PHO - Moro å se traderne blø i dag :-)

Scoopfinder
PHO 11.10.2018 kl 09:28 7512

Full panikk og kastet ut aksjene deres på 46 kr, he he :-)

Feilen med dere tradere er dere ser på aksjene som et slags lotteri. Å spille LOTTO går som kjent med tap.
Jeg ser på aksjene som en andel av verdenslederen i blærekreft. Om aksjen koster 46, 48 eller 50 kr i dag spiller absolutt ingen rolle.
Det er fremtidig inntjening som teller.

Takk for aksjene på 46 kr :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.10.2018 kl 09:33 5371

Og gratulerer til dem som fikk kjøpe PHO aksjer til kr 45,-. Så får vi håpe og tro at selger har fått ro i sjelen og at han ikke følger med på Q3 presentasjonen.
Redigert 11.10.2018 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Helme5
11.10.2018 kl 09:44 5282

Vi må håbe - det ikke er hele markedet der I den grad er ved at falde sammen - visse tendenser viser dette er på vej - se evt på den amerikanske 10 årige obligation rente, I forhold til det forventede gennemsnitlige udbyte I eks. S&P 500

Men godt for den der PT ligger med kontanter, så vil der på et tidspunkt være endog super gode køb at gøre,- hvornår, tjaaa vidste jeg dette, så var jeg nok meget rig :-)

Redigert 11.10.2018 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.10.2018 kl 09:45 5262

Folk er rare. Hiver ut aksjer når de er billige og kjøper når de er dyre :-)

Helme, folk får nok fortsatt blærekreft.
Redigert 11.10.2018 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.10.2018 kl 09:47 5220

Det er menneskelig.
nikkers
11.10.2018 kl 09:47 5200

Blir fristet til å poengtere det åpenbare at INGEN vet hvordan Q3 blir. Faktisk mulig at de som kastet sine PHO aksjer ut på kr 46 gjorde noe smart. Sier ikke at det er mest sannsynlig, men at det er absolutt en mulighet. Å trekke inn selvmord er usmakelig.


focuss
11.10.2018 kl 09:49 5167

Slik er det med børs. Det kan komme mange slike dager før vi har 20% markedsandel i USA.
Computum
11.10.2018 kl 09:49 5072

Nå har jeg sittet med kapital klar og ventet på korreksjon i hele år. Så satte jeg det hele inn i PCIB-emisjonen. Flaks skal man ha i aksjemarkedet :-(
Slettet bruker
11.10.2018 kl 09:51 5040

Synes ikke det e noe moro.
Helme5
11.10.2018 kl 09:58 4965

Scoopfinder - det er vi helt eninge I, men det er markedet I en krise fuldstændig ligeglad med - selv om firmaer der tjener penge, vil stå bedre stillet, modsat eks. PCIB, TRVX, NANO og andre.

Er selv i både PCIB og TRVX udover PHO og min positioner er ikke større end jeg lader alle blive.

I min helt store portefølje har jeg gået over I lav risk..

Fuld tiltro til PHO, og vil nok stille og roligt fylde lidt mere på.

Q3 - vil efter min vurdering ligge I niveauet omkring 0, til et mindre plus - men mere vigtig vil være om øgningen af Scope øges I samme takt som I Q2,
Redigert 11.10.2018 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.10.2018 kl 10:12 4889

Noen ganger tjener de langsiktige mest, andre ganger tjener traderne mest. Tap er like surt for alle og det er lite sympatisk å godte seg over andres elendighet.
Selvmord etter store børstap er faktisk en tragisk realitet og å vitse rundt det er usmakelig!
Slettet bruker
11.10.2018 kl 10:17 4841

nikkers,

Ser du skriver at det ikke er det mest sannsynlige, men er det mulig overhodet at q3 kan bli dårlig?
Den sjansen ser jeg som særdeles liten.
Når en går inn og analyserer tallene for q2 og tar med seg de 13 mill i engangskostnader forbundet med Hestadal og 5 andre medarbeidere sin avgang sliter jeg med å se at noen som helst skulle ha noe å frykte.
Idag selges det i panikk og ingenting annet.
Psykologien råder og fråtser i folks indre nå.
Scoopfinder
11.10.2018 kl 10:19 4782

Rockpus : "Tap er like surt for alle"

Ja, men jeg har ikke tapt et øre i dag, for jeg har ikke solgt.
Det er tradernes eget valg at de ønsker å tape. (ta tap)

Jeg har faktisk en større andel av verdenslederen i blærekreft i dag enn i går. det ser jeg som en gevinst

