:20 5709

Omvendt hode skulder formasjon :P
https://www.tradingview.com/x/DGHLJXwI/

Alltid gøy på bunn i REC, da bruker det alltid komme kraftig rekyl :-) Trendkanalen er intakt og tar stegene oppover :-)

Tekniske topper blir høyere og høyere :-) Kommer den i morgen feks blir det rundt 25.5 kr ca.Tar vi den på fredag ca 26 kroner :-))

Eller kan vi ta den dagen røkke kommer inn 4 mars :-) Da er taket på 27 kroner.

Mitt bet er at vi er på 25.5-27 kroner hvertfall en gang før 4 mars :-) Så får vi se underveis :-)
Redigert 22.02.2021 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 13:16 5754

Markedet bryr seg lite om det fundamentale akkurat nå. Vi rammes av generell korreksjon i grønne akjer, selv om det er tullete mht. Rec. Recetten står klar, og den tar av så snart noen tenner en gnist.
Hobbydansken
22.02.2021 kl 13:05 5888

Ja nemlig. På vei ned fra halslinje nå.

Enig i at området vi beveger oss i er morro. Blir en spennende uke.
mittnavn
22.02.2021 kl 13:01 5936

Hei Sirbalo :)

Takker så mye for mange flott poster, analyse og tanker rundt rec.

Er ganske fersk i dette og ser at teknisk analyse definitivt noe jeg må sette meg inn i. Hadde det vært mulig å få et pek i en retning for hvem / hva / hvor du synes er gode resurser for å lære om dette? Regner med at det sikkert er gode og dårlige resurser for dette som med alt annet.

Uansett, tusen takk for mange flotte innlegg her inne.
Woopwoop
22.02.2021 kl 12:28 6235

Strålende SirBalo, takk 👏😊
Slettet bruker
22.02.2021 kl 12:28 6251

Halslinjen ned til bunn nå mener du? Ser den

https://www.tradingview.com/x/Z89ftqRm/

Vi ligger i ett morsomt område hvor det svært ofte kommer heftig rekyl etterpå. Vi var i bunn i dag, så vi må bare krysse linjen enten i dag eller i morgen, så får vi se hvor høyt denne rekylen tar oss eller om vi går lite sideveis oppover. Alle verdier ligger hvertfall tilrette for rally :-)



Skalleknarp
22.02.2021 kl 12:18 6389

Ref. Kelly's helter - her er det av uforståelige grunner for mye "Negative Waves". Hvordan kan en snu dette?
Hobbydansken
22.02.2021 kl 12:14 6439

På 4 timers chart ser det for meg ut til å være en HS formasjon (med skuldre 9. og 17. feb). Hva tenker du om det?
SolarLover
22.02.2021 kl 12:05 6549

Q4 results - Tore shows he can play hardball

At first glance, the 4th quarter results were rather disappointing:
1. Yulin was written down 0
2. Semiconductors did OK, but given the news/rumors we had been hearing, many were expecting more spectacular results
3. There was no mention of the collaboration on VP and no answer to a direct question on the subject in the Q&A
4. TT re-iterated that reopening of ML was scheduled for 2023 which is two years away.
5. There was very little attempt to put a positive spin on things with the exception of the battery opportunities

But, this all has to be seen in the new context that the company is operating in which is:
* they have more than one billion NOK in cash
* thanks to ML shutdown and stable performance at Butte, they will only need to consume this cash for upgrades to Butte and ML restart
* they have many companies that are interested in ML products, but the only firm contract seems to be to supply G14 with silane in 2023.

