Javel ?
11.10.2021 kl 20:06 5127

Mandatory offer – offer document approved

Oslo Børs, in capacity as take-over supervisory authority, has approved offer set out in offer document dated 13 September 2021 in respect of:

Mandatory offer to acquire the shares in Avance Gas Holding Ltd made by Hemen Holding Limited.

Offer price: NOK 43 per share

Offer period: From and including 14 September 2021 to 16:30 hours (CEST) on 12 October 2021

Receiving agent: DNB Markets, a part of DNB Bank ASA

Går ut i morgen klokken 16:30.
Pippen
11.10.2021 kl 21:08 5021

Avance avgikk midlertidig med døden i dag. De som sitter over morgendagen uten å selge har virkelig baller av stål.
Med en eierandel på 70% kan Hemen (John Fredriksen) gjøre nesten hva de vil med selskapet. Ikke så langt opp dit nå. Det har lenge vært kjent at arvingene hans ikke er interessert i å drive med shipping. Selv tror jeg Avance er "pensjonen" til Store ulv og at han ønsker å selge selskapet, eller noen av båtene, og beholde gevinsten for seg selv.
Den som lever får se. Jeg solgte alt i dag.

Hvis alt likevel fortsetter som normalt, vil selvfølgelig kursen etter hvert runde 43 igjen. Tror det i så fall kommer til å ta noen måneder. Vanskelig å frakte gass når alle plutselig bare hamstrer (lagrene i USA er lavere enn på lenge).
ROMA
12.10.2021 kl 11:10 4737

Hemen har vel ikke sagt noe om å ta AGAS av børs ?? Jeg tror JF ganske snart vil komme opp med gode løsninger for de andre 2008- båtene jfr. Børsmeldingen om Iris Glory i går, noe som naturligvis vil gi kursløft. En annen trigger er jo at verden mangler gass. Den skal fraktes rundt etter hvert som produksjonen øker! Jeg sitter på mine aksjer!!!

Javel ?
12.10.2021 kl 11:15 4730

Jeg har akseptert tilbudet i dag. Så får man se i hvilken form/farge Avance fortsetter framover, en senere inngang vil være til en vesentlig lavere pris vil jeg gjette på :-)
ROMA
12.10.2021 kl 12:28 4645

Ny trigger: Amerikansk skifer olje produksjon er i gang igjen! jfr dagens FA.
Rimdrim
12.10.2021 kl 17:45 4469

Da var det altså slik at man krøp til korset og tok i på budet på 43kr.. og det etter å ha stått på barrikadene og ropt «hån!! Skambud!!» når sola skinte for et par mnd siden da tankene var «på 70kr skal du få mine også».. snakk om å møte seg selv i døra.. men når signalene begynte å bli for fishy så ble det altså sånn.. får se hvor Hemen ender opp og håper for alle aksjonærer at oppturen kommer og at JF behandler dere med respekt! (Forhåpentligvis etter en dupp ned til 35-36kr sånn at en får være med opp igjen)
Redigert 12.10.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare

32 kroner next?

Shorten har sittet over utgått plikt bud, Lpg markedet vil være svakt i lang tid fremover, nå skal Agas gruses.
Redigert 14.10.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare

Jeg tror det kommer en opptur snart.32kr for Avance er ikke utenkelig på kort sikt.
Pippen
14.10.2021 kl 23:16 3711

Det ser litt mørkt ut nå. Skal inn igjen i LPG men det blir ikke denne uka for å si det sånn.
Vinteren er i anmarsj og allerede rekordlave lagre i USA er på vei ned. Selv om mindre produsenter av skiferolje er i gang i USA er jeg redd det er for lite og for sent.
LPG er genialt og Asia trenger alt de kan få tak i. Det hjelper lite så lenge det ikke er noe å frakte. USA og Europa trenger gassen selv og jeg vil tro de hamstrer de neste ukene. Hvor skal gassen til Asia komme fra?

I tillegg kommer antall aksjer tilgjengelig i Avance. Kan kanskje bli seigt å trade denne hvis topp 20 sitter på over 90% av aksjene? Når jeg investerer i et selskap vil jeg enkelt inn og enkelt ut. Så har du også utviklingen i kronekursen vs dollar. Går ikke akkurat veien det heller med tanke på utbyttebetaling, hvis det i det hele tatt blir noe da de neste månedene.