Redigert 11.10.2018 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.10.2018 kl 10:29 4705

Nikkers og Rockpus
Melding mottatt og forstått. Beklager utspillet. Innlegget er allerede redigert. Ønsker dere en god dag!
nikkers
11.10.2018 kl 10:31 4726

Mulig du har rett Elvoquest. Poenget er at ingen vet foreløpig. Om Q3 blir dårlig eller ikke er jo avhengig også hva som er priset inn i aksjen når tallene slippes. Dersom q3 blir bra, men markedet forventet knallbra vil jo aksjen falle. Uansett lykke til med investeringen. Spennende aksje PHO !
rockpus
11.10.2018 kl 10:35 4692

Vi kan alle la oss rive med av og til. Selvkritikk er dog en positiv egenskap.
En god dag til deg også!
rockpus
11.10.2018 kl 10:40 4634

Det er nok stor fare for at Q3 blir dårlig i forhold til forventningene til småaksjonærer. Det er jo først og fremst slike som har drevet opp kursen i høst. Samtidig er det et faktum at større aksjonærer har solgt mer enn de har kjøpt. Det skulle bety at disse gruppene blant aksjonærene har mindre forventninger til Q3. Dersom da Q3 blir bedre enn de største eierne forventer, vil det bety mer enn om småaksjonærenes forventninger ikke blir møtt.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 10:46 4596

Eg har noe jævlig med tap. Slik eg ser det . Nesten så en gir opp og logger helt av.
rockpus
11.10.2018 kl 10:50 4550

Tåka:

Er du "all in" i PHO? Da er vi i tilfelle i samme båt.

Jeg har tjent godt på en litt tidligere posisjon i PHO denne høsten, men ligger nå med solid papirtap på siste inngang.
Du kan legge merke til at det er de aksjene som har steget mest denne høsten som i dag faller mest. Dette gjelder uavhengig av bransje og status i det enkelte selskap.
Hold ut! ;-)
Redigert 11.10.2018 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
billionæren
11.10.2018 kl 10:53 4522

Kanskje det er lurt. Logge på om ett år igjen og se hva som har skjedd med pengende du satt i PHO.
Scoopfinder
11.10.2018 kl 10:59 4479

Dere må bestemme dere om dere har tro på PHO eller ikke.
Hvis dere har tro på at Photocure er ledende på blærekreft så er det bedre å kjøpe i dag enn i går.

Hva er nedsiden i PHO ?
Selv med en begredelig utvikling i USA og resten av verden kommer de til å tjene penger. Altså er nedsiden begrenset. De har markedsadgang og refusjon.

Hva er oppsiden ?
Den har vi diskutert.

Så, hva er dere redde for ?
Finner dere andre aksjer med nedside/oppside = 0,5/100 så gi meg beskjed, please.
focuss
11.10.2018 kl 11:03 4454

At noen vet noe som er verdt å vite hører vel med til sjeldenhetene i aksjemarkedet. Det dreier seg vel mest om hva vi tror mest på. Når det gjelder PHO så mener jeg vi vet at vi har det beste tilbudet i markedet og noen av oss tror at det vil gi overskudd allerede i Q3 som er kvartalet etter at flexibelt scope ble lansert. Det er ganske friskt det. Å tro at overskuddet kommer så snart, men jeg tror det.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 11:11 4397

Dette kan Karl Stortz fortelle, selskapet som produserer de nye flexiscopene, les det som står i denne artikkelen skrevet av de som virkelig er på innsiden av markedet.

https://www.businesswire.com/news/home/20180518005055/en/KARL%C2%A0STORZ-Announces-New-Non-Muscle-Invasive-Bladder-Cancer


«which has rapidly become the standard of care for bladder canser treatment at major medical institutions across the United States»
Londonmannen
11.10.2018 kl 11:20 4464

Rockpus
Skjønner ikke helt hva du legger til grunn når du uttaler at det er "stor fare for at det blir dårlig i forhold til forventningene til småaksjonærer." Hva vet vi hvilke forventninger småaksjonærene generelt har? Jeg betrakter meg selv som småaksjonær men jeg har ingen stor forventninger til bunnlinjen på Q3. Hva angår utplassering av scope forventer jeg at antall solgte scope ligger på minimum samme antall som for Q2, altså minimum 20. (Det ble solgt totalt 17 scope i Q2.)
Jeg har vel tidligere skrevet at jeg forventer at totalt antall scope vil ligge et sted mellom 150 og 160. Tallet var 130 ved utløpet av Q2 18.

