Finansavisen med anbefaling i morgen

Raymond77
LIFE 22.02.2021 kl 21:22 25162

I morgen er Lifecare en av fire anbefalte aksjer i Finansavisen. Jeg forstår ikke hvorfor så mange bare snakker om hurtigtestene de holder på med. Det er i så fall bare en bonus. Hovedproduktet deres er rettet mot alle de som har diabetes, og det markedet er enormt. Virker som om mange ikke har fått med seg dette, eller at det har gått litt i glemmeboken. Det er den eneste grunnen til at jeg har investert mye i denne aksjen, og bare vent og se. Kursen er betydelig høyere på slutten av 2021. Da ler vi av kurser på 5, 6 og 7-tallet.
HP17
05.03.2021 kl 12:10 6028

Finnes det er bedre case på OSE nå enn Lifecare?
Anbefaling på Life er basert på hovedproduktet diabetes og her har Life også sigalisert en hurtigvei til dette milliardmarkedet.
I tillegg kommer "bonusen" at hurtigtesten godkjennes. Denne hurtigtesten vil være et gjennombrudd når det gjelder testen av Covid-19 og åpner opp for et hurtig potensielt milliardmarked omgående. Tegknologine til Life er unik og har mange bruksområder. De største aksjonærene sitter stille eller øker og nå kan det ikke være lenge igjen til hurtigtesten meldes godkjent og da vil kursen gå bananas og høyt over dagens nivå.

Nå er det øretrilling på kursen, når hurtigtesten meldes godkjent (gitt godkjenningen kommer) da blir det kronetrilling. Være med på den videre ferden i Life?
Vangen
05.03.2021 kl 13:03 5959

Jepp, nå er det NM i venting. De utålmodige som trenger penger til å kjøpe dagens oljeraketter (les IOX, PGS og Borr) selger seg ut i dag på lave kurset, og så kommer plutselig meldingen fra LIFE og vi går rett nord. Tålmodighet er en dyd. Lykke til LIFE-aksjonærer!
Gullhaugen
05.03.2021 kl 14:06 5861

Meldingen er nok snart på vei....Det er bare å spenne setebeltene. 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Haug1
05.03.2021 kl 18:47 5721

Hei. Ny som "aktiv"(Registrerte meg for en time siden) på forumet, men har fulgt med siden November. Lest side opp og ned om div aksjer som jeg hadde på listen fra før. hvert mye ut og inn av forskjellige, men sitter nå igjen med 4,. Life er en av de, Er helt fersk på aksjer, og det strider i mot de fleste tips jeg har hørt på "podder" osv, og sitte med så få, men har trua. kjøpte på både 7, 6 og 5. Taktikken min er blitt til å kline til der det man har trua.

Noen som sitter på noe info om når neste nyhet kommer? Tenkt til å sitte ett år så er ikke så farlig, men liker ikke røde tall :p

bj111
05.03.2021 kl 18:51 5728

Ganske umulig å spå når det kommer noen nyheter dessverre. Du har sikkert fått med deg at det spås til uka slik det har blitt gjort i veldig mange uker nå. Så vi får bare se. En merker det på kursen når det kommer noe.
Haug1
05.03.2021 kl 18:53 5734

Lagt merke til det ja, sat i Bergenbio en stund, men begynte å lese 2-3 år tilbake i tid på forumet og set er akkuratt det samme som blir sagt.
Letet da etter en ny og endte opp på denne. :)
Haug1
05.03.2021 kl 18:58 5739

fikk kjøpt 7000 aksjer til 5.7 i dag, det retter litt på tapet så langt da den endte på 5.95.
Men har ett snitt på 6.2 så har en liten vei å gå..

Satt per. kursmål på 35 innen 4.feb 2022
bj111
05.03.2021 kl 21:13 5581

En grei horisont tenker jeg. Samme med kursmålet, et godt mål som faktisk er innenfor å kunne oppnås innenfor din tidshorisont om ting klaffer. Jeg håper jo at de kommer med den testen snart og at den er så god som det har blitt signalisert. Både for aksjekursen men og for at samfunnet rett og slett trenger alle mulig redskaper mot Covid-19 og alle dens slektninger. Her er det stengt ned nå hvilket er greit men når smitten går noe ned så skal det åpnes igjen og da går smitten opp. Så kommer sommeren og da skal man selvsagt få åpnet grensene så vi kan importere litt smitte som om vi ikke har nok om det er en smittet i landet. Så utrolig lei av den nissepolitikken så en test som gir et godt svar på 5 minutter helst med resultat på telefonen ville være kjært velkommen nå.
Slettet bruker
05.03.2021 kl 23:24 5473

