SHORT SALE REGISTER REC SILICON

uldiuldi
RECSI 24.02.2021 kl 16:42 60687

VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2.097.410- 0,56%- 23.02.2021

Så kom de frem igen.
Redigert 24.02.2021 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Jemo
26.10.2021 kl 16:10 6990

Huff da, du tok jo feil her omac. Spennende å se om du treffer med dagens konspirasjonsteori 😁
Redigert 26.10.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
medicusskill
26.10.2021 kl 16:02 6877

PELOSI TOLD HOUSE DEMOCRATS ON TUESDAY THAT 90% OF RECONCILITION BILL IS DONE -CONGRESSMAN CUELLAR
Slettet bruker
26.10.2021 kl 13:44 6952

Mye feilinformasjon på trådene. Skal dere informere om noe dere «tror» stemmer, så sjekke det opp med kilder og legg de til ved kommentaren. Det som gjelder for REC er skatteincentiver for solar. Dette kom som et forslag fra Manchin til og med. «Hva med skatteincentiver til solar istedenfor å straffe kullprodusenter» osv… dette er det eneste som er viktig for REC i den pakka. REC hadde ikke tjent noen ting på at olje og kullprodusenter ble straffet? Så da har det jo ikke noe å si at pakken bli mindre, fordi de fjerner slike ting. Kun skatteincentivene vi trenger å bry oss om. Og sist jeg sjekket, så var de fortsatt i pakken. Og i tillegg sa de forrige uke at klimadelen er ferdig diskutert.
SL
26.10.2021 kl 13:33 7024

Kan være jeg har blandet her, beklager i såfall
SL
26.10.2021 kl 13:33 6822

Kan være jeg har oppfattet feil da, forsto det som at mye av den grønne delen skulle bli kuttet ?

"Mr. Manchin, a centrist Democrat from one of the country’s top coal- and gas-producing states, wants to remove or modify a provision that would impose a fee on emissions of methane, a powerful planet-warming pollutant that leaks from oil and gas wells. He has already effectively succeeded in stripping the bill of its most powerful climate change provision, a program that would have rapidly shut down coal and gas-fired power plants and replaced them with wind and solar power."
Redigert 26.10.2021 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2021 kl 13:29 6775

Dette er vel ikke riktig, det er faktisk positivt feil. Du blander kanskje sammen Clean Power Plan og Clean Energy Tax Incentives. Mener du noe annet, gi en referense til hvor dette står.
Loveshak
26.10.2021 kl 13:29 6642

Tenkte på i år. Men ML kommer til å åpne til slutt. Men kan fort vente et år til hvis det ikke skjer nå.
t3sm
26.10.2021 kl 13:24 6649

Feil. ML åpner uansett, men det går fortere i svingene hvis psakken blir favør til REC.Hvis ikke tar det lengre tid, men ML åpner uansett. Det har TT sagt.
Det virker som om Manchin er på vår side. Dessuten er det vel slik at det eneste det er uenighet om nå er helse.
Slettet bruker
26.10.2021 kl 13:23 6626

Det ville vært bra i tilfellet. Så mye informasjon der ute at det kan godt være jeg er unødvendig skeptisk. Er optimist, så ikke misforstå, jeg er bare veldig avventende til hva en gjeng politikere skal få til.
Loveshak
26.10.2021 kl 13:16 6430

"de fjerner alt som hadde vært positivt for RECI" Har du kilder i senatet eller det hvite hus? Det vi vet er at Manchin har vært mot en pakke innenfor klima, det er ikke SEMA (Solar Energy Manufacturing for America). Sema er det eneste som gjelder for REC, hvis den blir med så åpner ML. Hvis ikke åpner kanskje ML. Om den er med eller ikke vet ingen. Men Manchin har snakket positivt om skattefordeler og teknologisk utvikling i USA. Vi vet at lederen av finanskomiteen Ron Wyden, har støttet SEMA offentlig. Vi vet at Wyden er helt sentral i samtalene. Det betyr ikke at SEMA er med, det er det ingen som vet. Hvis du ikke er oppdatert på faktaene, så trenger du ikke spre misinformasjon.
Anywhere
26.10.2021 kl 13:12 6342

