Rec -en monster aksje

Slettet bruker
RECSIL 23.02.2021 kl 07:39 7310

Då gikk det igen som i 2008, 2011, 2014 og 2018.

Jeg går in med 500 000 og ser sen pengar gå mot noll.

I 2018 på 13,8 , i 2021 på 24 kr.

Og sen går det mot noll. Rec er et monster som dräper oss.

I år hade de kryddat med rökke som ny leder.

Personligen mår jeg dårlig men på ett plan veldig gott av at se rec-monstret spise mine penger som gotteri

Men jeg vil sende en advarsel til dere nye investorer. Kom dere vekk. Nå spiser monstret igen og kursen går mot noll!

Tycho
23.02.2021 kl 14:04 1366

E24 har en kommentar om den generelle responsen i markedet om dagen:
https://e24.no/boers-og-finans/i/dlkK0J/det-er-sider-ved-fallet-i-groenne-aksjer-som-ikke-er-logisk

For de som ikke har tilgang:

"Det er sider ved fallet i grønne aksjer som ikke er logisk
Inflasjonsfrykten har de siste dager gått hardt ut over vekstaksjer. Det er ikke rart. Det som er litt rart er at grønne aksjer som vil tjene på veksttiltakene som har skapt inflasjonsfrykten rammes hardt.

Johann D. Sundberg
Børskommentator

DETTE ER EN KOMMENTAR
Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.

Verdens aksjemarkeder har de siste årene vært preget av den såkalte TINA-effekten. TINA står for «There Is No Alternative». Logikken er at når rentene er presset ned mot null, må investorene til aksjer for å få avkastning. Dette ble kanskje særlig synlig da verdens sentralbanker kuttet og presset rentene ytterligere ned da coronakrisen brøt ut. Etter et innledende fall, snudde aksjemarkedet til kraftig oppgang.

Særlig aksjer i selskaper som satser på det grønne skiftet hadde en fabelaktig opptur gjennom fjoråret og et stykke inn i 2020. Investormarkedet har slukt nesten enhver nye børsnotering rått. Det har til tider virket som om investorene, og ikke bare de små, helt her mistet sin kritiske sans. Det er en del bobletendenser i det vi har sett i aksjemarkedet de siste månedene.

De siste ukene har rentene på tiårige amerikanske statsobligasjoner begynt å stige igjen. En forklaring som ofte brukes et at man mener president Joe Bidens tiltak for å stimulere økonomien vil være så omfattende at de bil bidra til at inflasjonen tar seg opp og at vi får et generelt høyere rentenivå.

Det vil isolert sett svekke TINA-effekten da viljen til å ta den risikoen aksjeinvesteringer innebærer når risikofrie investeringer gir høyere avkastning. Det er også logisk at dette går ut over aksjer som er høyt priset basert på forventet fremtidig vekst. At dette også går ut over grønne aksjer, som i veldig stor grad er priset basert på forventninger om fremtiden, er ikke overraskende.

Mindre logisk er det at mye av det som skaper frykten for inflasjon faktisk er godt nytt for grønne selskaper. Med Biden-administrasjonen er det ventet at USA følger EUs eksempel med store økonomiske stimuli til det grønne skiftet. I tillegg til at myndighetene på begge sider at Atlanterhavet investerer skattepenger i det grønne skiftet, bidrar reguleringer som gjør klimaskadelige utslipp dyrere til investeringer i grønne virksomheter. Man kan altså mene at de fundamentale forholdene knyttet til grønne investeringer ikke er endret. Det er styrket.

Det vil i seg selv ikke forhindre at grønne aksjer kan falle ytterligere. Det kan de fordi det er udiskutabelt at mange grønne aksjer er svært høyt priset. Men det anskueliggjør forskjellen på den «grønne boblen» og «dot.com-boblen». Det var ikke på langt nær de samme stimuliene bak «dot.com-bølgen» som det er bak grønne selskaper.


Bevares. De som har vært Nel-aksjonær i noen år, har ingenting å gråte over når aksjen har falt rundt ti kroner til vel 25 kroner på kort tid. Men nyhetsbildet den siste uken har jo egentlig vært bra for Nel. Med Aker-konsernets inntreden i hydrogenmarkedet gjennom Aker Clean Hydrogen, åpnes nye muligheter for Nel. Aksjen er fortsatt høyt priset i forhold til inntjeningspotensialet på kort og mellomlang sikt, men de langsiktige utsiktene er egentlig styrket.


Rec Silicon på sin side har falt fra nesten 25 kroner til rundt 17,40 kroner tirsdag og er dermed verdsatt til 6,5 milliarder kroner. Hvis selskapet får i gang fabrikken sin i Moses Lake igjen, er aksjen egentlig ganske billig. Og utsiktene for det har ikke svekket seg de siste ukene. Kanskje tvert imot.

Og så må vi ikke glemme at en begrenset inflasjon egentlig er uttrykk for noe bra. Det vil være et resultat av økonomisk vekst, høy sysselsetting og fremtidstro. Akkurat det høres jo ikke så ille ut. Gjør det?"
Slettet bruker
23.02.2021 kl 14:05 1350

Nå skal det sies at så og si ingen her inne baserer sine investeringer i REC på det du her nevner. At REC nedskriver verdiene i Kina til null et utelukkende positivt.
Kina er bare tull og det er ikke det fremtiden til REC er.

Om så Kina skulle levere etterhvert så er det bare positive ting å hente siden verdiene nå er 0 i REC sine øyne.


Igjen så farer du bare med tull og har ikke forstått noe som helst. Du refererer bare til fortiden. Se fremover heller.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 14:10 1271

Haha, der var du! Syntes det var mistenksomt stille. Må bare bøye meg i støvet for deg som bruker så mye tid på en aksje du mener er en dårlig investering. Kan jeg spørre hvorfor du gidder?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:47 1037

Det lurer jeg også på, Skalleknarp.