Som OUS legen sa på Dagsrevyen i dag kan viruset utvikle vaksineresistanse. Det blir kjipt. Da.tenker jeg denne hurtigtesten blir redningen for å holde hjulene i gang. Forutsetter da at sensitiviteten blir over 99 %, og det kan være derfor det drøyer også. Utvikle sensitiviteten ytterligere. Sensitiviteten til Abbott er oppgitt til 91,4 %.
Redigert 06.03.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.03.2021 kl 00:02 5635

Det er ikke bare sensitiviteten som blir unik med denne testen men hele konseptet rundt.Det blir en gamechanger. Disse corona mutasjonene blir vi nok ikke kvitt på flere år.
doctor
06.03.2021 kl 08:55 5546

I den store norske studien som er referert her tidligere fra bl.a. Aker sykehus var sensibiliteteten ca 75% i snitt i Abbots test. Hos asymptomatiske, infiserte pasienter var den så lav som 50% (dvs den er ubrukelig hos de "farligste" personene, nemlig de som ikke har noen tegn på infeksjon som feber, hoste etc men allikevel kan smitte andre)
Jeg synes , basert på den norske studien, at Abbots test er dårlig.
Kantarell
06.03.2021 kl 09:45 5475

Ser ut som vi har en solid bunn på 5.55 for tiden.
Hvor lenge skal vi vente før vi får noen oppdateringer rundt "Regulatory approval for first-in-human Clinical Pilot Evaluation project"?
Slettet bruker
06.03.2021 kl 10:03 5509

Ja, er klar over at Abbott sin ikke lover hva den oppgir heller, så egentlig er den ubrukelig opp mot hva jeg forventer nanoteknologi til Lifecare varter opp med. Har vært tålmodig med aksjen siden september, så fort potensialet, så nå er det vel rett rundt hjørnet for BfArM godkjenning (tysk myndighet), https://www.bfarm.de/DE/Home/home_node.html
Gullhaugen
06.03.2021 kl 10:31 5478

Her står nå triggere i kø fremover. Innen diabetes...testing på mennesker og Covid testen hvor sencell er i fokus. Alt dette henger sammen.DD har virkelig fått dette til. De som gir bort aksjer på 5 tallet basert på at de vil inn i noe annet som er bedre ,har ikke satt seg inn i hva som snart kommer. Life aksjonærene får nok en påskefeiring med et ekstra smil rundt munnen.
Santa01
06.03.2021 kl 12:50 5323

Fremdeles inne her og lite bekymret. OK, kunne sikkert ha solgt og tradet toppene. Men, ønsker ikke å løpe etter når meldinger kommer.
Jeg legger også mest vekt på Sencell delen og hovedproduktet til LifeCare. At kursen står der den står i dag får vi ikke gjort så mye med og vil i fremtiden stå igjen som en gavepakke av dimensjoner til de som tar et lodd.

Det er nevnt av flere her inne at man bør se helheten av meldinger og artikler skrevet om LifeCare siden starten på 2020. Man, vil da kunne lese en historie om et selskap med klokketro på sitt konsept og produkt. Det har resultert i at Life som ENESTE kommersielle aktør er invitert med på Forgetdiabetes prosjektet. Life har PATENTERT sin teknologi og fikk nå GODKJENT tes på mennesker. Konklusjon er at selskapet er i rute så det holder.
Based on nano-sensor technology, Lifecare has over the last year succeeded in miniaturizing the Sencell sensor to a point smaller than the initially targeted size. This has made it possible to incorporate the Sencell core sensor into a needle sensor version of the device, which will be employed in theses first studies.
This also opens new collaboration opportunities with existing needle sensor companies.

Den siste linjen er jo den raskeste veien for LIFE og få tilgang til dette store markedet. At det allerede er dialog her med forskjellige aktører er jo helt klart.
Har størst tro på at dette er meldingen som vil sende LIFE kursen til himmels. Ting vil bli mer konkretisert og det vil være lettere for analytikere å regne på fremtidig target.

Its patented technology is also used as a central component in a current rapid SARS-CoV-2 antigen test development and in other future diagnostic tests

Ser at denne linjen er trukket fram av flere forumdeltagere. Her savner jeg faktisk en mer detaljert beskrivelse av teknologien brukt i f.eks SARS-CoV-2 test.
Dette er jo utrolig viktig med tanke på nært forestående melding fra DD om godkjennelse av test.
LIFE har 25% eierandel av DD, men hvis de i tillegg har mye av teknologien som skal brukes i testen, så er det jo større inntekter som direkte vil tilfalle LIFE.

