Derfor haster det for Røkke:

Rubin
RECSI 23.02.2021 kl 08:44 32745

Årsaken er kort og godt: FRYKT!

Frykt for at andre kommer med bud på selskapet før han har full kontroll selv.

De tørre fakta er:
* At alle batterifabrikker vil måtte gå over til Silicon/Silan anoder for å få solgt sine batterier.
* Det er bare RECSI som kan levere Silicon/Silan i den vestlige verden i mange år fremover. De har patentert teknologi.
* Det vil være stor mangel på Silicon/Silan i mange år da det tar mye tid å bygge ut nye fabrikker.
* I ML kan RECSI levere varene innen et års tid ved gjenåpning av fabrikken.

Bud kan komme før 4. mars. Selv om Røkke har 25% er ikke det nok....
Redigert 23.02.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:19 5101

Deler dine refleksjoner Uchi. Du prøver å opplyse saueflokken, men som du sikkert vet, saueflokken består av sauer, og det er ikke sikkert du når frem. Når det er sagt så er det helt riktig at "Olsenbanden" får lov å styre leken som de vil. Finanstilsynet virker totalt uinteressert når prominente såkalte "investorer" bruker media og skriker "SELL ALT!". FINANSTILSYNET kommer nok heller til å ringe deg pga dine meninger på "løkforumet" enn å undersøke medienes rolle i kursmanipulasjoner. Ja ja ja ja dette er jungelen og det er kun den sterkeste som overlever:-)

Flyers: I 2006 lå REC på rundt 300kr.. kjøpte du da så var du god med timing :-)

C$DXX
Redigert 23.02.2021 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Småplukker
23.02.2021 kl 21:19 5125

"Når krybben er tom bites hestene"..... det er så utrolig tydelig på dette forumet. Tydelig at frustrasjonene og uroen hos mange bobler over.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:26 5091

Egentlig finner jeg at vi repeterer oss veldig ofte for tiden her. Vi trenger konkrete meldinger. Side opp og ned med forsåvidt mye kvalifiserte spekulasjoner, ofte med en nesten misjonerende stil, når også et metningspunkt selv om mange priser dette. Tro, håp og kjærlighet bringer ikke penger i kassa. Jeg undrer meg også over utsagn av typen at det ikke spiller noen rolle om man kjøper til 25 kroner eller 17 kroner siden kursen skal opp til over hundre. Jeg håper dere skjønner at økonomer smiler av slike utsagn, ja til og med
noen journalister vet noen ganger bedre. Vi må bli mer faktabaserte her. Bayern leder 2-0 forøvrig:)
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:28 5090

Det var min tanke også i morges. Virker som om folk ikke skiller selskapene fra hverandre. Så er det Sissener da...han roper alltid om frykt og worst-case-scenario, som om hvert selskap skal rase ned til 0.
Hva er hans short posisjoner rundt omkring, mon tro?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:31 5042

Det var min tanke også i morges. Virker som om folk ikke skiller selskapene fra hverandre. Så er det Sissener da...han roper alltid om frykt og worst-case-scenario, som om hvert selskap skal rase ned til 0.
Hva er hans short posisjoner rundt omkring, mon tro?
Rubin
23.02.2021 kl 21:35 5004


The devastating power outages in Texas demonstrate the huge role that energy storage will play in mitigating extreme weather conditions. Incorporating emerging energy storage technologies into the electric grid is a high priority to ensure that existing infrastructure is able to withstand the effects of climate-related weather spikes.

CEO of the North American Electric Reliability Corporation (NERC) Jim Robb said, “To really make the vision that we like to get to, a highly decarbonized electric system, you're going to have to have batteries deployed in many orders of magnitude beyond what we have now."

