Aksjekjøp

marked1
PLT 23.02.2021 kl 17:54 1867

Flaggemelding fra Nordnet AB

Nordnet AB (publ) via deres datterselskap Nordnet Pensionsförsäkring AB og Nordnet Livsforsikring AS har den 23.02.2021 kjøpt 10 328 aksjer i PoLight ASA (NO0010341712). Nordnet AB (publ) eier på konsolidert basis etter dette 456 674 aksjer i PoLight ASA (NO0010341712).

Dette tilsvarer 5,05% av antall utestående aksjer og stemmer i selskapet.

https://newsweb.oslobors.no/message/525866
marked1
23.02.2021 kl 19:45 1633

Ser vi 175 -180 kroner i morgen?
Ronny Pøbel
23.02.2021 kl 19:52 1613

Hva driver egentlig oppgangen?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 19:57 1597

To såkornsfond har nylig solgt seg ut. Iom. at de er såkornsfond blir ikke dette tolket negativt. De har i lang tid hatt et salgspress. Det salgspresset er nå vekk.
Denne uken er det MWC Shanghai. I Q4 sa CEO at de nå diskuterer med produsenten hvilken telefon som skal produksjonsettes først med TLens (TLens er produktet til poLight). Mange tror at dette blir annonsert på MWC. Informasjon som har blitt gravd frem sannsynliggjør Xiaomi Mi Mix 4 og/eller Redmi K40 som kandidater. Dette er et stort steg for poLight -- å få innpass i en telefon, og særlig hos en så kjent produsent. Smarttelefon-markedet er stort. Nesten alle i verden bruker slike nå.
Det blir antakelig klart på torsdag da mange telefoner skal presenteres da. Hvis det ikke annonseres noe på torsdag forventer jeg en stor dipp.
Produsenten er antakelig Xiaomi (men hvem vet egentlig?) grunnet tidligere samarbeid (en Xiaomi-klokke ble produsert med TLens i).
Guidingen i Q4 var for øvrig meget bra.
Blant aksjonærene er det forventet at TLens kommer til å erstatte (eller i det minste fortrenge) VCM i løpet av de neste årene.
+ masse mer som står nevnt i forumet her og på Shareville.

Mulig andre ser kursoppgangen i en annen sammenheng. Men dette er antakelig den gjengse oppfatning.
Redigert 23.02.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Ronny Pøbel
23.02.2021 kl 22:00 1398

Takk for utfyllende svar. Var mest den berømte ex. oppdateringsdatoen som var spennende. Kan bli et stygt fall på torsdag da, hvis det ikke skjer noe mer.

Har 1000 aksjer og kan se taket på POLight i Horten fra stuevindu.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:08 1357

Jepp. Tidligere i år var CES-messen. Da var det en viss kursoppgang i forkant, og påfølgende nedgang, uten nyheter å melde. Men oppgangen kan ikke sammenlignes med det vi nå ser. Personlig, etter å ha sett Q4-presentasjonen, tror jeg at det kommer noe. Fallhøyden er stor på kort sikt. Potensialet er meget, meget stort. Volatilt blir det hvertfall!

Du får se etter tegn på jubel på taket på torsdag hvis det blir noe, og melde fra :)
Redigert 23.02.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
24.02.2021 kl 00:15 1118

Ikke meg i mot med en dipp, men jeg tenker at den guidingen poLight satte opp på fredag var helt rå! Ikke "Dersom", men "I hvilken telefon og når". Dette har i alle fall jeg ventet på i ett år! Da har det for min del ikke så mye å si om den kommer på torsdag, neste mandag eller et par uker senere. Dette er så utrolig stort og nært, at det er verdt å vente på. Det er tross alt i tillegg 30 produkter i consumer og 20 i industrial som er kommet svært langt i utvikling. Hvert av disse kan potensielt gi designwin i 2021, så det er bare å henge på.

I 2021 skal Xiaomi, Oppo, Vivo, OnePlus og flere ut med kamera under skjerm. Alle disse har patenter med Tlens til slik bruk, og hvert av disse selskapene har flere smartphoneserier som kommer på rekke og rad fremover. Det CEO sier om at det er solgt mange tusen linser til testing nå i Q4 sier oss at dette har vært EVT-fasen, som er siste fase før designwin og masseproduksjon.

poLight vet hva som kommer, har ansatt mange i 2 runder i supply-chain nå nylig, og sier det tydelig på Q4 at dette kommer snart. Jeg skjønner at det kan være noen som blir engstelige om det ikke kommer noe denne uka, men det vil bli svært mye dyrere å kjøpe seg inn når meldingen kommer. Bokstavelig talt hele poLight har jobbet med disse smartphones de siste månedene.