Det er nå så mange triggere her på kort og lang sikt(2021) at her bør man ta plass. 5-6 kr i dag blir fort 15-25kr....Er vel ikke helt objektiv her....men at dette er en aksje som vil være på et annet nivå om 12 mnd er jeg helt overbevist om.
ktk52
06.03.2021 kl 14:08 5356

Et meget fornuftig og bra innlegg! Jeg er veldig enig i alt du skriver, og kan ikke forstå det kursnivået denne aksjen handles på fortsatt.
Det vi faktisk venter på ,er ikke en godkjent Covid test, men en ISO godkjennelse for medisinsk utstyr hos DD. Når den foreligger, kan salget starte.
Det bør være en ren plankekjøring, men noe tidkrevende.
At ikke flere ser det helt enorme potensialet i både Covid testen og diabetes produktene til Lifecare, er for meg totalt uforståelig.
Det å finne en kurs på denne aksjen, er foreløpig ikke så lett, men at vi fort kan se 10 ganger´n, er helt sikkert.
Gullhaugen
06.03.2021 kl 17:15 5184

Det er bare å laste opp for 3dje bølge vil føre til ny nedstegning i mangen land snart. DD sin test kommer til å bli en gullgruve og Life eier og har enerett på teknologien. Investorer og nye partnere vil stå i kø utenfor døren til Life når dette snart lanseres. https://www.nettavisen.no/nyheter/global-advarsel-doren-star-pa-glott-for-enda-mer-dodelige-varianter/s/12-95-3424096963
Redigert 06.03.2021 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.03.2021 kl 18:59 5041

Ja denne begynner nok å klatre mot 7 tallet i løpet av uken som kommer.
vegard
06.03.2021 kl 19:19 4979

Hei, er digit notert på noen børs?
Gullit
06.03.2021 kl 19:26 4966

Må kjøpe Life
Slettet bruker
06.03.2021 kl 19:27 4974

Digital Diagnostics AG er ikke på børs. Har hørt sist høst at USA børs er aktuelt. Helseforetak er høyere priset i USA markedet. www.digid.com
Mariobros
06.03.2021 kl 19:35 5064

Må nok ha godkjenning av testen også før den kan selges som medisinsk utstyr. ISO godkjenning av DD eller Life gjør ikke at de kan lage hva som helst og slenge det ut på markedet uten at det spesifikke produktet er testet og godkjent av helsemyndigheter, det sier seg selv. Pfizer har iso sertifisering men må likevel få godkjenning for hver vaksine. Samme gjelder produsenter av tester, ekg maskiner og annet utstyr innen det markedet. Men de kan selge den på det private markedet som en hjemmetest uten godkjenning, problemet er bare at testresultatet ikke vil være gyldig for reise osv...
Men godkjenning av testen kommer nok, bedre at det tar tid og blir gjort skikkelig enn at de stresser og pusher det for fort gjennom systemene med risiko for kvalitetsfeil som dukker opp senere
Redigert 06.03.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
bj111
06.03.2021 kl 19:50 5024

Helt rett Maribros. Slike godkjenninger tar ofte litt tid men her kommer det 3 bølge og det er naivt å tro at det ikke blir både 4, 5 og 6 bølge. Viruset muterer og myndighetene gjør alt de kan for å holde smitten ved like. Smittevernloven er utformet slik og laget for at viruset skal beholde sin kontroll frem til det kommer en skikkelig vaksine. Det finnes foreløpig ikke. Ja mulig Sputnik men den er ikke godkjent i EU og jeg kjenner ikke til om den hindrer smittespredning.
Gullhaugen
06.03.2021 kl 19:51 5025

Gullit skrev Må kjøpe Life
Jeg er 100prosent sikker på at Life kommer til å lisensiere ut teknologien sin til flere i løpet av 2021. Da får de flere bein å stå på og pengene kommer til fosse inn i årene som kommer. De har rigget seg på en meget pengesmart måte. 5-6 kr aksjen er penger på gaten nå.
Redigert 06.03.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
06.03.2021 kl 19:55 5016

Ja tror nok du har rett i det 👌 bare å nyte denne når den går opp og nordover 😊
Gullhaugen
06.03.2021 kl 21:41 4875

Det er klart jeg har rett. Som fortalt tidligere så har jeg satt barna sine konfe og dåpspenger inn i Life på 4.40. De kommer til å takke meg om 5 år.Tenker dette blir bedre enn høyrentekonto.😎
Kajtek
07.03.2021 kl 09:27 4542

