Nye innsidekjøp i Brabank. Utbytte på gang?

MrLarsen
BRA-ME 23.02.2021 kl 14:24 1855

Styreleder Jan Kleppe, leder for Business til Consumer og Operations, Kristin Vanni, og Chief Technology Officer (CTO) i BRAbank ASA, Roger Jørgensen, har alle vært på handletur i Brabank igjen.

Bare i desember og januar har det vært meldt om minst 15 innsidehandler i Brabank!

Og det synes ikke merkelig, da Brabank leverte et resultat for 2020 på MNOK 325 før skatt.

Blir det utbytte på 30-40 øre på vårparten?
Mdg1
23.02.2021 kl 14:41 1840

Tror de skal få enda bedre kontroll på tap og satse litt på vekst før de setter av penger til utbytte. Reelt resultat var på 25 mill før skatt og ikke mye å betale utbytte på. At de regnskapsfører 350 mill i badwill som reduserte utgifter i det kvartalet gjør at resultatet ser lit for godt ut
navnkalle
24.02.2021 kl 12:22 1721

Tviler på utbytte allerede nå. Ser at de spretter voldsomt opp når det først er litt volum. 19% i dag... Satser på at det er innsidere som kjøper, så går den videre oppover🚀
Mdg1
24.02.2021 kl 12:59 1687

Vekst først så utbytte. Kan ikke sløse kjernekapital på utbytte!
PeterTorman
28.03.2021 kl 23:58 1271

Jeg håper at Brabank blir flinkere til å utnytte flere potensielle trafikkanaler som affilitesider, SoMe, osv. Merker at de er dårlige på dette. Skal vel ikke mye til for å bli listet på sider som https://lånepenger.no og lignende..?
MrLarsen
01.04.2021 kl 11:07 1085

Jeg er ikke enig.

Jeg tenker at de lånekundene som «tilfeldigvis» klikker på en side som f.eks lånepenger.no, har et lite bevisst forhold til lånemarkedet, et lite bevisst forhold til egen økonomi, er mer «desperate» etter lån, «shopper rundt», og neppe er av den type kunder som Brabank ønsker/vil ha. Slike kunder gir dårligere kredittkvalitet, større sjanser for mislighold og tap.

Brabank benytter primært de store låneagentene, som f.eks AXO Finans og Lendo, og har meget gode samarbeid med bl.a disse aktørene. Jeg tror dette gir bedre kundeforhold/relasjon, bedre rentemargin, mer resalg, bedre kredittkvalitet, mindre mislighold og dermed mindre tap.

Se alle agentene nederst på denne siden: https://brabank.no/om-oss/