Read more about the need for an energy storage solution for the grid and how emerging battery technologies can help us get there from NBC News: https://nbcnews.to/3bhW5cn

#energystorage #batterytechnology
polion
23.02.2021 kl 21:38 4956

Flyers, bra du forsøker å dra saker og ting litt nedpå.
PS. Og i dag ble det omsatt REC for over 1/2 mrd. NOK fortrinnsvis pga. en meget omtalt "ubegrunnet frykt". I dag var det kanskje litt mindre frykt i min Panoro Energy som hadde en oppgang på 5,1%. Fatter ikke hvorfor denne "fryktes" såpass lite? Til og med de "fryktløse" er tydeligvis begynt å "frykte" at "frykten" skal ta overhånd (i REC).
Rubin
23.02.2021 kl 21:41 4927

Det blir et helt ekstremt behov for batterier i årene fremover.
Bilindustrien er stor, men behovet vil være enormt mye større.
totalmarkedet for den nye batteriteknologien blir ekstremt stort. Vi snakker om kanskje mange tusen milliarder kr over noen år...😅

Jeg tror vi nærmer oss tidspunktet for å gå «all in». 👍
Redigert 23.02.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:52 4852

Har aldri skjønt hvorfor folk som ikke eier aksjer skal være så interessert i å kommentere en bestemt aksje. Enten edet må dreie seg om billig humor godte seg over andres "$merter" eller så må det være en kontret interesse for det.

Tipper at du skal inn igjen og benytter deg av slike dustete forsøk på manipulasjon.. sikkert noen som lær seg lure, av det, men langt fra sikkert mange ha ha ha
Marketwatch
23.02.2021 kl 21:54 4872

Ser ikke bort ifra at REC får en rekyl allerede i morgen. Vil imidlertid ikke gi noen råd om man bør kjøpe eller selge, til
det er usikkerheten for stor. Som skrevet mange ganger på ulike Rec tråder, har selskapet betydelige opparbeidede
verdier som er overveiende sannsynlig kommer til anvendelse, og som alene forsvarer det dobbelte av dagens kurs.
Mange grønne aksjer er priset etter et "blue sky scenario" om ti år, disse fortjener en korreksjon. Korreksjonen i Rec synes
jeg alt har vært mer enn stor nok. En avklaring fra AH om hvordan de vil satse på/utvikle Rec tror jeg vil ha mye å si for
kursutviklingen fremover.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:13 4743

Du har helt rett. Jeg prøver å opplyse og dele mine meninger og jeg forventer ikke at det vil nå frem til alle, men jeg håper å kunne inspirere noen til å tenke selvstendig og utenfor boksen. Alltid noen som våkner opp og da er min tid brukt her verdt det. Jeg var jo en del av saueflokken selv og skulle ønske noen hjalp meg med å våkne opp. Jeg måtte feile og lære og feile enda mer på egen hånd. Tror mye på konseptet om å gi videre til andre det du aldri fikk selv, men kanskje jeg burde slutte med mine lange innlegg til ting roer seg ned, fordi er så slitsomt å bli angrepet konstant av folk som søker oppmerksomhet, men som ikke klarer å argumentere for seg.

Og til Polion - dette skrev du for noen uker tilbake til meg:

polion
07.02.2021 kl 23:24
1136
Uchi, alltid vanskelig å være uenig med deg. Du har allerede fått plenty av kredit for dine skriverier, men der hiver selvsagt også jeg meg på i hyllesten. Og da spesielt siden du tar tak i en del av "griseriet" på OSE.

Jeg mistenker at du solgte deg ut på Q4 presentasjonen, som også forklarer så stor endring i atferd. Du har angrepet meg i noen dager nå, kalt meg for en hauser, men aldri har jeg fortalt folk om hva de skal gjøre dag-til-dag, eller uke for uke. Jeg vet ikke hva prisen blir dag-til-dag.... jeg deler bare min tro på selskapet og argumenterer for hvorfor det kan lønne seg enormt å ha denne i porteføljen. I mitt syn handler vekst selskaper om å se hva som er mellom linjene, for å forsøke å vite mer enn markedet. Sagt det tusen ganger før og sier det igjen; For alt jeg vet kan vi nå 1kr før vi når flere hundre kroner. Trade denne aksjen, vær så god, timer du riktig tjener du langt mer enn meg som bare holder, men lykke til med å time markedet! Slutt å komme med meninger du ikke setter noen tanker bak og slutt å prøve å lage kvalme med meg... Ønsker ikke å blokkere deg, da alle meninger er viktige, men jeg orker ikke mer mas fra deg. Argumenter mot selveste casen og ikke meg.