De blir nok glad, ja.
Sydney
07.03.2021 kl 09:35 4522

Kanskje om 5 år. Produktet er sikkert bra. Men samarbeidspartner dd virker helt elendig. Hadde de bare valgt en solid partner hadde dette vært ute på markedet allerede.
Computum
07.03.2021 kl 10:50 4458

"kan ikke forstå det kursnivået denne aksjen handles på fortsatt"

Man blir ofte blind når man forelsker seg :-)
Men det er ikke vanskelig å forstå at markedet er avventende. Selskapet leverer ikke kvartalsrapporter (er ikke forpliktet til det). Man må ha ganske god bakgrunn for å kunne vurdere hvor realistisk det er at Sencell blir en kommersiell suksess. Digid's Cantisense er blitt forsinket flere ganger. Selskapet er blitt knyttet til bedrageriskandale, og Digid's ledelse har gitt et lite overbevisende inntrykk.
LIFE er allerede priset til bortimot en halv milliard. Mye forventning ligger innbakt i kursen.
Det kvartalet vi går inn i blir avgjørende. Det tåles ikke flere forsinkelser nå dersom ikke all tillit til Digid skal gå tapt.
Høy risiko. Men det gir desto større oppside dersom det kommer gode nyheter. Så jeg har et "lodd" her.
Gullit
07.03.2021 kl 11:00 4456

Her er tall fra 2020.

https://www.lifecare.no/blog/lifecare-development-update-q4-2020-positive-financial-and-technical-development

Som vi ser går vi nesten i null i 2020. Ikje verst det for ett firma som fortsatt er i forsøks stadiet ....
ser ikke helt den store risikoen når vi har såpass bra økonomi, andre selskaper innen farma brenner jo av hundrevis av millioner i året...

Så håper vi selvsagt på att DD leverer, men som nevnt til det kjedelige så er det bare en bonus..
Redigert 07.03.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.03.2021 kl 16:03 4244

«All tillit til Dd skal gå tapt», det er kun tradere som tenker sånn.
True
07.03.2021 kl 17:28 4122

Synes vi burde ha et subforum for daytradere. De kolliderer ofte med oss som tenker og investerer langsiktig, og som oftest virker det som de er negative. Blir nesten for dumt å daytrade en aksje som Life med et såpass stort og langsiktig potensial. Man tjener jo ikke noe på det, bare tap.
Kajtek
07.03.2021 kl 17:52 4119

Helt enige med deg. Jeg har ikke hastvæk.
bj111
07.03.2021 kl 18:26 4149

Det kan jeg avkrefte med en gang. Sitter selv i Life og har gjort det lenge og det er klart at det begynner å nærme seg en slutt på tilliten til DD. De har ikke mye å gå på i forhold til å levere. Daytrader bryr seg null niks om tillit til DD, de jakter svingninger daglig og kjøper og selger på disse svingningen. Derfor daytrader. Du ser det ofte på fredag at kursene i mange aksjer får det tyngre etter lunsj. Det er så enkelt at tradere enten det er daytradere eller de som kjøper på litt lengre sikt, noen dager horisont, skal ut før helgen. De tar systematisk ikke risiko ved å sitte over helgen. Jeg daytrader svært sjeldent, men gjorde noen innhopp i Gamestop etter at den største toppen var passert. Kjøpte på korte bunner og solgte noen ganger etter noen minutter. 1 time var vel lengste post. Innholdet i selskapet eller ledelse eller annet brydde jeg meg ikke om. Var kun å ri korte trender og å gi seg mens leken er god.
Gullhaugen
07.03.2021 kl 19:34 4040

Er det noen som kjenner til FDA prosessen? Det nærmer seg vel noe der også? Noen som har link til prosessen? Skal de få igang cruise,fly og fornøyelser fremover så.må de ha denne testen.
Mariobros
07.03.2021 kl 19:40 4090

Har en long posisjon og en tradeposisjon i Life. Har blitt noen hundre k av det siden høsten i fjor. Når det er sagt så begynner caset å bli de-risket så flytter mer og mer over til long...

Noen som vet hvor mye man må ha for å være på topp 50 listen?
AksjeKong1
07.03.2021 kl 19:43 4093

Sikkert 150-200k, var på listen med mine 50k for 1 år siden
Slettet bruker
07.03.2021 kl 22:41 3910

Bambuss eller en annen, har dere oppdatert topp 50 liste?
Måtte ha rundt 150 k for å være inne sist.
Redigert 07.03.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare