TALLA imponerer - tjene penger i regnvær.
Dette resultatet overasket oss. Vi liker ikke "pennystocks" og har nesten aldri lykkes med å tjene skikkelig på slike aksjer, noen unntak. Men her kjøpte vi litt. Fredly gjør det sterkt, talla var mye bedre enn vi hadde forespeilet oss. OG aksjen fremstår som billig, men må innrømme at vi ikke kjenner selskapet godt nok, men ser bare på tall og balansen/resultatet.
Headwinds up front i tank? Markedet kommer I 2H og vi skal derfor begynne å reprise i.l av mars?? Denne bør kjøpes av hobbyinvestorer..........det tjenes penger i et forferdelig marked så blir det ikke verre når det bedres(stupid).
(PS vi kjøper normalt mest i FRO, og er for første gang kjøper i Hunter)
Headwinds up front i tank? Markedet kommer I 2H og vi skal derfor begynne å reprise i.l av mars?? Denne bør kjøpes av hobbyinvestorer..........det tjenes penger i et forferdelig marked så blir det ikke verre når det bedres(stupid).
(PS vi kjøper normalt mest i FRO, og er for første gang kjøper i Hunter)
Redigert 26.02.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
Vi fikk rett; markedet taler sin egen sak. Vi gir blaffen om dere ikke vil inn eller ikke - vi er med fordi: vi ser at tallene var sterke, bedre enn vi trodde var mulig. Selskap som tjener penger i "regnvær" ønsker vi å kjøpe - så kan dere synse så mye dere vil. "Money talks". Vår T.P er 3,90 - høst 4,90.
Redigert 26.02.2021 kl 09:37
canarias
25.02.2021 kl 12:21
13937
En kan være sikker på at Fredly har en genial plan, og den vil bli lønnsom for oss alle.
ks1977
25.02.2021 kl 12:20
13928
Ja, HUNT tjente penger (i motsetning til konkurrentene), men det er da vitterlig ikke noen overraskelse.
Jeg ser ingen store overraskelser i resultatet for Q4 (selv om det er svært hyggelig at HUNT gjør et helt greit kvartal når konkurrentene blør).
Hva er det med resultatet som overrasket?
HUNT kommer også til å tjene penger i Q1, i motsetning til konkurrentene, men det vil heller ikke være noen overraskelse.
Dette visste vi allerede før kvartalsrapporten (de tre damene som allerede gikk på TC dekker nesten hele CBE for alle fem).
Ikke noe overraskende her heller - ikke på oppsiden i hvert fall (personlig så hadde jeg forventet at HUNT ville klare enda bedre spot enn Euronav, men HUNT har ikke klart å få ut hele potensialet på ECO scrubber - skjønt med så få skip som vi har så vil en god eller dårlig slutning fort slå sterkt ut)
Jeg har også skrevet her inne at HUNT kan komme til å tjene penger både i Q2 og Q3 selv om dagens horrible rater skulle vedvare.
Med den nye TCen for Frigg så styrkes dette (men fortsatt litt tidlig til å være trygg på at vi vil gjøre det).
Hyggelig at HUNT klarer å gjøre penger i et horribelt marked, og det viser jo litt av selve tesen bak HUNT, men overraskende? Nei, det var det ikke.
Jeg ser ingen store overraskelser i resultatet for Q4 (selv om det er svært hyggelig at HUNT gjør et helt greit kvartal når konkurrentene blør).
Hva er det med resultatet som overrasket?
HUNT kommer også til å tjene penger i Q1, i motsetning til konkurrentene, men det vil heller ikke være noen overraskelse.
Dette visste vi allerede før kvartalsrapporten (de tre damene som allerede gikk på TC dekker nesten hele CBE for alle fem).
Ikke noe overraskende her heller - ikke på oppsiden i hvert fall (personlig så hadde jeg forventet at HUNT ville klare enda bedre spot enn Euronav, men HUNT har ikke klart å få ut hele potensialet på ECO scrubber - skjønt med så få skip som vi har så vil en god eller dårlig slutning fort slå sterkt ut)
Jeg har også skrevet her inne at HUNT kan komme til å tjene penger både i Q2 og Q3 selv om dagens horrible rater skulle vedvare.
Med den nye TCen for Frigg så styrkes dette (men fortsatt litt tidlig til å være trygg på at vi vil gjøre det).
Hyggelig at HUNT klarer å gjøre penger i et horribelt marked, og det viser jo litt av selve tesen bak HUNT, men overraskende? Nei, det var det ikke.
mariner
25.02.2021 kl 11:53
14008
Hunter Group hadde 7 skip, 2 ble solgt i 2020 og Hunter Atla skal også selges , mao kun 4 skip igjen i flåten. Hvis Hovedaksjonær Fredly hadde tro på dette markede hadde han neppe solgt Hunter Atla, her dreier det seg om å sikre seg.
Jeg tror selskapet avhender også de andre skipene i løpet av 2021, tror enda det er litt å gå på når det gjelder kursen, blir derfor sittende med aksjene mine enda noen måneder.
Jeg tror selskapet avhender også de andre skipene i løpet av 2021, tror enda det er litt å gå på når det gjelder kursen, blir derfor sittende med aksjene mine enda noen måneder.
danmark1
25.02.2021 kl 10:46
14121
Med forventning om en ny optur til 2. halvår og et svag marked i 1., er det klogt, at holde omkostningerne nede for øjeblikket. Der kan måske komme bedre tilbud inden sommer/efteråret for køb af skibe.
