Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje

AudiBMWMercy
26.02.2021 kl 11:46 5263

På sin 20Q3 presentasjon på side 13, viser BW LPG omprising av VLGC ship.
Det har også blitt bekreftet av Dorian (ved å kjøpe tilbake aksjer med god premium) og Joakim H på sin siste analyse om VLGC (NAV priset med faktor 75% i stedet for 50%).

https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q3-2020-earnings-presentation.pdf?sfvrsn=54180189_2

AGAS har 4 skip som ble bygget i 2008. Så lenge prisen er riktig tror jeg at AGAS jobber med å selge 2 av dem både for å finansiere nybygg og å nå 40% reduksjon på utslipp i 2030.

Jeg tror ikke VLGC som ble bygget før 2010 er egnet eller gode kandidater for scrubber eller LPG retrofitting.
Derfor mener jeg at AGAS sin strategi til å kjøpe de to ekstra nybygg er riktig.
AGAS forynger deres fleet med rimelig pris og samtidig kutter de utslipp.


Sonatrach
26.02.2021 kl 11:47 5283

Fearnleys rate assessment this week: $11,506.85 Usd/day. Skarpt ned fra forrige uke. Kun 2 VLGC slutninger siste uke.
Redigert 26.02.2021 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
charlie1102
26.02.2021 kl 18:18 5101

Poten idag: 6126
Sonatrach
03.03.2021 kl 16:00 4560

Jeg er tungt inne igjen! 31.76. Det ble for kjedelig å vente på nedgangen som aldri kom. Ikke engang dårlige Amerikanske arbeidledighetstall greide å sende aksjen ned i dag. Jeg er like usikker på utviklingen i det korte bildet, som jeg var da jeg solgte, men argumentet mitt for å gå inn igjen i dag er at mer oljeproduksjon blir annonsert i morgen. USA har fått kontroll med energiforbruket sitt. Stor crude lagerbygging. Det samme vil skje med propan. Oljeprisen ramler sikkert i morgen på mer oljeproduksjon. Det gir umiddelbar nedgang i bunkersprisene for skip. Tommelfingerregelen er $1 dollar forandring på Brent, gir $6 dollar forandring pr tonn bunker.
Slettet bruker
03.03.2021 kl 16:23 4510

Jeg kjøpte meg inn selv i både Bw 49 og Agas 31,8
Det får beiste eller bære, disse ratene kommer opp igjen til våren, og det må da være måte på pris differanse i de Norske kontra Us.
Jeg tror det er kjøpere etter dividende i Agas, trolig de som ligger short får en god anledning til å dekke.

Støtter meg mest til at begge Lpg aksjene nå er så over solgt at trolig har de fleste som ønsket allerede solgt, Rsi 30 er lavt.
Redigert 03.03.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
03.03.2021 kl 16:23 4507

charlie1102 skrev Poten idag: 6126
Det har nok Dorianerne fått med seg. Opp nå 1,3%! Vi henger alltid litt etter. I tillegg har vi jo alle hedgerne som holder igjen alt de kan!
Slettet bruker
03.03.2021 kl 17:18 4431

Full fyr i alt av shipping aksjer over dammen igjen,
Agas må være verdens dårligste shipping aksje, mye svake hender i denne aksjen men nå er de vel ferdieg solgt snart.
Redigert 03.03.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
03.03.2021 kl 17:21 4452

Sterke hender i Hedgerne og andre shortefantomer mener du vel?
Slettet bruker
03.03.2021 kl 17:36 4406

Med morgendagens x dividende vil både Bw og Agas befinne seg rett over 200 dagers glidende snitt, det bør derfor være gode støtte nivåer og godt kjøps tidspunkt for de som vil posisjonere seg før vårens comback, ratene skal jo allerede i april tilbake på break nivåer if FFA.
Hannisdahl mener jo at vi står på trappene til en supersyklus i lpg som vil vare i flere år, dette er en kjøps anledning, så lenge cash beholdes i selskapet må verdiene nødvendigvis tvinges frem, husk Nav 59,5kr q4.
Redigert 03.03.2021 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
charlie1102
03.03.2021 kl 18:09 4341

Poten idag: 5939
kodenavn
03.03.2021 kl 19:10 4260

According to EIA, the average daily production of propane and propylene in the week ending 26 February came in at 1.73mbpd, up 23.0% compared to 1.41mbpd last week.
Sonatrach
04.03.2021 kl 09:17 3938

