Mandags motivasjon

xNorseman
RECSI 22.02.2021 kl 12:23 5637

Kjære nyaksjønærer og gamle gutta.

Denne tråden er ment som mandags motivasjon for dere som sitter og ser på de røde tallene på REC silicon på aksjekontoene deres(min konto inkludert).

Jeg er en student på 22 år som har snart 3-4 år med aksjeerfaring. Jeg har lest en del investeringsbøker og sett på videoer om Warren Buffer og Peter Lynch og har prøvd å lære så mye som mulig. Nå har jeg presentert meg i og med at jeg er ny i dette forumet.

Jeg skriver dette i og med at jeg synes det kan virke skummelt når man kjøper seg inn i aksjen fordi det er masse hype rundt det og folk snakker om at det skal gå opp, og så går det 15% ned og dere tenker på å selge dere ut for å ikke tape mer penger. Det skjønner jeg veldig godt for jeg kjøpte meg inn når det var på 22kr. Grunnen til at jeg gjorde det er fordi jeg har troa på aksjen i det lange løp og fordi jeg SPARER penger i aksjer. Jeg håper at denne investeringen har gjort meg gått om et par år og jeg kan se tilbake til denne dagen og være fornøyd med kjøpet jeg gjorde. Grunnen til det er fordi jeg har troa på Røkke og selve aksjen.

Jeg har faktisk fulgt med på recsi siden Røkke/Aker kjøpte seg inn selskapet og jeg har alltid hatt lyst til å kjøpe meg inn men jeg har venta. Selv om jeg har nå sett den gå fra 3kr aksjen til 24kr aksjen.

Grunnen til at jeg har venta er fordi man blir ikke rik over natten, man vet aldri om Recsi er en børsrakett eller ikke. Peter Lynch har skrevet at han har aldri endt opp i pluss av å kjøpe disse såkalte børsraketter. Han heller anbefalte å vente 6 måneder og så se åssen det går med den for så å kjøpe seg inn. Nå følger jeg at jeg har venta lenge nok for å være trygg på at jeg gjør et godt kjøp.