EDIT: Og innlegget ovenfor tar tak i griseriet på OSE og media, men fremdeles klarer du å finne en måte å forsøke å lage kvalme på. Trist, Polion... så mange av dere som er så falske at jeg blir kvalm. Trenger ikke å svare, velkommen til å være den første som forblir blokkert permanent av meg.
Redigert 23.02.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Meatskull
23.02.2021 kl 22:15 4747

Håper Rec gutta har litt krutt igjen til imorgen? jaja, vi som har vært ute en vinternatt før på børs veit jo hva som høyt sansynlig skjer imorgen?
Er et par truse skvettere igjen som de kalles som kanskje ikke følgte med idag eller som har svettet hele dagen og bestemt seg for og komme seg ut imorgen!
Vi åpner sikkert ned et parr % eller noe i AKH og AKH sine aksjer(AOW/ACC/REC) Alle disse er kraftig oversolgt idag når markedet over reagerte på litt rente/inflasjon skremsel fra usa og ikke minst Sissener med den styggeste avis overskriften for og skremme alle nye og skjelvne som er på børs! Drit mange som nå tror at de kan kjøpe AKH på 35-37kr nå snart! Ting går sjeldent slik folk tror og forventer(Grunnen til at man ikke burde selge seg ut i mindre korreksjoner) Imorgen kommer en stor realitets sjekk for alle som solgte seg ut og har venter på og kjøpe under 40kr! Vi åpner første 15 min med litt stopp loss raid/truse skvetter røsking! Innen dagen er over er jeg nesten sikker på at samtlige Røkke aksjer er opp 5%+! Idag kjøpte de store mens de svake og nye kasta alle lodd fra seg i full panikk!
Åpner ned max 2-4% før vi slutter i minium 4-6% opp! Rekylen opp kan bli stor når de skjelvene igjen blir redde for og miste oppgang og hiver seg på når vi starter og gå opp imorgen! Mitt råd til alle som har tror på AOW/ACC/REC/AKH langsiktig er at alle kjøp imorgen hvor kursen er i rødt er en unik sjangse som du kommer til og bli meget bitter for at du lot gå ifra deg! Lykke til alle! Disclaimer, jeg eier 5000 aksjer i AKH og skal ikke selge! Har sett slike ting skje i markedet tidligere! Gjerne masse panikk og skremser etterfulgt av kjempe grønne dager så en rød panikk dag innimellom! Nesten umulig og time og best og bare sitte igjenom!
polion
23.02.2021 kl 22:18 4749

Jau, jau, du velger å skyte fra hofta på fullstendig tomt hode? Helfrelst REC-aksjonær som helst ser at absolutt alle er like unyansert positive?
Jeg har faktisk en slump REC, kjøpte første pott på kr. 10,- og snittet meg etter en stund opp på kr. 16,-. Du skal slett ikke se bort fra at jeg overgår deg i antall REC, kven kveit?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:24 4650

Her finner du en artikkel som kan gi deg en god latter..

https://e24.no/boers-og-finans/i/2GlXoy/idioti-det-ville-vaert-aa-plassere-pengene-sine-hos-jan-petter-sissener

Det er den samme som solgte seg ut a SCATEC solar på 70 kr for å dekke deler av Tesla-$horten.. Hans pensjonister var opptatt av å drikke og spise julematen, men skjønte ikke at gullegget Scatec ble offeret for å dekke det enorme tapet.. etter det så vet vi hvordan det gikk med Scatec. Ps. Også den gangen var han tungt inn i Prudential og Storebrand. Shell og mye annet skrall ha ha ha

Stå på!
Redigert 23.02.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:28 4598

Du kan umulig vite hvor stor min er.. ha ha ha :-) eller har jeg glemt noe? 🤔
True
23.02.2021 kl 22:31 4588

Ikke så lenge siden jeg la herr Sissener som forbindelse på LinkedIn og måtte sjekke i dag for å se om han hadde evt. linket til FA med den tåpelige uttalelsen vi så i dag. Hadde i såfall hudflettet ham for misveiledning. Selg alt av grønne aksjer ja, riktig....

For de som går på det der burde gjøre seg selv en tjeneste å sette en kule i hodet, for det er ingen som helst tvil om at vi er i et grønt skifte og at fornybarenergi o.l. er fremtiden.