Litt shipping inside for spesielt interresserte:

https://forumshippingny2021.capitallink.com/en
Slettet bruker
04.03.2021 kl 10:03 3850

Du finner snart ikke shipping aksjer med 50% rabatt nå.
Brorparten av globale shipping aksjer handles på eller over Nav.
Skulle tro skifteretten var neste stopp for Agas, Gedigen kjøps anledning
Redigert 04.03.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.03.2021 kl 10:14 3822

Skipsmeglere og AGAS CCO sier vi har truffet bunnen og at det sakte men sikkert vil bevege seg oppover.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 10:18 3835

Jepp
tipper Dorian/JF tar et nytt jafs snart

Nav i Agas er opp 8kr/aksjen siden q2/q3-20
Betyr i realiteten at Agas nå handles ca 2-3 kr over ATL/20kr mars-20 corona bunn, litt spesielt inn mot en super syklus som skal vare i flere år.
Stål prisene spretter opp= dyrere nybygg=høyere nav for hver dag som går
Redigert 04.03.2021 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:01 3696

Helt latterlig, om en måned står denne i 40kr igjen
suspekt
04.03.2021 kl 12:07 3681

Er jo fint opp nå! ex utbytte tatt i betraktning!
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:10 3665

Ja, for dette er jo realiteten med en rsi på 25:-))

Nav i Agas er opp 8kr/aksjen siden q2/q3-20 til 59.5kr
Betyr i realiteten at Agas nå handles ca 2-3 kr over ATL/20kr mars-20 corona bunn, litt spesielt inn mot en super syklus som skal vare i flere år.
Stål prisene spretter opp= dyrere nybygg=høyere nav for hver dag som går

Lurer litt på hvordan de skal få dekket 2% av Aksjene på ATL i Oslos rimligste shipping aksje etter Jinhui.
Skulle tro Agas skulle til skifteretten eller gå konkurs, men de skal jo bare inn i en super syklus i LPG
Redigert 04.03.2021 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:46 3601

WORLDQUANT LLC 710 261 1,10%
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 0,87%

Er de tilbakestående de som driver disse short fondene?
knegg knegg
Redigert 04.03.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
JanOrge
04.03.2021 kl 12:54 3572

Og videre for de som har litt tyngre for det;
De siste to årene har AGAS nedbetalt gjeld med omlag 100 MUSD, har høyere cashbeholdning med 30 MUSD, forskuddsbetalt nybygg med 30 MUSD, og installert scrubbere og gjennomført 5-års-ettersyn på hele flåten til en kostnad til rundt 35 MUSD. Tilsammen utgjør dette altså 195 MUSD, eller omtrent 26 kr per aksje................
Slettet bruker
04.03.2021 kl 13:00 3546

Var det i H1-21 15% av flåten skulle i tørrdok, en god coctail med en etterspørsel som kjapt kommer tilbake i våres
Vi husker jo godt hva som skjedde ved lignende tilfelle i drybulk våren 2019, ratene gikk helt bananas.
Redigert 04.03.2021 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
JanOrge
04.03.2021 kl 13:00 3551

Hva som skjer videre er verdt et eget innlegg. Jeg kan ikke forså hvorfor ikke Dorian eller BWlpg bare fortsetter å kjøpe her. Vi trader nå mot halv pris på skipsverdier i agas. Det finnes ikke billigere inngangsbillett til flåtevekst på null tid enn i AGAS. Pt. snakker vi en verdi på selskapet på rundt 1,4 mrd hensyntatt kontantbeholdning. Helt høl i huet, for å si det på aksjemeglersk. 1,4 mrd som inngangsbillett til 13 skip som seiler nå... Selvsagt med gjeldsforpliktelser, osv, men altså under 100 MNOK up front per skip. KOKO. I verste fall burde bare BWlpg tilby en aksje i AGAS mot en BWlpg-aksje i en emisjonsrunde. Uansett. Hadde jeg vært BW-lpg-aksjonær hadde jeg sagt; se til h....... å kjøpe AGAS. NÅ!
Slettet bruker
04.03.2021 kl 13:04 3588

Kanskje det er planen? kanskje derfor innsider solgte aksjer i Bwlpg, har de planer om å kjøpe skal det vel hentes penger i markedet.
JanOrge
04.03.2021 kl 13:15 3556

Ja, jeg tenkte mitt om det når Rigault valgte å realisere rett før 0,34 usd i utbytte. Han er vel ikke gal nok til å handle i AGAS nå, men du vet aldri.
BWlpg tilbød Dorian i sin tid 2,12 Bwlpgaksjer per aksje noe som ville gitt Dorians aksjonærer rundt 45 % av det nye selskapet. Dorian hadde da 22 baljer og BWlpg 45....... Personlig så mener jeg at Dorian frasa seg en gylden mulighet når de avslo budet.