Når tror du det igjen kan være aktuelt med ny inngang ?

Du må ikke glemme hvor grusom Agas aksjen kan være i dårlige tider, nå, dessverre med enda mer tilgjengelige aksjer for short.
Hvis de ønsker kan de gruse Agas på no time, det vil nok de 2 største eierene like, for planen er fusjon.
Det er håpløst for en mindre investor å hente noe i denne prosessen, det er bare å gi opp og la kapitalistene vinne, finnes langt mer spennede case en Agas der
ute
Agas er et lost case
Redigert 14.10.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Pippen
14.10.2021 kl 23:47 3637

Inngang i AGAS: Vanskelig å si så lenge vi ikke vet hvorfor Hemen er så lystne på å kjøpe aksjer. Svaret på det får vi kanskje i slutten av oktober. Det er da de får overført aksjene de har fått aksept for. Inntil da holder jeg meg vekk.

Inngang BWLPG: Det blir en dag til dag vurdering. Per i dag høres en gang i 2022 ut som en foreløpig plan. Det er en energikrise på gang. Vanskelig å se for seg at dette skal løse seg i løpet av en uke eller tre.
JTC
15.10.2021 kl 00:18 3595

Nå må du følge med... Ikke noen to største aksjonærer lenger, kun en. Petredec har solgt til Fredriksen som nå er over 60%. Hva Fredriksen plundrer med er jo en annen sak og ganske interessant. Jeg solgte for øvrig siste rest av Avance på mandag og haster ikke med ny inngang:)

Å ja, såpass ja.
Ja har fulgt litt dårlig med i Agas da jeg synes både Lpg og aksje nå er lite interessant
Enda værre altså, hvis JF vil ta selskapet av børs er det jo bare å starte pineprosessen å peise ned aksjen med short aksjer.

Uansett, Lpg er ikke stedet å sitte kortsiktig, vil ligge nede lenge

Eneste trigger kan være at han høyner bud for å ta siste aksjer ved en senere anledning, ikke så god risk reward da JF er en knark på bud som alle vet.
Redigert 15.10.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare

Noen som har en formening/anelse om hva som skjer her fremover?
På tide å komme seg inn igjen?
Redigert 28.10.2021 kl 16:15 Du må logge inn for å svare

Ville heller satset på BWLPG for the time being. Selskaper med hovedeier på 75% eierskap pleier ikke å ta av veldig mye.

Superoptimist skrev Poten idag $ 28.185!
Fredag, $30.867.

Er det noen her som har den ringeste anelse/formening om hva som skjer med denne aksjen?
Pippen
08.11.2021 kl 21:14 1469

Noen ganger må man også ha et kritisk blikk på aksjer man liker.
At én fyr i praksis eier nesten hele selskapet, og dermed kan ta det av børs eller finne på noe annet gøy dersom han ønsker, er ganske turn-off.
suspekt
08.11.2021 kl 21:32 1439

Enig, solgte nesten alt på 43,med gode fortjeneste, men har noen igjen. Skal han få penger ut av selskapet så må han gi kraftige utbytter, da vil de jo falle litt på de resterende aksjonærer, selv om han tar mesteparten selv. Skal han ta det av børs må han ut med nytt tilbud.
Pippen
08.11.2021 kl 21:49 1397

For min del er det frykten for at han skal ta en "Höegh" som holder meg vekk. Litt skummelt med disse selskapene som er registrert på Bermuda.
Jeg tjente også en bøtte med penger på pliktbudet, men hadde opprinnelig et håp om å få langt over 50. Har ikke lyst til å rote det bort med en finte fra Fredriksen.
Så er det alt det andre. Potensielle leveringsproblemer, drivstoffutgifter, ny runde med C-19(?), rentefrykt for å nevne noe.
Får heller bite det i meg hvis de leverer et knall Q3.

Her går ratene til værs, men hva med denne da? Helt uinteressant?

Q3 .... Det er ein vits med så låge utbytte. Styret er styrt av storeulv