Dere kan være totalt uenig med oss - det tar vi med knusende ro. Fordi vi allerede er "in the money" og beregner at kursen skal oppover, så får markedet være temp på hvor mye/samt resultatet fremover. Tror både FRO og Hunter skal oppover. Vi satser mest på FRO men er likevel imponert over talla til Fredly &CO.
Redigert 25.02.2021 kl 10:31
Finansavisa er definitivt av et annet syn enn deg; bedre enn konkurrentene. Se nedenfor:
Til tross for et svakt spotmarked for store råoljetankskip tjener Arne Fredlys Hunter Group fortsatt penger og slår konkurrentene med Frontline i spissen.
Til tross for et svakt spotmarked for store råoljetankskip tjener Arne Fredlys Hunter Group fortsatt penger og slår konkurrentene med Frontline i spissen.
Klart, men de har 5 igjen!! Og det er ikke snart 0 som vi fikk inntrykk av når kommentaren din kom. Dessuten er det 6 skipet under salg med ekstraordinær gevinst.
Null
25.02.2021 kl 10:21
14244
hva er det jeg tar feil av, de reduser stadig antall skip har vel kommet ned på 5 nå
av de 10 opprinnelige
av de 10 opprinnelige
Ja dette var imponerende tall
For eksempel hadde DnB totale inntekter på 22.1 mill mens reelle var 24,89 mill. Konsensus på 21,8 mill
DnB hadde net profit på 8,4 mot reelt 10,79
Selskapet er bunnsolid, noe jeg legger mye vekt på i disse tider. Salget av Atla gir en pen gevinst i Q1 + at de i motsetning til de aller fleste andre også tjener på driften i perioden
For eksempel hadde DnB totale inntekter på 22.1 mill mens reelle var 24,89 mill. Konsensus på 21,8 mill
DnB hadde net profit på 8,4 mot reelt 10,79
Selskapet er bunnsolid, noe jeg legger mye vekt på i disse tider. Salget av Atla gir en pen gevinst i Q1 + at de i motsetning til de aller fleste andre også tjener på driften i perioden
Du kjenner nok bedre til selskapet enn vi, men vi fant noen poster som overrasket oss- som kanskje du og andre visste om?? Hausser ikke men synes selskapet leverer gode tall. Helt klart at selskapet har informert markedet om mye - men det er jo slik at regnskap og resultat ofte fraviker delvis fra tidligere info i noen tilfeller.Vi synes dette var strålende så kan du kalle det "haussing" - men man bør ha lov til å si noe pos når talla tilsier det.
ks1977
25.02.2021 kl 09:28
14475
Hva var det som var overraskende og mye bedre enn forespeilet?
1) I Q3-rapporten sa de at 72% av spot var sikret til 18k, noe de klarte å forbedre til 20,28k (regner med at de ble hjulpet av "høysesongen", økt oljepris (ECO- og scrubber-effekt) og kanskje "bonus" fra poolen som de ikke hadde medtatt i guidinga)
2) For Q1 så har de låst 75% av spot på 18,34k. For tre uker siden så hadde Euronav 46% av sine VLCCer på spot til 16,396k - dog uten scrubber (og ikke alle er ECO) så vil ikke si at HUNT overrasket på oppsiden i hvert fall.
3) Det eneste nye her er 12-14mnd TC for Frigg på 28,5k, men når man kan få rundt 15k på spot når "offisielle" rater er rundt 0, oljeprisen (og VLSFO/HFO-spread) har kommet seg betraktelig, og man forventer en veldig sterk bedring H2/2021 (spesielt Q4), så er vel ikke det overraskende høyt når man låser inn hele neste høysesong?
Jeg lurer også på hva som gjør HUNT spesielt billig (tenker da sett opp mot konkurrentene)
PS. HUNT er min største post, men jeg liker ikke poster som fremstår som haussete for det
1) I Q3-rapporten sa de at 72% av spot var sikret til 18k, noe de klarte å forbedre til 20,28k (regner med at de ble hjulpet av "høysesongen", økt oljepris (ECO- og scrubber-effekt) og kanskje "bonus" fra poolen som de ikke hadde medtatt i guidinga)
2) For Q1 så har de låst 75% av spot på 18,34k. For tre uker siden så hadde Euronav 46% av sine VLCCer på spot til 16,396k - dog uten scrubber (og ikke alle er ECO) så vil ikke si at HUNT overrasket på oppsiden i hvert fall.
3) Det eneste nye her er 12-14mnd TC for Frigg på 28,5k, men når man kan få rundt 15k på spot når "offisielle" rater er rundt 0, oljeprisen (og VLSFO/HFO-spread) har kommet seg betraktelig, og man forventer en veldig sterk bedring H2/2021 (spesielt Q4), så er vel ikke det overraskende høyt når man låser inn hele neste høysesong?
Jeg lurer også på hva som gjør HUNT spesielt billig (tenker da sett opp mot konkurrentene)
PS. HUNT er min største post, men jeg liker ikke poster som fremstår som haussete for det
Se hjemmesiden til Hunter; du tar feil.
Null
25.02.2021 kl 09:13
14537
Bare et problem snart ingen båter igjen å selie med desverre
Jeg eier endel av selskapet aldrig vært i pluss ;(
Jeg eier endel av selskapet aldrig vært i pluss ;(