Enig i at moment siste dager tildels er bygget på forventninger til skattepakker. Samtidig har det vel kanskje vært omtrent de samme forvetninger de dagene i sist uke da aksjen ble solgt ned til lave 12-tall, endog etter at RECSI hadde levert resultat og påstått at ML trolig ville åpne tidlig i 2023 - forutsatt at det ordnet seg til en grei grad i politikken i US?? Jeg trodde jeg traff planken med tradekjøp på 12,6, men det ble handel også noen tiører under der. Deretter aksellerte aksjen 20% opp over et par dager til dagens høy på over 15. For meg er det foreløpig bare et teknisk utslag.
Aksjen har såvidt brutt over en fallende øvre trendkanal som går rundt 13,8 i et halvtårsview. Jeg vil kanskje tro vi skal kjapt nedover derimot for å test bruddet. Samtidig er det troverdig på de volumer vi har sett nå.
I et større view er aksjen uansett i ferd med å danne en OHS, og da leses den nå i en bevegelse på vei mot en høyrde skulderdannelse med pendling omkring 16,50, dvs trading-intervall på det tidspunkt 16-17 kroner noen uker, før aksjen fullfører OHS til 20 kroner.
Skulle det imidlertid komme friske nyheter fra US, så drar vi direkte til 20 og bryter det meste samt fullfører en OHS uten høyre skulder...
Merk forøvrig også at 15 kroner er et horisontalt motstandsnivå. Jeg har solgt trade på 14,85 og 14,95 i dag og har kjøp på 13,9 igjen. Time will show. Ekstremt hyggelig avkastning på 2 dager var det så langt nok en gang i alle fall.
Stonks_
26.10.2021 kl 13:11 6316

Tror ikke dere helt følger med i timen, når det kommer til det med hva manchin er imot så er det ikke skattekutt. Han er imot det å kaste penger etter selskaper, mens han støtter den delen av pakken som gir skattekutt til recsi.
Rolig Gevinst
26.10.2021 kl 13:10 6301

På alt jeg har sett så er fortsatt Tax credits for grønne bedrifter der, noe som er det aller viktigste og eneste REC trenger for å kunne åpne ML (referer til Q3 presentasjonen). Det som hovedsakelig skal trekkes innenfor klimatiltak gjelder straffebeskatning av selskaper som slipper ut mye CO2 osv. Det viktigste her er at pakken går gjennom, noe det ser ut til at den gjør
moneymay
26.10.2021 kl 13:10 6261

Mye synsing her basert på følelser. Dokumenter det som blir sagt med kilder.
voff
26.10.2021 kl 13:08 6269

Enig med opportunist. Regner med at de som tror kursen skal ned, nå selger. Virker som noen målrettet har en agenda om å så tvil og pessimisme. Og da selvsagt under dekke av å være objektiv og saklig. Huff.
moneymay
26.10.2021 kl 13:07 6271

Har dere linker på det dere presenterer her? Den delen som inneholder klima har jeg lest har vært ferdig forhandlet i flere dager(med unntak av Clean Electricity Performance Program).
Nsxnsx
26.10.2021 kl 13:05 3363

Halleluja....for at vi er forskjellige og at vi først og fremst tenker ulikt om en og samme melding. det er jo det som gjør at markedet fungerer :)

P.S. Og siden jeg er en STOR hauser, så har jeg allerede begynt å vurdere hva jeg skal bruke mine 20 mill til :) :) :)
Slettet bruker
26.10.2021 kl 13:05 3289

Tror veldig mange har investert lenge før disse pakkene var diskutert og når Donald Trump var president. Meg selv inkludert. Selger ikke og kjøper ikke basert på disse politiske pakkene. Det ville vært en god bonus, men tror på løsning uansett som vil gagne langsiktige aksjonærer.

