Mandags motivasjon

xNorseman
RECSI 22.02.2021 kl 12:23 5637

Kjære nyaksjønærer og gamle gutta.

Denne tråden er ment som mandags motivasjon for dere som sitter og ser på de røde tallene på REC silicon på aksjekontoene deres(min konto inkludert).

Jeg er en student på 22 år som har snart 3-4 år med aksjeerfaring. Jeg har lest en del investeringsbøker og sett på videoer om Warren Buffer og Peter Lynch og har prøvd å lære så mye som mulig. Nå har jeg presentert meg i og med at jeg er ny i dette forumet.

Jeg skriver dette i og med at jeg synes det kan virke skummelt når man kjøper seg inn i aksjen fordi det er masse hype rundt det og folk snakker om at det skal gå opp, og så går det 15% ned og dere tenker på å selge dere ut for å ikke tape mer penger. Det skjønner jeg veldig godt for jeg kjøpte meg inn når det var på 22kr. Grunnen til at jeg gjorde det er fordi jeg har troa på aksjen i det lange løp og fordi jeg SPARER penger i aksjer. Jeg håper at denne investeringen har gjort meg gått om et par år og jeg kan se tilbake til denne dagen og være fornøyd med kjøpet jeg gjorde. Grunnen til det er fordi jeg har troa på Røkke og selve aksjen.

Jeg har faktisk fulgt med på recsi siden Røkke/Aker kjøpte seg inn selskapet og jeg har alltid hatt lyst til å kjøpe meg inn men jeg har venta. Selv om jeg har nå sett den gå fra 3kr aksjen til 24kr aksjen.

Grunnen til at jeg har venta er fordi man blir ikke rik over natten, man vet aldri om Recsi er en børsrakett eller ikke. Peter Lynch har skrevet at han har aldri endt opp i pluss av å kjøpe disse såkalte børsraketter. Han heller anbefalte å vente 6 måneder og så se åssen det går med den for så å kjøpe seg inn. Nå følger jeg at jeg har venta lenge nok for å være trygg på at jeg gjør et godt kjøp.

Glem disse røde tallene dere ser nå, det er naturlig vei for en aksje å gå opp og ned. Snart kommer Røkke til å komme inn i styret og det kommer til å skje mye spennende ting fremmover som kommer til å være positivt for kursen, så de røde tallene blir borte:))

Jeg sitter her nå med ro i sjela fordi jeg skjønner at for en hver toppunkt trenger vi en bunnpunkt, og det er sånn det har alltid vært i aksjemarkedet. Da er det heller bedre å bare legge bort telefonen og ikke se på disse tallene før om en stund om man har troa på seg selv at man har gjort et godt kjøp.

Tips til dere som sover dårlig om natta vil være å kjøpe fond eller ETF-er hvor diverfiseringa på porteføljen er god og nedgang er minimert(det man sier i så fall). Så ha en videre god mandag og ha troa på det dere investerer i.

Kjellefant
22.02.2021 kl 12:31 5557

Enig med deg :)
Her er litt mere god nyheter. det jobbes godt i kulissene. Innlegg fra DN i dag.

Kina ber USA lette på handelssanksjoner

Kinas utenriksminister Wang Yi ber den nye regjeringen i USA oppheve handelssanksjoner og gjøre det enklere med personlig kontakt mellom landene.

Uttalelsene kom mandag under en konferanse i regi av kinesisk UD om forholdet mellom de to landene.

regjeringen i Beijing har flere ganger siden regjeringsskiftet i USA oppfordret den nye administrasjonen til å oppheve mange av de konfronterende tiltakene som ble innført under tidligere president Donald Trump, som straffetoll, tiltak mot teknologiselskaper og kontakt forskere imellom.
xNorseman
22.02.2021 kl 12:37 5449

Biden kommer nok til å ordne opp i detta:)
Null
22.02.2021 kl 12:49 5273

Hei og velkommen
Jeg har vel vært med på dette nå i ca 15 år selv, vært i REC i mange år over 10, vært med på nedturer og nå oppturer.
Dersom du ser på det som skjer i REC nå så er det bra, du kan se på det som en trapp med trinn nå går den to - tre trinn opp og ett til to ned før et repo og så oppigjen.