Er nøyaktig som Uchihabrah skriver, et spill for galleriet og for å skape frykt i markedet. Akkurat det samme som Finanseliten i USA har gjort med Bitcoin i flere år. Mistet mye respekt for Sissener nå, han er tydeligvis ikke så opptatt av omdømmet sitt at han har noe imot å sette et hakk i det...
Redigert 23.02.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
polion
23.02.2021 kl 22:35 4507

Tror neppe du overgår porteføljen min. Kjøpte først 2 stk. REC og så doblet jeg til 4 stk. Ser vi 16-tallet i morgen, vurderer jeg å kjøpe en til.
Bullinvestor
23.02.2021 kl 22:37 4580

Sissener bør tørke seg kraftig rundt munnen, tenk å komme med slike idiotiske uttalelser. Mannen som traff så godt på Tesla shorten snakk om fjått!
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:38 4575

Måten du uttrykker deg på gir meg en viss pekepinn:-)
Redigert 23.02.2021 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
True
23.02.2021 kl 22:42 4518

Ikke noe som helst konspiratorisk med det innlegget i det hele tatt. Det er slik de i toppen opererer. Storfiskene som sitter med makten og pengesekkene kan påvirke og manipulere småfiskene så mye de vil. Det er viktig å være oppmerksom på det når man ser slike fall i kursen som vi så i dag. Viktig å holde hodet kaldt, alltid tenke langsiktig, være kritisk og stille spørsmål til alt og alle. Det var mye panikk-salg i dag, det er helt sikkert.
Mossegutt
23.02.2021 kl 22:52 4365

Er vel strengt talt få anal ytikere eller journalister innen finans og aksjer man skal stole på.
Alle har en egen agenda, tenk heller selv!
Og gå gjerne motstrøms når artiklene virker for drøye.
Redigert 23.02.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Borgermester
23.02.2021 kl 22:57 4280

Jeg synes først og fremst veldig synd på de ferske investorene som panikksolgte i dag. Antageligvis en del mennesker som har gjort sine første investeringer på børs de siste månedene, også får de to tette og en badehette. I tillegg var overskriftene i finansmediene meget dramatiske, og bidro nok til å forsterke skrekken betraktelig. Det ble en dyr lærepenge, men det tar dere, som dette gjelder, igjen med tiden. Synes en del folk her på forumet gjør en god jobb med å veilede nye investorer og presisere at fundamentale selskapsverdier ikke alltid henger sammen med aksjekurs, særlig på dager som dette. Kudos til dere som bidrar i positiv forstand og sprer kunnskap. Man kan gjerne kalle det haussing, jeg kaller det betryggelser om at caset er fundamentalt uforandret og at folk bør tenke seg om to ganger før de foretar seg noe irrasjonelt. God kveld!
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:59 4301

Helt enig med Uchihabrah. REC kommer forresten til å ende opp på rundt 19-20 tallet allerede i morgen i følge mine analyser. I tillegg så kom det utelukkende positive nyheter fra feds samt at det amerikanske markedet hadde en ganske så kraftig rebound innen fornybarsektoren
oppvigår
23.02.2021 kl 23:02 4258

Hvem farer med fakta? Du sier det er en korreksjon innen fornybart, og det skal da være fakta. Det er din subjektive antagelse utfra at det har vært snakket om en korreksjon innen fornybart.
Det vi har sett i noen dager, og det er ikke bare i fornybare aksjer, men over hele linja. Selv Bitcoin har fått seg en trøkk. Fasiten vet vi ikke enda. Det vi vet er at markedene påvirker hverandre. I går uttalte Musk seg om at verdien av Bitcoin kanskje var for høy, og det fikk markedet til å rase. Men kanskje var det ikke det Musk sa, som forårsaket fallet. Kanskje det var en giret investor hos Kraken, som var litt ivrig, og tastingen slo ut i en fatal feil.
I dag var Feds Jerome Powell, på farten, og vi så en ny nedtur. Shorting av forskjellig omfang er det også.
Hva er så fellesnevneren for alt dette, som vi ser i markedet? Frykten for å tape. Og da begynner snøballen å rulle, og det som er så synd, er at det stort sett er småsparerne, som blir de store taperne.
Hvis du leser, og tenker litt over det Uchihabrah skrev, så innser du at det var helt ok. Som sagt får vi en fasit etter hvert, og la oss håpe at markedene er skikkelig grønne i morgen.
Mossegutt
23.02.2021 kl 23:08 4186

Det er jo helt greit å ha en annen mening, og argumentere mot innholdet.
Men prøv å unngå å angripe personen/skribenten tenker nå jeg.
True
23.02.2021 kl 23:22 4140

Enig, og ikke minst er det viktig å huske på at uansett hva man velger å satse pengene sine på så er det til syvende og sist gambling uansett hvor stort potensial eller ikke som ligger til grunn.

