Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje
Hegu
16.03.2021 kl 22:00
5752
charlie1102 skrev Poten idag: 10,088
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
16m
Thin #VLGC tonnage list in AG for 1H April and improving sentiment ex-US could easily see spot rates rise further and faster in the coming days
#LPG #shipping #VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPGhttps://twitter.com/JHannisdahl/status/1371924307211866123
@JHannisdahl
·
16m
Thin #VLGC tonnage list in AG for 1H April and improving sentiment ex-US could easily see spot rates rise further and faster in the coming days
#LPG #shipping #VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPGhttps://twitter.com/JHannisdahl/status/1371924307211866123
47k/T tilsvarer vel normalt en rate rundt 30 000 dollar i april, noe som er over siste 5 års snitt rate.
Det svinger fort og kraftig i Lpg , ikke rart JF laster aksjer med 40% rabatt
Det svinger fort og kraftig i Lpg , ikke rart JF laster aksjer med 40% rabatt
Redigert 16.03.2021 kl 00:35
Du må logge inn for å svare
Springer
15.03.2021 kl 23:57
6454
Dorian, rater og FFA opp,,,, lurer på hvor AGAS skal i morgen???????
charlie1102 skrev Poten idag: 8778
Hannisdahl melder 11000 dollar i dag
Raten har dobblet seg på litt over 1 uke, de er nok tilbake på break innen 14 dager.
Herfra og utover sommeren blir det mye gøy i Bwlpg og Agas aksjene, først skal vi tilbake og prises til aksjenes virkelige verdi, slik alle andre globale shipping aksjer nå prises,
er vel 59 i Agas det og 75 i Bwlpg, og så koser vi oss derifra med store utbytter osv inn i megatrenden som skal vare i flere år.
Raten har dobblet seg på litt over 1 uke, de er nok tilbake på break innen 14 dager.
Herfra og utover sommeren blir det mye gøy i Bwlpg og Agas aksjene, først skal vi tilbake og prises til aksjenes virkelige verdi, slik alle andre globale shipping aksjer nå prises,
er vel 59 i Agas det og 75 i Bwlpg, og så koser vi oss derifra med store utbytter osv inn i megatrenden som skal vare i flere år.
Redigert 15.03.2021 kl 18:33
Du må logge inn for å svare
Nilsok
14.03.2021 kl 18:56
7272
Noen som vet om Avance trekker kildeskatt på utbyttene før utbetaling?
Er første gang jeg får utbytte i et selskap utenfor EØS på en bedriftskonto
Er første gang jeg får utbytte i et selskap utenfor EØS på en bedriftskonto
JanOrge
12.03.2021 kl 22:54
7524
Frontman skrev Dorian avslutter uken på 14,21 opp 2,82% for dagen.
50 før påske.
Sonatrach skrev Kom du deg inn igjen innen det snudde opp?
Har bare solgt 1/2 parten, liker å lette meg litt, kjøpte mye Agas på 32 og Bwlpg 48 før utbytte, skal sitte med dette utover sommeren.
Sonatrach
12.03.2021 kl 11:25
8193
12-15 VLGC'er fixet siste uke. Det er en signifikant økning sammenlignet med de 2-3 foregående uker.
StoreTor
12.03.2021 kl 11:01
3886
Takk for svar.
Lønnsomt å ta litt gevinst med jevne mellomrom. Har fortsatt litt å gå på der selv ;)
God helg når den kommer Longsit.
Lønnsomt å ta litt gevinst med jevne mellomrom. Har fortsatt litt å gå på der selv ;)
God helg når den kommer Longsit.
Frontman skrev 13,77 opp 6%.
StoreThor
Ingen ting har endret seg, bortsett fra at aksjen er opp fra 30kr til 36,5 på en uke, det er 20% det.
Ingen ting har endret seg, bortsett fra at aksjen er opp fra 30kr til 36,5 på en uke, det er 20% det.
Redigert 12.03.2021 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
kodenavn
12.03.2021 kl 10:48
3916
Dnb
VLGC owners believe markets are set to improve. We hosted a panel with Avance Gas, BW LPG and Dorian LPG. Rates have gone from six- to four-digits in a few weeks, but owners seemed confident we are at or close to the trough. Demand looks healthy on the back of the 2021 drydock schedule, increased switching dynamics, and stronger oil prices incentivising US production.