Er veldig mye i dette selskapet som ikke er avhengig av disse pakkene.
Opportunist1
26.10.2021 kl 13:00 3287

Da regner jeg med at de som tror at denne pakken ikke blir noe av har allerede solgt seg ut. Så får vi se hva som skjer.
t3sm
26.10.2021 kl 13:00 3269

Også har TT sagt at ML åpner uansett. De må bare vite hva de har å forholde seg til. Dette blir garantert bra på langsikt - uansett!
Selv tror jeg pakken innfrir, dog mindre enn forespeilet før forhandlinger.
Mye stress i disse trådene her nå.
SL
26.10.2021 kl 12:59 3245

Ja, ser dessverre ut som Manchin får viljen sin, er tragisk at en demokrat holder på slik som dette. Ser ut som hele greia blir halvert og de fjerner alt som hadde vært positivt for RECI
omac
26.10.2021 kl 12:54 3261

Jepp jeg tok godt i der og møtte meg selv i døren, men om disse pakken skuffer så hold deg fast da rusjer vi nedover. Momentet siste dagene er bygget på forventninger rundt disse er min påstand
Slettet bruker
26.10.2021 kl 12:49 3307

Foreløpig så er det vel flere tegn på at denne pakken ikke blir noe bra, slik det var forespeilet. Vi får vel resultatet snart.
Slettet bruker
26.10.2021 kl 12:48 3278

Støtter denne. Vi må slutte å påstå at det er noen som styrer aksjen. Det er rett og slett bare sånn markedet fungerer. Det er 40.000 av oss småsparere som eier Recsi, og det vil alltid være noen som ønsker å gevinstsikre eller som trader svingene. Det er ikke mer mystisk enn dette. Ingen klam hånd!

Av nettopp den grunn samler jeg nå kapital for å kjøpe dersom kursen skulle synke igjen. Om vi havner på lav kr 12 igjen eller under, så planlegger jeg å handle en god bunke til. Dersom aksjen skulle fortsette oppover er jeg fornøyd med beholdningen foreløpig.
moneymay
26.10.2021 kl 12:44 3288

Du sier ingenting er sikkert men garanterer at kursen skal under 10 kr hvis det ikke kommer melding? Hvis pakkene går igjennom og inneholder tax credits for solar og batterier er dette bare starten. Det tar tid å inngå avtaler. Er ikke sånn at 31/12 er en tidsfrist.

TT sa i Q3 rapporten : What we are now waiting for the positive outcome of the discussion concerning the tax credit. If that is a positive outcome, there is no doubt that the non-Chinese value chain will be put in place.

Slettet bruker
26.10.2021 kl 12:24 3364

Vi er nok flere som har vært rimelig frustrert på de verste, mørke dagene siden februar, og tenk vårt om hva som gjør at REC har gått sørover.
Men, jeg er enig med deg Omac. Det er flere årsaker til hvordan investorer behandler aksjepostene sine, og tror du traff spikeren på hodet der.

Det store utslaget i kursen vil komme når de store fondene aksjonerer. Tror ikke de kommer til å foreta seg noe før meldingen om ML (og da forhåpentligvis positiv melding). Som jeg har skrevet før, så blir fondene målt av kundene sine på månedlig avkastning, og da ville REC vært dårlig butikk avkastningsmessig siden februar i år.
Jeg tror de heller avventer til meldingen kommer, og kaster seg inn da. Om de går glipp av 10-20% avkastning mens toget får opp dampen, så er ikke det noen "big deal" hvis aksjen allikevel skal går fler-gangeren de neste årene.
For oss småsparere derimot, så kan vi leve med et papirtap på 40-50%, da vi ikke trenger å forholde oss til noen andre enn oss selv (eventuelt da en bedre halvdel i forholdet som er i ferd med å få nervøst sammenbrudd:):)).