Dette er basert på uttalelser fra styreformannen i juni og det som head of US management, Bellete uttalte på Q2 presentasjonen i august. For jeg antar at styreformann ikke bruker begrep som "akselererende vekst" om så ikke var tilfellet eller at akselerasjonen fra Q2 ikke vble ansett å vedvare inn i Q3. Jeg forventer heller ikke at vedkommende som sitter med fingeren på pulsen i det amerikanske markedet sier han er bullish på pipelinen i begynnelsen av augsut, dersom den foreliggende pipelinen viste at utplassering av scope ville overskride tallene fra Q2.

Etter presentasjonen av Q2 pr 8 aug gikk kursen fra 35,75 (sluttkurs 7 aug) til kr 63,50 (sluttkurs 10 sep), en oppgang på 77,6%. Jeg synes ikke akkurat det var noen overreaksjon på svært gode nyheter fra Bellete sin side, tatt i betraktning at Bellete uttalte at man i Washington Baltimore MSA hadde oppnådd en markedsandel på mellom 20-30%, og vi har beregninger som tilsier at potensialet tiol PHO ligger tett opptil kr 2000,- ved 20% markedsandel i USA.

Men siden kursen toppet ut 10 sep har vi pr nå med kurs kr 46,50 hatt en korreksjon på kr 17,- som utgjør 26,7%. Så pr nå har PHO steget med kr 10,75 som utgjør 30,1% siden 7 aug.

Altså har markedet blitt informert om at der var utplassert 130 scope ved utgangen av Q2, head of PHO US management sier han er bullish til pipelinen de hadde pr 8 aug, at de i Washington Baltimore MSA har en markedsandel på 20-30%, (noe som tilsier at det er fullt ut realistisk å oppnå minimum 20% markedsandel i USA) samt at de har benyttet BLCC teknologien i et tredje marked.

Rockpus, mener du virkelig at en kursstigning på 30% basert på de gode og positive nyhetene Bellete kom med på Q2 gir grunnlag for å mene at det er stor fare for at det som kommer frem på Q3 presentasjonen den 8 nov er dårligere enn hva småaskjonærene forventer?
I den grad det er fare for å ta feil av hva som kommer, så er jeg tilbøyelig til å tro at den største faren er at man undervurderer den veksten som PHO nå opplever. Og selv om bunnlinjen vil vise 0 eller sågar røde tall. så tror jeg man må fokusere på antall scope utplassert og under utplassering, samt brukerfrekvensen, for det vil være antall scope og hvor ofte scopene benyttes som vil være driveren for PHO sin fremtidige inntjening.
Scoopfinder
11.10.2018 kl 11:23 4436

Børsen er det eneste stedet folk foretrekker å kjøpe når prisene settes opp istedenfor å kjøpe på salg :-)
Londonmannen
11.10.2018 kl 11:26 4416

OK
Og dette ble skrevet i mai 2018. Er det rart vi er spent på hva som kommer på Q3 tatt i betraktning hva Bellete allerede uttalte på Q2? Må si at det overrasket meg at vi skulle se PHO omsatt på 40 tallet nok en gang. Trodde vi la det nivået bak oss da vi forlot august 2018. Men , men det får ta den tid det tar. Markedet vil før eller siden måtte innse hva som er i ferd med å skje. bevisene kommer fra flere kanter og understøtter det samme budskapet.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 11:32 4370

Everything falls when the market drops. Looks like PHO is no difference. Gone 28% from the top of 64kr. Not good.

Problem these days is people are investing with the banks money. Thus the first sign of resistance they fold like a pack of cards.

Scoopfinder
11.10.2018 kl 11:38 4337

Futures er ned så fallet kan fortsette i morgen.
Hiv ut aksjene deres nå :-)
rockpus
11.10.2018 kl 11:39 4326

Londonmannen

Du har nylig skrevet: "Men jeg drister meg til å tro, merk deg tro, at forventninger til Q3 lan presse kursen opp mellom 70 og 80 kroner. "
Dette tror jeg er alt for optimistisk. Det minner om den samme optimisme du hadde i Nano.
Ut fra aksjonærlistene er det et faktum at høstens oppgang er drevet av småaksjonærer, samtidig som tyngre eiere har redusert. Dette savner vi en logisk forklaring på. Jeg er ikke uenig i det langsiktige potensial, ut fra bl.a. de logiske slutninger som focuss har presentert. Men jeg tror det er stor fare for at salgsøkningen vil gå saktere enn forventet. Tallene fra Cysview.com samsvarer vel dårlig med prognosene som har vært antatt her på forumet? Det samme gjør vel salgstall fra Canada?
Jeg tror et 0-resultat på Q3 vil gi kursnedgang, på tross av at det heller burde bli oppgang basert på fremtidsutsiktene.
Jeg skulle ønske jeg kunne dele din optimisme, men jeg har møtt veggen så pass mange ganger før at jeg denne gangen velger å være relativt pessimistisk.
Londonmannen
11.10.2018 kl 11:57 4268