VLGC owners believe markets are set to improve. We hosted a panel with Avance Gas, BW LPG and Dorian LPG. Rates have gone from six- to four-digits in a few weeks, but owners seemed confident we are at or close to the trough. Demand looks healthy on the back of the 2021 drydock schedule, increased switching dynamics, and stronger oil prices incentivising US production.
StoreTor
12.03.2021 kl 10:31
3946
Er ikke helt oppdatert, så får jeg spørre hva som har endret seg siden i går, bortsett fra at du har solgt 50% på 36,3?
Skjønner du hvorfor jeg solgte 1/2 parten i går på 36,3?
Redigert 12.03.2021 kl 10:19
Du må logge inn for å svare
BIF78
11.03.2021 kl 21:41
4354
Stille og rolig på vej op igen. Kun et spørgsmål om tid før vi er over 50 kr
Sonatrach
11.03.2021 kl 21:34
4386
Fearnleys LPG Oppdattering;
Rate assessment +$110,000 Usd/Måned til 370,000 Usd/PCM ($12,164.38 Usd/day TCE)
EAST
The sentiment on freight seems about to turn in the East on the back of more requirements in the market, and subsequently less ships being available on prompt basis like before. March fixing in the AG is pretty much done, and a handful of players have already started working freight for April loading. The Adnoc acceptances were published earlier this week, and the only pending acceptances for April, being Aramco, is expected from early next week.
WEST
A long-awaited activity increase has finally resurfaced in the West VLGC market, albeit the majority of vessels fixed this week were off first half April dates rather than that of March. Several vessels have been fixed at rates hovering OPEX and there are still some uncovered cargoes left for both end March and the first half of April, however, it seems inevitable that we will see a handful of vessel-overhang as March enquiries wipe out and all eyes turn to April.
Rate assessment +$110,000 Usd/Måned til 370,000 Usd/PCM ($12,164.38 Usd/day TCE)
EAST
The sentiment on freight seems about to turn in the East on the back of more requirements in the market, and subsequently less ships being available on prompt basis like before. March fixing in the AG is pretty much done, and a handful of players have already started working freight for April loading. The Adnoc acceptances were published earlier this week, and the only pending acceptances for April, being Aramco, is expected from early next week.
WEST
A long-awaited activity increase has finally resurfaced in the West VLGC market, albeit the majority of vessels fixed this week were off first half April dates rather than that of March. Several vessels have been fixed at rates hovering OPEX and there are still some uncovered cargoes left for both end March and the first half of April, however, it seems inevitable that we will see a handful of vessel-overhang as March enquiries wipe out and all eyes turn to April.
Redigert 11.03.2021 kl 21:35
Du må logge inn for å svare
Springer
11.03.2021 kl 20:33
4529
Rateoppgang og Dorian opp. Regner med vi får servert oppgang i FFA ila kvelden.
Lover godt for Avance før helgen.
Lover godt for Avance før helgen.
Sonatrach
11.03.2021 kl 16:18
4884
…and VLGC rates recording small improvements (ARCTIC)
In the VLGC market, the Baltic Index is picking up somewhat, and on Monday, the USD per ton index recorded its first gain in 39 sessions (since 11 January). The upticks continued on Tuesday and Wednesday, and yesterday’s level of USD 31.07 per ton is ~12% higher than the level seen on Friday.
This equates to USD ~8.6k/d on our calculations (up from USD ~4.6k/d on Friday), and although the absolute level is still very much depressed (just about covering opex), we find the recent developments encouraging. With increasing US production and an inevitable output hike in the AG (timing is of course dependent on when Opec+ decides to increase production), export volumes are likely to increase in both supply regions.
At the same time, the listed LPG stocks are valued at massive discounts to steel, with resale tonnage implicitly valued in the low USD 60s, vs historical average newbuild prices of USD ~72m. Also of note, is that last week, a vintage VLGC was reportedly fixed for 1yr to an Indian charterer at USD ~35k/d – obviously way above the current spot levels.