Minner meg om den populære scenen fra Wolf of Wall Street: https://www.youtube.com/watch?v=hAQA_29Htts

Eller hvem husker vel ikke når selv Sophie Elise klarte å velge ut aksjer som gjorde det bedre enn erfarne Aksjeanalytikere: https://www.dinepenger.no/penger/aksjer/derfor-faar-rosabloggere-bedre-avkastning-enn-aksjestrateger/23879219

Det er derfor jeg personlig benytter meg av KISS (keep it simple) filosofien når jeg investerer og fokuserer hovedsakelig på hva som er INN akkurat nå. Eller sagt på en annen måte, hvilke selskaper utnytter de sterkeste og viktigste trendene i samfunnet og næringslivet akkurat nå? Hvilke markeder er fortsatt umettet? Hva slags produkter er det stor etterspørsel til nå? Hva er det neste innenfor teknologi? osv osv.

Kall dette makro nivå. På mikro nivå gjelder det å sette seg raskt inn i det aktuelle selskapet for å finne ut hvor de ligger an mht. gjeldforpliktelser, tidligere resultater, ledelsen/styret/daglig leder, generell historikk (evt. skandaler, svindel el. andre røde flagg) osv.

Men hovedsakelig har jeg fokus på hvilke selskaper som utnytter de hotteste trendene som f.eks. Vow. Når man er Strategiker som meg vet man alltid hvor veien går, så lenge man har øyenene og ørene åpne. MAO er det særdeles viktig å alltid holde seg proaktiv / våken i dette gamet.
Redigert 23.02.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.02.2021 kl 23:31 4079

Og dette med renten i Amerika var en merkelig grunn for så stor nedgang.. Må ha vært en overreaksjon, noe som kyniske og grådige aktører utnytter.. Blir nok opp i morra. Good luck
Hansson
23.02.2021 kl 23:35 4082

Jeg har en betydelig sum i REC aksjer, og mener vi kan takke Røkke for den oppgangen vi har hatt så langt. Men det er verdt å se på historikken til Røkke også... serien heksejakt var basert på Røkke/Tønne saken... Så at han kan være en hard forretningsmann som er mest opptatt av seg, sine selskaper, forretningspartnere og nærmeste er vel ikke så mye å lure på. Er det noen som kjenner til overtakelsen av Aker, Kværner og uoverensstemmelsen med Staten ifm Aker Solutions... og hvilken ben som ble tråkket på? Kan det være at Røkke klarer å ta kontroll over REC på en måte som gjør at vi blir totalt utvannet? Det virker som ingen er villig til å svare utfyllende ift REC... synes nesten Røkke jr, vrei seg litt i stolen fordi det er et litt ubehagelig tema, og kanskje vet hva som kommer... Dette er synsing, men innimellom er det viktig at vi synser sammen for å drøfte hva vi kan utelukke, og hva vi bør ta høyde for...
suspekt
23.02.2021 kl 23:35 4112

Litt forbannet dersom god oppgang i morra, når mange aksjer røk ut på 17-18. i dag. Hadde ikke nerver til å se at verdiene smuldret opp. Kunne fort havnet på 14-15.
Redigert 23.02.2021 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 23:37 4100

Legger et kjøp nede på 15 / 16 tallet imorgen.

Husk Murphys lov:Det kan alltids bli værre!
Slettet bruker
23.02.2021 kl 23:46 4007

Uff, det var dumt. Kan være en mulighet for å komme seg inn igjen første 15 minuttene i morgen for å få være med på rekylen opp. Jeg har lagt inn en liten kjøpsordre på 16.86 til i morgen.
En selger aldri på nedgang, sånn som igår og idag. Ingenting er forandret ved det fundamentale i REC. Jeg måtte selge litt av en annen aksjepost for å få kjøpe mer nær bunnen idag. Hadde jeg bare hatt litt cash til å fylle på mer.
AksjeRik
23.02.2021 kl 23:50 3977