Uansett, BWlpg burde bare fortsette å akkumulere i AGAS. Vinn-vinn på disse nivåene. De syntes også at 38 per aksje var en god investering, så da burde vel 32 kr også være det...............
Redigert 04.03.2021 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.03.2021 kl 13:17 3583

Da var "nedturen" fra -ex utbytte ift min inngang paa 31.76 tjent inn.

Litt fra Arctic om Propan status i USA:

LPG – US production up ~0.3mbd w-o-w!
Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 26 February. Weekly production came in at 1.730mbd, which is ~0.3mbd higher than the previous week. As such, the numbers are reflecting that temperatures in Texas are returning to normal, and that production flows are turning up. However, the production figure is still ~0.6mbd below the level prior to the Texas cold snap, illustrating that there is still a long way to go. Inventories are still recording large weekly draws - inventories were down by ~2.2m barrels to ~41.2m barrels, which is about 18% lower than the 5yr average and ~36% lower than the level seen a year ago.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 14:50 3430

Nå blir det gøy i Agas fremover, 2% short aksjer skal kjøpes, ratene skal snu fra meget lave nivåer, alle små aksjonærene som daglig skrek 55 kr har solgt og forduftet, snart skal de løpe etter igjen og da går det mot meget god avkastning for de som timet bunnen perfekt.

På toppen av det hele lusker både Dorian og Bwlpg i sivet når aksjen trades på 1/2 verdien i markedet.
Redigert 04.03.2021 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Bertelli
04.03.2021 kl 15:22 3361

Gøy å se hva du tenker i morgen Long
Slettet bruker
04.03.2021 kl 15:25 3352

Man selger ikke nå, nå er det sommermarkedet og super syklusen som gjelder og da blir det feil timing å trade.
Selger denne på 60 til høsten, kanskje
charlie1102
04.03.2021 kl 18:08 3169

Poten idag: 5694
Andvare
04.03.2021 kl 20:30 2999

Noen som har tips til en god side hvor en kan følge futureprisene? Synes endringene forsvinner fort på cmegroupsiden, og balticexchange.com krever vel abonnement?
Slettet bruker
04.03.2021 kl 21:00 3062

Det er ingen vits i å følge future markedet lengre nå, det er nå så lavt pdd at det bare kan gå en veg, og det er opp, slik er shipping, kjøp når ratene er i kjelleren, eneste måte å tjene penger i i disse aksjene.
Redigert 04.03.2021 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
04.03.2021 kl 22:24 2949

Det er kanskje lurt å kjøpe hvis ratene er i kjelleren og kursen likeså. Men når kursen har holdt seg kunstig høyt i forhold til ratene og fortsatt er 40% over det den var på langt høyere rater i fjor vår så er det kanskje ikke like genialt. Tror tyngdekraften snart vil virke også her. Dorian er i alle fall ned mer enn 4% i kveld og det er kanskje en sammenheng. Det er sikkert like greit at LPG-selskapene har holdt igjen en del av overskuddet fra de siste par kvartalene så de har litt å tære på når båtene går av kontrakt og må frakte med store tap, evt legger til kai. Store fremtidige forpliktelser etter bestilling av nye skip for Avance hjelper heller ikke på. Ingen gulrot med utbytte lenger etter at dette er utbetalt og utbytte for neste kvartal kan man se langt etter.
Regner med at du plutselig ser tegninga igjen Longsitinbulk . Langsiktigheten din var sjelden over et par dager..
Slettet bruker
04.03.2021 kl 22:26 3090

Dorian har i går 3 mars kjøpt 16.8% (8,405,146 ) av totalt utestående egne aksjer, nå har de vel snart nok egne aksjer til å slå kloa i Agas og delbetale JF og øvrige aksjonærer.
Dette kjøpet av egne aksjer i Dorian tilsvarer ca 50% av hele Ags markeds verdi, Dorian kan sluke Agas til fokost om de ønsker.