Ja jeg har vært med hele oppgangen, men jeg har også eid aksjer på 60 og 100 kr før spleisen.
Og som deg sparer jeg, men trader også fortiden ikke i rEC
JEg sitter nok med mine aksjer her også til jul da er de verdt over 24 kr det er jeg sikker på


null
PHOinvestor
22.02.2021 kl 12:57 5148

hei flere nye her .
Jeg kjøpte meg inn i begynnelsen av januar og sitter med snitt 16,5
Tror du har rett att det ikke er så lurt å kjøpe seg for tidlig inn i børsraketter.
Ofte blir de stående stille lenge før oppgang.
Håper att den blir liggende på dette niva ut uka, da eg tenkte å kjøpe litt mer
Slettet bruker
22.02.2021 kl 12:59 5087

Kina ber USA lette på handelssanksjoner
Kinas utenriksminister Wang Yi ber den nye regjeringen i USA oppheve handelssanksjoner og gjøre det enklere med personlig kontakt mellom landene.

Uttalelsene kom mandag under en konferanse i regi av kinesisk UD om forholdet mellom de to landene.

regjeringen i Beijing har flere ganger siden regjeringsskiftet i USA oppfordret den nye administrasjonen til å oppheve mange av de konfronterende tiltakene som ble innført under tidligere president Donald Trump, som straffetoll, tiltak mot teknologiselskaper og kontakt forskere imellom.

Den kinesiske utenriksministeren ba også USA om å innstille det Kina mener er urimelig innblanding i politikken overfor Taiwan, Hongkong, Tibet og Xinjiang.

– Vi vet den nye administrasjonen er i ferd med revurdere amerikansk utenrikspolitikk. Vi håper at de som gjør dette, ser de rådende tendensene i verden og legger vekk forutinntatte holdninger. Vi må få tilbake en politikk som bygger på rimelighet og fornuft, slik at vi kan utvikle forholdet mellom våre to land, sa den kinesiske utenriksministeren.

Så fort det blir bedring i forholdet her noe det virker som kina er ivrig på, så kan fort denne straffe tollen på poly forsvinne. Da blir det helt annet bilde fra REC og ML.
Jeg husker enda svært godt at TT gikk ut å sa i februar i fjor at ML kunne være oppe å gå ila 2020 bare pga av den phase 1 trade deal som ble laget i mnd før i fjor.
Dette er den store jokeren som kan sette fart raskt og noe man bør virkelig følge med på. Dette er en av 3 triggere som kan slå inn rec sin vei, noe som også blir nevnt i q4... forholdet til kina , batteri lokasjon moses lake og skape verdikjede innad i usa og eu.
Virker som Kina er ivrig og positive, noe som er veldig bull...

REC har altså 3 veier til å få åpnet ML, og vi trenger bare 1 av dem og vi kan få alle :-)

-Batteri delen har vi, G14+ andre aktører, og iflg selskapet er det stor pågang
-Verdikjede solar , VP, denne har vi også selvom det er svært lite info som kommer, så her er det litt mer usikkert før VP faktisk setter spaden i jorda.
-Usa-Kina, denne er det usikkert med enda, men lovende tegn.

=ML åpner :-) og kursen dobler seg.
Helt minimalt med risiko...
Redigert 22.02.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:02 4714

Jepp helt utrolig at det er teknisk traiding som fører oss ned på 20-21 kr nå :)) kursen burde dobble seg på kort tid
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:07 4620

Så lenge vi følger trendkanal og tar nye topper hele veien opp gjør det ingenting ;) Gir bare gode muligheter for ytterligere kjøp på bunnene :-) så lenge det varer frem til vi tar stort steg over trendkanalen.

Trenger kun en ny batteri produsent som vil etablere seg med rec for silan, så fyker vi nok over trendkanalen :-)
Redigert 22.02.2021 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:10 4565

Da må TT og Røkke bestemme seg først... det er visst flere friere😅👍
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:30 4367

Som vi vet har Røkke og co. vært i Butte og Moses Lake og snakket med partnere (friere), og ser store muligheter. Neste uke blir Røkke Sr. styreleder. Er det noen som tror han gjør det for at ingenting (nytt) skal skje? Nei, han er en handlingens mann som ikke driver med lange utredninger. Vi slipper nok å vente så lenge før det smeller en bombe eller to.
Nsxnsx
22.02.2021 kl 14:37 4277

Blir farligere og farligere å trade nå....tenk å være ute når det smeller :) uff...den svir...
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:40 4215

Kjøpt meg inn igjen nå så får vi se om det var lurt.. . Har tro på over 30kr før sommeren.
Shares4fun
22.02.2021 kl 14:45 4131

Kjell Inge Røkke sitter som styrets leder i kun 7 selskaper, hvorav kun Aker ASA av de som er på børs. Han sitter også som styremedlem i over 20 selskaper, hvorav flere i Aker-sfæren.