In the VLGC market, the Baltic Index is picking up somewhat, and on Monday, the USD per ton index recorded its first gain in 39 sessions (since 11 January). The upticks continued on Tuesday and Wednesday, and yesterday’s level of USD 31.07 per ton is ~12% higher than the level seen on Friday.
This equates to USD ~8.6k/d on our calculations (up from USD ~4.6k/d on Friday), and although the absolute level is still very much depressed (just about covering opex), we find the recent developments encouraging. With increasing US production and an inevitable output hike in the AG (timing is of course dependent on when Opec+ decides to increase production), export volumes are likely to increase in both supply regions.
At the same time, the listed LPG stocks are valued at massive discounts to steel, with resale tonnage implicitly valued in the low USD 60s, vs historical average newbuild prices of USD ~72m. Also of note, is that last week, a vintage VLGC was reportedly fixed for 1yr to an Indian charterer at USD ~35k/d – obviously way above the current spot levels.
Redigert 11.03.2021 kl 16:20
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
11.03.2021 kl 16:17
4847
LPG – US production back above the 2 mbd mark… (ARCTIC)
Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 5 March. Weekly production came in at 2.097mbd, which is up by almost 0.4mbd from the previous week and ~0.7mbd higher than two weeks ago.
As such, the numbers are reflecting that temperatures in Texas have been returning to normal, and that production flows are continuing to recover. It is worth noting that production is still ~0.3mbd lower than the level seen at the end of January, and given that things continue to normalise, production is likely to continue to approach those levels in the coming weeks.
On the back of the increasing production and slowing demand, inventories were flattish at ~41.2m barrels, marking the first week since October without shrinking inventory levels.. However, stocks are still ~33% below the level seen a year ago and ~15% below the 5yr average.
Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 5 March. Weekly production came in at 2.097mbd, which is up by almost 0.4mbd from the previous week and ~0.7mbd higher than two weeks ago.
As such, the numbers are reflecting that temperatures in Texas have been returning to normal, and that production flows are continuing to recover. It is worth noting that production is still ~0.3mbd lower than the level seen at the end of January, and given that things continue to normalise, production is likely to continue to approach those levels in the coming weeks.
On the back of the increasing production and slowing demand, inventories were flattish at ~41.2m barrels, marking the first week since October without shrinking inventory levels.. However, stocks are still ~33% below the level seen a year ago and ~15% below the 5yr average.
Redigert 11.03.2021 kl 16:19
Du må logge inn for å svare
Forde jeg kjøpte veldig mye på 32 før dividende
Nå fikk du svar.
Nå fikk du svar.
Redigert 11.03.2021 kl 15:13
Du må logge inn for å svare
Drowsy
11.03.2021 kl 15:03
4984
Nei, jeg tror ikke en skvis vil drive aksjen opp og håper ikke det heller.
Men den er billig sett på NAV ja, men det har den vært tidligere også når du har solgt deg ut. Ratene er ekstremt lave og det er ikke mye negative impulser fra dem som eventuelt sørger for at kursen faller tross at den er billig basert på underliggende verdier.
Jeg var bare mest nysgjerrig på hvorfor du solgte ut halve posten din, men ser at jeg ikke får svar. ;)
Men den er billig sett på NAV ja, men det har den vært tidligere også når du har solgt deg ut. Ratene er ekstremt lave og det er ikke mye negative impulser fra dem som eventuelt sørger for at kursen faller tross at den er billig basert på underliggende verdier.
Jeg var bare mest nysgjerrig på hvorfor du solgte ut halve posten din, men ser at jeg ikke får svar. ;)
Gjør du ikke? Ikke noe skvis?
Syns aksjen er opp 5% jeg, fortsatt 45% under Nav, finner du andre shippimg aksjer umder Nav nå, bortsett fra Jinhui Shipping
Syns aksjen er opp 5% jeg, fortsatt 45% under Nav, finner du andre shippimg aksjer umder Nav nå, bortsett fra Jinhui Shipping
Redigert 11.03.2021 kl 14:58
Du må logge inn for å svare
Drowsy
11.03.2021 kl 14:50
4990
Men usikker er du om du halverte innsatsen på 36 kr...