Rockpus
Den er grei. Det er en fordel når tenker selv og jeg krever ikke at noen skal støtte mitt syn. Vi får se hva som skjer.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 12:03 4242

rockpus,

"Tallene fra Cysview.com samsvarer vel dårlig med prognosene som har vært antatt her på forumet? Det samme gjør vel salgstall fra Canada?"

26.juni fikk jeg dette svaret fra CEO Dahl angående oppførte klinikker på Cysview, så jeg ville ikke lagt for stor vekt på det antallet som der er oppgitt:

Hei,



Takk for interessen.



Oppføring av klinikker på Cyview.com vil for det første ha et etterslep da sykehusene må godkjenne skriftlig at de blir oppført. Dessuten har vi sett at noen sykehus har som policy at de ikke vil opp på lister av denne typen. Vi ønsker selvfølgelig at alle skal med, men må forholde oss til sykehusenes egne policies.



Med vennlig hilsen,

Erik Dahl
Scoopfinder
11.10.2018 kl 12:48 4103

Takk for oppklaring om cysview.com Elvoquest.

Dagens børsfall har ingenting med Photocure å gjøre. Folk får like mye kreft som før. PHO er fortsatt The bladder cancer company.
I kveld kommer ny radforsk podcast, snart kommer Q3 .....alt er som før, bortsett fra at det er 9% billigere å kjøpe aksjen enn i går.
9% billigere, og folk selger :-)

Luringer :-)

1ste januar er jeg her :
https://investor.dn.no/#!/NorgesAksjer/2017/1122279
Redigert 11.10.2018 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
focuss
11.10.2018 kl 13:21 4031

Vi er noen her på HO som tror på positivt Q3. Jeg tror vi er ganske alene om det. Positivt resultat på Q3 tror jeg vil komme som et sjokk på markedet. Noe så merkelig som at et norsk biotech selskap som tjener penger har vel de færreste hørt om i sin børs karrière.
rockpus
11.10.2018 kl 13:26 4007

Det har blitt påstått at farmaselskaper skal klare seg bedre enn mange andre sektorer under børskorreksjoner. Dagens tall viser dog noe ganske annet. Både PHO, Nano og PCIB er blant selskapene med størst fall.
Om denne børskorreksjonen fortsetter en stund til, antar jeg at PHO bør klare seg bedre enn de andre farmaselskapene. Dette ut fra en helt annen økonomisk soliditet. Pågående inntjening bør foretrekkes fremfor pågående utvikling i tider som dette!
Realisten
11.10.2018 kl 13:37 3959

rockpus,
Husk hvor dårlig stilt det er med kunnskapen hos norske analytikere rundt Photocure. Ikke alle har fått med seg at de går fra r&d til salg.
Så lenge ikke Photocure må i markedet for å hente penger og man har tro på det underliggende er det ingen grunn til bekymring.
focuss
11.10.2018 kl 13:43 3930

Når biotech selskap begynner å tjene penger, de som er så heldige å komme i den situasjonen, så har det en tendens til å bli absurd mye penger.
Flottesen
11.10.2018 kl 13:47 3908

Pharmaselskaper med stabile overskudd klarer seg bedre i nedgangskonjunkturer, fordi de ikke er konjukturpåvirket.
PHO er ikke helt der enda. Jeg hadde håpet at denne korreksjonen kom i 2019 istedenfor nå i høst, til neste høst er det fullt mulig at PHO er den beste aksjen man kan sitte med på Oslo Børs i en nedgang.
Sparegrisen
11.10.2018 kl 13:53 3886

Solgte på 46 ja, ville komme meg fortes mulig ut av galskapen! Har hørt at når et krakk kommer, så kan kursen rase 30% jeg er forholdsvis fersk i gamet, og har kanskje noen ting å lære om trading, jeg solgte meg ut på 64, men var utolmodig og kjøpte meg inn igjen, det var vel en tabbe? Å selge i dag var ingen tabbe, enda! Kanskje faller den litt til, så kjøper jeg inn igjrn! Det spiller vel ingen rolle om jeg kjøper på 50 eller 60 når vi skal i 300 før året er over vel?