En ting er det at han gir et klart signal om at styrelederrollen er den han ønsker, som han altså ikke har for vane å bekle om ikke «nødvendig», men det at han ønsker seg selv valgt umiddelbart - kun to måneder før ordinær generalforsamling (der han kunne bli valgt uten denne ekstraordinære eksersisen) - er også et signal på at noe haster å få kontroll på før det....

Ære være de som selger på disse nivåer, og som løper etter korte og små gevinster, men skulle gjerne visst hva de tenker rundt Røkkes inntreden som styrets leder.... Selge på disse nivåer vitner om at man er trader og ikke langsiktig investor som venter på fortsatt økte papirgevinster....

Tålmodighet er en dyd 😊
Redigert 22.02.2021 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:49 4053

Godt innlegg. Jeg er selv ny REC aksjonær og er godt i minus. REC er den største investeringen min og jeg kommer bare til å øke posten min. Det fundamentale med selskapet er bunnsolid, så dette er en god investering. Har tro på at denne kan flerdoble seg i løpet av de neste årene og at vi er rundt 40kr om et par måneder.
Fullkasse
22.02.2021 kl 14:55 3956

Ser ikke ut til at vi kommer opp igjen i dag
omac
22.02.2021 kl 14:58 3900

REC er volatil slik er det bare, sluttauksjonen vil fortelle mye om morgendagen
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:04 3791

Nå sklir vi bare bortover bunnen. Vi kan like gjerne få en rekyl opp mot 21.5 , da har vi en omvendt hode skulder formasjon på gang den kan komme raskt. Hvis ikke får vi bare avvente dagen og morgen dagen fore å bryte utav bunneb
Fullkasse
22.02.2021 kl 15:16 3639

👍
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:29 3466

Dette. Vi er 5% opp fra vi fikk børsmelding om at Røkke ønsker å gå inn i styret. Q4 ga gode tall, men enda viktigere, ga oss mer informasjon om hvilken posisjon REC er i. Hvor konkurrenter må kjempe for å sikre dem, fordi det er akkurat sånn det burde være, ettersom REC Silicon leverer noe alle vil trenge. Snart bør vi også høre mer fra Biden-administrasjonen og jeg antar at det vil være svært gunstig politikk for grønne selskaper som REC Silicon.

Allerede neste uke trer Røkke inn som styreleder. Deretter er det store ting som vil skje, fordi Aker har store planer for REC Silicon - og ellers hadde de bare ventet til mai måned. Billigsalget fortsetter, men hvor lenge mer kan det vare?
Slettet bruker
22.02.2021 kl 15:33 3387

Hei hei!
REC er jo litt volatil. Som du skriver nytter det ikke å sitte og ser på daglige tall. Jeg er også i Long i REC. Jeg er oppvokst i Seattle and vi har alltid hørt mye om Røkke. Vi også vet at The Pacific Northwest (staten WA) har han et nært personlige forhold til. Han vil noe her (Moses Lake).
Finansavisen skrev i dag, "Røkke-dominerte REC Silicon er i pengekrangel med sin kinesiske partner og i fjerde kvartal ble den felleseide fabrikken i Kina skrevet ned til null."
Jaja, skremmer ikke meg. Det er nok med business å gjøre andre steder og det vet ingen bedre enn Røkke. :-) Dager som i dag er gode kjøpsdager.
Tvi tvi til oss alle!
Redigert 22.02.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Compilation20
15.03.2021 kl 21:06 2008

Mens vi venter på at KIR kommer hjem igjen ifra ML med nye fantastiske nyheter, kan dere jo kose dere med denne....
https://www.youtube.com/watch?v=oh5ULFMsQHU
Slettet bruker
15.03.2021 kl 22:09 1488

Hva mener du med "KIR kommer hjem igjen fra ML"? Så flight-rader posten, men virket da ikke som flyet hadde landet nær ML. Har du noe konkret på dette? Jeg påstår ikke at det er feil, men har tilgode å se noe info som faktisk bekrefter det. Del gjerne i så fall. :)