"uoppdaget" grønn aksje - Bli med på reisen!

Før jeg starter vil jeg bare si at jeg er en helt vanlig gutt som har lest meg opp om BEWI, og finner selskapet spennende. Jeg synes denne aksjen er så undersnakket, at jeg synes den fortjener litt oppmerksomhet her på en ellers rød dag. Jeg eier selv aksjer i selskapet, så ikke ta noe av dette som en kjøpsanbefaling.

BEWI er et selskap innen flere sektorer, og er konkurransedyktige innenfor både råstoff, resirkulering og produksjon. Selskapet som er eid av Bekken (BE) og Witzøe (WI) har de siste årene kjøpt opp ti-tjuetalls fabrikker i hele Europa, dette er grunnen til at selskapet har opparbeidet en del gjeld. Men deres økonomiske utsikter skal være gode nok til å dekke dette inn igjen med god margin. De doblet blant annet driftsresultatet ved tredje kvartal i 2020 - Denne doblingen skyldes nok også nettopp disse oppkjøpene.

Bekken og Witzøe er svært kjente for å være beinharde å forhandle med, og gir seg ikke før de får det de vil ha til den prisen de vil ha. Idag kan vi se produkter fra BEWI mange steder, de har produsert fiskekasser til f.eks SALMAR, First Price syltetøybokser, Isopor, plastikk, bilutstyr, vaksineutstyr, byggematerialer osv... Og det beste av alt? Det aller meste kommer fra deres egen resirkulasjon og produksjon.

BEWI er i stor vekst og har utsikter til å fortsette dette i flere år fremover, og nå alle snakker om at lakseoppdretten skal femdobles innen 2050, da trengst det en god del fiskekasser, hvem kan levere disse? BEWI. Selskapet er så "usexy" at mange leter videre med en gang de hører om dette, men min personlige tanke er at jo mer usexy, jo bedre. En billigere inngang til fiskemarkedet samt flere andre segmenter skal du lete lenge etter.

BEWI har også q4-rapport allerede imorgen (24.02), og jeg tror igjen at de vil melde gode resultater og fortsette den gode veksten de har hatt de siste årene. De er så opptatt av bærekraft at de til og med har ansatt en egen bærekraft-direktør.
Aksjen er så undersnakket at det er svært få som i det hele har hørt om selskapet, jeg tenker at dette er en god mulighet for å posisjonere seg før bølgen kommer. Et mer usnakket grønt selskap skal du lete lenge etter.

Håper dette var interessant for noen:)
Aksjesnigen.

Takk for fint sammendrag! BEWI har alle ingrediensene, så er bare å posisjonere seg. Tviler på å at vi ser noen store utslag i morgen uansett resultat, men over tid er dette en gullgruve.

Takk for tilbakemelding! Dette er neppe aksjen for å tjene raske penger, stein skal legges på stein. Det blir spennende å se hvor vi står om 1,5 og 10 år frem i tid;)

Vanvittig bra resultat av BEWI, nå er det bare å glede seg til fortsettelsen! En ting er i hvertfall sikkert, det blir ikke færre som hører om denne aksjen med tiden;)

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/24/7630865/omsetningen-okte-med-25-prosent-og-resultatet-snudde-fra-minus-til-pluss

Så går det mot utbytte også ser det ut til :)

Osvaldsen

Jepp, et grønt selskap som tjener penger og betaler utbytte? Det skal man lete lenge etter, men alt dette har BEWI, fantastisk!

Grei omsetning i dag. Satser på at noen tar dekning på denne snart, å kommer med noen kursmål. Tror Nordea(?) hadde fra tidligere 25kr, men begynner å bli en stund siden det nå. Gjelder å komme seg inn i denne før kursmålene kommer og kursen går :)

Osvaldsen