Kjøper alle de andre argumentene. Shorten tror jeg ikke betyr noe. Føler Voleon har en kronisk short i Avance og aksjen vil jo selvfølgelig krakke på et eller annet tidspunkt og gi shorterne en fin gevinst. Ser ikke for meg noe skvis.
Kjøper alle de andre argumentene. Shorten tror jeg ikke betyr noe. Føler Voleon har en kronisk short i Avance og aksjen vil jo selvfølgelig krakke på et eller annet tidspunkt og gi shorterne en fin gevinst. Ser ikke for meg noe skvis.
Tror ikke det, shipping/ stål reprises, ratene vil bare stige fremover og vi går inn i en megatrend som skal vare i mange år, senere i sommer er ratene tilbake på 40k.
Renter går opp, det vil bli dyrere å kjøpe skip fremover, prisene på skip stiger uansett sektor, se hva som skjer i stor tank, der er raten 5k.
Det er 2% short som stadig skal dekkes på høyere kurser.
Uten sammenligning forøvrig, men vekker et smil.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/03/10/7640044/short-konger-gir-opp-etter-dobbelt-smell
Alle som shorter shipping nå vil tape penger, bare rørebukker som shorter på 50% av Nav
Renter går opp, det vil bli dyrere å kjøpe skip fremover, prisene på skip stiger uansett sektor, se hva som skjer i stor tank, der er raten 5k.
Det er 2% short som stadig skal dekkes på høyere kurser.
Uten sammenligning forøvrig, men vekker et smil.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/03/10/7640044/short-konger-gir-opp-etter-dobbelt-smell
Alle som shorter shipping nå vil tape penger, bare rørebukker som shorter på 50% av Nav
Redigert 11.03.2021 kl 14:42
Du må logge inn for å svare
Drowsy
11.03.2021 kl 14:21
5025
Ja, men det er det som også er skremmende.
Er 36 en for høy kurs på disse ratene? Skal man ta gevinst som Longsit i dag? Den har gått mange dager på rad. Kanskje man burde trade ut og gå inn igjen på mandag? Hva er dine tanker Long, om du gikk ut med bare halvparten betyr det at du også er i tvil, for den kan vel faktisk gå hele veien opp til 38 kanskje 40 i løpet av to dager eller hva tror du?
Er 36 en for høy kurs på disse ratene? Skal man ta gevinst som Longsit i dag? Den har gått mange dager på rad. Kanskje man burde trade ut og gå inn igjen på mandag? Hva er dine tanker Long, om du gikk ut med bare halvparten betyr det at du også er i tvil, for den kan vel faktisk gå hele veien opp til 38 kanskje 40 i løpet av to dager eller hva tror du?
Dorian opp 13% siste 3 måneder
Avance ned 16% siste 3 måneder
Rare greier
Avance ned 16% siste 3 måneder
Rare greier
JanOrge
11.03.2021 kl 14:18
4965
Det kryper oppover jevnt og trutt her. Kurs 36 på disse ratene, gjør at oppturen kan bli artig når det løsner ratemessig utpå vårparten. Hvis ikke BWlpg eller Dorian tar et større jafs innen den tid.
charlie1102
11.03.2021 kl 11:55
5136
Asian and US LPG prices have been trending higher since mid-February on expectations of rising demand and potential supply tightness in March. Supply in the Far East is expected to be affected by weather-related delays in US exports last month and possible cancellations of March term cargoes by Saudi Aramco. Liquidity in the Far East spot market has remained thin following the Chinese New Year Holiday through early-March due to wide bid-offer spreads. More deals are expected in March with expectations that buyers would return to secure propane cargoes
But interest for mixed cargoes is likely to remain weak due to depressed demand for butane. Reduced demand for butane is mainly due to lower spot buying interest from India in recent months amid higher LPG prices and lower allocation of petroleum subsidy (LPG and kerosene) in India’s 2021-22 budget, which has been cut by more than half from last year.
But interest for mixed cargoes is likely to remain weak due to depressed demand for butane. Reduced demand for butane is mainly due to lower spot buying interest from India in recent months amid higher LPG prices and lower allocation of petroleum subsidy (LPG and kerosene) in India’s 2021-22 budget, which has been cut by more than half from last year.