I think this explains TT's behaviour, statements, and tone which are aimed at REC's partners (rather than us shareholders). I would describe it as: "we are fine the way we are, we are not in any rush and we can afford to wait for the right opportunities. We are also ready to dump bad opportunities"

Going back to the main points at Q4:
* On Yulin. Before Q4, TT always spoke about what a great relationship REC had with Youser. Now suddenly, Youser is not paying bills and neither he or any REC technical stafff have been in Yulin for a year and he insinuates that they are not being open about activity at the plant. That is a big change in tone, but this is aimed at the Chinese. What he is saying to them is: "we are ready to dump this investment; if we are no longer part of the equation, this plant is going to be worth a lot less than it could be. If you are unreasonable and set a high value on the plant, we will just sell our 15% to you. If you are reasonable, you let us buy ourselves back to 49% at a low price and we will then add significant value to the plant and this will be a better outcome for both of us"".
* On ML reopening. It is quite obvious to everybody that this will occur before 2023. But, as things stand formally, the only definite date is 2023 because it is then that ML needs to supply G14's new full-scale factory with silane (the current pilot can be supplied by gas container from Butte). There are no firm commitments prior to that. So message to all potential partners who want ML product before that: "make it worth our while to re-open the plant earlier than 2023"
* On Violet Power. TT's refusal to comment is a message to VP in on-going negotiations that "we are not dependent on you. we can stay shut until 2023. But don't take too long in concluding negotiations or we will make commitments to other firms".
* On battery manufacturers: "you are in a comptetition with several other manufacturers for access to our products"

In summary, the willingness to play hard-ball is a sign of strength from REC.

Let us not forget other aspects that are developing in the background:
* the polyprice is on an upward trend and it is quite realistic that is may be trading at 20$ per kilo within 6 months. Profitable export to China, even with tarifs still in place, is possible.
* China may drop the tariff either through trade pressure from the USA or if poly shortages develop within China.
* US may announce highly supportive policies for renewable manufacturing. I believe this is what REC, VP, Aker Horizons, Norsun are waiting for.



Redigert 22.02.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:57 6618

Litt artig å se at Ørn har økt på oppdatert oversikt fra Uct.
Batteri blir vår lykke!
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:54 6214

Folkens, vi er snart (6%) tilbake til aksjekurs før vi fikk børsmelding om at Røkke blir styreleder. Fra Q4 lærte vi at konkurrenter sloss om å få sikret kontrakt med REC, noe som gir en forklaring på hvorfor det er så hastverk for Røkke. Glem solindustrien, den vet alle at REC har en hånd i, det er batteri segmentet som gjør alt så spennende.

Jeg er ingen ekspert på TA, men at vi går ned i dag, fremfor opp, etter Q4 og guiding overrasker meg ikke. Weak hands. Men om en uke er Røkke offisielt styreleder - og jeg tror ikke det er snakk om lenge før vi får mer informasjon, børsmeldinger og nye potensielle samarbeidspartnere.

Jeg har ikke solgt en eneste aksje. Verken på veien opp til 24.6 eller ned til 19kr som vi testet i dag. Årsaken er enkel: Jeg er ikke her for 10-20%. Jeg er her for xxxx % ++++. Det eneste som er synd er at jeg ikke får investert mer i RECSI før om minst en måned - og det er litt synd fordi jeg tror at aksjekurs vil se svær annerledes ut etter 04. mars.

Billigsalget vil ikke fortsette for alltid. For oss som har troen på at store ting vil fremkomme snarest, så er er nå perfekt tid for å akkumulere mer.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:38 6477

ja blir over i dag eller i morgen, så er det bare vente å se hvor høy denne rekylen blir og hvor fort vi kommer til ny teknisk topp igjen ;)
Nsxnsx
22.02.2021 kl 11:31 6620

Utrolig lett og forutsigbart å laste opp tidlig på dagen og få god utvikling utover :) gjentar seg jo nesten hver dag :)
uct
22.02.2021 kl 11:24 6761

Da er vi over VWAP på 20.520
klarer vi å slutte over 21,36 i dag, er vi ut av nedadgående kanal
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:18 6875

Er en liten korreksjon nå. Leit, men nedturene merkes tyngre enn oppturer. Big picture, før sommeren kommer vi i 30.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:07 7086

Kjøpte 2000 aksjer på den digge dippen på 20,2. REC er med god margin den største aksjen i min portefølje med snittpris på 22, men kommer ikke til å vurdere å selge engang før kursen er tresifret.