Agas er nok snart historie og blir tradet både på Oslo og Usa børsen om noe tid.
Redigert 04.03.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 22:30 3086

Du snakker jo bare rør, Agas Nav har økt med 8kr aksjen siden q2-20 den handles med andre ord 2-3 kr over corona bunnen mars 2020, alt dette står i q4 rapporten.
men et under at et selskap som Bw fortsatt trades så høyt, enig det, der er cashen delt ut i motsetning til Ags hvor cashen ligger i selskapet, for ikke å snakke om Dorian som ikke har falt noe overhode siste 3 måneder, men derimot steget.
Uansett hva en skulle mene eller skrive, Agas handles i dag 50% under reelle verdier som er 59,5 kr i følge q4 raporten, er ikke det billig nok så er det ikke håp for en investor nå rett før ratene skal opp igjen.
Aksjenivåene en så i våres kan ikke sammenlignes med hvor selskapet står pdd.

Så nå bør du nok dekke shorten din, eller kjøpe før du må betale mer for aksjene, shortfondene får ikke mine aksjer på en Rsi 25, ikke du eller, nå få dager før rewarden kommer i ratene.
Finner du egentlig andre shipping aksjer som trader på 50% rabatt nå? Bortsett fra rene konkurs selskaper? Neppe
Du bør nok eller bekymre deg over egne aksjer i Shelf, et selskap som i realiteten er konkurs, en å bekymre deg over aksjer du ikke eier i Agas, et selskap som er i finfin finansiell forfatning forøvrig.
Redigert 04.03.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
04.03.2021 kl 23:35 3036

Man kan alltid finne både gode og dårlige argumenter for et selskap. Det er jo du en ekspert på. Har du kjøpt så øser du ut med alt som kan tenkes å være positivt, men så fort du har solgt så er det samme selskapet bare møkka. Gleder meg allerede til du har solgt og begynner argumentasjonen din for akkurat det. Det går neppe mer enn et par dager.

Du snakker om reelle verdier. Det er jo en haug med selskaper som trader langt under reelle verdier det hjelper jo lite når markedet går fullstendig i mot. Da kan de gjerne være underprisen på reelle verdier i lang tid. Da har jeg langt mer tro på NOL som du selv sitter i samt Shelf som du ikke skal bekymre deg særlig over. Begge disse er like underpriset og kan mangedoble seg i løpet av et år eller to i motsetning til LPG-aksjene.
Se gjerne på verdiene i Shelf sammenliknet med aksjekursen så ser du potensialet når oljemarkedet kommer tilbake for alvor og Shelf kommer seg helt greit gjennom denne krisen uten noen utvannende emisjon som f.eks i Borr. Til tross for det er aksjekursen like utbombet som i både Borr og Seadrill og kursen ligger fortsatt på 4,40 etter å ha vært på 20-tallet for litt over et år siden og helt opp på 60-tallet for 2,5 år siden.

Det er langt mer snakk om en kommende supercycle innenfor olje enn innenfor gas som du stadig snakker om. Og kommer ikke skiferoljemarkedet tilbake i USA så kan vondt bli til verre. Det er ikke gitt at det gjør med Biden bak roret og med stadig mer fokus på miljø. Lagertallene for gass i USA krymper uke for uke og har ikke vært lavere på lang tid og det hjelper ikke akkurat på markedet.
Redigert 04.03.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 23:53 3080

Etter hva jeg skjønner sitter Dorian også på drøye 8 mill egne aksjer fra før, det betyr 16,5 mill egne aksjer, ca 30% av eget selskap egne aksjer, tilsvarer ca 2 milliarder markedsverdi.
Hva tror du de skal med så mye egne aksjer?.
Siste bolk hadde de også litt travelt med å skaffe, de småkjøpte ikke i markedet men tilbød kjøp via stor bolk.

Dorian har altså egne aksjer i eget selskap tilsvarende hele Agas sin markeds verdi tilgjengelig nå, med q1 inntjeningen i Dorian har de cash og aksjer til å gjennomføre et oppkjøp uten å hente nevneverdig penger eller emitere, det ville nok JF likt langt bedre en at Bw tar selskapet.
Agas var jo som kjent meget interessert i Dorian for noen år tilbake.
En slik sammenslåing vil være meget bra for sektoren, også for Bwlpg, faktisk så bra at trolig vil Bw selge aksjene til Dorian om en slik deal skulle foreligge.

Her skjer det saker snart, hold tight på aksjene.
Redigert 05.03.2021 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2021 kl 00:05 3135

Hvilke shipping selskaper trades 50% u der verdier?