Nei, det er bare å stå i det, så får vi betalt til slutt.

Can Go
26.10.2021 kl 12:19 3402

Her er jeg enig 👍 Akkurat som jeg skulle sagt det selv.
Sitter tungt lastet med Rec-aksjer og har trua på litt sikt.
omac
26.10.2021 kl 12:01 3366

Hvis du prøver å si at om det meldes at ML åpner så går den nordover er jeg enig. Om du mener noen holder den nede imens er jeg uenig.
Det jeg kan garantere deg er at om det ikke meldes noe før 31/12 etter pakkene er gått gjennom, eller pakkene ikke går gjennom så ser vi 10 tallet igjen minst.

Så er spørsmålet, blir det melding før 31/12? Noen er skråsikre, mange var skråsikre når de kjøpte over 23,-. Markedet avventer denne meldingen nå. Ting tyder på at det går veien, men ingenting er sikkert. Derfor gevinstsikrer noen nå, noen kjøper i påvente av gevinst, noen setter short da tror den skal ned igjen, noen avventer melding før de går inn og andre sitter stille i båten.

Dette kalles ett marked hvor alle har forskjellige forventninger, og å sitte i ekkokammeret her inne og bli hauset opp og handle bare på det er oppskriften på å miste penger fort.
Redigert 26.10.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Bullfight
26.10.2021 kl 11:53 3292

Greit, vi får hente opp tråden 31/12 å se om julenissen er gavmild i år
Redigert 26.10.2021 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
omac
26.10.2021 kl 11:50 3258

Beklager, har vært i markedet noen år men sliter fremdeles med å bli synsk
Bullfight
26.10.2021 kl 11:48 3236

omac, har du noen år på baken i markedet så vet du utmerket godt hva jeg mener.
omac
26.10.2021 kl 11:43 3265

Hvis du mener at markedet venter på avklaringer er jeg enig med deg. Om du mener en usynlig hånd holder den nede for å lure sirkusklovnene på Trygves Tivoli til å selge aksjene sine er jeg uenig.
Redigert 26.10.2021 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Bullfight
26.10.2021 kl 11:37 3283

Vel du om det, den ER i spill da det er forventet det du vet i nær fremtid, og da er det store verdier det er snakk om
Slettet bruker
26.10.2021 kl 11:36 3225

Er også ganske lei av den hylinga om at aksjen blir styrt hit og dit. Det er absolutt ingen som holder den igjen eller noe lignende. Voleon er et maskindrevet investeringsselskap. De baserer seg på det tekniske, ikke det fundamentale. Det er absolutt ingen fra Voleon som følger med på REC i det hele tatt. Maskinen ser at REC både taper penger og er teknisk svakt. Da kjøper jo den selvsagt med begge hender når kursen går oppover. Fordi den ser på det som lett gevinst. La oss sette en strek over disse konspirasjonene, vær så snill. Ønsker å lese interessant info her på forumet, ikke tull.
omac
26.10.2021 kl 11:34 3189

Det er ingenting som er i spill, dette kalles å være offentlig handlet aksjesselskap på børs og i ett marked hvor flere aktører prøver å tjene penger. RECSI er tradingfavoritt i tillegg så det er mye volum i den, sjekk bl.a Nordnet sine data om mest tradede akjser på Oslo børs.

Bullfight
26.10.2021 kl 11:32 3212

Det er da lett å se at aksjen er i spill, kan fort sprette godt over 15 igjen i dag.
omac
26.10.2021 kl 11:29 3150

ta mannen og ikke ballen er en fin taktikk. Jeg blir irritert over vrøvl om konspirasjoner og barnehageungene som diskuterer
voff
26.10.2021 kl 11:20 3223

Du virker irritert omac. Liker dårlig at kursen stiger? Solgt noe du ikke har i håp om å kjøpe det tilbake billigere? Kalles short .