Ja de har ristet skikkelig i treet nå..Hensikten er å skape frykt og en uutholdelig situasjon der de håper flest mulig kaster kortene og selge seg ut. Kursen faller alltid mer enn man tror.og håper. noen utnytter situasjonen.. Men når trygghetsfølelsen kommer derpå tilbake , blir også returen opp som regel også mye større enn man hadde sett for seg.
AksjeRik
23.02.2021 kl 23:55 4002

Ja, det gjør nok jeg, med flere, også.. Men håper det er begrensa hvor dritt det kan gå :) Lykke til..
polion
23.02.2021 kl 23:56 4095

Vi får si som NSG-aksjonæren sa for en del år siden: "Den langvarige nedgangen er utelukkende drevet av frykt, her handler det kun om å ha litt tålmodig og is i magen". Mange REC-ere har adoptert nettopp dette mottoet, men vi får da endelig håpe det ikke ender opp like ille. Personlig må nok REC ned mot 10-eren før slag vurderes - uansett en spennende og riski aksje.
True
23.02.2021 kl 23:58 4066

Det er nettopp derfor det lønner seg å komme inn så tidlig som mulig i en aksje og sitte på den langsiktig. Da slipper man å uroe seg og tenke unødvendige på hva som skjer fra dag til dag. Ting vil alltid gå opp og ned, og med mindre det er snakk om et stort rødt flagg som f.eks. at selskapet er i ferd med å gå konkurs er det bare å sitte stille i båten og heller fokusere på andre potensielle muligheter.

Lifecare er en slik mulighet akkurat nå.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 00:03 4064

Når man selger på grunn av redsel når ingenting i caset er endret, får man takke seg selv. Ikke rart de store tjener mye penger på de små aksjonærene. Tålmodighet er stikkordet når det gjelder aksjer spesielt Rec.
Leste e24 i dag og der ser dem også at Rec aksjen på dagens kurs er billig som vi alle har vært inne på. Aker Horizons gikk inn på ca 16.60 for aksjen og da burde snart enhver se dette.
Uansett bli forbannet om den går kraftig opp fremover gir ingen mening da man har har falt for egen redsel . Nøkkelen er å ikke nistirre på kursen hver dag .
Da selger man til slutt på feil kurs og taper masse penger.
Hold dere til potensiale og det fundamentale som tilsier at denne burde ligge langt høyere i kurs pr i dag.
Redigert 24.02.2021 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
verdensmester
24.02.2021 kl 00:18 4070

Vinterferie uke, mange legger stopp loss, perfekt å kjøre kursen ned å plukke i morgen er det rett opp
Slettet bruker
24.02.2021 kl 00:43 4017

Så dette omtalte innlegget er ikke konspiratorisk, tatt i betraktning at så mye fornybart korrigerte ned: «Frykt... De store utnytter det maksimalt til å flå de små. Folk kaller det for "korreksjon" både her og på Shareville, men dette er ingen korreksjon. Dette er å bruke frykt og media til å få de små til å selge seg ut med tap eller mindre gevinst, hvorav de store og rike kan fortsette å laste opp mer og le i mellomtiden, fordi de kjøper på rabatt fremfor å dytte prisen enda høyere opp.»
Jeg tviler veldig sterkt på at en samlet finanspresse og finansfolk beslutter en dato hvor de skal få fornybart ned. Eller enda verre beslutter at den datoen fornybart korrigerer ned, da skal de lure aksjer fra småaksjonærer i Rec. Er det slik true, at du er enig med uchi i at det vi opplevde i dag ikke var en korreksjon? Har lest at andre mener at det er jeg som mener at det var en korreksjon ned, og at dette kan jeg ikke vite. Når så mange fornybare korrigerer ned samtidig så er vel det en korreksjon ned? Og oppleve dette som noe annet enn en korreksjon synes jeg blir veldig rart og faktisk ganske tullete. At noen med penger plukker billige aksjer er helt naturlig. Hvordan skulle ellers selgerne få solgt. Dette er ingen korreksjon, står det skrevet i innlegget jeg kritiserer. Korreksjonen ned, som jeg kaller det, må vel være noe annet da? Kan du fortelle oss hva det er, true? Jeg er av den mening at det beste for oss REC-aksjonærer er å holde oss til fakta, og kalle en spade for en spade. Hvis vi ikke gjør det villeder vi bare oss selv og andre.